Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik haat de mainstream astronomie

Ga naar beneden

Ik haat de mainstream astronomie Empty Ik haat de mainstream astronomie

Bericht van Admin vr sep 28, 2018 2:59 pm

Klets hierover de Update van 28 September 2018:

Goed volk! Very Happy Leuk dat jullie er weer zijn, het is de laatste Update
van de week en.. van de maand! Volgende week Maandag komt er dus
weer nieuwe Achtergrond en Header. En deze keer zal ik het verklappen:
Er staat Layla in Seizoen 3 Enchantix Transformatie erop! Klinkt dat goed of niet? Wink
In de Update van vandaag gaan we het weer hebben over controversiele dingen.
De vorige keer hadden we het over Vriendjes & Kinderen (14 September).
Als dit je verbaasd doet maken, in het verleden heb ik vaak Updates gemaakt over Off-Topic onderwerpen - vandaar die categorie op de Site - maar op gegeven moment gestopt was. Ik had niet zoveel ideeën meer Sad Maar nu is het weer sinds kort teruggekeerd!
want ik heb eindelijk dus weer nieuwe controversiele onderwerpen waar ik over wil praten! Heb jij een controversieel topic dat je wil waar ik over praat? Laat het me weten in de reacties hieronder! Vandaag praat ik over: de mainstream astronomie.
Ik heb vaak verteld dat ik van het heelal en alles daarom heen hou,
maar dat betekend niet dat ik van astronomie hou - dat zijn twee hele verschillende dingen.
Je hebt misschien opgemerkt dat ik het nooit over organisaties zoals ESA en NASA
heb. Dat komt omdat ik er niets van geloof wat hun voorschotelen.
Vandaag vertel ik waarom ik niet geloof in mainstream astronomie:

Ik haat de mainstream astronomie 1-10
Ik hou van het universum, de sterren, de planeten en alle mysteries en raadsels daarom heen.
Daarom was ik ook ontzettend blij en enthousiast toen ik hoorde dat het 8de Seizoen
van Winx Club zich afspeelt in het heelal en dat de Transformatie space-achtig gaat zijn! Very Happy
Het lijkt me ook heel leuk en leerzaam voor mensen die niet zoveel weten over het heelal.
Heb je het al gemerkt dat in Seizoen 7 al een beetje universum-achtig was?
De Winx moesten zoeken naar het dier met de eerste kleur van het Universum - het heelal.
Ik vondt het wel grappig om dus te weten dat het opvolgende Seizoen echt over het heelal gaat Razz
Maar ik ben over een ding erg bang: Wat gaan ze ons vertellen over het heelal.
Een ding is zeker: wat de mainstream astronomie ons verteld, natuurlijk.
Tecna zei in Seizoen 7 dat het heelal eerst heel donker was, en dat de kleur
daarom donker kon zijn. Dat is wat mainstream astronomie ons verteld en zegt dat het de waarheid is. Maar.. is het wel waar?

Ik twijfel namelijk vaak enorm over NASA en wat ze ons vertellen.
NASA verteld ons namelijk dat het zonnestelsel en al onze planeten
altijd op hun zelfde baan zijn, sinds de geboorte. Maar ze hebben er totaal nul bewijs voor Mad Hun claim is op niks gebaseerd! Er is zelfs meer bewijs voor chaotisch zonnestelsel
dan een rustig en kalmer. Op alle planeten zijn kraters en scheuren
gevonden die nog heel erg jong zijn van leeftijd, tekenen van woeste tijd.
NASA zegt dat ze nog van het ontstaan van het zonnestelsel zijn. Maar waarom wordt er dan geschreven
in oude teksten over Goden die oorlog voeren in de lucht? Surprised
Het konden de planeten geweest zijn die in chaos waren. Waarom wisten mensen in de oudheid van Saturnus zijn ringen af, voordat de telescoop was uitgevonden?
Misschien stond hij wel dichterbij als nu! Waarom werdt er gezegt dat Venus
een komeet-achtige staart heeft, als ze zo verweg staat? Misschien scheerde
ze wel ooit langs! Waarom werdt de vernietiging van de toren van Babel geassocieerd
met planeet Mercurius? Misschien was er wel bijna botsing tussen onze planeet
en Mercurius? Maarja, natuurlijk.. Deze feiten worden compleet genegeerd door de astronomie Mad Ze noemen zulke dingen ’mythe’ en ’fouten’ want die mensen hadden niet veel kennis, zeggen ze dan. Dat vindt ik zo een dom excuus. Oke, ze wisten
inderdaad niet wat planeten waren - want de associeerde ze met Goden - maar
zo weinig kennis hadden ze ook weer niet Mad Ze wisten zelfs al wat zwaartekracht was,
want Homer zegt dat Zeus - geassocieerd met planeet Jupiter - alle andere Goden bij elkaar kan overmeesteren (hij is het sterkste van alle Goden). Volgens sommige oude autoriteiten
bedoelde Homerus daarmee de banen van de planeten, dat Jupiter ze allemaal kon beinvloeden, maar de planeten, Jupiter zelf niet. Deze zin van Homer is dicht bij de waarheid. Jupiter is groter en krachtiger dan Saturnus, samen met Mars, Aarde, Venus en Mercurius. Jupiter is meer dan duizend maal groter dan de Aarde of Venus in volume, en zesduizend keer groter dan Mercurius. Maar het is onmogelijk dat mensen dit met slechts observatie niet kon raden met het blote oog. Zelfs met behulp van een zeer krachtige telescoop lijkt Jupiter op een grote platte schijf van een centimeter groot, omringd door zijn vier grotere satellieten.
De Ouden wisten iets onbekends voor de modernen toen ze beweerden dat Jupiter alle andere planeten kon overmeesteren, inclusief de Aarde Surprised

Ik haat de mainstream astronomie 2-10
Heel veel beweringen van de mainstream astronomie klopt niet.
Ik noem ze beweringen, want dat zijn ze ook. Het zijn maar theorieen.
De theorieen van NASA over dat de oerknal het universum heeft gemaakt is
ook maar slechts een bewering, maar het staat overal in de schoolboeken
alsof het een feit is Rolling Eyes Waarom is wat NASA bedenkt wel waar,
maar andere mensen daarbuiten gezien als ’onzin’? Oke, een theorie
is een verzameling van bewijzen, maar nog steeds: Een theorie blijft een theorie.
Niks is zeker. Maar ik haat het dat NASA doet alsof ze alles hebben ontcijfert.
We weten helemaal niks over het universum! Surprised NASA denkt dat het heelal
te verklaren is met wetenschap. Als iets niet te verklaren is met wetenschap, zoals een ongewone ster of een planeet met een rare baan, bijvoorbeeld,
dan wuiven ze het gewoon weg, als ’het bestaat niet’ terwijl je moet je eigen ogen kan
zien dat het bestaat. Het lijkt alsof ze maar willen dat alles hun manier gaat.
Kunnen ze niet begrijpen dat het heelal zijn eigen wetten en regels heeft?
In het universum is alles mogelijk, dus misschien bestaan wetten niet eens daarboven!
Het universum is hoe het is. Je kunt nu eenmaal niet alles begrijpen, en er niet altijd
voor alles een reden nodig, soms zijn sommige dingen nu eenmaal
een groot mysterie. Oke, haat is misschien een beetje groot woord,
maar ik haat het inderdaad echt als ze onzin gaan verspreiden,
want dan lijkt het alsof ze ons willen manipuleren, ofzo Mad
Ze zijn ook vaak afhankelijk van computermodellen. De oerknal theorie is ook maar gebaseerd op computer model. Niet de echte natuur.
Maar die modellen zijn ook maar computer programma’s?
Hoe kunnen computers nu begrijpen hoe het universum werkt? Mad

Wat ik ook heb opgemerkt is dat ze vaak hypocriet zijn.
De maan formatie theorie klopt namelijk totaal niet.
De theorie gaat over een planeet (die zij Theia noemen) ter grootte van Mars die op de Aarde is gebotst in vroege zonnestelsel, en uit die deeltjes die zijn vrij gekomen is de maan ontstaan. Maar dat klopt niet meer. Dus wat heeft NASA gedaan? Ze hebben gezegt dat de planeet nog een keer terug zou gekomen zijn in een tweede botsing met de Aarde. Ja ja, tuurlijk, nu is het ineens zo Rolling Eyes Mensen zoals de historicus Imannuel Velikvosky worden weggewuifd
door mainstream astronomie als hun met een theorie aankomen.
Velikovsky kwam met een theorie dat Venus een komeet-planeet is, en ontstaan tijdens
de Exodus, hij baseerde dat op historische teksten en Mythologie,
waar wordt gezegt dat Venus groot aan de lucht verscheen als een komeet,
in de Mythologie werdt Venus
afgeschilderd met lang haar, en wordt de planeet Venus geassocieerd met de de God Quetzalcoatl van de Azteken die werdt afgebeeld als een slang. Dat werdt zo erg weggewuifd dat
Velikovsky zelfs een ’gestoord persoon’ werdt genoemd Shocked Terwijl
ze later wel een heleboel nieuwe bewijzen hadden ontdekt die Velikvosky zijn theorie steunt, zoals dat Venus erg heet is, dat betekend dat ze een vrij jonge planeet is - zoals ik al zei,
was ze volgens Velikvosky geboren in 1500 Vr Christus. Venus was daarvoor ook nog niet
opgenomen in de klassieke literatuur - alle andere planeten al wel.
Maar door de astronomie wordt dan gezegt dat die mensen een ’foute berekening’ deden, ofzo. Kunnen ze nou echt niet voor een keer eens dingen van een andere kant bekijken?
Wat als dit waar is? Neutral Wat is hier dan hypocriet aan, denk je vast nu.
NASA heeft over de jaren heen zelf planeten ontdekt buiten ons zonnestelsel,
die nog erg heet waren. En zelf hebben ze gezegt dat die planeten
nog jong zijn. Maar is Venus dan wel heet, maar geen jonge planeet?
Waarom is zij een uitzondering? Mad Daar geven ze dan weer een ander dom excuus voor, zoals dat ze hebben gezegt dat Venus heet is vanwege ’broeikas gassen’ ofzo. Terwijl CO-2 helemaal geen vervuilende stof is. Venus haar hitte is van een hele andere natuur, ze is zelfs zo heet dat ze lood kan smelten - wow! Shocked Gosh, ze hebben zelfs gezegt
dat toen de Aarde jong was, ze een hele hete planeet moet zijn geweest.
NASA zegt dat alle planeten in dezelfde tijd
zijn geboren - 4,568 miljard jaar geleden - maar dat verklaart natuurlijk niet
zoals ik al zei, waarom Venus nog niet bekend was bij de oude culturen.
Er is trouwens inmiddels al ontdekt dat Venus zich inderdaad gedraagt
als een komeet, ze heeft een ionosfeer die zich uitrekt als een soort
staart. Dus wie was er nu raar en gestoord, NASA? Razz

En waarom vinden ze theorieen van een ander absurd, en waarom zijn hun theorieen dat niet?
Dat is weer erg hypocriet in mijn mening. Maarja, wie ben ik om daar wat over te zeggen, hé? Dit was de Update weer voor vandaag
over mainstream astronomie. Hopelijk vonden jullie het wat. Willen jullie meer horen
van dit soort onderwerpen? Laat het dan gewoon weten en ook
waar jij de volgende keer over wilt lezen. Ik heb zelf al veel onderwerpen,
maar misschien kun jij er nog betere verzinnen!
Aarzel dus niet. Wat vondt je van deze Update? En wat vindt
jij van mainstream astronomie? Laat je mening hieronder achter of in
het Forum-Topic. Ik zie jullie de volgende keer weer.
In nieuwe Update van Maandag kun je nieuwe promotionele afbeelding
zien van Flora Starlix - Het heeft namelijk een metamorfose ondergaan.
Tot dan! Een goed weekend allemaal!!
Very Happy
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum