Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

de World of Winx cliffhanger die ons lieten hangen

2 plaatsers

Ga naar beneden

de World of Winx cliffhanger die ons lieten hangen Empty de World of Winx cliffhanger die ons lieten hangen

Bericht van Admin wo feb 12, 2020 7:00 pm

Klets hierover de Update van 12 Februari 2020:

Hallo wereld! 😄 Welkom terug in een World of Winx-Update die ik lang niet meer gedaan heb.
En bedankt dat je weer leest! Je dacht vast
namelijk dat ik inmiddels alles al wel had besproken gericht op deze Winx spin-off.
Maar nee 😉 Er is nog een onderwerp die nog heel lang open stond eigenlijk.
En dat is de World of Winx Seizoen 2 cliffhanger. Terug in 2017 had ik het in het kort
over dat deze cliffhanger waarschijnlijk een hint of aanwijzing was voor een mogelijke
derde Seizoen van World of Winx. Maar nu twee, bijna drie jaar later, hebben we nog geen Seizoen 3 gezien van WoW
en vorig jaar werdt officieel aangekondigd dat de spin-off was geannuleerd - voorgoed.
Zoals de titel van deze Update luidt: deze WoW-cliffhanger heeft ons letterlijk laten hangen.
Maar hoe kan Rainbow deze serie zomaar achterlaten zonder sluiting? 😯
Waarom was er uperhaupt een cliffhanger met een hint naar een volgend verhaallijn
in de eerste plaats? En waarom gaat World of Winx niet gewoon door? confused
Waarom is het gestopt? confused Dit zijn vragen die ik wil gaan beantwoorden in deze Update.
Laten we beginnen met de Update over de WoW-cliffhanger:

de World of Winx cliffhanger die ons lieten hangen Venomya
Ik denk dat ik hier geen spoiler-waarschuwing neer hoef te zetten,
omdat het twee jaar geleden is dat World of Winx Seizoen 2 uitkwam,
en hopelijk iedere Winx-fan het toch al wel helemaal heeft bekeken - zo niet, dan
vraag ik me af onder welke steen je leeft 😋 Iedereen weet nu denk ik wel
welke cliffhanger ik bedoel. Maar voor deze Update maak ik een keer een korte samenvatting
van de cliffhanger van Seizoen 2. In Aflevering 13 wanneer de Winx terugkomen uit hun missie
van nooitgedachtland. Venomya, de muziekcriticus, betrapt de meiden op het gebruik van magie.
Ze onthuldt in de laatste paar minuten van de Aflevering wie ze werkelijk is: Ze is Baba Yaga,
de donkere dame 😯 En ze onthuld ook dat zij diegene was die de concerten
van de Winx probeerden te saboteren. Elke keer dachten de Winx
dan het ongelukjes waren, maar eigenlijk was dit al het werk van Baba Yaga’s donkere magie.
Venomya a.k.a Baba Yaga verklaart officieel de ’oorlog’ aan de feeën.
Ze zeggen dat er geen plaats is voor heksen én feeën op deze aardbol,
en het is haar plan om feeënmagie voorgoed uit te roeien. Bloom schrikt.
Daarbij eindigt het Seizoen - en de hele serie dat is World of Winx.

De cliffhanger was natuurlijk bedoeld als een open einde
voor een mogelijk nieuwe verhaallijn en dat ze hoogstwaarschijnlijk de belangrijkste
schurk wordt voor het derde Seizoen van World of Winx. Maar volgens WinxClubAll is World of Winx
officieel gecancelled 😯 In het artikel op haar blog wordt er vermeldt: ’Volgens geruchten is de originele
Netflix-serie World of Winx geannuleerd - volgens CinemaBlend’
in Oktober van 2019. En in eind 2018
werdt echter nog vermeldt door WinxClubRus dat World of Winx Seizoen 3 in overweging was.
Winx-fans bezochten de Book Fair en ontdekten dat de voortzetting van de spin-off werdt besproken.
Dit kan verklaren waarom er een cliffhanger was in de eerste plaats, maar later meer daarover.
Ik wil het er vandaag niet over hebben over ’hoe een domme en roekeloze zet het was’ van Rainbow
om deze cliffhanger neer te zetten zonder dat de serie doorgaat. Ik wil het er vandaag
over hebben waarom ik denk dat deze cliffhanger er is. In andere woorden: Ik wil het bekijken
door de ogen van de mensen bij Rainbow, door de ogen van de producers en schrijvers van de serie.
Nee, ik wil niet zeggen dat ik zeker weet waarom de creators dit hebben gedaan.
Maar ik kan er wel proberen achter te komen waarom, natuurlijk 😉
Zoals jullie en veel andere Winx-fans zijn een beetje boos of verward door deze onopgeloste cliffhanger
van World of Winx. Jullie zouden hem graag willen zien opgelost en graag zien
hoe het verhaal verdergaat. Veel van jullie vonden World of Winx een hele goede serie - zelfs beter
als de nieuwere Winx Seizoenen - en hadden graag de volwassenere versie van Winx
verder zien gaan. Ik denk simpelweg dat World of Winx gecancelled is, vanwege gebrek aan tijd én geld.
Rainbow is nu vooral bezig met andere grote projecten, zoals de Winx-live action die dit jaar
in premiére moet gaan. En zoals jullie weten is een Seizoen 9 van Winx Club nog heel ver weg in de toekomst
- en zelfs niet eens zeker of die komt confused Dit is misschien precies dezelfde reden waarom World of Winx
geannuleerd is. Maar er is een verschil: Winx Club is nu in hiatus,
en World of Winx is officieel gecancelled.

Dit zijn niet dezelfde dingen. Een serie die op hiatus staat,
staat in andere woorden gewoon op pauze. Maar wanneer een serie geannuleerd is, betekend
dat hij nooit meer verdergaat - het is voorbij, het is het einde. Voor Winx is het nog niet het einde.
Maar waarom het voor World of Winx wel het officiele einde is, snap ik niet helemaal confused
Waarom konden ze WoW ook niet op hiatus, een tijdelijke pauze voor een paar jaar doen?
Nee, dit is niet het einde van deze Update. Ik laat jullie namelijk nooit met een eenvoudig antwoord achter.
Maar kan Rainbow dit eigenlijk wel doen? Kunnen ze een serie onopgelost achterlaten? 😯
Met een cliffhanger? Veel Winx-fans vinden het maar een vreemde zet van Rainbow
en zeggen ’dat ze de serie niet zomaar kunnen laten zitten’ alsof het niks is.
Je zou het niet bedenken, maar het gebeurd vaker dan je denkt 😯
En ja, de fans van die series waren net zo gefrusteerd als wij. Als je dacht
dat je deze spin-off van World of Winx gek eindigde, kijk maar, eens naar andere series
die nog veel gekker eindigen dan dit! De serie My Name is Earl, als voorbeeld.
Veel fans bleven achter van de serie ’met een ’wie is de vader’-mysterie en een ’wordt vervolgt’ aan het einde
van de laatste Aflevering’
. Maar de serie werdt nooit voortgezet. Dit lijkt erg op hoe World of Winx is geëindigd.
Maar World of Winx is een Netflix-serie. Als we willen weten waarom World of Winx zo vroeg is gecancelled,
moeten we eigenlijk achter de streamingservice aanjagen - niet letterlijk, haha 😋
Het blijkt te zijn dat meer series op Netflix niet meer dat twee of drie Seizoenen halen.
Volgens de website www.businessinsider.com ’Is er een reden dat je tv-programma’s
met kortere seizoenen op Netflix ziet’
. Deadline meldde dat Netflix weinig waarde ziet in Seizoenen
die 10 afleveringen overschrijden, of series die in totaal 30 afleveringen overtreffen.
’Daarna worden ze vaak te duur om in te blijven investeren (tenzij het een uitbraak
is die Netflix bezit zoals "Stranger Things")’
. www.bgr.com vermeldt dat Netflix op Facebook de reden
uitlegde dat de serie One Day at a Time gecancelled was.

de World of Winx cliffhanger die ons lieten hangen Baba-yaga
In hun bericht zeiden ze: ’De keuze kwam niet snel - we hebben een aantal weken geprobeerd een manier te vinden om een ander seizoen te laten werken, maar uiteindelijk hebben gewoon niet genoeg mensen gekeken om een ander seizoen te rechtvaardigen’. Volgens de website let de streaming service nauwlettend op details. Maar lees
verder waarom Netflix besluit de stekker uit een show te trekken - en hoe Netflix in de eerste plaats tot die beslissing komt 😯 Dankzij een nieuw Deadline-rapport lijkt het erop dat Netflix een ’sweet spot’ heeft
voor de meeste series twee tot drie Seizoenen gaan. Alles wat verder gaat, en het wordt steeds moeilijker om het voortbestaan van de serie financieel te rechtvaardigen. Volgens iemand op Reddit
’Netflix heeft ook een vrij strak venster waar ze besluiten om een show te houden of niet. Als kijkers de eerste twee maanden niet helemaal naar een programma kijken, houdt Netflix daar rekening mee’.
Een andere website zegt dat Netflix er graag voorzorgt dat mensen niet gaan afhaken
van hun streamingdienst, en er altijd zeker van willen zijn dat ze altijd nieuwe dingen op de tafel hebben.
Kan dit hetzelfde lot geweest zijn als voor World of Winx (Een Netflix-serie)?
Maar waarom werden er geen drie Seizoenen gemaakt van WoW om in ieder geval
wat onopgeloste zaken op te lossen? confused Sommige series van Netflix behalen
drie Seizoenen, zoals One Day at a Time, maar waarom niet WoW? confused
Ik denk dat ik het antwoord op deze vraag heb. World of Winx was waarschijnlijk misschien helemaal niet
bedoeld om nog een derde Seizoen te krijgen. En het bewijs hiervan is te vinden
in een oud artikel van www.deadline.com ’Netflix werkt samen met Winx Club-producent Rainbow
Studios, het bedrijf van de maker van de franchise Iginio Straffi, voor twee seizoenen van de nieuwe
serie die begin 2016 en najaar 2016 debuteert’
. Zie je hoe in de tekst wordt vermeldt
over maar twee Seizoenen? Volgens sommige andere bronnen waren er echter alleen
maar twee Seizoenen besteld door Netflix.

Dit lijkt op waar we het net over gehad
over dat Netflix houdt van series die niet verder gaan van twee of drie Seizoenen.
Maar nu denk je vast: als er vanaf het begin werdt bepaald dat World of Winx
maar twee Seizoenen zou krijgen, waar het nut dan van een cliffhanger? confused (duidelijk een hint
naar de voortzetting van de serie). Zoals ik al zei, werdt er tijdens de Book Fair
besproken over een nieuw Seizoen van World of Winx. Maar besproken
betekend nog niet meteen dat het antwoord ’Ja, de serie gaat verder’ betekend.
Een ander woord voor besproken betekend ook weleens: ’voorbehouden’ en ’gereserveerd’.
Het kan zijn dat Rainbow in overleg was met Netflix tijdens die periode,
maar ze uiteindelijk besloten de serie toch te cancellen - voor redenen die vast heel goed waren.
De hele grote cliffhanger aan het einde van Seizoen 2 wordt voor Winx-fans opgevat
als een ’wordt vervolgt’. Maar ik zie het anders: Ik zie het, net als alle andere aanwijzingen,
een hint naar dat het derde Seizoen in overweging was 😯 Het is namelijk niet de eerste keer
dat Rainbow dit heeft gedaan. Herriner je je de post-credit einde a.k.a cliffhanger
aan het einde van Het Geheim van het Verloren Rijk? In die cliffhanger zagen de Trix
en de oeroude heksen. Veel fans dachten dat Seizoen 3 en de eerste film het laatste dat we zouden zien
van de Winx franchise, en dat was het misschien ook oorspronkelijk. Maar als het oorspronkelijk
het einde was voor Winx, waarom dan de cliffhanger met de Trix als hint
naar de toekomst? En waarom zeiden ze dan dat Enchantix de laatste fee vorm was
van allemaal? Rainbow wist misschien nog niet zeker of ze de serie zouden voortzetten.
Dus toen ze Enchantix bedachten, gebruikten ze het excuus dat het ’de definitieve vorm’ was om het bestaan ervan te rechtvaardigen.
Ze gaven de serie een mogelijk einde maar lieten zichzelf wat ruimte voor voortzetting.
Klinkt erg op wat er nu gebeurd in World of Winx met Seizoen 2, toch? 😯
Het is misschien om precies dezelfde reden gegaan. De cliffhanger met Baba Yaga
was om ruimte voor een eventuele voortzetting te maken.
We weten allemaal dat Rainbow meer dan drie Seizoenen gepland had staan doordat wat Griselda zei in Seizoen 1
over dat de opleiding op Alfea vijf jaar duurt - wat later drie jaar werdt.

Het is dus heel erg mogelijk dat het derde Seizoen van World of Winx ooit in overweging stond.
Ik hoor jullie nu denken: Maar kunnen ze het niet gewoon doen voor de fans?
Is het niet verkeerd voor de fans om ze zo achter te laten? 😯
Deze vraag werdt gesteld door een anoniem op de website www.quora.com (een webstek waar mensen
allerlei vragen kunnen stellen). Een ander gaf een uitleg waarom
sommige series geen ander Seizoen meer krijgt - ookal staat er nog een cliffhanger open.
De persoon legde uit dat het allemaal ligt aan hoe winstgevend een serie is.
’Als een serie niet winstgevend genoeg is om door te gaan met een ander seizoen,
is er waarschijnlijk geen winst meer bij het maken van een duurdere aflevering’
.
Dat zou ’voor de fans’ zijn, waarvan er in de eerste plaats niet genoeg is, hoe toegewijd ze ook zijn 😯
Hij zegt ook dat: ’niemand met het chequeboek zich bekommert om de fans’.
Een andere pagina op quora.com stelt de vraag waarom sommige goede series gecancelled worden
die hele grote fanbases hebben? 😯 Een reden was: ’de creatieve mensen erachter gingen verder’.
Dit zou een hele logische reden zijn voor waarom World of Winx zo abrupt stopte,
zoals ik al zei, Rainbow is nu drukbezig met series, zoals: Club 57 en de Winx live action.
De website www.tvline.com zegt dat het moeilijk is om iedereen die
eerder aan de serie werkte terug te roepen, omdat ze allemaal alweer ander werk hebben gevonden.
Wanneer een serie officieel gecancelled is, zijn ze feitelijk niet meer verplicht om terug te komen 😯
Ik las ook ergens dat sommige studios pas later te horen krijgen dat hun serie
gecancelled is, terwijl de serie nog midden in de productie proces zit.
Dit kan de abrupte cliffhanger van World of Winx Seizoen 2 ook verklaren.

Dit was de Update over de World of Winx Seizoen 3-cliffhanger die ons liet hangen.
Hopelijk vonden jullie dit een interessante Update
en hopelijk heb ik alles goed uitgelegt waarom ik denk dat deze
cliffhanger niet opgelost gaat worden. Zoals ik al zei, ik wil niet doen alsof
ik weet waarom dit openeinde er was.
Ik werk niet voor Rainbow. Ik was er niet achter de schermen van Netflix.
Dit waren allemaal mogelijkheden en speculaties. De reden zou dus voorgoed
een mysterie blijven. Maar ik vondt het wel boeiend om er dieper in op te gaan.
Wat vondt jij van deze Update: Zou jij een derde Seizoen van World of Winx hebben gewild?
Of vindt jij het goed zoals de serie is afgelopen? En wat denk jij dat de redenen
zijn dat de spin-off is gecancelled en vindt jij het goed dat een serie afloopt zonder duidelijk afscheid
of afsluiting? Laat je meningen weten in de reacties hieronder. Ik ben zoals altijd erg benieuwd
naar wat jullie te zeggen hebben! En Vrijdag is het Valentijnsdag. Ik hoop een Update
te maken een beetje gebaseert op dat thema. Ik zie jullie dan! 😉
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

de World of Winx cliffhanger die ons lieten hangen Empty Re:de world of winx

Bericht van Noell2006 wo feb 12, 2020 11:10 pm

Misschien komt er wel een film uit

Noell2006
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

de World of Winx cliffhanger die ons lieten hangen Empty Re: de World of Winx cliffhanger die ons lieten hangen

Bericht van Admin do feb 13, 2020 10:44 am

Noell2006 schreef:Misschien komt er wel een film uit

Hoe bedoel je een film?
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

de World of Winx cliffhanger die ons lieten hangen Empty Film wow

Bericht van Noell2006 do feb 13, 2020 2:30 pm

Admin schreef:
Noell2006 schreef:Misschien komt er wel een film uit

Hoe bedoel je een film?

Een Netflix original film dat we de strijd zien tussen de winx en Baba Yaga die de hele aardbol wil overnemen cheers . Snap je ?
Noell2006
Noell2006

Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 12-02-20
Leeftijd : 17
Woonplaats : Nederland, Klazienaveen

https://welkombijdewinxclub.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

de World of Winx cliffhanger die ons lieten hangen Empty Re: de World of Winx cliffhanger die ons lieten hangen

Bericht van Admin za feb 15, 2020 12:03 pm

Noell2006 schreef:
Admin schreef:
Noell2006 schreef:Misschien komt er wel een film uit

Hoe bedoel je een film?

Een Netflix original film dat we de strijd zien tussen de winx en Baba Yaga die de hele aardbol wil overnemen cheers . Snap je ?

Ja, ik snap het nu. Dit klinkt wel een cool idee! Smile
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

de World of Winx cliffhanger die ons lieten hangen Empty Re: de World of Winx cliffhanger die ons lieten hangen

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum