Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn twijfels over de Corona-regels

Ga naar beneden

Mijn twijfels over de Corona-regels Empty Mijn twijfels over de Corona-regels

Bericht van Admin ma sep 14, 2020 7:00 pm

Klets hierover de Update van 14 September 2020:

Ik ben er klaar mee. Ik ben klaar met te lang stil geweest te zijn.
Ik ben klaar met de mond gesnoert te zijn. Vandaag is de dag
dat ik eindelijk schoon kom over dat ene dat we Corona noemen.
Vandaag is het tijd dat ik eerlijk ga zijn, want ik ben moe
ervan dat mensen me keer op keer vertellen dat ik mijn mening voor me moet houden.
Er is een ding dat ik altijd heb het allermeest heb gewaardeerd. En dat is: de waarheid.
De waarheid moet eruit. De waarheid over het Corona virus.
Een paar maanden geleden had ik het al eens over het virus, maar daar
had alleen over de astrologische en filosofische kant van het verhaal.
Nooit heb ik mijn persoonlijke gedachten kunnen uiten. Maar vandaag
is eindelijk de dag aangebroken dat ik mijn eerlijke gedachten ga uiten.
En vandaag weiger ik me tegen te laten houden. Eigenlijk wil ik dit een twee delen-reeks maken.
Eentje waar ik praat over de maatregelen (deze Update dus). En eentje waar ik praat over het virus zelf.
Hier is de Update over mijn (eerlijke) twijfels over de Corona-regels:

Mijn twijfels over de Corona-regels Covid-19
Disclaimer: Deze Update is mijn mening en mijn gedachten over de
regels van het virus dat we COVID-19 noemen. Als je het oneens bent met wat ik zeg,
dan is dat helemaal oké. Wat ik zeg hoeft niet de waarheid te zijn. Maar dit blog is
niet de plaats om mensen te vertellen wat ze moeten vinden van het virus
en hoe ze moeten denken over de maatregelen. Iedereen heeft recht om zijn/haar mening.
Ga ook niet in de comments neerzetten dat ik geen Updates mag maken over het virus.
Dit is iets wat ik bepaal, en niet jij. Het is mijn blog, en niet het jouwe. Respecteer iedereens mening a.u.b.

Ik heb altijd gelooft en heb altijd gepleit voor de vrijheid van meningsuiting.
Maar maandenlang heb ik mensen mij de mond laten snoeren. Dit was heel erg uit-karakter
voor mij. Dit is waarom ik daar vandaag verandering in wil brengen.
Het is totaal niets voor mij om me door andere mensen zo te laten silencen.
Op dit blog praat ik altijd over belangrijke onderwerpen en de waarheid. Dit is iets
wat ik nog altijd heel erg belangrijk vindt, of wel niet het allerbelangrijkste wat er is.
Maar nu hield ik mijn mond stil over het Corona virus voor maandenlang.
Ik was bang. Ik was bang voor de ophef die ik van anderen zou krijgen (maar dat is ook waarom
ik sociale media nu tegenwoordig vaak vermijdt als ik praat over dit soort controversiele dingen confused).
Angst liet mij in de wegstaan om mijn waarheid te spreken. Maar vanaf vandaag doe ik dat niet meer.
Ik ben zat met verteld worden waar ik wel en niet over mag praten. En ik ben het zat
verteld te worden wat ik moet doen. Vanaf nu bepaal ik wat ik doe. Haat me gerust na deze Update.
Wordt maar boos op me na deze Update. Het kan me niets meer schelen. Ik geloof in
de vrijheid van meningsuiting, en ik vindt het vreselijk om te zien
hoeveel mensen er wordt verteld dat ze geen andere mening mogen
hebben over het virus en de maatregelen confused En dat je maar moeten
gehoorzamen de hele tijd, en dat dit ervoor zorgt dat mensen
geen eigen keuzes meer mogen maken. Onze vrijheid wordt afgepakt!

En vandaag ben ik er om eindelijk mijn gedachten en mijn eerlijke mening
over Corona te delen. Waarom? Omdat ik recht heb op een (andere) mening
en recht heb om die te uiten, ongeacht waar het over gaat.
En narratieven mogen worden uitgedaagt! 😯 Ik moest hierover praten. Na zolang te hebben
gepraat over BlackLivesMatter en andere dingen in de wereld, onbreekte dit gewoon aan de lijst.
Ik kon gewoon niet niet praten over Corona, maar dan wel praten over alle andere dingen in de wereld,
dat vindt ik raar. Maar ik heb gewoon bij veel situaties omtrent Corona mijn vraagtekens.
Ik heb vooral mijn vraagtekens over het virus (maar daar maak ik misschien een andere Update).
Maar vandaag ga ik het hebben over mijn vraagtekens achter de Corona maatregelen en regels.
Het is belangrijk om overal vraagtekens achter te zetten, en niet altijd met de kudde schapen mee lopen
en trouw bij je eigen overtuigingen te blijven. Dit is iets wat ik al wekenlang predik.
En van je woorden, moet je je daden maken. Nee, de Corona maatregelen zijn niet oké confused
De Corona maatregelen doen meer slecht, als goed. De regels zou ervoor moeten zorgen
dat onze gezondheid wordt beschermt. Maar als je dieper graaft en wakker wordt, zie je dat de regels bizar
en belachelijk zijn (Althans in mijn mening). Ik vindt de Corona maatregelen nergens op slaan.
En ik weet dat veel mensen met vuisten en hooivorken in de comments gaan komen. Maar wanneer
ik zeg dat ik de maatregelen niet oké vindt, zeg ik dat niet omdat ik geen respect heb
voor anderen en hun gezondheid. En zeg ik dit niet omdat ik laks wil zijn - als mensen niet willen
dat ik dicht bij ze in de buurt kom, dan kom ik dat ook niet.
Wanneer ik zoiets doe heb ik er altijd een goede reden voor. Ga nu nog maar eens na of je wel alles gelooft
wat je wordt gezet over het virus en de regels.

Meestal is dat wat ze willen dat je gelooft, en niet de realiteit!
De wereld wordt al jaren gemanipuleerd. We moeten nadenken of wel
nog wel alles geloven wat ons wordt verteld, en we moeten ons eigen onderzoek gaan doen.
De overheid liegt al jaren tegenons. Maar nu met het Corona virus spreken ze ineens de waarheid?
Een leugenaar blijft altijd een leugenaar! Nooit is het ergens uitgesloten of wetenschappelijk bewezen
dat deze Corona maatregelen werken tegen het virus. Integendeel zelfs: Mensen worden eigenlijk nog ’zieker’
van de maatregelen, dan van het virus zelf. In Nederland plegen veel meer mensen zelfmoord
of hebben mensen minder zin in het leven door deze stricte regels en maatregelen.
Maar daar wordt nooit overgepraat. Het wordt eens vermeldt in de media, maar nooit serieus
over gedebatteerd of serieus vraagtekens achtergezet. De overheid hoor je hier niet over praten.
En deze pandemie ging toch over het beschermen van mensen hun gezondheid? 🤔 Maar er wordt tegelijkertijd
nooit omgekeken naar mensen die zelfmoord plegen of andere mentale klachten krijgen.
Ook je mentale gezondheid is belangrijk! Mensen missen contact en spontaniteit.

Alle andere menselijke dingen verdwijnen. Waarom is dit geaccepteerd? 😯
Het is om je te beschermen tegen het virus, ja. Maar waarom is het acceptabel
dat mensen het leven minder leuk vinden en psychische klachten krijgen?
Een duidelijk teken dat de Corona maatregelen niet werken en niet oké zijn.
Het zou niet oké moeten zijn dat mensen zo in een angst leven voor een virus dat nooit uitgesloten is dat het bestaat.
En zelfs al was er een virus, dan nog zou het niet moeten kunnen dat mensen
in zulke ontzettende vrees moeten leven. Het is niet oké! Wanneer mensen
in angst leven gaat hun gezondheid er ook mee naar de maan. Chronische angst kan
een heleboel doen aan het brein. En voordat je zegt dat ik daar geen verstand van heb:
Ikzelf heb een angststoornis die veel van mijn dagelijks leven beinvloedt.
Overduidelijkt weet ik dus hoe het is. En wanneer je in constante angst leeft,
gaat je concentratie achteruit, is het moeilijker om dingen te herrineren, vaak last van misselijkheid en benauwdheid, enzovoort.
Waarom wordt er niet gezorgt voor dat soort mensen? 🤔 Waarom laten we dit gebeuren?
Waarom zeggen we dat dit over gezondheid gaat, terwijl we mensen met mentale klachten
laten stikken? Mijn moeder heeft zelfs toegegeven in het begin van het jaar in de ’Corona-piek’
last te hebben gehad van depressitiviteit omdat ze niks meer mocht. Voor een virus
dat je niet eens 1, 2, 3 zo kan opvangen. Onze menselijkheid gaat eraf voor maatregelen
die nooit wetenschappelijk zijn bewezen dat ze werken. Alle mensen moeten boeten,
voor een virus die slechts maar een handvol mensen kunnen oppikken.
Het is ook nooit wetenschappelijk bewezen dat de mondkapjes noodzakelijk zijn en
het nooit bewezen dat het werkt tegen het virus. Mondkapjes beschermen niet tegen het virus.

Hoe weet ik dat nou? Ik ben toch geen arts? Dit staat letterlijk op verpakkingen
van mondkapjes. Er staat dat je mondkapjes niet hoort te gebruiken
om het virus tegen te gaan en dat ze daar niet voor bedoeld zijn.
Mondkapjes zijn alleen bedoeld tegen bacterieën. Ik denk niet dat ze dat zomaar erop zetten, toch?
Er is ook een hele goede reden voor waarom mondkapjes niet werken tegen het virus.
En zelfs zijn onderzoeken en studies gedaan die uitsluiten dat mondmaskers je niet beschermen!
Heel veel risco’s kunnen komen van het dragen van een kapje. Klachten zoals hoofdpijn, luchtwegklachten
(zoals benauwdheid) tot zelfs levensbedreigende complicaties. En met een mondkapje op
adem je ook je eigen CO-2 weer in. En de media schept altijd zoveel op
dat CO-2 slecht is voor je gezondheid, en dat we CO-2 moeten tegengaan (zodat we het niet meer inademen).
Waarom denk je dat zoveel mensen in China ontzettend ziek zijn? Omdat de lucht daar gevult is met CO-2 concentraties!
Maar nu moeten we een mondkapje op tegen het virus? Terwijl we eigenlijk ziek
kunnen worden van het inademen van constante CO-2 gehaltes? 🤔
Maar daar wordt niet over gepraat in het nieuws
en daar wordt nooit over gediscussieerd. Deze Corona-crisis ging toch over gezondheid?
Denk dan nog eens na: Mondmaskers hebben namelijk een negatief effect op je immuum-systeem.
En mensen die een slecht immuum-systeem hebben zouden we dus eigenlijk moeten beschermen, toch?
Waarom is het dan dat studies uitsluiten dat het dragen van een masker (dat ook nog verplicht is)
je immuum-systeem juist beschadigd? En omdat je immuum-systeem juist zwakker wordt van
de mondkapjes, krijg je meer kans op infecties, en in je infecties kunnen makkelijk wéér virussen in
gaan nestelen!

Des te langer het masker wordt gedragen, des te meer daalt het zuurstofniveau in het bloed.
En niet alle mondkapjes die je draagt sluiten zo goed. Het mondkapje
die ik draag elke dag wanneer ik met het openbaar vervoer ga, sluit niet goed rondt mijn gezicht altijd
en zijn er genoeg gaten en openingen waar een virus binnen kan dringen.
Ik snap ook niet waarom het nog steeds verplicht is om een mondkapje te dragen in een bus,
zelfs wanneer je de enige passagier bent. Wie kan je besmetten?
Je zou denken de buschaffeur. Maar de buschaffeur zit helemaal vooraan, en in de voorstoel
van de bus mag je niet meer zitten - in ieder geval in Nederland - en die is ook geblokkeerd.
En de buschaffeur is niet verplicht om een mondmaskertje te dragen. Aan een kant is het begrijpelijk,
omdat de buschaffeur al direct aan social distancing deed, maar aan de andere kant is het raar
want de passagiers doen ook aan social distancing! Maar wij zijn toch nog steeds verplicht een mondmasker op? confused
En de buschaffeur niet? Terwijl wij precies hetzelfde doen als de buschaffeur?
In de bus moet je afstand houden, net als de buschaffeur, maar toch moeten wij
wel een masker op, en de man/vrouw die de bus rijdt niet?

Mijn twijfels over de Corona-regels Het-virus
In mijn mening vindt ik dit een vreemde en érg hypocriete gang van zaken.
Als we afstand houden, betekend dat toch al meteen
dat we elkaar beschermen voor het virus? Waarvan dan een mondkapje?
Als social distancing ’zogenaamd’ werkt tegen het verspreiding van het virus?
Natuurlijk ben ik geen arts. Maar gebruik
je gezonde verstand en je algemene kennis, en ook dan kun je zien dat dit niet werkt
en kun je zien dat dit een goede reden is om je wenkbrauwen op te gaan trekken.
Een andere maatregel is in je elleboog niezen en hoesten. Maar ook daar heb ik mijn enorme vraagtekens achter.
Geen handen schudden snap ik tot zekere hoogte, maar nu wordt er van je gevraagd om te groeten
met je ellebogen tegenelkaar aan te houden. Maar laat dat nu eens de plek zijn waar je net geniest hebt
of net in hebt gehoest? En dan zeggen ze dat het gaat om het beschermen van je gezondheid?
Ik denk het van niet. Virussen zijn er altijd al geweest sinds de mens bestaat.
Maar deden we toen aan social distancing en aan de andere maatregelen, zoals mondkapjes? confused
Nee. Er gaan jaarlijks honderden mensen dood aan andere virussen, zoals griep-virussen.
Maar nooit werdt toen gevraagd van je om rekening te houden met die mensen,
maar nooit werdt er toen van je gevraagd om een kapje te dragen of afstand te houden.
Net als het Corona virus gaan jaarlijks tientallen mensen dood aan het griep virus
omdat ze al een slecht immuum-systeem hadden of al aan anderen dingen vooraf leedde.
Dit is iets wat precies hetzelfde gebeurd als nu met Corona. Maar werdt er toen een pandemie
en een crisis in geluidt? Nee confused Dit virus verschilt in niets als in voormalige virussen
die we hebben meegemaakt. Veel symptomen van COVID-19 zijn vergelijkbaar
met het griep virus. De overheid is er niet om je gezondheid te beschermen.

Zij zijn er om je rechten te beschermen! Je gezondheid is je eigen verantwoordelijkheid.
Als jij naarbuiten gaat zonder jas terwijl het heel hard sneeuwt is dat je eign verantwoordelijkheid.
Als je op bezoek gaat bij iemand die een griep virus heeft, dan is dat je eigen verantwoordelijkheid.
En ga je niet de hele wereld voor laten opdraaien. Mensen binnenhouden
als een manier van het virus tegengaan werkt alleen maar averrechts.
Je beschermt je gezondheid niet door thuis te zitten, je wordt er niet gezonder van.
Zoals ik al zei worden mensen er depressief van,
maar naar buitengaan heeft juist bewezen je gezondheid meer te bevorderen 😯
Je moet naar buitengaan om een ’frisse neus’ te halen, omdat dat beter is voor je luchtwegen.
En naar buitengaan en in contact komen met de zon zorgt ervoor dat je meer vitamine opdoet,
en hoe meer vitamine, hoe een sterker immuum-systeem je krijgt. Maar nooit wens ik iemand
ziekte of de dood toe, dit is iets totaal niet wat ik probeer te zeggen. Wat ik probeer te zeggen
is dat wanneer je dit allemaal gaat vermijden, je juist een zwakker immuum-systeem zult krijgen.
Het teken dat je ziek wordt betekend juist dat je lichaam weer cellen kan aanmaken
zodat het er beter tegen kan vechten. Wanneer je niet meer naar buiten durft te gaan,
betekend dat je lichaam nooit leert vechten tegen virussen en bacterieën.
Wanneer je je nooit mer aan dingen gaat blootstellen, zul je nooit een immuum-systeem opbouwen.
Dit is ook waarom ik het vooral te doen heb met kinderen in deze tijd. Zij zullen
nooit een goed en sterk immuum-systeem kunnen opbouwen, wat juist essentieel is voor hun ontwikkeling.
En het heeft ook effect op hun persoonlijke ontwikkeling. Voor hun psychologie is dit ook niet goed,
ze leren dat je niemand mag knuffelen en dat aanrakingen gevaarlijk zijn.
En dat terwijl kinderen het minste vatbaar zijn voor een virus - dit is aangetoont trouwens!
Nogmaals een virus kan niet 1, 2, 3 worden over gebracht, en ook niet door iedere beste persoon die je tegenkomt.
Mensen die zeggen dat je er geen verstand van hebt, zijn fout. Want dit zijn dingen die je elke dag op het nieuws hoort.
Dus hoe kan ik er geen verstand van hebben als ik elke dag wordt overladen met praktisch de informatie?

Ik heb er alleen mijn eigen mening over, dat is het verschil. Kinderen een mondmasker laten dragen is praktisch kindermishandeling 😠
Zoals ik al hierboven uitlegde, weet je nu wat het betekend om een mondmasker te dragen.
En ga nu na in je hoofd hoe dat is voor een kind. Een kind die nog vol in de groei is en
nog in ontwikkeling is. Zet daar een mondmasker op, en zij zullen nooit een immuum-systeem opbouwen
en zullen opgroeien met allerlei complicaties. Een kinderlijfje kan dit niet aan!
En om maar te spreken over de bordjes en posters met de teksten erop: ’Houdt afstand als je van je vader houdt’
en ’Je wilt je opa toch niet ziek maken?’. Dit is kindermishandeling! Dit is chantage! 😠
Weet je wat dat soort teksten doen bij een kind? En voordat je zegt dat ik dat niet weet:
Ho! Ik weet zeker wel hoe het is. Ik ben namelijk opgegroeit in een familie met veel manipulatie en chantage.
En waar zulk soort dingen elke dag tegen me werden gezegt. Ik weet heel goed
wat het deed bij mij toen ik nog klein was. Dit heeft me namelijk tot deze dag aan nog geschaadt.
En denk je dat kinderen deze teksten wel weer zullen vergeten? Ehh, echt niet!
Kinderen zuigen alles in als een spons. Kinderen nemen alles letterlijk.
Daar zijn het kinderen voor. Alles wat je tegen een kind zegt wordt later hun gedachtengang.
Afstand houden als je vader je houdt verteld kinderen een verkeerd beeld van liefde.
En het verteld kinderen dat ze bang moeten zijn voor zichzelf! Hoe gaan kinderen zelfvertrouwen opbouwen
als ze constant worden verteld dat wat ze doen fout is? En straks als de vader ziek is,
gaan kinderen denken dat het hun schuld is. Verschrikkelijk!
Dit geldt trouwens ook voor tweede tekst. Zien mensen dan niet dat dit kindermishandeling is? confused
En dat deze dingen zeggen tegen een kind een enorme impact op ze kan hebben?
We moeten écht wakker worden voordat het te laat is.

Dit was de Update mijn twijfels over de Corona-regels.
Ik weet dat dit een heel erg lange Update was. Maar ik heb al
deze gevoelens zolang onder de grond geduwt gehad.
Ik had zoveel gevoelens weggedrukt omdat ik ze door sommige mensen
niet mocht uitten. Maar ik geloof in de vrijheid van meningsuiting.
En ik laat me niet door mensen vertellen wat ik wel en wat ik niet mag.
Er is niks mis mee met je mening en je gevoelens uiten. Waar het ook over gaat.
Zelfs als het over COVID-19 gaat. Heb je iets te zeggen over het virus of over de maatregelen?
Kom naar voren! Kom eruit! Laat je niet je mondsnoeren. Practice what you preach.
We hebben meer mensen nodig die de waarheid durven te spreken.
Maar nogmaals: Je hoeft het niet eens te met alles wat ik zeg in deze Update.
Maar neem a.u.b de tijd om hierover na te denken. Maar ik en ieder ander op dit blog heeft recht op een mening.
Dit is geen plaats om mensen de mond te snoeren.
Wat vindt jij van deze Update?
Wat vindt jij van het virus? En wat vindt jij van de regels
en maatregelen die ons worden opgelegt? Laat je mening weten in de reacties.
Dit was alles voor vandaag. Ik zal wel waarschijnlijk nog een Update maken
over COVID-19, maar dan over het virus zelf. En nog meer over
de angsten en paniek rondom het virus. Voor nu, tot ziens.
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum