Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bloom ’fee van de wind’ ontwerp-symbolisme

Ga naar beneden

Bloom ’fee van de wind’ ontwerp-symbolisme Empty Bloom ’fee van de wind’ ontwerp-symbolisme

Bericht van Admin wo sep 16, 2020 8:13 pm

Klets hierover de Update van 16 September 2020:

Ja, het was een tijdje geleden dat ik hierover praatte.
Als je mijn blog langer volgt, ken je mijn reeks ’Bloom fee van de wind’.
Ben je nieuw op mijn blog? Welkom op SirenixWinx! Ik ben Tessa, maar je mag me
gewoon Admin noemen (of wat je ook wilt). Ik ben 8 jaar lang een enorme Winx-fan! ☺
Ik schrijf op dit blog over verschillende onderwerpen, zoals
Winx Club (duh!), Magical Bloom, de Winx Club-fanwereld,
en dingen die in de wereld gebeuren (zoals COVID-19), en nog veel meer.
Je zult je dus nooit vervelen. Vandaag gaan we praten over Magical Bloom, dat is de naam
van de eerste en oude versie van de serie Winx. De versie vóór het op televisie kwam.
Een soort ’prototype’ dus. En deze reeks gaat over mijn theorie dat Bloom waarschijnlijk
de fee van de wind was in deze oude versie, Magical Bloom. Ik raadt het je aan om ook de andere
Bloom windfee-Updates te lezen, zodat je een nog beter idee krijgt van de zaak.
Vandaag gaan we het hebben over Bloom’s ontwerp-symbolisme.
En/of we daar het fee van de wind-thema in terug kunnen vinden:

Bloom ’fee van de wind’ ontwerp-symbolisme Bloom-magic-bloom
Een korte hervatting van mijn ’Bloom was de fee van de wind in Magical Bloom’-theorie
voor de duidelijkheid: Ik geloof dat Bloom ooit oorspronkelijk in de planningsfasen
van Winx een andere kracht had. In andere woorden: Ze was oorspronkelijk geen vuur-fee
en de Drakenvlam was in bezit van iemand anders . Ik geloof dat Bloom de fee van de wind was.
En daar is veel bewijzen voor: Eentje daarvan is dat het verklaart waarom haar vriendje Sky heet
en het verklaart ook waarom Bloom zoveel blauw draagt altijd. Blauw heeft niets te maken
met vuur. Vuur in Winx wordt altijd met rood of oranje afgeschilderd. En iedere Winx
heeft een kleur geassocieert met hun kracht. Tenzij Bloom ooit de fee van de wind was,
is het heel logisch waarom ze blauw draagt. Op Bloom’s 2004 Magic Winx pop staat er de tekst:
’Ik ben Bloom. Fee van de wind. Mijn krachten groeien met de wind, net als een vuur’.
In het Winx Club computerspel heeft Bloom een spreuk genaamd ’Piercing Wind’
waar ze overduidelijkt een soort windvlaag van wolken afstuurt, was dit ooit
misschien een aanval gepland voor Bloom in de serie? Want waarom zou een vuur-fee die hebben? 🤔
Ze heeft in vele andere Winx Club-games ook spreuken van regen of vallende sterren (vallende sterren zijn
een lucht-fenomeen). In het eerste Seizoen had Bloom ook een best vage persoonlijkheid .
En meer op een persoonlijkheid die lijkt op een lucht-type, meer dan op een vuur-type.

Maar als je meer wilt weten over deze theorie, moet je hierop klikken.

Bloom ’fee van de wind’ ontwerp-symbolisme Bloom-magical-bloom-ontwerp
Er is meer interessante symboliek aan Bloom’s oude ’Magical Bloom’-ontwerp.
En nog interessanter om te ontdekken welke thema’s van de wind en de lucht erin terug te vinden zijn.
Als Bloom écht oorspronkelijk de fee van de wind was dan moet dat toch
terug te vinden zijn in haar feeën-transformatie? Elke Winx heeft symboliek
van haar krachten (en haar persoonlijkheid) terug te vinden in hun transformaties
en casual outfits. Vandaag gaan we dus allebei bespreken: Bloom’s oude transformatie
en huidige casual outfits. Er is meer lucht-symboliek in Bloom’s feeën-transformatie
als je dacht, en dan op eerste gezicht zo lijkt. Er zijn wat interessante dingen die ik eruit heb
opgepikt. Waarvoor deze analyze van Bloom’s transformatie-ontwerp eigenlijk? 🤔
Het helpt om mijn theorie extra te ondersteunen, en ik wil jullie laten zien
dat Bloom als fee van de wind verwerkt zich in haar oude ontwerp,
wat nog meer aan kan tonen dat ze er ooit écht eens was - maatr natuurlijk is het ook voor de lol.

Als eerste zien we dat er veel de kleur blauw verwerkt zit in Bloom’s oude ontwerp.
Natuurlijk zit deze ook verwerkt in Bloom’s latere ontwerpen. Maar als
Bloom écht ooit de fee van de wind was, verklaart dat waarom ze altijd blauw draagt.
Er kan worden beweert dat blauw een extreem hete vuur is. Maar denk na: In Winx
wordt vuur altijd afgebeeldt als oranje of rood. Nooit in Winx is vuur ooit een blauwe kleur gegeven.
Winx is erg traditioneel en stereotypisch. Dus het lijkt me snugger dat voor Bloom blauw
wel uitgerekent vuur zou betekenen 😯 Ook vaak wordt de kleur blauw aan Layla gegeven,
omdat ze de fee van het water is. Maar er is een groot verschil met Bloom’s blauw.
Vooral deze oude ontwerp blauwe outfit van Bloom. Deze outfit is meer aan de zachte blauwe kant.
Dit wil zeggen: Aan de licht blauwe kant. Bloom heeft een pastel kleuren-schema in haar oude feeën-transformatie ontwerp.
Later werdt dit meer marine-blauw (in de huidige versie van Winx). En er is een groot verschil
tussen marine-blauw en azuur-blauw. De kleur van water en de kleur van lucht is niet dezelfde tint.
De lucht is meer lichter van kleur, terwijl de zee meestal een strak blauwe kleur heeft.
En de lucht geeft soms niet altijd dezelfde tint van blauw. Soms is de lucht ook een beetje
turqiouse, vooral als er een harde wind of tornado opkomst is 😯 In andere versies van
Bloom’s Magic Winx is ze zelfs compleet turqiouse (maar daar heb ik een compleet andere Update aan toegewijd).
Ook in deze oude Magical Bloom-ontwerp zien we veel groen-blauw verwerkt.
De kleurenschema’s van Bloom’s transformaties hebben tegenwoordig vaak maar één of twee soorten blauw
erin verwerkt. Het is dus erg verassend hoe er in dit oude ontwerp van Bloom veel meer andere
soorten blauw werden verwerkt. Dit kan misschien de indicatie geven dat Bloom
weldegelijk ooit een andere soort krachten had. Ze had overduidelijkt een ander kleurenschema,
terwijl Bloom nu overduidelijkt maar één kleurenschema heeft. En kleurenschema’s
duiden altijd aan welke kracht een fee heeft.

Ook is het verassend om te zien hoeveel wit er verwerkt zit in Bloom’s oude feeën-transformatie.
We hebben Bloom nog nooit met wit gezien - we hebben eigenlijk nog bijna geen Winx gezien met wit.
Veel mensen geloofde niet dat Bloom oorspronkelijk een wind fee was, omdat ze geen wit verwerkt
had in haar outfits. Die mensen hebben niet goed gekeken: er is overduidelijkt wel veel wit verwerkt
in Bloom’s oude ontwerp. Wit doet ons denken aan dingen die koud en fris zijn (verklaart waarom Icy wit haar heeft).
En wit geven aan een vuur fee is echt.. out of place. Als Bloom écht een vuur fee was in Magical Bloom,
waarom haar dan wit geven? confused Dit is een kleurenschema die we nooit meer terug hebben gezien op Bloom.
Overduidelijkt betekend dit oude ontwerp iets meer. Het hele kleurenschema klopt niet met een vuur fee.
Tegenwoordig zien we Bloom vaak met blauw, maar daar een beetje paars of roze tussen verwerkt.
Er is overduidelijkt een verschil tussen Bloom’s huidige kleurenschema en Bloom’s oude kleurenschema.
Bloom’s oude Magical Bloom ontwerp betekend overduidelijkt meer. Het verschil met Bloom’s ontwerp tegenwoordig
en Bloom’s oude Magical Bloom ontwerp is dat haar oude ontwerp namelijk
nog kouder aanvoelt dan nu. Pastel-blauw voelt kouder aan als standaard-blauw.
Het wit doet ons denken aan de wolken in de lucht. Maar de kleur wit wordt ook
vaak geassocieerd met puurheid en mysterie. Wind heeft geen kleur.
En wit wordt ook niet beschouwd als een échte kleur. Logisch, toch?
Wit is ook de kleur wat wordt gebruikt voor windmolens. Alles met de wind wordt vaak geassocieerd met lichte kleuren,
zoals wit. Bloom’s oorspronkelijke pastelkleuren doen me denken aan de mysterie in haar leven.
Wind, zoals ik al zei, kan mysterieus aanvoelen. Wind doet me denken aan de vraagtekens in Bloom’s leven.
Ook de gele kleuren in haar outfit kan iets betekenen met de wind,
elke wind-richtingen hebben een kleuren-betekenis. Geel is de zuidelijke wind-richting. Blauw is vaak de lucht,
maar soms ook de westelijke wind-richting. Wit is vaak wolken, maar soms ook de noordelijke wind-richting.

Nu we het over de kleuren in Bloom’s ontwerp hebben gehad, zijn nu alleen de vormen
van haar outfit nog over om te discussieren. Er zijn wel wat interessante symboliek aanwezig
in de andere uitdrukkingen van haar oude ontwerp die de ’fee van de wind’-thema erin verwerkt hebben.
Valt het je niet op dat Bloom’s oude vleugels groter was, dan de huidige Magic Winx vleugels? 🤔
En dat ze klein beetje andere vorm hebben? Haar vleugels hebben namelijk een beetje
de vorm van wolken. De huidige vleugels hebben niet veel verschil. Maar Bloom’s oude vleugels
zijn groter, daarom is dit veel duidelijker zichtbaar. Ook de vleuges bevatten de kleur wit,
wat ons nog meer het idee geeft van de wolken in de lucht. Het heeft precies die curves en krommingen
van een wolk. In sommige oude Magical Bloom fragmenten zie je ook dat Bloom’s vleugels
flexibel meebewegen, alsof ze wolken waren. Ze bewegen heel soepel als de wind soepel is.

Haar outfit heeft verder een erg dromerige vibe, wat de transformaties van Bloom later
missen. De transformaties later van Bloom zijn erg casual of erg stoer - maar ook dat valt soms mee.
Bloom’s outfit zijn vaak erg standaard en alledaags. Maar de vibe die ik krijg van
Bloom’s oude ontwerpen, vooral deze oude feeën-transformatie is erg dromerig en mysterieus.
Haar outfit lijkt meer elegant en sprookjes-achtiger. Haar outfit is erg traditioneel fee - dit is waarom
deze oude ontwerpen perfecte Mythix waren geweest! ☺ Maar ook doet ze me erg denken aan Bloomix
voor één of andere reden. Haar outfit is erg vloeiend en sierlijk. Er was ooit
een Nederlandse liedje die Bloom de fee van de dromen noemde. En misschien
was het wel een throwback naar Bloom’s oude versie. Dit oude ontwerp heeft een erg mysterieus ontwerp.
Je weet niet goed wat je ervan moet maken. Het lijkt wel een mengelmoes van heel veel stijlen.
Ik zie Enchantix, Bloomix maar ook Mythix erin verwerkt. Ze draagt erg vloeiende kleren,
kleren die makkelijk met de wind mee zou kunnen waaien.

Bloom ’fee van de wind’ ontwerp-symbolisme Angels-friends
Maar ook zie ik erg veel het engelen-thema in haar oude feeën-transformatie verwerkt.
En ik denk dat dit overduidelijkt iets betekend! 😯 En ja, engelen komen soms erg dichtbij feeën.
Maar luister: Als eerste het feit dat er veel wit in verwerkt zit.
Maar ook vanwege andere belangrijke indicaties. Engelen zijn namelijk lucht-wezens
en vaak afgeschilderd als in de lucht levende wezens. Het is logisch voor Bloom
als fee van de wind dat Rainbow het beeld van een engel namaakte om het lucht en wind-thema vast te leggen in haar outfit.
Het oude ontwerp van Bloom deed me heel erg denken aan de engeltjes van de Italiaanse Magical Girl-serie
’Angel’s friends’ (bovenstaande afbeelding). De ontwerpen van die meisjes komen erg overheen
met die van Bloom’s oude feeën-transformatie - vooral de latere engelen-vormen van de karakters.
Ze hebben een beetje dezelfde richting en dezelfde details een beetje. Wat ook opvallend is
dat Bloom een kroontje draagt. Je kunt het aannemen als Bloom’s teken dat ze prinses is
en dat ze het hoofd-karakter is. Maar alle karakters hebben wel een specialiteit in hun transformatie,
dus betekend het echt iets? 🤔 Voor mij betekend het dat dit engelen-symboliek.
Engelen dragen vaak kroontjes of gouden cirkels boven hun hoofd. Bloom’s oude ontwerp
heeft gewoon iets spiritueels, en vooral de stenen in haar outfit in het midden op haar borst
en op haar schoenen. Stenen worden vaak geassocieerd met spiritualiteit, en stenen worden gezegt
een soort magische kracht te hebben. Logisch dat Bloom ze in haar outfit heeft! (Ze heeft het in haar huidige
Magic Winx nog steeds).

Bloom ’fee van de wind’ ontwerp-symbolisme Hermes
Veel van Bloom’s oude ontwerp doet me denken aan de Grieke held en god van de handel en communicatie,
genaamd Hermes (In het Romeins bekend als Mercurius). Het is goed mogelijk
dat Bloom’s ontwerp ergens van Hermes/Mercurius is geinspireerd.
Hermes staat bekend als de god van snelheid, en je kunt zeggen dat hij zo snel als de wind was.
Hij gaat en staat waar hij wilt, net als de wind. De veren en vleugels van Hermes zijn
terug te vinden in Bloom’s oude ontwerp, waar haar feeën vleugels en de ’V’-symbool
op haar laarzen 😯 Haar oude vleugels lijken niet alleen op wolken, maar lijken
in somimge opzichten ook op veren. En meeste Griekse goden van
de wind en van de lucht dragen hebben veel veren en gevleugelde-symboliek.
Atleten, gymnasten en hardlopers baden tot Hermes om snelheid als de wind.
Het geluid van de wind en een gunstige wind worden vaak geassocieerd met Hermes.
Mercurius in Astrologie heerst over het teken Tweelingen, wat een lucht-teken is.
En lucht-teken past er bij Bloom’s persoonlijkheid - meer als vuur, omdat vuur passie en impulsief is, en dit vooral
geen woorden zijn die toegeschreven kunnen worden aan Bloom. Een lucht-teken, zoals Tweelingen
zou wel toegeschreven kunnen worden aan Bloom, sinds dat vaak een persoon is die
met zijn hoofd in de wolken is (past perfect bij Bloom als fee van de wind 😋).
Een dromerige-type, dus. Iemand die een lucht-type is houdt van ontdekken en houdt van lezen.
Bloom heeft vaak een persoonlijkheid die veel veranderend is, alsof het meegaat met de richting van de wind.
Lucht-types zijn enorme denkers en zijn erg nieuwsgierig. Dit lijkt me een persoonlijkheids-type
die meer past bij Bloom. Het vuur-type past totaal niet bij Bloom, sinds dat erg impulsief is
en erg emotioneel-afstandelijk zijn. En Bloom is dit totaal niet eigenlijk 😯
Het lijkt erop dat Bloom als een lucht-type waarschijnlijk teruggaat naar
een eerder idee van haar als fee van de wind. Meestal hebben de Winx hun persoonlijkheden
altijd iets te doen met hun krachten. Bloom als lucht-type past heel goed bij haar als wind fee.

Bloom ’fee van de wind’ ontwerp-symbolisme Casual
En voor het laatst bewaart is de Bloom casual outfit symboliek.
Ook hier is meer interessante dingen te vinden als op eerste gezicht lijkt.
Herriner je je toen ik zei dat één van de eerste versies van Bloom’s Magic Winx
de kleur turqiouse had? Guess what? Bloom’s casual outfit ook! 😯 En zelfs haar huidige heeft deze kleur nog.
Ik zei toen dat de turqiouse kleur stond voor een harde wind of dat er een tornado opkomst is.
Het lijkt erop dat die kleur nog steeds verwerkt zit in Bloom’s huidige ontwerp.
Het lijkt erop dat dit nog steeds teruggaat naar een eerder idee van Bloom als fee van de wind.
Maar haar Seizoen 1 outfit is ook de eerste en laatste keer dat we Bloom deze kleur zien dragen,
dus dat maakt het nog meer extra specialer.

Een andere interessante symboliek is dat Bloom sterren heeft op haar broek.
Waarom is dat? In eerder Updates over mijn theorie heb ik het al eens over gehad
waarom ik denk dat Bloom sterren heeft. Maar voor deze keer zeg ik het nog een keer.
Ik denk dat de sterren de lucht symboliseren. Maar nu denk je vast: Is sterren niet Stella’s ding? 🤔
Ja, dat is waar. Maar er is een verschil tussen Stella’s sterren en Bloom’s sterren.
Bloom’s sterren worden vaak afgebeeld als sterren die bewegen of als vallende sterren.
In verschillende oude handtekeningen van Bloom zie je dat er bewegende sterren zijn getekend.
En in het Winx Club computerspel heeft Bloom een aanval’s spreuk ’Falling Star’.
Dit is een aanval waar Bloom letterlijk een regen van sterren veroorzaakt.
Er is duidelijk een verschil, sinds Stella haar kracht sterrenlicht is en Bloom’s (oorspronkelijke)
meer aan de lucht-kant waren. Vallende sterren zijn en blijven een lucht-fenomeen
en worden vaak toegeschreven aan astrologie en spiritualiteit.
En ook dat de sterren vallen net als een regen is ook een groot verschil.
Dit is geen licht-spreuk, dit zijn fysieke sterren. Deze sterren kunnen ook worden
gezien als een soort bliksemflitsen. Het is daarom interessant dat Bloom deze sterren
vroeger op veel van haar kleding had. Het lijkt net weer op een throwback naar een oude
versie van Bloom als fee van de wind en een interessante symboliek.

Dit was de Update over Bloom ’fee van de wind’ ontwerp-symbolisme.
Er was veel fascinerende symboliek te vinden in Bloom’s oude (en huidige) ontwerpen.
Zelfs in de oude versies zijn nog veel interessante dingen te ontdekken
en verteld ons meer over de karakters en hoe ze toen waren.
Maar dit waren maar slechts veronderstellingen. Ik weet niet of Rainbow
echt bedoeld had voor Bloom om de fee van de wind te zijn oorspronkelijk
en/of deze symboliek echt zo de intentie was van Rainbow.
Het is slechts maar een theorie. Maar toch was het leuk om hiervoor te onderzoeken.
En wie zegt dat we niet kunnen fantaseren, toch? 😋
Wat vindt jij van deze Update? Denk jij dat Bloom ooit gepland was om de fee van de wind te zijn?
En wat vindt jij van deze ontwerp-symbolisme? Denk jij dat het iets betekend?
Maar misschien zijn jouw wel nog meer dingen opgevallen die mij niet opvielen?
Reageer op deze Update in de reacties hieronder.
Tot later allemaal!
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum