Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Interessante Winx Club-vriendschappen

Ga naar beneden

Interessante Winx Club-vriendschappen Empty Interessante Winx Club-vriendschappen

Bericht van Admin vr okt 02, 2020 7:00 pm

Klets hierover de Update van 2 Oktober 2020:

Hoi jongens! Welkom terug. Vandaag wilde ik een nieuwe reeks introduceren
die ik op het blog wilde gaan doen. Ik heb dit idee nu al een paar weken uitgesteld gehad,
en ik vondt het nu maar eens tijd dat ik het eindelijk aan jullie zou voorstellen.
Deze reeks gaat over iets wat ik jarengeleden
al eens gedaan had, maar ik vondt die Update niet leuk. Dus ik besloot
er nieuw leven in te blazen! 🙂 Het gaat, zoals de titel van deze Update al luidt,
over Winx vriendschappen. We weten allemaal dat Winx zes dikke vriendinnen zijn,
maar er zijn ook hechtere groepjes: We kennen allemaal Bloom & Stella - Musa & Tecna - Layla & Flora.
Maar hoe zit het met andere combinaties? 😯 Ik vondt dat daar nooit echt overgepraat werdt.
Er zijn ook een hoop andere interessante en verassende Winx vriendschappen
en die toch heel veel potentieel hebben. Het zijn vriendschappen die we niet vaak zien in de serie,
maar toch verborgen interessant betekenissen hebben. Dat is waar deze nieuwe Update over zal gaan.
Maar sinds er best wel veel (interessante) vriendschap-combinaties zijn,
besloot ik dit uit te trekken in verschillende delen. Zodat we tijd hebben om ze allemaal eens te bespreken.
Laten we beginnen met het eerste deel:

Interessante Winx Club-vriendschappen Bloom-x-tecna
1) Bloom & Tecna:
Dit is een persoonlijk favoriet van mij, en daarom beginnen
we de lijst meteen met mijn favoriete vriendschap combinatie. Mij lijken Bloom & Tecna een hele interessante vriendschap,
en ik zou graag meer zien van dit stel! Deze twee lijken meer op elkaar dan je zou denkt 😯
Ze dragen allebei namelijk hetzelfde sterrenbeeld: de Boogschutter.
Maar er is gewoon iets aan deze vriendschap dat iets meer heeft, en ik kan niet echt plaatsen wat dat nu precies is.
Is het omdat ze elkaar gewoon zo goed begrijpen? Wanneer we ze samen zien, zien
we twee vriendinnen die elkaar begrijpen, zonder woorden te hoeven te zeggen.
Je zou het niet zeggen maar Bloom & Tecna hebben best wel vergelijkende eigenschappen.
Ze zijn allebei heel serieus, hebben allebei leiderschap kwaliteiten, allebei houden ze van de strategische aanpak,
allebei zijn ze heel erg slim. Deze vriendschap heeft heel erg veel potentieel wanneer
gecombineerd. En Tecna zou een perfecte tweede leider naast Bloom kunnen zijn.
Wanneer ze hun leiderschap kwaliteiten combineren knalt dit team!
Bloom & Tecna zou een heel erg sterk en explosief team kunnen zijn. Bloom & Tecna zijn een perfecte match.
Misschien is Tecna & Musa te botsend, omdat ze teveel van elkaar verschillen - dit bewijste vooral in Seizoen 6.
Tecna heeft iemand nodig, die ietsje meer op haar lijkt. Andere types zijn te verschillend misschien
en kunnen Tecna niet zo goed begrijpen confused Bloom & Tecna vullen elkaar meer aan lijkt het,
als Musa & Tecna. Bloom & Tecna kunnen elkaar beter helpen, omdat ze allebei houden
van logisch denken. In Seizoen 2 zagen Bloom en Tecna al eens samenwerken
om de Codex te lokaliseren, en het was interessant om ze te zien overleggen, ze delen een beetje dezelfde ideeën en doelen.
En ze houden allebei van dezelfde dingen, en hebben allebei verstand van zowat dezelfde dingen.
Musa & Tecna zijn te verschillende, zoals ik al zei. Maar Bloom & Tecna lijken weer niet teveel
opelkaar en zijn nou ook weer niet te verschillend van elkaar. Een perfecte balans dus 🙂
En het lijkt er ook op dat Bloom, Tecna meer begrijpt als de andere meiden. Waarvan de andere wat sarcastisch kunnen zijn
en zich irriteren over Tecna en haar snufjes, lijkt het erop dat Bloom
het wat meer waardeert dan de anderen 🙂 De anderen vindt het soms maar beetje raar
en ingewikkeld gedoe en begrijpen het niet helemaal goed. Bloom accepteert haar logische denken meer,
omdat zichzelf waarschijnlijk herkent in Tecna.

Interessante Winx Club-vriendschappen Layla-x-musa
2) Layla & Musa:
Deze vriendschap combinatie is ook heel erg interessant, dit is eigenlijk een vriendschap die we vaak zagen
in de oudere Seizoenen. Maar later wat minder werdt, als Musa & Tecna nu een stel werden.
Deze vriendschap heeft veel meer chemie, interactie en allebei veel meer gelijkenissen.
Musa & Tecna is maar een vreemde eend in de bijt, deze vriendschap heeft niet veel
chemie en lijken te weinig opelkaar, en zijn niet vaak met elkaar gezien,
maar wanneer ze met elkaar gezien worden voelt het erg geforceerd
en niet echt vriendschappelijk. Er voelt gewoon geen warmte en echte connectie tussen Musa & Tecna confused
Musa & Tecna lijken eigenlijk meer tegenpolen van elkaar. Layla & Musa daaren tegen
lijkt me een betere match. Zij lijken veel meer opelkaar, maar niet alleen dat.
Zij begrijpen elkaar beter, vooral hun gevoelens. Layla & Musa hebben ook een beetje dezelfde dingen meegemaakt,
allebei voelen ze zich soms een buitenstaander of voelen ze zich eenzaam.
En in Seizoen 2 zagen we ze vaak samen, wanneer ze zich alleen voelde, en zagen
we dat ze steun inelkaar vonden wanneer ze zich zo voelde. Musa & Tecna lijken meer bij elkaar
te zijn gezet vanwege hun krachten confused Maar Layla & Musa voelt als een stel
die meer samen zijn, vanwege.. échte vriendschap. En omdat ze elkaar door de dingen heen kunnen slepen.
Ze kunnen echt heel goed met elkaar praten. Allebei hebben ze een ontzettend sensitieve en empathische kant,
en daardoor kunnen ze zo goed inelkaar inleven en precies weten wat de ander doormaakt.
Toen Ho-Boe het Musa verbood om van zingen een carrieré te maken was Layla ervoor haar.
En Musa was er voor Layla toen ze zich buitengesloten voelde van de Winx Club.
Ook delen ze meer interesses en delen ze dezelfde ambities, ze houden allebei bijvoorbeeld
van muziek en dansen, en ze helpen en leren elkaar meer over de dingen die ze leuk vinden 🙂
In Seizoen 8 zagen we deze vriendschap nog eens als Layla eens opkwam voor Musa
tegenover Riven en de andere jongens. Eerlijk gezegt mis ik dit stel, en hoop ik er meer
van te zien in de toekomst.

Interessante Winx Club-vriendschappen Flora-x-stella
3) Flora & Stella:
Dit is nog een vriendschap die we niet vaak in de serie hebben gezien,
en dit is nog een favoriet van mij. Deze combinatie is interessanter dan je denkt 😯
Je zou denken dat dit stel eigenlijk ontzettend zou botsen,
omdat ze zo ontzettend verschillen. Flora is heel rustig en volwassen persoon
en Stella is een extravert en impulsief persoon. Je zou denken
dat deze twee eigenlijk aanelkaar zouden gaan irriteren,
maar er is meer dan op eerste gezicht te zien is. In Seizoen 8 zagen we dit stel écht in actie
op de planeet Prometia, waar ze beide hun krachten heel goed combineerde.
Ik was blij eindelijk eens een écht teamwork moment te zien van Flora & Stella,
hun krachten combineren namelijk perfect 🙂 Wanneer je Flora’s natuurmagie met Stella’s zonnemagie combineert
kan dit een sterk team zijn. Leven heeft namelijk zonlicht nodig om te groeien.
En zonder de zon was er geen leven op Aarde mogelijk. Dit stel heeft dus ook nog een diepere
dynamiek en betekenis. En hoe ze hun krachten combineerde om de wereld van Prometia te redden
was heel cool. Het was heel erg interessant om te zien. Maar naast hun krachten heeft
deze vriendschapcombinatie meer in petto dan je denkt 😯 Stella heeft soms iemand nodig die op haar let,
als ze soms nog weleens dingen kan zeggen die misschien sommige mensen
kan kwetsen, en dat heeft ze zelf dan niet zo goed door. En Stella kan soms
weleens impulsief zijn en dingen doen die haar en anderen in de problemen
laat raken. Flora kan een persoon zijn die op Stella kan letten, sinds Flora
meer de verstandige is van de Winx, en Stella erop kan aanspreken wanneer ze te ver gaat soms.
En Flora is er ook vaak voor Stella als ze verdrietig is of gespannen is,
zoals die keer in Seizoen 5 na een ruzie van haar ouders,
was Flora er om haar te omhelzen 🙂 Misschien heeft Stella een rustiger iemand nodig om haar soms
bij zinnen te krijgen (niet dat er iets mis is met de vriendschap van Bloom & Stella).
En misschien heeft Flora een wat meer directer en assertiever persoon nodig,
sinds Helia soms nog weleens te zacht en passief kan zijn voor Flora. En Flora soms
de neiging kan hebben om aan zichzelf te twijfelen, en een persoon zoals Stella
kan er Flora misschien helpen wat meer lef te krijgen. Voor mij lijkt Flora & Stella een match
die elkaars beste kanten naar boven kunnen halen en elkaar kunnen helpen met hun schaduwkanten.

Interessante Winx Club-vriendschappen Bloom-x-roxy
4) Bloom & Roxy:
Dit is de laatste van deze lijst. En nog een persoonlijke favoriet van mij, deze vriendschapcombinatie is
eentje die we niet zovaak meer zien, maar toch erg interessant kan zijn 😯
Op eerste gezicht lijken deze twee tegenpolen, maar lijken meer opelkaar
en kunnen heel veel uit deze vriendschap halen! Dit keer is het een vriendschap
van Bloom met een ander karakter, en dat is Roxy (maar ze werdt wel bijna een Winx, dat is een feit).
Waarom is deze combinatie interessant? Bloom & Roxy hebben namelijk veel hetzelfde meegemaakt,
net als Layla & Musa. Allebei leefden ze een doodnormaal leven, totdat
ze op een dag ontdekte dat ze feeën zijn en magische krachten bezitten.
Ook allebei ontdekte Bloom & Roxy dat ze verdwenen biologische ouders hadden.
En beide vonden ze uit dat ze prinsessen zijn van een rijk dat verloren gegaan was.
Het lijkt erop dat ze elkaar heel goed begrijpen en veel empathie voorelkaar hebben, vanwege dat 😯
Bloom zei ook een keer ergens in Seizoen 4 dat Roxy haar heel veel deed denken
aan hoe zij in het begin was, en daarom is hij band zo interessant en hebben ze zo een grote connectie.
Bloom kan een soort mentor voor Roxy zijn, wat ze ook vaak was in Seizoen 4 als ze Roxy
vaak hielp haar krachten te verbeteren en leren hoe ze een goede fee moest worden.
Maar soms dan wilt Roxy niet de realiteit horen, maar dan is Bloom er om haar eraan te herrineren
hoe dingen zijn, ookal wilt ze dat niet horen, Bloom is er om haar een spiegel voor te houden.
Roxy heeft veel geleerd en is Bloom heel erg dankbaar voor alles wat ze gedaan heeft voor haar.
Bloom & Roxy voelen meer dan vriendinnen, ze zijn eigenlijk net bijna zussen 🙂
Je hoeft niet elkaars zus te zijn via bloed. Loyaliteit maakt je familie.
Roxy noemde Bloom in Seizoen 5 ook haar ’grote zus’. En ze zei hoe Bloom er ook altijd
voor haar was als een soort grotere zus. Hun band is heel mooi en betekenisvol als je er dieper inkijkt,
en anders dan de andere Winx vriendschapcombinaties. Hun band heeft iets specialers.
Wanneer Roxy bang is, is Bloom ervoor haar om haar op te vrolijken en aan te moedigen,
sinds Roxy iemand is die niet zoveel moed heeft, en Bloom er is om haar dapperder te maken.
Bloom is de reden waarom Roxy niet opgegeven heeft, omdat Bloom altijd in haar bleef geloven,
hoe moeilijk Roxy soms te bereiken was of moeilijk was te overtuigen.
Bloom stopte voor geen minuut in geloven dat Roxy het kon, en dat had Roxy nodig 🙂
Iemand die niet opgeeft in haar, ookal viel de wereld uitelkaar. Bloom hielp haar hoop houden,
wanneer Roxy ontdekte dat de aardfeeën niet zo aardig waren, als ze had verwacht.
Bloom heeft haar geholpen te groeien als fee, maar ook als persoon.

Dit was het eerste deel van interessante Winx Club-vriendschappen.
Ik hoop dat jullie het eerste deel van deze reeks leuk vonden.
Als je deze al leuk vindt, laat het me dan weten of ik jullie toestemming
heb om hier een reeks van te maken 😉 Er zijn veel interessante Winx vriendschap-combinaties
die vaak over het hoofd wordt gezien door fans of niet zoveel aandacht krijgen in de serie.
Daarom vondt ik het leuk om hier een reeks aan toe te wijden, zodat we aandacht kunnen besteden
aan deze interessante vriendschappen die normaal nooit zoveel attentie krijgen.
Wat vindt jij van dit idee voor een nieuwe reeks? Wat vindt jij van deze Winx vriendschappen
die ik op een rijtje heb gezet? Laat je mening weten in de reacties hieronder.
En welke andere Winx vriendschappen moet ik in het tweede deel bespreken?
Laat die ook achter hieronder. En vertel wat er zo interessant is aan die ene vriendschap-combi.
Misschien zie je die wel terug in het tweede deel van deze nieuwe reeks.
Een prettig weekend allemaal!
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum