Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik heb geen (hoge) verwachtingen voor Fate: The Winx Saga (Winx Live-Action)

Ga naar beneden

Ik heb geen (hoge) verwachtingen voor Fate: The Winx Saga (Winx Live-Action) Empty Ik heb geen (hoge) verwachtingen voor Fate: The Winx Saga (Winx Live-Action)

Bericht van Admin vr okt 09, 2020 7:00 pm

Klets hierover de Update van 9 Oktober 2020:

Hallo allemaal! Welkom terug. Vandaag is het tijd dat we er eens goed voor gaan zitten.
Het onderwerp van vandaag heb ik nu al een paar maanden uitgesteld,
maar het is tijd om schoon te komen. We gaan praten over de Fate: The Winx Saga. Ja, je weet wel. De naam
van de Winx Live-Action. Vandaag schuiven we aan tafel en hebben we eens
een serieuze discussie over deze Winx Live-Action. Het is alweer meer dan één jaar geleden dat we serieus
over Fate: The Winx Saga hebben gepraat. Ik vondt het wel weer eens genoeg met stilzijn.
Ik ben klaar met mijn mond te moeten snoeren, het kan me niet schelen
of anderen me een b*tch vinden of vinden dat ik vooroordelende zak ben confused
Ik moet mijn gevoelens en zorgen eruit. Een jaar geleden had ik het over waarom de Winx Live-Actionwaarschijnlijk zal falen . Maar nu we een jaar verder zijn en nieuwe informatie is uitgekomen,
en heb ik in die tussentijd meer gedachten en nieuwe meningen verzamelt. En besloot ik dat het tijd was
dat we nog eens goed gaan praten over deze Live-Action 🤔 Vandaag ga ik het hebben
over waarom ik geen hoge verwachtingen heb voor Fate: The Winx Saga.
Ik zeg niet dat ik zeker weet dat de Live-Action slecht zal worden.
Maar ik zeg ook niet dat deze Live-Action geweldig zal zijn. Maar dat we
onze kijk wel realistisch moeten houden, en dat we niet teveel gaan hopen.
Dit is waarom ik geen (hoge) verwachtingen heb:

Ik heb geen (hoge) verwachtingen voor Fate: The Winx Saga (Winx Live-Action) Fate-liveaction-saga
Disclaimer: Fate: The Winx Saga is de naam van de Winx Club Live-Action.
Wat volgens Iginio Straffi (bedenker van Winx) in Januari 2021 in premiére gaat - begin volgend jaar dus - na veel uitstellen,
vanwege het virus en de pandemie. Fate: The Winx Saga is een Live-Action adaptatie van
de animatie-serie, Winx Club. De serie krijgt zes Afleveringen ieder Seizoen, ieder één uur lang. Volgens
Iginio Straffi wordt de serie een ’donkere versie van de kleurrijke Winx’. Fate: The Winx Saga wilt een
demografie bereiken van oudere Winx-fans en jongvolwassenen. Volgens Iginio Straffi: ’de dingen die we in
de animatie-serie moesten afzwakken, werden benadrukt in de live-actie: de relaties, de gevechten, de liefdesverhalen’
.

Ik heb veel gemengde gevoelens over Fate: The Winx Saga confused
Natuurlijk wil ik niet overkomen als een vooroordelend iemand - ik ben totaal niet zo eigenlijk.
Ik wil ook niet zeggen dat ik nu al helemaal zeker weet hoe de Live-Action eruit gaat zien.
Wat ik zeg hoeft ook niet de waarheid te zijn. Maar gebaseerd op de informatie die we hebben,
kunnen we al wel een schets maken, en een beetje voorspellend van hoe de Live-Action gaan zijn.
Maar dit betekend niet dat we er niet over mogen praten. Met deze Update wil ik
mijn gevoelens en zorgen delen. Dit is geen haat-update tegen de Live-Action, ik wil ook niet klinken
als een anti Winx Live-Action (ik kan niet wachten om het te zien eigenlijk! ☺).
Er zullen vast het een het ander zijn wat ik zeg dat later fout wordt bewezen, en dat is volkomen oké.
Ik ben niet boos als dat gebeurd. Maar ik laat me ook niet de mondsnoeren door dit feit.
Ik heb namelijk het gevoel dat teveel mensen de Live-Action met een te roze-gekleurde bril bekijken
en misschien te hoopvol en te optimistisch zijn over dit - er bestaat ook zoiets als toxische positivisme
en valse hoop. Ik vindt het daarom ook beetje vreemd dat de kritische mensen
die zorgen hebben niet mogen praten, want het is vooroordelend.
Maar de mensen die alles met die roze-bril bekijken wel mogen praten, terwijl
het net zo vooroordelend is - alleen in een andere manier.

Je kunt vooroordelend zijn in een manier dat je het meteen afkeurt.
Maar je kunt ook vooroordelend zijn in een manier dat je te optimistisch bent.
De mensen die optimistisch zijn over de Live-Action zijn in één manier eigenlijk
ook vooroordelend, want ze denken dat Fate geweldig gaat worden - maar dat zelfs weten ze niet, toch? 😯
Je weet niet of het gaat tegenvallen, maar je weet ook niet of het fantastisch gaat worden.
Je kunt beter met totaal geen verwachtingen de Live-Action ingaan - dat is hoe ik het doe - of in ieder geval
met lage verwachtingen. Zo zorg je ervoor dat je niet te optimistisch bent,
maar ook niet te vooroordelend. Je denkt er gewoon niks van, simpel.
We hebben hier ook geen herkenningspunt bij, da’s het probleem. Fate: The Winx Saga
is een Live-Action. Het is met échte acteurs. We hebben nog nooit een film of serie
gehad met Winx die met échte acteurs waren (misschien een paar reclame-spotjes of musicals, maar that’s it).
Dit is echt gloednieuw, jongens. We zijn jaren gewend van een animatie-serie.
En de reclame-spotjes en de musicals zijn niet hetzelfde. We weten gewoon niet wat we kunnen verwachten,
en daar is helemaal niets mis mee 😯 We kunnen dit met niks anders vergelijken.
Wees daarom ook geen Winx Club-fanwereld, en ga hier met hoge verwachtingen in,
om daarna te klagen dat het niet voldeed aan je gedachten 🙄

We kunnen geen gedachten hier aan vastknopen, ookal wilt Netflix, Fate zovaak
vergelijken met Sabrina of Harry Potter. Dit is nog steeds een compleet nieuw verhaal.
Veel fans denken dat dit een Seizoen 1 t/m 3 remake gaat zijn, maar dan met échte acteurs.
Dat is het niet: Iginio Straffi heeft gezegt dat dit een nieuwe vertelling is. Een alternatieve versie
van de oude Winx Seizoenen. Dit komt omdat die Seizoenen té kinderachtig waren,
en dat het aangepast moest worden en donkerder gemaakt moest worden voor de Live-Action - dit is een tegenargument
van de fanwereld die denkt dat de eerdere Seizoenen niet kinderachtig waren. Dit is een bewijs tegen hun valse argument.
Dit is waarom ik mijn verwachtingen zo laag mogelijk heb, omdat we niet weten
wat we kunnen krijgen. Man, we hebben nog helemaal geen foto’s of screenshots uit de Afleveringen
gezien (of enig video-materiaal). Het frustreert me daarom dat mensen
nu al zo optimistisch zijn. We hebben nog helemaal geen idee 😯
De mensen die kritisch zijn niet, maar zelfs de mensen met (valse) hoop niet.
En ik zeg niet dat je niet mag hopen - hoop doet leven, zeg ik altijd.
Ik wil alleen zeggen dat je nog niet eens weet wat er precies gaat gebeuren in de serie
en hoe het plot van de Afleveringen eruit gaan zien. Je weet alleen het overkoepelende verhaal
- dat het over Bloom gaat en dat ze gevaarlijke krachten heeft -
maar je weet nog niet eens de Afleveringen-titels zelfs of beschrijvingen van Afleveringen.

En de Winx Club-fanwereld gaat er meteen
vanuit dat deze Live-Action wel goed zal zijn.
Hoe? Omdat Iginio Straffi het heeft gezegt? Give me a break, please 🙄
En de mensen die kritisch zijn worden de grond in gestampt,
omdat ze hun mening baseren op schriftelijk informatie? Eigenlijk is je mening
baseren op informatie beter, als je mening baseren op foto’s en andere beeldmateriaal uit de serie.
Hoevaak heeft de fanwereld voorspelling gedaan op vroeg uitgelekte screenshots, en hebben ze het fout gehad?
Heel veel - zelfs ik, geef ik eerlijk toe. Dit komt omdat je geen boek op zijn voorkant kunt beoordelen.
Maar ik snap ook dat je een serie niet kunt beoordelen op de beschrijving.
Maar het in ieder geval beter als een conclusie trekken op een afbeelding. En wat we
hebben gehad is niet alleen beschrijvingen van de Live-Action, maar ook duidelijk
heel veel andere details. Ze kunnen ons niet beschuldingen dat we kritisch zijn,
als we al zoveel informatie en details hebben gehad confused Maar de fanwereld heeft blijkbaar
liever een mooie leugen, en heeft liever dingen die zij willen horen, dan de waarheid.
Ik heb het gevoel dat veel mensen deze Live-Action zeer overschatten. Nee, ik zeg niet dat het slecht gaat worden.
Ik zeg dat het misschien niet zo geweldig en fantastisch gaat zijn, als men denkt. Ook heb ik sterk het gevoel
dat Iginio Straffi erg ambitieus is met dit, en natuurlijk is het oké om ambities te hebben
- Ikzelf ben ook een erg ambitieus persoon, dus ik weet hoe het is.

Ik heb geen (hoge) verwachtingen voor Fate: The Winx Saga (Winx Live-Action) Officiele-logo
Maar je kunt dingen ook te hooggegrepen hebben.
Wie zegt dat Fate het persé beter gaat doen dan de animatie-serie? No one knows!
Dat is het probleem. Iginio doet nu al alsof hij 100% zeker weet, hij doet alsof
hij zeker weet dat Fate gaat knallen (als serie en in ratings), en dat vindt ik een beetje een te grote gedachte.
Als er iets is wat ik dit jaar heb geleerd is dat het ook oké is als dingen fatsoenelijk zijn
en dingen gewoon oké zijn. Ik vindt het een beetje toxische positiviteit om gelijk te zeggen:
Dit wordt fantastisch - vooral sinds hij er maar weinig controle
had in de maak van deze Live-Action. Dingen hoeven niet perfect of fantastisch.
Ik vindt het al goed als Fate gewoon.. goed is! 😯
(vooral omdat ik zo weinig verwachtingen heb). Voor mij zal de animatie-serie
altijd de beste blijven. Ik hoef geen Live-Action die boven
de geanimeerde-serie gaat steken. Ik vindt het erg vroeg om te zeggen dat Fate gaan knallen.
Ik vindt ook dat hij te ambitieus is, omdat hij meteen al zulke grote toekomstbeelden heeft.
En ze zijn niet echt bepaald realistisch. Hij verwacht al meteen dat Fate: The Winx Saga
een groot publiek zal krijgen, zodat hij er een enorme franchise van kan maken.
Dit heeft hij zelf toegegeven ooit in een interview. Hij zei dat hij de serie
zo wilt maken dat het publiek kan opgroeien, naarmate de Seizoenen verstrijken.
Dit vindt ik té optimistisch, eerlijk gezegt. Wat gaat hij doen? Kijkers in huren? 🤔
Hij kan geen mensen forceren. Het lijkt er eigenlijk wel bijna op, en alsof hij wilt zeggen:
Als de serie faalt, is het niet mijn fout, maar de fout van de mensen die niet keken
(Ik zeg niet dat hij ook zo bedoeld, het is wat ik denk).

De foto v/d week van deze week past heel goed hierbij: ’Geef anderen niet de schuld van je teleurstelling.
Geef jezelf de schuld dat je teveel verwacht’
(Takes notes, Winx-fanwereld 🙄).
Het lijkt erop alsof Iginio Straffi zelf ook veel hoge hopen en hoge verwachtingen heeft.
En wanneer de serie faalt, lijkt het erop dat hij de schuld gaat geven en de fout gaat neerleggen
bij de mensen. En dat de reden dat de serie faalde, omdat niet genoeg mensen keken, inplaats Iginio zelf die te ambitieus was.
Het lijkt er nu niet echt op alsof Iginio wilt dat mensen kijken voor hun plezier.
Maar meer omdat het goed reflecteert op hem, en meer om het succes zelf.
Een ding wat veel mensen vergeten is dat Netflix een historie heeft van series cancellen.
Maar Iginio praat hier alsof de Winx Live-Action een grote franchise gaat worden?
Heel veel Netflix-series worden na twee á drie Seizoenen gecancelled.
En Netflix vergelijkt Fate met Sabrina, een serie dat recentelijk is gecancelled!
Waarvoor dan al die optimisme voor Fate: The Winx Saga? 😯
Iginio praat nu alsof Fate zo een meesterwerk wordt dat het niet vroeg gecancelled wordt.
Waarom denkt Iginio dat Fate hoger gaat scoren? Van wat ik heb gehoord
gaat Fate alleen maar een kopie zijn van veel andere bekende series.
Mij geeft dat het gevoel dat het niet zó fantastisch gaat worden. Dit is dromen.
Dit is een droom die Iginio heeft. Maar dat betekend nog niet dat het gaat gebeuren - slapen doe je s’nachts 😝
Ik voel alsof ik de enige ben die hier een kritisch oog voor heeft. Maar omdat ik sommige aspecten
van Fate niet leuk vindt, betekend niet dat ik alles zo vindt.

Er zijn ook een heleboel dingen waarvan ik er opgewonden ben,
en zijn er heleboel dingen die ik gehoord heb waar ik wel een goed gevoel bij kreeg.
Maar deze verbeteren natuurlijk niet mijn zorgen. Mijn grootste zorg met de Winx Live-Action is: hoe origineel het zal worden.
Ik heb erg gemengde gevoelens hierover, gebaseerd op wat we zover hebben gehoord confused
Nog een reden waarom ik denk dat Fate: The Winx Saga niet spetterend of spectaculair gaat worden.
Het lijkt er niet op alsof de schrijvers erg werken aan de originaliteit in de serie.
En zoals ik al een paar keer zei in deze Update, lijkt het er meer op een kopie van veel andere populaire series,
zoals Sabrina The Teenage Witch, Harry Potter, Gossip Girl, Vampire Dairies.
En ik vraag me af: Waarom? Waarom moet je nog een soort-gelijkende serie maken, zoals deze bovenstaande series?
Zou je focus niet moeten zijn op creativiteit, originaliteit, en een goed verhaal? 🤔
Het lijkt er niet alsof hier erg op wordt benadrukt. Ik snap niet waarom dit het doel is.
Het lijkt er meer op alsof ze entertainment bovenaan verkiezen, dan een goed verhaal.
En dat vindt ik jammer, want het is wel Winx Club waar we het over hebben.
Winx was altijd een vrij originele serie, ik zeg niet dat de Live-Action, Winx Club gaat verpesten.
Maar het past niet echt bij Winx, als franchise eigenlijk. Fate lijkt meer op een serie met concepten
die 100 keer eerder zijn gedaan. Dit is eigenlijk gewoon tijd én geld verspilling.
Als Fate faalt, zou dit niet alleen financieel een groot verlies zijn,
maar ook zonde sinds er zoveel geld is opgegaan aan iets dat niet eens origineel is confused

Maar ik weet dat, ongeacht dat, de Winx Club-fanwereld het toch wel leuk gaat vinden.
Dit is écht een cadeau voor de fanwereld. Sinds hun ook graag logica zouden opofferen voor
entertainment en fan-sentiment. Deze Live-Action past écht bij hun. Het geeft hun een
donkere versie van Winx, iets wat ze al jaren willen 😯
En het lijkt er ook op dat Fate dat is: Een donkere versie van Winx. In elke informatie
dat we krijgen lijkt het erop dat de schrijvers meer benadrukken op Winx donkerder maken,
inplaats van een goed verhaal schrijven (en een donker verhaal betekend niet meteen een goed verhaal ).
Een donker verhaal maken is niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat het plot ergens opslaat
en dat het logisch is 😯 In andere woorden: dat het een goed verhaal is. Zelfs een licht plot kan goed zijn.
Niet alles hoeft duister, donker en grimmiger - dat is trouwens een cliché in fictie dat dood moet
en dat overdone is 🙄 Deze hele Live-Action voelt als een grote fan-pampering. Niet als een coole,
interessante nieuwe serie. En de vraag is nog maar of andere mensen deze serie ook kunnen kijken.
Iginio Straffi heeft gezegt dat deze Live-Action gemaakt is om oudere kijkers van Winx
te trekken, hij benadrukt wel heel vaak oudere fans en jongvolwassen.
Oude Winx-fans trekken. Maar dit maakt de Live-Action eigenlijk
een hele grote fanservice fan-pampering act (waar we al genoeg van hadden in Seizoen 8. Zucht).
En ik ben er ziek en misselijk van.

Dit was de Update over waarom ik geen (hoge) verwachtingen voor Fate: The Winx Saga heb.
Dit waren mijn hele eerlijke en serieuze gedachten over de (aanstaande) Winx Club Live-Action.
Natuurlijk wat ik zeg hoeft niet de waarheid te zijn. Toch baart het me veel zorgen
en heb ik nu eenmaal mijn meningen erover. En ook raadt ik mijn lezers aan (ja, dat zijn jullie! 🙂)
om je verwachtingen niet te hoog op te hebben. Deze Live-Action zal een gloednieuw concept zijn
voor de Winx franchise. We hebben geen herkenningmateriaal en we hebben niets om op af te gaan.
Hou je verwachtingen laag, of heb helemaal geen verwachtingen. Het is gewoon het beste.
En we moeten realistisch blijven en niet meteen de roze-bril opdoen. Ik denk
niet dat Fate: The Winx Saga fantastisch gaat worden. Maar ik kan nog steeds
fout worden bewezen, natuurlijk. Dit was puur alleen hoe ik erover voel tot nu toe.
Ik vindt persoonlijk dat Winx geen Live-Action nodig heeft. En deze Update was niet gericht aan de acteurs
van de Live-Action. Ik hou van de cast, en ik geloof best dat ze het heel goed deden 🙂
Wat vondt jij van deze Update? En hoe staan jouw verwachtingen voor
de Winx Club Live-Action series? Heb jij ze hoog of heb jij ze laag?
Vertel me waarom in de reacties hieronder. Ben jij kritisch of ben je juist optimistisch?
En wat vindt jij van het idee van een Winx Live-Action? Vertel daar ook je mening over.
Bedankt voor het lezen, en een prettig weekend!!
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum