Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

7 Winx Club-de Wereld-TV-series-Mysteries (Deel 22)

Ga naar beneden

7 Winx Club-de Wereld-TV-series-Mysteries (Deel 22) Empty 7 Winx Club-de Wereld-TV-series-Mysteries (Deel 22)

Bericht van Admin wo sep 12, 2018 6:56 pm

Klets hierover de Update van 12 September 2018:

Hallo wereld! Goed dat je er weer bent!  Very Happy
Na al dat Winx Club-nieuws van Maandag moeten we even
weer bijkomen van alle sensatie en verandering, en daarvoor
heb ik weer nieuwe Update geschreven die ons even adempauze zal geven.
Om precies te zijn: Een nieuwe Mysteries! Ik had het al over
in de Update van de vorige keer, dat ik niet zeker wist wanneer
ik hem zou doen, maar omdat ik er toch zo zin in had, dacht ik: Waarom niet meteen?
En alweer een Deel 22, kun je het zelf al geloven! We doen deze reeks al meer dan 2 jaar!
En nog steeds raken we niet verveeld met de Mysteries, Raadsels en Geheimen
die de wereld de bieden heeft! Laten we dan maar meteen beginnen
met de nieuwe 7 Winx Club-de Wereld-TV-series-Mysteries!  Very Happy

7 Winx Club-de Wereld-TV-series-Mysteries (Deel 22) 1-4
1) Winx Club-Mysterie: Wat is de balans van de feeën dieren precies?
In Seizoen 7 maakten we kennis met magisch soort: feeën dieren. Er werdt ook verteld dat elk feeen dier een speciaal talent of kracht heeft dat de Magische Dimensie in balans houdt. Maar wat is die balans precies?  Surprised
En wat gebeurd er als de balans wordt verstoord?  Surprised
Op die twee vragen hebben we nooit echt antwoord gekregen. Kalshara en Braffilius hebben veel feeen dieren ontvoerd gehad in Seizoen 7. Zelfs alle graafmollen uit de hele Magische Dimensie (Wow!  Shocked ) Maar verder gebeurde er niet echt iets catastrofaals. Ja, de graafmollen waren nu dus wel uitgestorven, maar dat was het. Het heelal ging niet schudden net als de Pillaren die Tritannus aanviel in Seizoen 5. Het bleef natuurlijk niet helemaal volkomen rustig in het dierenrijk, maar zo duidelijk was het ook weer niet wat er zal gebeuren als deze balans uit elkaar drijft. Wat het ook is, we zullen het denk ik nooit weten ook  Razz
7 Winx Club-de Wereld-TV-series-Mysteries (Deel 22) 2-4
2) Wereld-Mysterie: Bestaan zeemeerminnen?
Verhalen over zeemeerminnen gaan al eeuwen rond de Aarde - Ik hou
er ook persoonlijk van!  Very Happy  De oceanen en zeeën
nemen in totaal 72% van het oppervlakte van deze planeet in, terwijl
er maar 5% van de hele oceaan is ontdekt. Zouden deze mythische wezens ooit bestaan hebben? Of zouden ze zelfs nog steeds bestaan? Zeemeerminnen werden voor het
eerst beschreven in de Odyssee - een boek geschreven door Homerus, zo 800 Vr Christus -
In de Griekse Mythologie woonden er zeedemonen - half vrouw, half vogel - in en op de rotsen van de rondt de Tyrreense zee, en werden ookwel de ’Sirene’ genoemd.
Odyseus die niet wilde dat zijn schip tegen het kliffen vaarde door het gezang,
beval zijn matrozen was in de oren te stoppen en liet zich vervolgens zijn bemanning
aan de mast van zijn schip binden om aan het gezang van de Sirene te ontkomen.
Een bisschop uit Engeland beschreef ongeveer 680 jaar Na Christus voor het eerst
over zeemeerminnen met een vis-staart. Ook Columbus zag zeemeerminnen
op zijn reis naar Amerika, en hij beschreef ze in zijn dagboek. Ook in Nederland zijn er verschillende legendes over zeemeerminnen. Zo is er een bekend uit Haarlem, daar zou
een zeemeermin in 403 na een zware storm - omdat de dijken gebroken waren - gevangen
zijn in het Purmer meer bij Edam. Een ander bekend verhaal is de zeemeermin van
Westenschouwen. Zij werdt gevangen genomen door vissers en uiteindelijk gedood. De man
van de zeemeermin sprak een vloek uit die de hele stad Westerschouwen liet verdwijnen in de oceaan. Maar niet alleen in de oudheid werden zeemeerminnen waargenomen. Zo waren er
tijdens de tweede Wereld Oorlog door Japanse Soldaten verschillende
zeemeerminnen gezien voor de kust van de kei eilanden, ter noorden van Australie.
En op het internet zie je ook vaak video’s en foto’s van mensen die denken
een zeemeermin te hebben gevonden die is aangespoeld. Maar of die echt zijn,
dat is een Mysterie...  Wink Credit: https://www.youtube.com/watch?v=_90Pywx1zQI
7 Winx Club-de Wereld-TV-series-Mysteries (Deel 22) 3-3
3) Brugklas-Mysterie: Hoe kan Max leraar zijn? (En hoe komt hij zo oud?)
Het nieuwe zevende Seizoen van Brugklas begint een beetje vreemd,
en beetje mysterieus als je het mij vraagt  Neutral  Er komen allemaal dingen invoor
die niet helemaal kloppen, zoals dit Mysterie: Hoe kan Max plotseling een leerkracht zijn
op de school (het KWAK)? Hij was in de voorgaande Seizoenen een leerling op de school.
Het klinkt op eerste gezicht niet raar, want de Winx werden toch ook leerkrachten
nadat ze afgestudeerd waren? Dat is het probleem: We zagen Max helemaal nooit afstuderen!  Er was nooit een Aflevering waar alle schoolverlaters hun diploma kregen, dus
maakt dit alleen nog maar meer raarder. En wat het vreemdste is dat hij vorig Seizoen
gewoon nog op school zag - en meedeed aan toneelstuk als een doorsnee leerling  Neutral  -
en de tijd tussen dat Seizoen en dit Seizoen
is heel klein - van een halfjaar, ofzo. Dat verklaart namelijk niet waarom
hij er zo oud uitziet. Zoals, ik al zei was er maar een kleine tijd er tussen.
Max zei zelfs dat hij met Anoek - zijn vriendin - al samen gingen wonen.
Oke, dat is wel erg verdacht snel, je bent net van school af.
Maar als Max nu echt leraar is, en veel ouder dit Seizoen,
hoeveel jaar zit er eigenlijk precies tussen elk Seizoen van Brugklas is dan de vraag,
er zijn elk Seizoen nieuwe brugklassers, dus is er dan 1 jaar weer voorbij?
Dat is ook erg onduidelijk, als we dat wisten was dit nu misschien geen probleem meer.
Maar zelfs voor 1 jaar tijd kun je nog niet zo snel ontwikkelen als Max!  Neutral
Het klopt gewoon echt totaal niet. En ik denk dat we ook nooit horen hoe en waarom.
7 Winx Club-de Wereld-TV-series-Mysteries (Deel 22) 4
4) Winx Club-Mysterie: Waarom ging Bloom in S5 Afl 23 alleen op missie?
Seizoen 5 staat bekend als het Seizoen met groot onderwater-thema,
de Winx moeten Sirenix krachten verdienen om de schurk Tritannus te verslaan.
Maar in Aflevering 23 ’Het haaienoog’ gebeurd er iets wat een groot Mysterie weer veroorzaakt - Winx zit zol vol plotgaten!  Rolling Eyes  - Bloom krijgt een visioen
van Daphne die haar een belangrijke boodschap stuurt. Ze zegt dat
Bloom naar een nimf genaand Politea moet zoeken, voordat de Trix
haar vinden. Maar ze waarschuwt ook dat de nimf gevaarlijk is, en
ze moet uitkijken voor haar powers. Bloom besluit te gaan, en ja alleen.
En hier is waar het begint: Waarom ging ze uperhaupt eigenlijk alleen?  Rolling Eyes
Waarom denkt ze dat zij alleen Politea kan vinden, waarom niet de andere Winx?
Je kunt zeggen dat ze het deed om ’haar vrienden’ te beschermen.
Het klinkt lief van Bloom, en het klinkt van de woorden van echte vriendin,
maar dan klopt het namelijk nog niet. De Winx en zij hebben onder veel hetere vuren gestaan, zoals Valtor en de Wizards van de Zwarte Cirkel. En nu denkt
Bloom dat haar vriendinnen niet eens een gemuteerde nimf aankunnen?  Shocked
De Winx zijn echt wel in meer serieuzere en gevaarlijkere situaties geweest dan dit.
Ze had zichzelf net zo goed ook bijna vermoord kunnen hebben!
En de Winx hadden toch Sirenix verdient? Dat was toch de grootste oceaan kracht in de Magische Dimensie? En dan nog ging Bloom alleen?  Neutral Ik weet dat ze het hoofd karakter is - en ik heb dat vergeven - maar de andere Winx zijn ook sterke feeën!
7 Winx Club-de Wereld-TV-series-Mysteries (Deel 22) 5
5) Wereld-Mysterie: Hoe is het universum ontstaan?
Het universum is prachtig met verschillende melkwegen, talloze planeten
en sterren, het universum is adembenemend en zal ons altijd blijven verbazen.
Maar natuurlijk zit deze gigantische plek ook vol met vragen, raadsels én Mysteries!  Wink  Daarom ga ik de komende Mysteries-delen veel praten over het universum.
En vandaag gaan we er al een bespreken: Hoe is het universum ontstaan?  Surprised
Dat is wel één van de grootste Mysteries van astronomen meezitten.
De bekendste theorie is natuurlijk over de Oerknal: Volgens het standaard Oerknal- model werd het universum geboren tijdens een periode van inflatie die ongeveer 13,7 miljard jaar geleden begon. Als een snel uitzettende ballon zwol het binnen een fractie van een seconde van een kleinere afmeting dan een elektron tot bijna zijn huidige grootte.
Maar in de wereld zijn er ook veel scheppingsverhalen
over hoe het universum en de Aarde is ontstaan - die vindt ik persoonlijk
interessanter, haha  Razz  Een bekende is natuurlijk uit de Bijbel:
Op Dag 1 schiep God licht en duisternis.
En op Dag 2 schiep God het universum (de hemel).
En Dag 3 schiep hij water en droogte.
Op Dag 4 schiep hij de Zon en de Maan, enzovoort.
Maar volgens de Griekse Mythologie is de wereld begonnen uit Chaos.
Voor de Chaos bestond er niets. Uit de Chaos wordt op een bepaald moment de Aarde geboren, en de lucht die de Grieken Gaea en Ouranos noemen. Naast Gaea
ontstaan Tartarus, een deel van de onderwereld, en Eros, de universele liefde.
Credit: Wikipedia.
7 Winx Club-de Wereld-TV-series-Mysteries (Deel 22) 6
6) Sailor Moon-Mysterie: Hoe werden de Sailor Strijdsters weer herboren in Seizoen 2?
Het was alweer tijdje geleden dat ik een Sailor Moon-Mysterie deed
in de delen, daarom dacht ik dat het wel weer tijd werdt  Razz  Praten over de tijdlijn van de Sailor Moon is een beetje een grijs gebied recht uit de poort, simpelweg omdat de anime en de manga duidelijk van elkaar verschillen, en behoorlijk sterk daarbij. Het is duidelijk dat dit een fictief universum is, dus we kunnen niet hopen dat dingen 100% accuraat zijn en dat het ook niet zo is. Een van de populaire theorieën was dat toen de rest van de Sailors een nieuw leven in werrden geblazen, ze teruggebracht werden zonder herinneringen aan de gebeurtenissen van hun leven als de Sailor geschikte strijdsters van gerechtigheid, terwijl Usagi en de rest van de wereld hun geheugen hadden gewist. De december editie van Animage magazine bevatte een ’100 Geheimen onthuld’ special samen met een interview met de Sailor Moon R- serie (inclusief de film) regisseur, Kunihiro Ikuhara als een inleiding tot de toen nog opkomende Sailor Moon R: The Movie.
Vraag nummer 30 vraagt ​​het volgende:
’Waarom is Usagi nog geen derde jaar op de middelbare school?’
Waarop het volgende antwoord wordt gegeven:
’ Normaal zou ze zeker een klas hoger zijn geworden, maar sinds ze voor april opnieuw is gereïncarneerd, doet ze opnieuw haar tweede jaar junior high. Ze is echt niet blijven zitten hoor!’. Terwijl de Japanners de term ’gereïncarneerd’ gebruiken, en als ze bedenkt dat ze haar jaar als tweedejaarsstudent herhaalt, is het waarschijnlijk juister om dit te interpreteren als de wereld die is gereset. Immers, als het alleen zij was die een nieuw lichaam hadden gekregen en herboren, dan zou de rest van de wereld niet met haar veranderen (en dus zou ze natuurlijk naar de volgende klas op school zijn gegaan). Credit: https://www.tuxedounmasked.com/how-were-the-sailor-soldiers-reborn-after-the-fight-with-queen-beryl/
7 Winx Club-de Wereld-TV-series-Mysteries (Deel 22) 7
7) Winx Club-Mysterie: Waar waren de Winx nadat ze Tynix kregen?
In Aflevering 14 ’Tynix Transformatie’ schenken de feeen dieren van de Winx, hun de Tynix power, daarmee kunnen ze de Mini-Worlds in, erg speciaal dus  Razz  Maar als de Winx daarna zijn getransformeerf en de feeën dieren hun ultieme vorm krijgen, zijn ze in een andere wereld (bovenstaande afbeelding). Maar waar zijn ze? Weet jij het? Nee, hé?  Wink
Dat is niet gek, want dit is een Mysterie! In Seizoen 5 en 6 nadat ze nieuwe Transformatie kregen waren ze ook in andere wereld, maar die kende we. In Sirenix waren ze in de Oneindige Oceaan. En in Mythix waren ze in het Legendarium wereld. Bekend dus,
en geen Mysterie. Maar in Tynix zijn ze in een wereld onbekend voor hun
en wij als kijkers. En wij willen graag weten wat voor wereld dat was!
Is het een Mini-World? Dat zou kunnen  Surprised  Maar dat beantwoord nog niet onze vraag:
want watvoor Mini-World is het? Het lijkt eigenlijk niet op Mini-World dus
die theorie valt weer af. Of is het een plaats buiten ruimte en tijd? De plaats waar de
Trix naar toe werden gezogen aan het einde van het Seizoen? Dat klinkt interessanter.
Maar alle mogelijkheden staan open!

Dit was de Update weer met de 7 Winx Club-de Wereld-TV-series-Mysteries!
Hopelijk vonden jullie het leuk, en hebben jullie weer goed genoten!
Heb jij nog wat Mysteries? Blijf ze graag insturen via het contact formulier
onderaan deze Site. Wat vondt jij van deze Update
en de nieuwe mysteries? En wat denk jij persoonlijk van ze?
Laat het weten in de reacties hieronder of het Forum-Topic.
Voordat ik afsluit nog wat ander nieuws over het vervolg van Bloomix On Earth:
Ik heb goed nieuws. Het vervolg is eindelijk af. Ik liet
jullie de vorige keer weten dat ik moeite had met op gang komen
van ideeen. Maar het is me toch eindelijk gelukt! En ik ben nu ontzettend tevreden.
Ik heb namelijk liever een vervolg waar ik langer aan doe en tevreden mee ben,
dan een vervolg die gehaast is, en niet meer logisch is.
Ik wil mezelf namelijk niet al te forceren, want dat werkt alleen maar
averechts. Volgende week Maandag komt het vervolg op de Site!
Hopelijk komen jullie dan weer lekker lezen! Doeiii!!
Very Happy
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum