Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom Starlix een betere (Transformatie) naam is, dan Cosmix

Ga naar beneden

Waarom Starlix een betere (Transformatie) naam is, dan Cosmix Empty Waarom Starlix een betere (Transformatie) naam is, dan Cosmix

Bericht van Admin vr feb 22, 2019 2:59 pm

Klets hierover de Update van 22 Februari 2019:

Hé luitjes!  Very Happy  Bedankt dat je weer leest, en welkom terug in deze Update!  Smile
Ja, vandaag gaan we het weer hebben over het 8de Seizoen,
sinds het Seizoen in aantocht is, ga ik steeds meer praten over het Seizoen
en vooral gebaseerd op wat we al weten (ik ben in ieder geval niet van die toxische fans
die zo vroeg oordelen), daarom ben ik voorzichtig met wat ik zeg.
Vandaag gaan we het hebben over de Seizoen 8 Transformatie, en vooral om de naam:
’Cosmix’. Maar vandaag ga ik uitleggen waarom ik Cosmix een slechte Transformatie naam vindt,
en de geruchtennaam ’Starlix’ beter is  Surprised  Dit is niet om te zeggen dat ik hele Transformatie nu al
slecht vindt, ofzo. Dit is gewoon mijn persoonlijke mening op de Transformatie naam,
laten dus we beginnen met de Update:

Waarom Starlix een betere (Transformatie) naam is, dan Cosmix Winx-1
Cosmix, is de nieuwe Transformatie voor feeën die de Winx zullen verdienen in Winx Club Seizoen 8.
Volgens informatie krijgen de Winx de nieuwe Transformatie geschonken door de koningin van Lumenia - de ster
dat Solaria verlicht - om haar rijk te redden van de licht-etende monsters van Valtor,
zodat hij de krachtigste tovenaar in de Magische Dimensie kan worden.
De Transformatie is vooral gebaseerd op het thema van het Seizoen: De kosmos.
De sterren in de Magische Dimensie worden aangevallen en van hun licht afgenomen,
dat zorgt ervoor dat het universum langzaam aan in duisternis valt. De Winx
moeten met de nieuwe Cosmix power, het licht herstellen op Lumenia
en in de Magische Dimensie  Surprised  Pas in het voorjaar van 2018 kregen we te horen
hoe de Transformatie er precies uitzag in een kleine afbeelding uit een tijdschrift van Flora en Bloom.
We zagen al meteen en direct dat de Transformatie space-achtig was, er begonnen
namen rondt te circuleren over dat de Transformatie waarschijnlijk ’Starlix’ zou heten  Surprised
Ik ook, geloofde dat, en had er zelfs een uitgebreide Update over gemaakt
toenertijd, maar later vertelde ik jullie dat ik dus was voorgelogen
door de fanwereld Razz  Pas in Oktober kregen we officieel te horen dat de Transformatie
naam ’Cosmix’ zou gaan heten als het op een merchandise boek stond
van Winx Club Seizoen 8. Cosmix is afgeleid van het woord ’kosmisch’
wat betekent ’met betrekking tot het universum of de kosmos, vooral als onderscheiden van de Aarde’.
Starlix daaren tegen zou afgeleid zijn van het woord ’Starlit’‚ wat Engels woord is voor ’sterrenlicht’.

Hier komt reden een van mij al aan waarom Starlix een betere Transformatie naam is, dan Cosmix.
Starlix is een originelere naam, ik zeg niet dat zoiets soortgelijks als Cosmix al eens is gebruikt,
maar Cosmix klinkt gewoon zo cliché. Starlix is een betere versie van ’Starix’,
en de defenitie van de naam is past beter het Seizoen  Surprised  Zoals ik al zei, gaat dit Seizoen
over de kosmos, maar vooral om een ding: sterren. Sterren zijn hemellichamen bestaande uit lichtgevend plasma,
ze geven licht en leven aan de planeten in het Universum. In Seizoen 8 wordt de lichten van de sterren
van alle werelden uitgedoofd door een mysterieuze dreiging - waar we nu van weten
dat het Valtor is  Surprised  - dat betekend niet alleen dat het ontzettend
donker wordt in het Magisch Universum, maar licht is ook essentieel voor leven op planeten.
Leven en hele beschavingen kunnen uit worden uitgeroeid als Valtor zo doorgaat  Sad
Volgens Winx Wikia geeft Cosmix de Winx de kracht om licht terug te geven aan doodde sterren,
Cosmix is dus een licht-gebaseerde Transformatie. Dus, waarom heet
het dan niet gewoon ’Starlix’?  Rolling Eyes  Alles in deze Transformatie heeft te maken met licht en sterren.
Koningin Dorona heeft ze de Transformatie niet even voor de lol gegeven  Neutral
Ze heeft het gegeven omdat ze weet dat Cosmix de kracht van licht is, en de Winx
daarmee het licht kunnen herstellen. De naam Cosmix was een heel slecht idee.
Het heeft absoluut niets te maken met het doel van de Winx,
en de kracht dat Cosmix bezit  Neutral  In de Seizoen 8 Trailer zagen
we de Winx letterlijk gekleurde licht-stralen sturen in hemelsnaam,
maar toch heeft de Transformatie naam niks met licht te maken? Rolling Eyes

Waarom Starlix een betere (Transformatie) naam is, dan Cosmix Winx-2
Als je de outfits van de Winx analyzeert zegt alles eraan ster-gebaseerd!  Surprised
De Winx zijn bedekt van outfits t/m haren met glitters die lijken op fonkelende sterren
in een hemelruim. De Winx zijn compleet bedekt met ster-vormige details,
sterren in hun vleugels, in het haar (Flora heeft er zelfs een haarband van!), handenschoenen
hebben ster decoraties, de Winx laten zelfs kleurrijke lichtpaden in de lucht achter, net als
een vallende ster een lichtgevende staart heeft  Surprised  De koningin van Lumenia, Dorona, geeft de Winx de Cosmix power,
ze genereert zelf ook sterrenstof, en Cosmix is een licht-gebaseerde Transformatie,
en Dorona is zelf de heerser van alle sterren, volgens Twinkly  Surprised
Het Cosmix lied en de Transformatie zelf (de verandering) schreeuwt sterren,
in het lied wordt er gezongen: ’Let’s go! We’re Cosmix Winx! We can light up a star,
the power, the power, it’s Cosmix, yeah! Oh, we’re Cosmix Winx! When the night becomes dark,
you’ll see our spark, get up and shine, let’s go’
er wordt letterlijk dus gezongen dat de Winx
met Cosmix sterren hun licht kunnen teruggeven - maar dat wisten wel al Razz  - maar
er zijn ook andere interessante details, zoals dat er wordt gezongen
dat wanneer alles donker wordt, de Winx zullen oplichten (niet letterlijk natuurlijk  Razz ),
het is dus alweer een metafoor voor sterrenlicht, en er wordt ook gezongen
over schijnen  Surprised  In de 5-minuten video van Seizoen 8 hebben we kleine stukjes kunnen
zien van de Cosmix verandering, en we zagen dat de energie de de Winx
hun kleding maakte, gemaakt was van licht! En als je goed hebt opgelet
was er ook wat anders aan de Transformatie: De Winx hun huid was veranderd
naar gekleurde galaxy met fonkelende sterren erin.
Alles aan Cosmix zegt: Sterren!  Surprised

Zelfs in de Concept afbeeldingen van Cosmix zie je dat de Winx eerst ster-achtige toverstaffen
moesten hebben!  Surprised  En als je kijkt naar de Concept vleugels van Cosmix, zie je dat ze lijken
op Melkwegen - die gemaakt zijn door een hoop sterren!  Surprised
Cosmix lijkt meer op een Concept naam, maar net alsof iemand dat later is vergeten te veranderen, ofzo  Neutral
Het lijkt me gewoon een hele domme keuze voor een naam,
en het lijkt erop dat Rainbow niet echt goed heeft nagedacht over de naam  Neutral
Cosmix is de naam afgeleid van het woord ’Kosmos’‚ kosmos kan zoveel betekenen.
Ehh, Rainbow, sterren is niet echt enige ding waar het universum van gemaakt is  Surprised
Het universum is verder veel gemaakt door energie en materie.

Dit was de Update over waarom Starlix een betere Transformatie naam is, dan Cosmix.
Dit betekent niet dat ik niet dol ben op deze nieuwe Transformatie, op de beelden
die we inmiddels al hebben gezien, ziet het eruit als een veel belovende en geweldige Transformatie!
Ik sta nu al op het punt om het mijn favoriete Transformatie van Winx Club te maken  Razz
Ik hou van het space-thema dat de Transformatie heeft, de naam heeft me alleen
helaas een beetje teleurgesteld, Cosmix is verder een oké naam,
maar het werdt gewoon niet goed uitgewerkt in de Transformatie zelf in mijn mening.
Maar alsnog heb ik ontzettend veel zin in dit nieuwe Seizoen!
Welke Transformatie naam vindt jij het beste? Starlix of Cosmix?
Of een totaal andere naam? En waarom denk jij dat Rainbow, het Cosmix
heeft genoemd? Vertel me je keuze,
en waarom je dat vindt in de reacties hieronder - of het Forum-Topic.
Een magisch weekend!!
 Very Happy
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum