Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

8 Winx Club-de Wereld-Mysteries (Deel 30)

Ga naar beneden

8 Winx Club-de Wereld-Mysteries (Deel 30) Empty 8 Winx Club-de Wereld-Mysteries (Deel 30)

Bericht van Admin vr mei 31, 2019 3:05 pm

Klets hierover de Update van 31 Mei 2019:

Hey jongens en meisjes! Welkom terug op Sirenix-Winx!  Very Happy
Hopelijk hebben jullie een goed weekend tot nu toe! Het is leuk om jullie
weer te zien  Smile  Hopelijk hebben jullie daarom weer zin in
het nieuwe deel van Mysteries van de maand Mei! Ik had er weer zin in,
dus hopelijk jullie ook. Wat gaat het beste samen, haha.
Als we samen plezier kunnen hebben, kunnen we alleen maar geluk hebben, toch?  Razz
Voor deze maand heb ik weer wat sappige, leuke, interessante en natuurlijk vooral hele spannende Mysteries
voor jullie op tafel gelegt. Schuif dus maar goed aan, want jullie gaan
dit met zekerheid weer leuk vinden!  Smile  Helaas heb ik deze keer geen World of Winx Mysteries,
maar hopelijk vinden jullie Winx Club en Wereld Mysteries al genoeg.
En zoals je weet doe ik de andere tv-series en films niet meer. Maar dat betekend
nog niet dat we ons hoeven te vervelen! Zoals ze altijd zeggen: Je moet kijken naar wat je hebt,
en niet naar wat je mist.
Dus laten gaan kijken naar de Mysteries die we hebben  Very Happy
Veel leesplezier!!

8 Winx Club-de Wereld-Mysteries (Deel 30) Diaspro
1) Winx Club-Mysterie: Hoe kwam Diaspro weer op Erakylon in Seizoen 5?
Diaspro, het irritante stalker ex-vriendin van Sky, die (bijna) elk Seizoen
weer terugkomt om tussen Bloom en Sky te komen. Ze lijkt maar van geen ophouden te weten  Mad
Maar haar terugkeer in het 5de Seizoen was een totale Mysterie!  Surprised  Het is een groot plotgat
dat nooit is uitgelegt in de serie. Hoe komt het dat Diaspro in Seizoen 5 is verschenen?
Terug in Seizoen 3 sluit Diaspro een deal met Valtor om Sky te veroveren met een magisch drankje
dat hem betoverd en verliefd maakt op Diaspro, en niet meer op Bloom.
Maar haar deal met Valtor kostte haar een verbanning van Eraklyon, zoals Sky destijds al zei,
zodat ze niet meer bij hem kon komen. Maar toen ze terugkwam in Seizoen 5 er is geen gedoe gemaakt over haar,
het was net alsof er nooit een verbanning was geweest!  Neutral  Iedereen deed er heel makkelijk over, alsof er nooit wat
was gebeurd!  Neutral  Zelfs als het om een goed doel ging (onuitstaanbaar als ze was, ze had heel handig kunnen zijn
in het helpen van het geheugenverlies met het herstellen van Sky geheugen). Maar later mocht ze zelfs koninklijke
vertegenwoordiger worden van prins Sky!  Surprised  Zoals koningin Samara zei: ’Is dat wel zo een goed idee?’.
Tijd is een raar ding in Winx Club, en Rainbow is nooit
goed geweest met continuiteit, maar dit slaat echt alles  Shocked  Het was alsof ze de evenementen
van de vorige Seizoenen totaal waren vergeten! (geen wonder dat sommige
fans, Seizoen 5 niet als een directe vervolg zien  Razz ). Dus hoe zit het nu?
En hoe komt Diaspro zomaar binnen Domino in Seizoen 6, nadat alles wat ze
heeft gedaan met Bloom en Sky? (die in de toekomst zelfs koningin en koning gaan worden
van Eraklyon, moeten die niet beschermt worden?  Surprised ) Alleen mogelijke verklaringen
zijn dat ze buiten beeld heeft hervormd, en mocht naar huis terugkeren, of dat ze een tijdelijke opheffing
van de verbanning omdat het werd gevraagd door de prinses van Flora’s planeet.
Bron: https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Headscratchers/WinxClub

8 Winx Club-de Wereld-Mysteries (Deel 30) Paranormalana
2) Wereld-Mysterie: De vermiste Youtuber: PARANORMALANA:
Wanneer je besluit te stoppen met een blog of een Youtube kanaal,
verwacht je dat mensen het vooraf melden en met een uitleg  Surprised  Maar niet bij iedereen,
sommige Youtubers verdwenen op mysterieuze wijze, om nooit meer gezien of gehoord van ze te worden.
Paranormalana is er één van  Surprised  Paranormalana, die anders de naam Alana G. had, stond bekend om het maken van video’s die gericht waren op gebeurtenissen in het echte leven, spookachtige verhalen, paranormale gebeurtenissen
en andere enge dingen. Ze was het meest bekend om haar videoserie ’True Scary Stories’ die de mysteries benadrukte rond de dood van Elisa Lam en Kendrick Johnson, ’Scary Games That You Can Try Yourself’ waarin werd uitgelegd hoe je spellen zoals Midnight Game moest spelen en ze was net begonnen met het starten van een nieuwe reeks genaamd
’Vampires Over History’. Ze was een redelijk populaire YouTuber die meer dan 50.000 abonnees had op haar kanaal.
Ze noemde haar fans haar ’Paranormal Family’ en waardeerde haar fans omdat ze haar video’s had bekeken,
erop integreerde, leuk vond en verspreidde, zodat anderen deze ook konden bekijken  Surprised
Maar op 3 September 2015 is haar kanaal spoorloos verdwenen  Shocked  En dit zorgde voor verschillende horrorthema’s
en andere genrekanalen om te bespreken waarom ze haar YouTube en de rest van haar sociale media-accounts heeft verwijderd  Shocked  Een paar tweets uit haar verwijderde Twitter-account zijn in deze theorie-video’s gebruikt om te verklaren waarom ze ineens was verdwenen, meestal met de mededeling dat ze moest veranderen hoe ze haar accounts op de sociale media beheerde op het account dat ze een stalker had  Surprised  Dankzij een anonieme commentator op deze pagina (in de bron)
zijn de meeste van haar video’s gevonden.
Bron: https://lostmediawiki.com/Paranormalana_(partially_found_YouTube_video_series;_early_2010s)

8 Winx Club-de Wereld-Mysteries (Deel 30) 3-5
3) Winx Club-Mysterie: Waarom heeft Flora geen vleugels in Magic Winx transformatie eindpose?
Dit is een hele bekende Mysterie en animatie-fout rondom de Winx fanwereld
waar veel over wordt gediscussieerd. Daarom vondt ik het belangrijk
dat ik het aan aanbod bracht, sinds het een raadsel is die onvermijdbaar lijkt  Surprised
Waar zijn, in hemelsnaam, Flora’s vleugels?  Surprised  In de bovenstaande afbeelding
zie je een moment in Flora’s Magic Winx Transformatie waar
ze net klaar is met veranderen en haar eindpose maakt, zoals elke eindpose
van de Winx, horen de meiden hun nieuwe magische, modieuse outfits
en prachtige vleugels te showen. Maar bij Flora is er alles behalve haar vleugels te zien,
want die zijn toch ook belangrijk (ik kijk naar jouw, Rainbow Razz ).
Veel fans speculeren wat dit kan betekenen. Nee, er was geen heks die haar vleugels stal.
Er zijn wat theorieën die zeggen dat dit gewoon een animatie-fout was,
want dat dacht ikzelf ook, daarom bracht ik het niet eerder aanbod, maar
ik was wat aan het denken: Als dit werkelijk een blooper is, hoe kan Rainbow
zo een grote fout maken?  Neutral  Ik weet dat ze veel ergere foutjes hebben gemaakt,
maar dit slaat voor mij echt alles. Vooral omdat ze bij de andere Winx
hun eindposes allemaal wel hun vleugels hebben, waarom Flora dan niet?  Surprised
En waarom heeft Rainbow dit niet veranderd in de latere Seizoenen?
De Winx hadden nog Magic Winx van Seizoen 1 t/m half Seizoen 3, hoe kunnen
ze in die tussentijd het foutje nog steeds niet hebben opgemerkt?  Neutral
Andere mensen denken dat haar vleugels er wel waren, maar haar haren
er gewoon voor zaten (omdat ze weg blazen door de wind). Dat zou kunnen,
het kan dus zijn dat ze door de lokken van Flora heen steken, zo tekent
Rainbow weleens. Maar dan nog, als Rainbow wilde dat er vleugels waren,
waarom maakte ze het dan niet duidelijker?  Neutral  Hadden ze uperhaupt niet een stukje
van de vleugels kunnen laten zien?  Surprised  Het kan toch niet dat Rainbow
uitgerekent bij Flora haar vleugels is vergeten te tekenen?  Neutral
Dit is één van de rare Mysteries waarbij ze nooit Mysteries hadden
hoeven zijn, als er werdt nagedacht bij het werk wat ze deden.

8 Winx Club-de Wereld-Mysteries (Deel 30) Planeet-x
4) Wereld-Mysterie: Is Jupiter, de beruchte Planeet X?
Ik had het al eens over Planeet X helemaal terug in Mysterie Update Deel 1 in 15 Augustus 2016,
waar ik vertelde over de mysterieuze planeet Nibiru waar de oude Babyloniers het vaak over hadden.
Zoals ik al zei, is Planeet X een mysterieuze planeet, maar wat als ik vandaag
vertel dat deze planeet niet zo mysterieus is als we denken,
en misschien al die tijd al wel recht voor onze neus stond  Surprised
Wat als de beruchte Planeet X een planeet is die we al heel lang kennen?
Is Planeet X en Jupiter één dezelfde planeet?  Surprised  Dit is een theorie die me al een
tijdje bezit houdt, en ik denk zeker weten waar kan zijn. Eerst een korte samenvatting
wat deze beruchte planeet in houdt: Deze planeet gaat onder vele namen Destroyer,
Nemesis, Nibiru, Marduk, Fiery Dragon, Planet 7x, etc.
Deze planeet zou op ramkoers liggen met de Aarde, En zou de tiende planeet van ons Zonnestelsel aanvullen.
Het verhaal verteld over een enorme planeet 5 keer groter dan de Aarde, die in een eleptische baan om de Zon zou draaien
(grote ovaal) en elke 36,000 jaar ons zonnestelsel binnendringen
en veel catastrofes zou veroorzaken in ons zonnestelsel. In het verleden zou
hij voor veel massa extincties hebben gezorgd op Aarde  Surprised  Maar er zijn veel aanwijzingen
die erop wijzen dat de Planeet X en onze Planeet Jupiter één dezelfde zijn.
Als eerst, de namen Nibiru en Marduk die gebruikt worden voor Planeet X
zijn gelinkt aan Jupiter: Marduk was, naast een god, een bijnaam voor de planeet Jupiter.
’Nibiru’ betekent simpelweg ’veerboot’ en werd soms gebruikt om Jupiter te beschrijven!
Dus wat Zecharia Sitchin voor Planeet X beweert, is gewoon de goede oude Jupiter  Surprised
De Soemeriërs in feite beschreven een oude kosmische ramp tussen Marduk en onze eigen planeet.
Volgens de Saturnus Kosmologie theorie bestond het zonnestelsel 1000 jaar
geleden in twee delen: Een donkere gedeelte met Saturnus, de Aarde, Mars, Venus (en wellicht
nog andere planeten). En het heldere gedeelte met de zon, Jupiter, Mercurius
en de maan. Twee zonnestelsels liepen als het ware door elkaar heen.
Elke keer als Saturnus met de Aarde, en de andere planeten
richting het heldere zonnestelsel opbewoog, wordt er gezegt
dat het dicht contact maakte met de Planeet Jupiter  Surprised  En zoiets kan
overal ter wereld gevoeld worden. Dit verklaart de verhalen
van Planeet X die een ramkoers maakt met de Aarde, en de catastrofes die
werden gezegt dat plaatsvonden, en de legende
dat de beruchte planeet elke 36,000 jaar terugkwam Surprised De Planeet X legende is
een onbewuste herrinering van die evenementen. De angst van een planeet
die op ramkoers ligt is nog steeds in ons onderbewuste gegrift.

8 Winx Club-de Wereld-Mysteries (Deel 30) Politea
5) Winx Club-Mysterie: Waarom was Politea nog steeds onder invloed van de Sirenix vloek?
In Seizoen 5 werdt de nieuwe onderwater Transformatie aan ons en de Winx
geintroduceerd. Met die kracht konden de Winx hun krachten beter onderwater gebruiken,
wat essentieel was voor het verslaan van Tritannus  Surprised  Klinkt allemaal leuk en aardig,
maar er was ook een vloek aan verbonden die door de oeroude heksen
werdt gedaan, wat Daphne een geest zonder lichaam maakte, en van Politea
een zeemonster en haar Sirenix krachten kwaadaardig, en vast ook veel andere
Sirenix bezitters die we niet kennen  Sad  Maar werdt opgeheven
door Bloom aan het einde van het Seizoen. Daphne kwam weer tot leven,
eind goed al goed, toch?  Surprised  Maar hoe zit het met de andere nimf, Politea?
Waarom was zij niet bevrijdt van de Sirenix vloek?
In de derde film van Winx Club, Het Mysterie van de Afgrond,
keert ze terug, en zegt ze dat door de Sirenix vloek ze er nu uit ziet als ’een spook’.
Zoals ik al zei, was Politea net als Daphne ook vervloekt geraakt door de oeroude heksen,
maar waarom heeft de opheffing van de vloek door Bloom geen effect gehad op haar?  Neutral
Het heeft bij Daphne gewerkt: Ze kreeg weer een lichaam.
Maar Politea werdt niet hersteld, hoe kan dat?  Neutral  Herriner dat
de derde film afspeelt na de evenementen van het 5de Seizoen,
sinds de Winx, Sirenix hebben en ze de outfits van Seizoen 6 dragen.
Maar dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd. De films van Winx Club
zijn erg vaag als het gaat om hun tijdlijn, zoals dat ze in de derde film
ineens weer leraren zijn, maar dat terwijl ze in de serie zelf leerlingen zijn,
en Stella vermeld zelfs nog dat ze afgestudeerd zijn!  Surprised
En zoals ik al zei bij Mysterie 1, tijd is gewoon raar in Winx Club  Razz

8 Winx Club-de Wereld-Mysteries (Deel 30) Karma
6) Wereld-Mysterie: Bestaat karma?
Je kent vast wel de gezegte ’Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten’?
Een goede zin om karma te beschrijven. Maar karma, wat is dat precies?  Surprised
De meningen hierover zijn verdeeld, sommige mensen
geloven er niet in, sommige mensen wel. Voor de mensen die erin geloven,
is karma wanneer je iets goeds doet, de hemel je beloont,
maar wanneer je iets slecht doet, karma je terug zal bijten (en hard).
Karma is niet nieuw, en vooral niet van deze tijd, het concept van karma is al eeuwenoud,
en heeft zijn oorsprong in het oude India  Surprised  En is iets wat nog steeds
wordt geloofd bij sommige culturen en religies, zoals boeddhisme
en hindoeïsme. Hun vertalen karma letterlijk als ’handeling’, ’actie’ of ’daad’.
Karma wordt soms ook weleens gezien als de daden in het heden die enerzijds
worden bepaald door daden in vorige levens. Hoewel karma en reïncarnatie niet
wetenschappelijk te bewijzen valt, leven we in een reactionair universum (je duwt en verplaatst iets,
dat verplaatst iets, dat verplaatst iets). Dus alles wat je doet heeft gevolgen  Surprised
Daarnaast is dit in sociaal opzicht en psychisch opzicht in mijn idee niet anders.
Je glimlach naar iemand op straat, die voelt zich iets beter, komt een ander tegen die zich negatief voelt, glimlacht
ook iets meer en de ander voelt zich minder negatief. Die laatste komt jou weer tegen
en zal in plaats van wat hij/zij anders had gedaan (bijvoorbeeld tegen je aan botsen
door onverschilligheid of balorigheid) iets meer rekening houden.
Dus dat deze keuzes, acties en intenties redelijk mens gebonden zijn.
Maar mensen die denken vinden dat karma eigenlijk bullshit is,
zeggen dat het bedacht is door mensen die niet kunnen aanvaarden
dat er slechte dingen gebeuren met goede mensen, en dat bijv.
slechte mensen ook rijk worden. Karma is voor velen het kalmeermiddel
om vreselijke zaken onder ogen te kunnen zien, zoals kinderen die lijden,
moordenaars die vrij rondlopen, enz. Zonder karma zou je je misschien voor
de eerste keer 100% verantwoordelijk kunnen voelen en het idee kunnen krijgen
dat je zelf de controle hebt over je eigen leven. Maar dat vinden sommige doodeng.
Wat denk jij?  Surprised
Bron: https://www.startpagina.nl/v/religie-spiritualiteit/vraag/10639/geloof-karma/

8 Winx Club-de Wereld-Mysteries (Deel 30) Feeklokkenkamer
7) Winx Club-Mysterie: Wat heeft Chrono magie met Sirenix te maken?
In Seizoen 5 Aflevering 23 ’Het haaienoog’ wordt er een nieuwe soort oude magie
geintroduceerd, dat Chrono magie (waarschijnlijk van Chronos, de Griekse god
van de tijd  Surprised ) wordt genoemd. Volgens Faragonda, kan het alleen
worden gebruikt door Sirenix feeën. Bloom gebruikte het in die Aflevering
om te zien wat er met Daphne was gebeurd, en waar Politea is in de Oneindige Oceaan.
En hier komt het Mysterie hierover: Maar wat heeft Chrono magie verder te maken
met Sirenix?  Neutral  Als je goed kijkt, lijken Sirenix en tijdsmagie twee hele verschillende dingen.
Voor mijn weten is Sirenix een water Transformatie en Chrono magie een tijdsmagie, raar
hoe het toch verbonden staat, toch?  Neutral Het werkt zelfs op dezelfde manier als de Tracix van Believix - zelfs
van Believix weten we niet wat het ermee te maken heeft, laat staan Sirenix.
Maar toch is het voor Believix begrijpelijker, dan Sirenix. Believix is een land Transformatie,
en met land Transformaties kan je alles doen, dat er een tijdsmagie aan vast
wordt gebonden is wat begrijpelijker in die zin  Surprised  Maar Sirenix is geen land Transformatie,
het kan wel op land worden gebruikt, maar eigenlijk is het voornamelijk bedoeld
voor onderwater, natuurlijk. Ik kan niet bedenken waarom de oceaan en tijd
iets met elkaar te maken hebben?  Surprised  De enige gok wat ik kan wagen is
dat omdat Sirenix een eeuwenoude Transformatie is van duizenden jaren geleden,
en dat het daarom iets met tijd te maken zou kunnen hebben. Maar dat is echt de enige theorie
wat ik kan bedenken hiervoor. Het lijkt er meer op alsof Nickbow geen ideeën had,
en het er gewoon in heeft geduwd voor... whatever reden  Rolling Eyes  (of geen reden
zo werkt Rainbow ook).

8 Winx Club-de Wereld-Mysteries (Deel 30) Crooked-forest
Cool Wereld-Mysterie: Het kromme bos:
Het laatste Mysterie van deze lijst is er eentje die zich in Polen bevindt:
Het bosgebied dat bekend staat als het Kromme Bos is één van de meest mysterieuze plekken in Centraal-Europa  Surprised
Het bos ligt in Polen en de dennenbomen die er groeien hebben allemaal dezelfde, raadselachtige kenmerken:
ze zijn allemaal gebogen onderaan de stam, allemaal in dezelfde richting, naar het noorden.
En vooral omdat ze deel uitmaken van een groter woud met normale, rechte naaldbomen  Surprised
Uit berekeningen blijkt dat de bomen zijn geplant in de jaren 30, maar de reden waarom
ze zo gegroeid zijn weten we (nog) niet. De meest uiteenlopende theorieën zijn al naar voren geschoven.
Een wetenschappelijke (bodemvervorming, invloed van licht, verandering in zwaartekracht) buitenaardse
(de bomen worden vergeleken met de graancirkels) en een theorie op basis van geschiedenis
(tanks die door het gebied reden tijdens de Tweede Wereldoorlog). Wat we weten: de bomen zijn wellicht geplant in de jaren 1930
en waren zeven tot tien jaar oud toen ze in een bocht begonnen te groeien  Surprised
De ware toedracht zullen we wellicht nooit kennen  Neutral
Bron: Weet ik niet meer.

Dit was de Update van vandaag over 8 Winx Club-de Wereld-Mysteries (Deel 30).
Hopelijk hebben jullie weer voor de zoveelste keer enorm genoten!
En hopelijk vonden jullie ze weer ontzettend spannend en interessant.
Dit lijkt wel op één van de reeksen die maar niet van stoppen wil horen, daarom
hoop ik nog lang voor jullie Mysteries te kunnen opzetten! Sinds deze reeks
gewoon zo populair is op de Site, en bijna het blog kenmerkt, is er
nog geen reden om te stoppen, toch? Razz  Wat vindt jij van deze 8 Mysteries? En welke vondt jij het interessants?
En wat voor een theorieën heb jij voor ze? Laat je stem horen in de reacties hieronder ‐ of het Forum Topic.
Heb jij nog wat Winx Club, World of Winx, de Wereld Mysteries die je wilt dat ik die bespreek
in de voorlopende delen? Stuur ze dan in bij het contact formulier onderaan de Site!
Ik zeg jullie voorlopig weer tot ziens!!
 Very Happy
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum