Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De oorsprong van Darcy’s krachten (Een Magical Bloom-theorie)

Ga naar beneden

De oorsprong van Darcy’s krachten (Een Magical Bloom-theorie) Empty De oorsprong van Darcy’s krachten (Een Magical Bloom-theorie)

Bericht van Admin wo dec 04, 2019 7:00 pm

Klets hierover de Update van 4 December 2019:

Hoi Winx-fans en alle anderen! 😄 Goed om jullie weer te zien.
Zoals jullie weten ben ik altijd in voor een Magical Bloom-discussie, en vandaag zal weer zo een Update zijn! 😉
Hopelijk zijn jullie er klaar voor, want we gaan weer een diep duiken
in de oorsprong van Winx Club. Oftewel, de oude versie, Magical Bloom.
In deze Magical Bloom-theorie gaan we het hebben over één van de Trix heksen genaamd, Darcy.
Ze is mijn persoonlijke favoriet van het trio. En misschien schuilt er een diepere betekenis achter haar krachten verborgen 😯
Zoals de titel van de Update al zegt, vandaag gaan we het hebben over de oorsprong van haar krachten.
We kennen Darcy allemaal als de heks van duisternis, manipulatie en illusies, en dat soort gedoe.
Maar heb je je zelf ooit eens de vraag gesteld: Waar komen die krachten over illusies en manipulatie vandaan? 😯
Misschien kan deze Magical Bloom-theorie ons meer vertellen daarover! Een theorie van een fan
zegt dat Darcy aanvankelijk misschien de heks van de slangen was. De bewijzen daarvoor
zullen je wegblazen - want dat deed het ook bij mij 😝 Laten we beginnen met de Darcy theorie:

De oorsprong van Darcy’s krachten (Een Magical Bloom-theorie) Darcys1
Als eerste: Deze theorie is niet door mij bedacht. Een lid van de vk.com groep winxclubmagicbloom (een soort russische Facebook)
heeft de theorie bedacht dat Darcy aanvankelijk misschien
de heks van de slangen was. Zij heeft alleen maar onderzoek gedaan
naar de symbolisme in Darcy’s uiterlijk. Ik heb verder onderzoek
gedaan naar, zoals Darcy’s krachten in het algemeen, enzovoort.
Alle rechten voor de symbolisme en sommige informatie gaan naar die Winx-fan (de naam is onbekend).

Op eerste gezicht lijkt zo een theorie nonsense, absurd, gek en gestoord 😯
Maar lees deze Update met een open geest. Lees eerst de Update
voordat je gaat zeggen dat deze theorie krankzinnig is. Deze theorie gaat
over de mogelijkheid dat Darcy oorspronkelijk de heks van de slangen was,
en haar duistere krachten daar iets mee te maken hebben.
Deze theorie is niet echt te vergelijken met mijn andere Magical Bloom-theorie over
dat Bloom aanvankelijk de fee van de wind was. Deze theorie gaat niet over de vraag
of Darcy (in de oude versie van Winx) compleet andere krachten had. Ik geloof dat ze nog
steeds de heks van duisternis was. Maar het kwam ergens anders vandaan.
Vandaar de titel: De oorsprong van Darcy’s krachten waren waarschijnlijk
anders in Magical Bloom. Haar krachten van manipulatie en illusies kwamen
van.. slangen. Als je denkt: Wat hebben slangen nu te maken met waar Darcy’s krachten omdraaien? confused
Eigenlijk verassend veel als je dieper graaft en dieper onderzoek doet 😯
Het eerste antwoord ligt al aan onze neuzen. Volgens de website www.witchcraftandwitches.com
zijn slangen symbolen van hekserij. Er staat dat: ’Slangen hebben lang een overheersende rol gespeeld bij het maken van magie. Levende slangen kunnen worden gebruikt in rituelen, en de huiden, giftanden en gif van giftige zijn gemeenschappelijke spreuken en drankjes’. De website www.dylanstarottemple.tumblr.com
zegt dat: ’Slangen spelen een diepgaande rol in hekserij als familiars, metgezellen, leraren en zenders van magie, hoeders van kennis, en als heksen zelf. De slang staat centraal in hekserij, spiritualiteit en magie’.
En de tekst zegt ook: ’Eens heilig en gedurfd, worden slangengeesten en goden uiteindelijk gedemoniseerd,
en als satanisch worden beschouwd, net als echte slangen’.

Snap je wat ik duidelijk wil maken? 😯 Slangen worden vaak geassocieerd met
slechte dingen, zoals hekserij, satanisme, zwarte magie, etc. Maar niet altijd,
maar daar kom ik later op terug. Dit zou kunnen verklaren waarom Darcy krachten over duisternis heeft.
Slangen hebben te maken met alles wat donker is. En het is geassocieerd met specifiek hekserij,
en zoals iedereen weet sinds het eerste Seizoen is Darcy een heks. Ze is alleen maar
geinteresseerd in de kunsten van hekserij. Maar natuurlijk kan duisternis met alles
te maken hebben, dus waarom denk ik dat duisternis en slangen een connectie hebben
met Darcy? 😯 De meeste slangen jagen graag s’ochtends,
maar volgens de website www.kidzone.ws jagen vooral de pit adders graag s’nachts.
’De meeste pit-adders jagen s’ nachts wanneer de lucht koeler is en de hitte van knaagdieren
en andere prooien voor hen het meest voor de hand ligt’
.
Het schijnt ook zo te zijn dat slangen ook heel goed kunnen zien in het donker met hun infrarood-achtige ogen.
Slangen hebben dus weldegelijk iets te maken met Darcy’s krachten over duisternis aka de nacht 😯

Ook Darcy’s persoonlijkheid heeft iets vergelijkbaars met een slang.
Winx Wikia beschrijft Darcy’s karakter als: ’Omslachtig en manipulatief’.
Zijn dat geen woorden die je doen denken aan een slang? 😯
In Seizoen 1 noemde Riven haar letterlijk ’een slang’ nadat ze
hem om haar vinger had gewikkeld. En ik denk niet dat hij dat zomaar zei om gemeen te zijn.
Hij zei dat precies nadat hij erin was gemanipuleerd door Darcy 😯 Het is elke keer ook meer écht
specifiek Darcy die de manipulatie uitvoert op Riven en tientalle andere mensen.
Winx Wikia zegt dat precies hetzelfde: ’Net als Icy en Stormy, vertoont Darcy een sadistische persoonlijkheid, maar een die meer gecontroleerd is omdat ze de minst (openlijk) agressieve van de drie is. Ze lijkt rustiger en competenter in vergelijking met haar zussen en is ook goed in het ontdekken van de zwakke punten van anderen om ze later te exploiteren’. In andere woorden: Icy en Stormy doen alles met brute en vernietigende kracht.
Integenstelling tot Darcy die alles strategisch bekijkt, ze bekijkt eerst alles van een logische kant (op deze manier
lijkt ze ook erg op Tecna). Ze doet alles stiekem, net als een echte slang 😯
Een echte manipulator weet ook precies waar ze de gevoelige snaar moet raken.
Een groot deel van de culturele associatie tussen slangen en bedrog lijkt
te komen uit het verhaal van Adam en Eva in het Bijbelboek Genesis
waar Eva werdt misleidt door de slang (Satan) om toch van de boom van wijsheid te eten
waar God ze eerder voor had gewaarschuwd dat het verboden was.
Maar ook in Griekse Mythologie was Medusa een vrouw met slangen als haar, en werdt afgebeeld
als de schurk. In de Gilgamesj werd de slang afgebeeld als een stiekeme dief.
Waarom wordt een slang in eerste plaats wordt beschouwd als manipulatief
en stiekem? Om dat te beantwoorden, moeten we kijken naar hoe slangen zich gedragen en jagen in het wild 😯
Veel slangen zijn hinderlaagroofdieren, wat betekent dat ze zich in camouflage verbergen voor hun prooi en aanvallen terwijl de prooi even niet oplet. Dat alleen kan een dier de reputatie geven dat hij stiekem is.
Het blijkt dat sommige slangen in feite zeer manipulatief zijn in hun jachtstrategieën (met een aantal van deze meer manipulatieve slangen die inheems zijn in de Sahara woestijn en het Midden-Oosten). Sommige slangen maken gebruik van wat Caudal Luring wordt genoemd, schijnbaar om hun prooi te misleiden door te geloven dat een deel van de slang een worm, rups of iets dergelijks is dat smakelijk is voor de prooi van de slang. Terwijl de prooi van de slang bezig is met het idee van voedsel, duikt de slang in voor de verrassende moord.
Dit is ook hoe Darcy zich vaak gedraagt in gevecht die ze heeft met de Winx.
Een voorbeeld is in de Seizoen 5 Aflevering ’de kracht van Harmonix’ viel ze Tecna van achteren aan
wanneer Tecna even niet oplet en ze riep ’Hey, waar is Darcy?’.
Zoals ik al zei, Darcy doet alles stiekem.. en met een verassingsaanval net als een slang.
Als je het zo bekijkt lijkt het idee van Darcy als ’de heks van de slangen’ in Magical Bloom
niet zo gek meer.

Het is ook belangrijk om te op te merken hoe Darcy ook
de kracht heeft om mensen te hypnotiseren met haar illusie-magie.
Ik heb het daar nog niet over gehad, maar ook dat heeft misschien een connectie met slangen! 😯
Darcy kan mensen in de war maken door vele manieren: Ze kan
meerder klonen van zichzelf maken, zodat de Winx niet meer weten
welke heks nog de échte is. Ze kan mind control gebruiken,
zoals mensen laten doen wat zij wilt, zoals ze Riven en Jared gebruikte.
Ze kan mensen tegen elkaar laten vechten als ze dat wilt.
Als je gebeten wordt door een slang wordt je niet écht in de war gemaakt.
In slangengif zit neurotoxines dat progressieve verlamming veroorzaakt,
maar misschien is het vergelijkbaar met Darcy’s krachten over mind control 😯
Ik weet niet wat ik er verder mee moet associeren dan dat, maar je ziet het ook vaak in andere verhalen,
zoals series en films dat slangen worden afgebeeld met hypnosekrachten.
Zoals Kaa, de slang, van de Disney-film Jungle Boek, vaak hypnose gebruikt.
Volgens disneyvillians.fandom.com is één van Kaa’s vermogen net als Darcy
om te hypnotiseren en mind control. De tekst zegt: ’Kaa’s meest beruchte kracht is zijn
unieke vermogen om door oogcontact iemand te hypnotiseren en anderen zijn bevelen te laten volgen’
.
Maar zoals ik al in het begin van de Update zei, representeert de slang niet alleen
maar slechte en donkere aspecten. The Witches’ Circle Amino groep zegt dat slangen
ook te maken hebben met helende krachten, wijsheid, creatie, intuitie, balans, transformatie, vrede, etc 😯
Darcy mag dan wel niks te maken hebben met wijsheid, creatie, balans, transformatie en vrede (ze toont totaal
geen spijt van wat ze mensen aandoet). Ze heeft wel iets te maken met twee andere dingen.
Helende krachten en intuitie! 😯 Haar intuitie gebruikt ze vaak, zoals ik al zei, in strategische manier.
En helende krachten. Is dat wat Darcy ooit gebruikt heeft? confused
Ja, zeker. In Seizoen 1 Aflevering 8 ’Een verbroken vriendschap’
wanneer Riven van zijn motor was gevallen in de race-wedstrijd,
en Darcy gebruikte haar helende krachten om hem te genezen!
Is dat ook deel van haar slangenkrachten?

De oorsprong van Darcy’s krachten (Een Magical Bloom-theorie) Darcy-artwork
Nu gaan we het hebben over symbolisme in Darcy’s uiterlijk.
Dit deel is bedacht door de Winx-fan die de theorie had bedacht dat
Darcy misschien aanvankelijk de heks van de slangen was in Magical Bloom.
De bovenstaande afbeeldingen zie je twee Magical Bloom-concept afbeelding van Darcy (oude versies van
haar ontwerp vóór de huidige versie). Je ziet veel verschillen tussen de Darcy die we vandaag kennen
en de Darcy in de oude versie van Winx 😯 De fan merkt vooral op dat Darcy’s uiterlijk
veel gelijkenissen heeft met de slang. Hij wijst er vooral op hoe ze allebei
een ’slang-achtig thema’ hebben, en vooral op de tweede concept-afbeelding.
De fan zegt ook dat het oude kleurenpalet (en de cirkels op het shirt en in de broek)
van Darcy in de eerste afbeelding zich doet denken aan slangen - hoevaak hebben
we haar in groen gezien? Niet vaak confused Het interessant om haar groen te zien
dragen in de concept-afbeelding. Groen is vaak de kleur geassocieerd met slangen.
En hij wijstte er namelijk als eerste op dat Darcy misschien slangenhypnose gebruikt
en dat haar krachten daarop gebaseerd zijn. In de tweede afbeelding zie je dat haar
broek gemaakt is van slangenhuid 😯 Hij zegt ook dat dat de kunstenaars
bij het maken van Darcy misschien vertrouwden op het beeld Medusa
uit Griekse Mythologie, waar we het al eerder over hebben gehad in deze Update.
Darcy’s haar is misschien zo gemaakt zodat het lijkt op slangen. In de eerste en vooral de tweede afbeelding
beweegt haar haren net zoals slangen zouden bewegen.
De twee voorste plukken haar zijn altijd kronkelend getekend, alsof ze slangen moeten
voorstellen 😯 Zoals ik al zei, is de kleur geassocieerd met slangen,
vaak de kleur groen. Volgens Winx Wikia is Darcy’s haar lang bruin,
maar soms groen-achtig! Het is interessant om op te merken dat Selina (officieel de heks van de slangen in Seizoen 6)
ook vaak hetzelfde kleurenpalet heeft als Darcy, zoals het groen haar.

Dit was de Update over de oorsprong van Darcy’s krachten in Magical Bloom.
Ik hoop dat jullie het een interessante theorie vonden.
Dit is een hele nieuwe manier om te kijken naar Darcy’s krachten.
Zoals ik al zei, dit is een theorie. Je wordt niet gedwongen om
hier mee eens te zijn of er wordt niet gezegt dat dit de waarheid is
achter Darcy. Dit is alleen een mogelijkheid.
Als dit waar is, is het onduidelijk waarom Rainbow heeft gekozen
om Darcy een generieke heks van de duisternis te maken.
En wat vindt jij van de mogelijkheid dat Darcy ooit oorspronkelijk de heks van
de slangen was? En dat haar krachten misschien daar oorsprong van hebben?
Denk jij dat het waar is of vindt je het totale nonsense?
Laat je mening weten in de reacties hieronder. En heb je nog meer hints
dat kan aanwijzen dat Darcy ooit een slangenheks was, die ik niet heb besproken?
Laat ze dan ook weten. En misschien heb jij nog een andere interessante
Magical Bloom-theorie die ik kan bespreken op dit blog. Laat dat dat ook gerust weten.
Fijne feestdagen, en tot kijk! 😄
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum