Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom je de Winx Club fanwereld niet persoonlijk moet nemen

Ga naar beneden

Waarom je de Winx Club fanwereld niet persoonlijk moet nemen Empty Waarom je de Winx Club fanwereld niet persoonlijk moet nemen

Bericht van Admin wo feb 26, 2020 6:58 pm

Klets hierover de Update van 26 Februari 2020:

Hallo allemaal! 😄 Ik hoop dat jullie een goede dag hebben gehad.
En welkom terug in nieuwe Update over de Winx Club fanwereld:
we praten al heel lang over dit onderwerp, zoals jullie allemaal weten.
Ik heb het al over heel veel dingen gehad, maar ik realiseerde me dat we het
nog over een ding niet gehad hebben, en dat is: Waarom je de Winx Club fanwereld
met een korreltje zout moet nemen. Dit klinkt misschien makkelijker gezegt, dan gedaan.
En ik wil hiermee niet jullie gevoelens wegcijferen of zeggen dat we overdrijven
over hoe negatief de fanwereld is. Want ze zijn negatief en toxisch, maar
ik wil hiermee zeggen: Wat de Winx-fans ook doen, weet dat het niet jouw schuld is.
Het is niet persoonlijk. Ookal proberen veel Winx-fans je wel dat gevoel te geven 😯
En je het gevoel te geven van angst en schuld, je laten voelen alsof je niets waard bent.
Ik wil in deze Update tonen dat de Winx Club fanwereld je tijd en energie niet waard zijn
en waarom je je niets aan moet trekken van hun negatieve energie:

Waarom je de Winx Club fanwereld niet persoonlijk moet nemen I-dont-care
Disclaimer:
Ik gebruik het woord ‘fanwereld’ en niet de officiele term ‘fandom’ zodat
het voor iedereen te begrijpen is (niet om te zeggen dat jullie dom zijn).
Deze Updates zijn controversieel. Ze zijn niet bedoeld om fans of mensen belachelijk te maken
of in een slecht daglicht te zetten. Het is om het woord te verspreiden over hoe
toxisch, slecht, en ziekelijk deze fanwereld is. Ik heb veel fanwerelden
gezien, maar die van Winx Club is toch echt de rotste.
Ik vindt het belangrijk dat hierover gepraat wordt.
Mensen worden hier belachelijk behandeld, ze worden behandeld als objecten!
Een alternatieve mening hebben wordt niet getolereerd in de fanwereld.
Sommige mensen zijn zelfs letterlijk compleet weggepest, omdat ze een alternatieve mening
hadden. Je kunt beter van een brug springen, als je het niet eens bent met ze of
als je met feiten en informatie over de serie aankomt. Dubbele standaarden en
hypocritici zijn ook heel groot in deze fanwereld. Ze willen ook niet loslaten
aan de oudere Seizoenen. En vinden aan de nieuwe Seizoenen niets leuk.
Ze hebben altijd wat te klagen en kijken alleen maar naar het negatieve van de serie.


In elke Winx Club fanwereld Update vermeldt ik altijd een ding: deze fandom is toxisch.
En dit is niet omdat ik repetitief wil zijn. Dit is omdat het een feit is. En altijd moet worden
herhaalt en moet worden besproken. Niemand verdient het om slecht behandeld te worden,
of dat nu op internet is of in het echt, i don’t care. Toxische mensen zijn toxische mensen, klaar.
Een toxisch persoon kan niet veranderd worden. De Winx Club fanwereld heeft
laten zien dat ze ook niet willen veranderen. Waarom? Omdat ze niet inzien dat wat ze
doen verkeerd is. Sommige van de fans hebben zelfs plezier in hoe negatief ze zijn
en hebben plezier om jouw slecht te behandelen en de grond in de stampen.
Je kunt ze niet veranderen, en dat hoeft ook niet. Dit is ook waarom
ik altijd zeg: Laat ze maar lekker. Laat ze maar lekker denken dat
ze alles beter weten. Laat ze maar leven in een valse fantasie.
Jij weet beter. Het is ook niet jouw verantwoordelijkheid om ze te veranderen 😯
Wanneer je leert minder aan te trekken van de (toxische) Winx Club fanwereld
zul je tot de realisatie komen dat enige personen die ze er écht kwaad mee zullen doen
is altijd: hunzelf. Ze hebben alleen maar hunzelf ermee.
Ik zie heel veel Winx-fans die vaak goed in de zin hebben zoveel moeite doen
om de toxische fans op andere gedachten te brengen. Ik kom hier om jullie te vertellen:
Ze zijn jouw tijd en energie het niet waard. Je verspilt eigenlijk je tijd aan praten tegen een muur.
Als je het zo bekijkt, is praten tegen Winx-fans eigenlijk net als praten tegen een stenenmuur.
Wat gebeurd er als je tegen een muur praat? 😯 Je verwacht dat het terug praat.
Maar je krijgt geen reactie terug. In ieder geval niet de reactie die je verwacht had.
Maar wanneer je toch tegen een Winx-fan praat en niet onder een gesprek uit kunt komen,
dan heb ik een advies voor je: Ga de situatie in met 0% verwachtingen.
Toch raadt ik je aan zoveel mogelijk gesprekken of situaties met toxische personen
uit de weg te gaan. Het kan serieus vermoeiend zijn en echt je energie zuipen.
Maar wanneer je verplicht moet omgaan met toxische personen, heb je geen hoge verwachtingen.
Waarom? In het einde doet dit alleen jouw meer pijn, dan henzelf.
De Winx Club fanwereld doe je geen pijn met reacties, want daar kicken ze juist op 😯
Op jouw emotionele reactie. Stop met ze die ’voeding’ te geven.

Vooral met de Winx Club fanwereld moet je leren je verwachtingen voor hen helemaal los te laten.
En ik weet hoe moeilijk het is. Ik weet hoe moeilijk het vooral is om te accepteren
dat sommige mensen nooit zullen veranderen en sommige mensen
gewoon niet op andere gedachten te brengen zijn. Wanneer we, bijvoorbeeld, in een gesprek
met een Nex-hater zitten, en we willen die heel graag op andere gedachten
brengen over Nex en heel graag willen uitleggen dat de dubbele standaarden
over hem verkeerd zijn, verwachten we keer op keer dat er een dag komt
dat alle Nex-haters ineens een gloeilamp-moment in hun hoofd zullen hebben
en realiseren dat alles wat ze dachten over Nex verkeerd was en wel zullen veranderen.
En oké, misschien zullen sommige Nex-haters een moment zoals dat hebben - dit is mij ook namelijk overkomen.
Maar we zullen helaas ook met feit moet dealen dat veel Nex-haters, hem vooraltijd zullen blijven haten.
En dit zeg ik niet omdat ik niet hoopvol wil zien, ik wil zeker hopen dat er meer fans
van Nex zullen gaan houden, als de serie vordert 😯 Maar het is een waarheid die, ongeacht hoe rot we het vinden,
er toch altijd zal zijn. Maar, zoals de titel van deze Update zegt: dit is niet persoonlijk.
Het ligt niet aan het karakter van Nex. Het ligt niet aan de serie Winx Club. Het ligt aan de Winx Club fanwereld
die totaal niet open is voor verandering. Het ligt daarom ook niet aan ons als het ons niet lukt
om ze over te halen om sommige dingen in de serie in een ander licht te bekijken.
Het is niet omdat we gefaald hebben of dat we de verkeerde dingen hebben gezegt.
Er is een gezegte dat ik denk de Winx Club fanwereld heel erg goed opsomt
en dat is de gezegte dat: ’Stop met proberen mensen te begrijpen en je zult gelukkiger zijn’.
Ik denk dat dit ook is wat wij moeten doen. Sommige mensen zijn nu eenmaal zoals ze zijn,
zelfs al zijn ze toxisch of gemeen confused We kunnen veranderen hoe we ermee omgaan
en bewuster ervan zijn in welke personen we energie insteken.
Als ze hun gedachten niet willen veranderen. Fijn.

Niks van de Winx Club fanwereld moeten we persoonlijk nemen, en dit geldt ook
voor als we allerlei namen door mensen op het internet naar onze hoofden krijgen geslingert.
En ik weet hoe moeilijk het is om niet beledigd te raken, wanneer dit gebeurd
door mensen die eruit op zijn jouw kwaad te doen. Dit is ook niet om te zeggen dat je gevoelens er niet toe doen,
ik leef mee met iedereen die vreselijke dingen worden genoemd door cyberpesters.
Maar je moet ernaar kijken waarom ze dit doen. Ik heb veel verhalen gehoord
van fans dat ze namen werden genoemd, vaak nadat ze een (alternatieve) mening uitte.
De Winx Club fanwereld zal zeggen dat je van een brug moet springen, als je zegt
dat je vindt dat nieuwere Seizoenen leuk zijn. Maar dit is precies de reden waarom
je het niet persoonlijk moet nemen: wat je deed is eigenlijk helemaal niet verkeerd.
Een mening, in welke vorm of maat ook, is nooit verboden.
Ze zullen het wel proberen te laten lijken alsof een alternatief perspectief op de serie
verkeerd is, en je proberen schuld gevoel te geven dat je anders denkt
over een onderwerp, dan hun. Maar dit is eigenlijk manipulatie, en het is aan jouw om hier niet voor te vallen.
Dit zegt niets over jouw en jouw meningen. Ze willen op jouw projecteren alsof
er iets mis is met jouw verstand 😯 Ik kan je vertellen: Het is niet waar.
Ze willen dat je gaat twijfelen aan je eigen en je eigen welzijn.
Een feit over toxische personen die veel mensen vergeten is: ze doen dit tegen iedereen.
Dit is nog een heel groot bewijs dat wat de fanwereld ook zegt en beweert,
het ligt niet aan jouw. Dit is waarom je zoveel verhalen hoort van andere lieve Winx-fans
die zo worden behandeld door de toxische Winx Club fanwereld.
Jij bent nooit de enige die dit meemaakt. Er zijn genoeg andere mede-fans die
zo slecht worden behandeld op de Winx internet wereld.
Dit betekend dus dat iedereen die een alternatieve mening heeft ten prooi
zal vallen van de woede van de Winx Club fanwereld.

Waarom je de Winx Club fanwereld niet persoonlijk moet nemen Wat-je-zegt-ben-je-zelf
Niet alleen jij. Je kunt de fanwereld ook vergelijken met pestkoppen.
De website 365dagensuccesvol.nl somt perfect op wat je kunt doen als je gepest wordt
of gewoon slecht behandeld: ’Neem het pesten niet persoonlijk op.
Het is moeilijk te bevatten, maar pesten gaat niet over jou,
maar heeft alles met het minderwaardigheidscomplex van de pester te maken.
Twijfel niet aan jezelf, aan je vaardigheden of intelligentie, er is niets mis met je!’
.
In andere woorden: Mensen die gelukkig met zichzelf zijn, zullen dit nooit doen 😯
Alleen mensen die niet gelukkig zijn in het leven, zullen anderen kwaad willen aandoen
als een manier om om te gaan met hun problemen. Mensen gedragen zich vaak gemeen omdat ze zelf ongelukkig
zijn. Ondanks dat ze er misschien helemaal niet ongelukkig uitzien. Ze voelen zich vanbinnen vaak ellendig en klein.
Deze mensen maken een denkfout: ze denken dat ze van hun eigen pijn af kunnen komen door een ander pijn te doen.
Mensen die tevreden zijn met zichzelf hebben geen reden om het leven van anderen zuur te maken.
Je zult zien dat bij het kleinste beetje kritiek, ookal is dat vriendelijke kritiek:
de Winx Club fanwereld of andere toxische mensen zich meteen heel hard aangevallen voelen.
Dit is eigenlijk het grootste bewijs van hoe onzeker ze eigenlijk zijn en hoe gevoelig ze zelfs zijn.
Je kunt ze niets anders zeggen, want vanbinnen hebben ze eigenlijk hele kwetsbare harten.
Wanneer ze tegen jouw vertellen dat je niet zo zwak moet doen, projecteren ze eigenlijk
hun eigen gevoelens en problemen op jouw af 😯 Natuurlijk is het probleem
niet meteen over als we dit realiseren, maar het kan ons wat rust en vertrouwen geven.

Veel pestkoppen halen wel veel meer rottigheid uit, dus dat je gepest wordt door die ene persoon
betekend niet dat hij het alleen maar gemunt heeft op jouw of
dat hij alleen rot doet tegen jouw. En natuurlijk heeft het ook te maken met populariteit in de Winx Club fanwereld.
Er wordt elkaar totaal niet opgebeurt om het beste uitelkaar te halen in de fanwereld.
Je hoort toch weleens dat de meelopers van een pestkop er graag bij willen horen
en meedoen, zodat ze zelf niet het mikpunt worden? Gewoon om cool en stoer te zijn? 😯
Ik denk dat dit ook geldt voor veel toxische Winx-fans: ze weten natuurlijk dat
als je meegaat met de populaire meningen van de fanwereld, je wordt toegelaten.
Maar heb je een alternatief argument a.k.a een onpopulaire mening, dan wordt je slecht behandeld.
En uit angst laten ze liever hun gevoelens wegcijferen, want ze willen niet dat hun image er ook aangaat.
Again, hier komt het dus opnieuw neer dat het niet aan jouw ligt:
ze willen populair en cool lijken om het zo te zeggen. De Winx Club fanwereld begrijpt
mensen niet en begrijpen niet hoe de wereld in elkaar steekt. Je moet ze eigenlijk maar bekijken
als een zieke persoon. Ik wil niet zeggen dat ze allemaal een soort mentale stoornis hebben - ik ben geen dokter of psycholoog.
Maar ze weten wel wat ze doen, maar ze begrijpen niet goed wat ze doen.

Dit was de Update over waarom je de (toxische) Winx Club fanwereld niet persoonlijk moet nemen.
Ik hoop dat deze Update jullie heeft geholpen en dat jullie er iets van geleerd hebben.
Deze Update was eigenlijk niet alleen maar bedoeld over de toxische Winx-fans.
Maar ook toxische personen in de wereld in het algemeen.
Ik weet dat het moeilijk is om ze met een korreltje zout te nemen, als toxische mensen
hele gemene dingen doen tegen je. Maar dit is ook waarom ze niet voor niks
toxische mensen worden genoemd. Ze zijn ziek in hun hoofd confused Veel van deze soorten mensen
hebben vaak een slechte jeugd meegemaakt of zijn zelf gepest.
Ze behandelen zichzelf ook niet met respect en zijn vaak ook destructief
aan hun zelf. Zulke mensen weten niet wat ze met zichzelf aanmoeten,
dit is waarom ze het projecteren op de wereld en de mensen om hun heen.
De enige wraak tegen toxische mensen is: laten zien dat het goed met je gaat.
Dit doodt ze. Wat vondt je van deze Update: En hoe denk jij dat we de toxiciteit van de
Winx Club fanwereld kunnen vermijden? En hoe denk jij dat we zo weinig
mogelijk van fanwereld moeten aantrekken? En wat zijn jouw negatieve
ervaringen met sommige Winx-fans? Laat je mening weten
in de reacties hieronder. Tot later, Winxers! 😄
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum