Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn openbaar vervoer NACHTMERRIE

Ga naar beneden

 Mijn openbaar vervoer NACHTMERRIE Empty Mijn openbaar vervoer NACHTMERRIE

Bericht van Admin vr mei 29, 2020 7:00 pm

Klets hierover de Update van 29 Mei 2020:

Hallo wereld! Hopelijk hebben jullie een fantastische dag gehad,
en welkom terug bij een nieuwe Life-Story van mij!
De laatste was alweer een lange tijd geleden, en het is ook lang geleden
dat ik voor het laatst een gewone deed: de laatste keren waren namelijk veel
astrologische stories. Maar vandaag wil ik jullie weer vertellen over een reguliere story.
Vandaag gaan we het hebben, zoals de titel van de Update al zegt,
mijn (horror) ervaringen met het openbaar vervoer. Mijn nieuwe werkplek forceerde
me dat ik gebonden zat aan het openbaar vervoer. Elke dag reis ik met de bus op en af.
Van huis naar werk, en vice versa. Het openbaar vervoer is natuurlijk niet perfect,
maar voor mij was het een ware nachtmerrie, en een echte horror. Alles wat ik heb meegemaakt
met het openbaar vervoer is een drama geweest. Laten we beginnen:

 Mijn openbaar vervoer NACHTMERRIE Tekst-thumbnail
Disclaimer: Deze Update is niet gericht aan de buschaffeurs zelf.
Hun hebben niets verkeerds gedaan. Als de bus, bijvoorbeeld, plotseling
een andere route rijdt is dat totaal niet hun schuld. Dit is een opdracht die hun
zijn opgegeven. Wanneer er drama is met het openbaar vervoer is dat de schuld van de reis-dienst.
Al mijn steun gaat naar de buschaffeurs, vooral in deze tijd van de Corona pandemie. Deze Update is ook niet om mensen bang te maken.
Omdat ik een slechte ervaring heb met het openbaar vervoer, betekend niet dat jij dit ook zult hebben.
Dit verschilt voor iedereen en voor iedere regio, natuurlijk.

Ik gebruik het openbaar vervoer om naar werk af te reizen en weer terug.
Maar tot nu toe vaak alleen een dramatisch spektakel geweest confused
Ik reis met het Arriva bus-systeem. Het zal me een worst wezen hoe het met
andere reis-diensten eraan toe gaat, maar het Arriva bus-dienst
is echt een ramp. Althans voor mij. Ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgen,
maar ze zijn chaotisch, ongeorganiseerd, en onduidelijk.
Zoals ik al zei in het begin van deze Update, ik begrijp dat ze niet perfect zijn,
maar hoe ze het hebben gedaan bij mij is echt niet goed te praten
en echt niet te rechtvaardigen confused De buschaffeurs zelf zijn vriendelijk,
en daar is niets mis mee. Maar ook van die krijg ik soms geen goedemorgen
of een tot ziens. Maar dat is natuurlijk niet het ergste van allemaal,
en dat is ook niet wat ik bedoelde te zeggen hiermee. Maar er lijkt
gewoon geen waardering te zijn voor mensen die mee moeten reizen
met de bus. Soms dan laten ze je gewoon in de sop gaar koken. De structuur is erg rommelig.
Ik heb vaak dagen gehad waarvan er gewoon geen bus kwam opduiken
bij de bushalte waar hij gewonelijk wel kwam. Hele abrupte veranderingen van routes en opstap en afstap plaatsen
en vaak ook ineens gewoon veranderingen van volledige bustijden confused

Dit is vooral vaak gebeurd tijdens de Corona maatregelen, en ik snap dat deze heel belangrijk zijn.
Maar om dan plotseling van de ene op de andere dag een bushalte over te slaan,
vindt ik te bizar voor woorden. En heeft niets te maken met Corona - vindt ik.
Je kunt niet ineens de route ineens abrupt op een dag veranderen. Het is verwarrend
en mensen raken er enorm van door de stress. En dan moet ik weer
een manier zien te vinden hoe ik wel op werk kom. Ik heb een speciale app van de Arriva bus genaamd ’OVinfo’
waar je kunt zien waar de bus is op het moment, en om welke tijd en welke plek hij is.
Heel handig. Maar soms heel onduidelijk, omdat hij soms op de app aangeeft dat hij komt,
maar uiteindelijk in het echt helemaal niet komt om mensen op te pikken! 😯
Ze doen ook niet veel om het te verbeteren voor hun klanten.
Je moet onthouden: Een buskaart is niet gratis. En het is ook niet goedkoop.
Soms is het maar afwachten of de bus komt of niet. Het is heel onvoorspelbaar soms,
Maar mijn punt is dat je er wel voor betaald, maar geen klantenservice voor terugkrijgt.
Communicatie kan duizendmalen professioneler. Vorig jaar December ontdekte ik dat de bustijden
plotseling waren veranderd. En ja, toen ik er al stond om hem op te wachten.
En hier was totaal niet vooraf over gemeldt. In de bus hangt er een tv-tje aan de bovenkant,
maar daar stond niets aangegeven over een nieuwe dienstregeling die er de volgende dag zou komen.
Ik dacht toen echt: Ja, en wat nu? Hier slaat niks op! Inplaats daarvan stond
het wel op de website aangegeven, maar ik vindt dat dat niet zou moeten.
Niet iedereen kijkt elke dag op die website, natuurlijk. En de bus kwam ook nog eens
veelste te laat voor mijn werktijd. Wanneer de bus kwam, was ik praktisch te laat voor mijn werk eigenlijk.
De prijs is erg duur voor de bus, terwijl ze maar heel zelden op tijd komen.
Een paar minuten of een kwartiertje laat kan ik natuurlijk
wel door de vingers zien, maar eens vorig jaar kwam de bus drie kwartier te laat! 😯

 Mijn openbaar vervoer NACHTMERRIE Tekst-2
Ik was toen pas half 7 thuis, terwijl de bus gewonelijk kwart voor 6 kwam.
Dit was echt de krankzinnig voor woorden. Ik snap dat er af en toe een opstopping is in het verkeerd,
maar ik kan nog er nog steeds niet met mijn hoofd erbij hoe het kwam
dat hij toenertijd zolaat pas kwam. Ook heel vreemd hoe er bij de telefonische Arriva klantenservice
niemand iets weet, er worden veel dubbele boodschappen
overgebracht. Overal zal een heel ander verhaal verteld worden, op de app, aan de telefoon,
en als je het vraagt aan de buschaffeur zelf confused Ze zullen allemaal wat anders zeggen.
Heel verwarrend. Een paar weken geleden nog stond op de app aangegeven
dat hij mijn bushalte overgeslagen had. Ik loop weg met het idee
dat hij waarschijnlijk niet meer komt. Maar zodra ik wegloop, kwam
hij ineens aanrijden, en had ik hem dus gemist. Maar later wanneer mijn collega
daar moest opstappen (later in de middag), kwam hij wel! En eens wanneer mijn collega
ze aan de telefoon had, zeiden ze dat ze dat Zaterdag-dienst regeling reden, terwijl
dat in het echt niet eens het geval was. Het bus regelement was ontzettend in de soep gelopen
nadat de eerste Corona maatregelen werden ingezet. Ik begrijp dat dit was omdat
de bussen destijds alleen werkte voor de vitale beroepen (ik ben trouwens
ook een vitaal beroep, mijn werk is de schoonmaak). Maar mijn collega en ik
stonden wel te kijken toe we ineens ontdekte dat de dienstregeling plotseling veranderd was.
We wisten natuurlijk wel dat er maatregelen waren genomen
vanwege het Virus. Maar het was zeer onduidelijk of dit voor het openbaar vervoer
ook zou gelden. Mijn collega had zoiets al gelezen die week ervoor, maar er werdt aangegeven
dat het nog niet zeker was. En natuurlijk is het Virus geen rechtvaardiging voor deze drama.
Het bleek dus dat hij helemaal omreed, en de dienstregeling compleet veranderd was.
Maar wij stonden wel zonder vervoer! Mijn collega had iemand gebeld waar ze goed mee bevriend was,
die ons kwam ophalen, en ook uiteindelijk brengen. Want terugkomen
met de bus zat er namelijk ook niet in 😯

De bus van mijn werk terug naar mijn woonplaats
reed niet eens zelfs! Ja, je had wel teruggekunnen. Maar in een heel grote omweg.
En het was een heel groot gedoe geweest. Je had de bus moeten pakken naar het station.
En dan de trein pakken, en dan nog eens een keer overstappen én dan 20 minuten naar huis lopen.
Verschrikkelijk geregeld! 😠 Dan was ik ongeveeer twee uur meebezig - hier sta ik dus totaal niet op te wachten!
Tijdens die vreemde bus dienstregeling-periode werdt ik gelukkig weggebracht en opgehaald
door mijn moeder - of soms mijn zus. Een paar weken geleden gebeurde ook iets geks met de Arriva dienstregeling,
waar voor geen een reden de bus een andere route ging rijden. Maar deze keer kon ik wel opstappen.
Maar uitstappen kon ik niet meer op mijn oude uitstap-halte. Voor een reden die ik nooit heb begrepen (er werdt ook niet aan de weg gewerkt, ofzo). Het was opnieuw een heel gedoe, want nu moest ik zien
uit te dokteren hoe ik weer thuis zou komen. Als ik nu thuis wilde komen,
moest ik tot aan het eindepunt van de bus (het station), en naar huis komen
vanaf het station was 20 minuten lopen, zoals ik al eens zei. Ze liet me wel weer lekker aan mijn lot over,
om het zo te zeggen. Gelukkig heb ik met mijn zus toen afgesproken dat ze
me bij het station kwam ophalen. Er wordt ook slecht onderhoud gedaan aan de bussen,
ze zien er heel erg smerig uit. De ramen lijken nooit gezeemt te worden,
soms zo vies dat je bijna niets ziet als je naar buiten kijkt - vooral als het donker is s’avonds in de winter.
Vooral in deze Corona pandemie is dit erg onverantwoord. Een klacht indienen is heel lastig om te doen
en bijna niet voor elkaar te krijgen eigenlijk. Via de website moet je een hele ingewikkelde doolhof
met vragen doorstaan voordat je echt ter zaken kan komen confused En voor sommige vragen
weet ik niet eens een antwoord, of zit er geen keuze bij die bij mijn klacht hoort.
Het lijkt wel bijna alsof ze het met opzet moeilijk voor je maken. Als het niet zo lastig geweest was
had ik het echt allang wel gedaan.

Dit was mijn Life (of eerder gezegt Horror)-Story over mijn ervaring met het openbaar vervoer.
Dit betekend niet dat ik elke dag vervelende ervaringen heb met Arriva.
Dit waren situaties verspreiden over verschillende maanden.
Ik heb ook tijden gehad dat ik hele goede ervaring had (vooral in het begin).
Maar dit rechtvaardigt natuurlijk niet alle slechte dingen die er heb meegemaakt met ze.
En het leek me leuk om hier een story over te maken. Sorry als deze
story wat korter was dan gewonelijk, ik hoop dat jullie
het nog steeds een leuke Update vonden.
Hoe is jouw ervaring met het openbaar vervoer geweest?
Heb jij altijd een goede ervaring gehad of heb jij ook vaak een slechte ervaring zoals ik?
En wat is er dan gebeurd dat het voor jouw een goede of slechte ervaring was?
Deel jouw verhalen hieronder in de comments! Een fijn weekend allemaal!
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum