Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een donker verhaal = een goed verhaal (Winx Club fanwereld)

Ga naar beneden

Een donker verhaal = een goed verhaal (Winx Club fanwereld) Empty Een donker verhaal = een goed verhaal (Winx Club fanwereld)

Bericht van Admin ma jun 08, 2020 7:00 pm

Klets hierover de Update van 8 Juni 2020:

Hoi mensen! Goed om jullie weer te zien, hopelijk hebben jullie een fantastische dag gehad.
Vandaag is het weer tijd voor nieuw deel uit onze langste reeks van het blog, de Winx Club fanwereld.
We weten allemaal welke verkeerde mentaliteiten en slechte gedachtes veel Winx-fans hebben.
Ik heb het vaak in het verleden hierover gehad.
Maar vandaag ga ik het hebben over een andere mentaliteit die de fanwereld heeft, waar ik het
nog nooit eerder over heb gehad. En je kon het denk ik al aflezen van de titel van deze Update.
Het is de mentaliteit dat een donker verhaal een goed verhaal is (en vice versa). Dit is een
mentaliteit die ik heel erg heb opgemerkt van de Winx Club fanwereld,
en dat is waarom ik dacht: Hierover moet ik een Update maken.
En ik hoop met deze Update deze verkeerde mentaliteit te debunken,
en uit te leggen waarom een donker verhaal niet perse goed hoeft te zijn:

Een donker verhaal = een goed verhaal (Winx Club fanwereld) Dark
Disclaimer: Hier gebruiken we het woord ’fanwereld’ inplaats van ’fandom’
zodat het makkelijker te begrijpen is voor iedereen.
Fanwereld = meerderheid van Winx-fans en de fans die overheersen.
Dit zijn controversiele artikelen.
Updates over de Winx Club fanwereld moeten
gelezen worden met een open geest.
Deze Updates zijn niet bedoeld om mensen in een kwaad daglicht te stellen.
Hier hebben we het over de leugens, fabels en misverstanden gemaakt door
Winx-fans, en andere negatieve kanten van de fanwereld.

Winx-fans hebben allerlei verkeerde mentaliteiten die ik heb besproken over de loop van deze reeks heen:
zoals de mentaliteit dat meningen altijd de waarheid is , en de mentaliteit dat Rainbow racistisch is , etc. Maar het
onderwerp van vandaag heb ik nog nooit echt besproken gehad. Nouja, da’s niet helemaal waar 😋
Ik heb het een klein beetje vermeldt in de Update over ’de fanwereld vergeet dat Winx Club een kinderserie is’ .
Daar had ik het een beetje over dat Winx-fans verwachten dat de de serie Winx Club donker wordt, en in het wezen
eigenlijk vergeten dat het een animatieserie is voor kinderen 😯
Nog een andere reden hiervoor is omdat ze werkelijk denken dat de enige manier
voor een goed verhaal, is dat het verhaal altijd donker en volwassen moet zijn. Zie deze Update als een
soort vervolg op die andere fanwereld-update 😯 Vandaag gaat het over waarom
deze mentaliteit niet klopt, en zoals altijd, zal ik de leugens van de fanwereld debunken
via deze Update. En ja, ik ook. Persoonlijk was ik ooit ook zo. Ik vondt vroeger ook alleen
maar series leuk die dark waren en waar, bijvoorbeeld, veel horror inzat.
Ik keek vroeger alleen maar Japanse Animé, omdat deze veel grijze moralen hadden.
Ik was geobsedeerde met dark verhalen en volwassen thema’s, niets anders
was interessant dan dat. Het is oké als je een fan bent van horror.
Maar op het punt dat je geen andere series meer kan uitproberen
met andere thema’s. Ja, dan is het niet goed. En dit is wat de Winx Club fanwereld ontzettend goed beschrijft.

Tegenwoordig hou ik nog steeds van donkere thema’s, maar het is niet meer
het enige wat ik kijk. Integendeel tot de Winx Club fanwereld. Zij kunnen geen andere verhaalijnen aan, dan alleen donkere verhaallijnen.
Maar dit betekend niet dat ik niet begrijp waarom
ze donkere elementen beter vinden. Zoals ik al zei, ik was ooit ook eens een die-hard fan
van donkere verhalen. Donkere verhalen zijn ook het meest populairst tegenwoordig.
Ik kan zien waarom ze dit leuker vinden. Natuurlijk vanwege
de hogere drama en spanning, meeslepende scénes, de realisme, etc.
En Winx-fans verwachten natuurlijk dat de series met het publiek opgroeit,
en donkerder wordt, als hun ouder worden. Maar ongeacht of donkere verhalen
leuker zijn, het is nooit de enige manier om een goed verhaal te schrijven.
Winx-fans zullen donkere elementen in Winx Club leuker vinden om te zien,
maar dit betekend natuurlijk niet meteen dat, omdat hun het vinden,
dat het meteen direct de waarheid is. Een goed verhaal betekend niet meteen
dat het een donker plot hoeft te hebben. Omdat de fanwereld gelooft
dat dit zo is, betekend nog niet meteen dat het zo is. Hun mening is niet de waarheid natuurlijk confused
De Winx Club Live Action past perfect bij de fanwereld. Waarom? Omdat
het meer lijkt te focussen op een donkere versie van Winx, dan een goed verhaal.
Maar het zijn twee hele verschillende dingen. Als je teveel focust op de ’Ik wil een donker verhaal schrijven’
vergeet je eigenlijk om het verhaal goed uit te werken.

Een donker verhaal = een goed verhaal (Winx Club fanwereld) Dark-2
Ongeacht of het verhaal donker is,
als het verder nergens op slaat, en de logica ver te zoeken is, heb je er nog niets aan eigenlijk confused
Seizoen 7 had een kindvriendelijk plot, maar deed in ieder geval haar best
om het verhaal goed te vertellen, en nam zelfs de tijd. Maar mensen
haten het omdat het niet donker was? Ik waardeer een goed werkend plot
duizend malen meer, dan een donker plot 😯 Zelfs een verhaal dat kindvriendelijk is,
kan goed zijn! Sommige Winx-fans hebben hun eigen versie van Seizoen 5 of Seizoen 7 gemaakt en het uitdrukkelijk donkerder gemaakt,
en beweerde dat het Seizoen op deze manier ’beter’ was.
Zij verkiezen liever een donker verhaal, dan een verhaal die goed is uitgewerkt.
Winx-fans geven namelijk niet meer om logica. Als het verhaal donkere elementen heeft is dat genoeg, ongeacht
of het logisch is of niet. Mensen hebben gezegt dat de eerste vier Seizoenen van Winx
beter dan de nieuwere Seizoen, uitdrukkelijk omdat ze ’donkerder’ waren. Het maakt
niet uit of de oudere Seizoenen gebreken hadden, het had een donker plot,
en dat is hun excuus. Het is een zeer zwart-wit mentaliteit: Er bestaan volgens hen geen andere manieren
om een goed verhaal te maken. Maar ’donker’ is nooit een ander synoniem voor ’goed’.
De Winx Club fanwereld stelt de verkeerde vragen: Ze stellen de vraag of volgend Seizoen weer donker wordt.
Winx-fans zouden zichzelf eerder de vraag moeten stellen hoe een donker verhaal eruit ziet.
Ook een donker plot kan gebreken hebben en is niet perfect confused
Zoals ik al zei, heeft de Winx Club fanwereld de mentaliteit dat elke donker of grijs moraal
automatisch een ’goed verhaal’ is. Maar er is ook zoiets als uitvoering.

De vraag zou moeten zijn is: Is het donkere verhaal wel goed uitgevoerd?

Een Winx-fan maakte eens een opmerking over ’World of Winx beter geweest
zou zijn als het op Pretty Little Lairs zou lijken’
. Pretty Little Lairs a.k.a een donkere serie voor volwassenen.
Maar wie zegt er dat Pretty Little Lairs wel écht goed is? Dat die persoon, de serie
vermeldde moet betekenen dat hij het leuk vindt (het is zijn mening).
Maar betekend dat ook meteen de waarheid? 🤔 En we zouden ook de vraag moeten stellen
of Pretty Little Lairs wel past in Winx? Is zo een soort verhaallijn wel geschikt
voor de animatieserie World of Winx? 🤔 En stel, Rainbow zou zo
een thema als Pretty Little Lairs, of een ander donker thema gebruiken
betekend nog niet meteen dat de uitvoering ervan geweldig gaat zijn.
Niet elk donker verhaal betekend een goede uitvoering. Een voorbeeld daarvan is
de échte World of Winx: volgens Iginio Straffi is dit een serie met een volwassenere plot,
maar de uitvoering soms heel slecht of niet genoeg duisternis om het een volwassenere verhaallijn te kunnen noemen.
Hier zijn voorbeelden van een goede uitvoering van een donker of grijs moraal
(http://hannahheath-writer.blogspot.com/):
- ’Zorg ervoor dat er een reden en een doel is achter de duisternis in je verhaal’.
- ’Donker betekend niet verdraaid, brutaal of bloederig’.
- ’Donkere omgevingen zijn geen excuus voor een gebrek aan moraal’.
- ’Ga diep en complex met je personages’.

Het komt er dus op neer dat het eigenlijk niet uitmaakt of je verhaal dark is,
als je niet voldoet aan deze bovenstaande basis-lijnen, faalt je verhaal sowieso.
Het klopt dus niet dat de Winx Club fanwereld denkt dat een donker verhaal
een goed verhaal is. Als je de basis nog niet eens goed kent, maakt het niet uit in principe.
Ze kunnen ook niet verwachten van Rainbow dat als ze weer een donker verhaallijn maken
dat het ook goed gaat zijn: de dood van Nabu heeft de serie ook een beetje ’gebroken’.
Dark is dus niet zo goed als mensen beweren dat het is. Alleen omdat iets dark is, wil nog niet zeggen dat het goed is.
Maar er zijn ontzettend veel niet-donkere series die ontzettend succesvol zijn, zoals Miraculous LadyBug 😯
Je verhaal hoeft niet donker te zijn om goed te zijn en iets te zeggen. Schrijvers probeerden hun verhalen ’donker’
te maken wanneer het niet paste bij de toon van de karakters. Een verhaal kan ook belangrijk,
mooi en zinvol zijn zonder donker te zijn. Je verhaal donker maken omdat het er nu in is, is geen goed idee.
Je weet niet waar je aan begint.

Dit was de Update over de donker verhaal is een goed verhaal mentaliteit in de Winx Club fanwereld.
Persoonlijk ben ik blij dat er niet zoveel meer donkere series tegenwoordig zijn.
Er zullen nog steeds mensen zijn die het leuk vinden. Maar ik vindt het cliché geworden confused
Ik vindt het daarom ook niet erg dat Winx Club nooit meer dark wordt.
Het verhaal is nog steeds goed, zelfs zonder de donkere elementen erin.
En ik verkies een goed verhaal met logica nog altijd boven een verhaal dat dark en depressief is.
Ik waardeer een Winx Seizoen die haar tijd neemt om een goed verhaal te vertellen
en een plot dat uitgewerkt is, dan een Seizoen met grijze moralen 😯
Nu is het tijd voor jullie mening: Welke vindt jij leuker? Houdt jij van donkere of lichtere verhaallijnen?
Of een heel ander soort verhaallijn? En wat vindt jij van deze mentaliteit van de Winx Club fanwereld?
Laat je meningen en andere gedachten weten in de reacties hieronder.
Tot later, Winx-fans!
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum