Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

de demonisering van heteroseksualiteit

Ga naar beneden

de demonisering van heteroseksualiteit Empty de demonisering van heteroseksualiteit

Bericht van Admin vr jul 17, 2020 7:00 pm

Klets hierover de Update van 17 Juli 2020:

Hallo mensen! Welkom bij een nieuwe Off-Topic Update.
Ja, het onderwerp van vandaag is een beetje controversieel,
maar het is eentje die ik nu al even een tijdje wilde doen.
Dit is een onderwerp waar ik een aantal weken op aan het voorbereiden was,
omdat ik zeker wilde weten waar ik het over had, omdat dit een onderwerp is een trigger
kan zijn voor sommige mensen. Maar toch wilde ik het maken, omdat ik het belangrijk vindt.
Een paar weken geleden had ik het op het blog over waarom geen LGBT+ representatie is in Winx Club . Dus ik dacht dit is een goed contrast zou zijn naar deze Update.
En dat is over: Heteroseksualiteit (en straight representatie).
Vandaag gaan we het hebben over de demonisatie van heteroseksualiteit.
Deze Update is niet bedoeld als een haat of anti-LGBT+ artikel.
Dit gaat puur om heteroseksualiteit, en niets anders.
Als je hier gevoelig voor bent, dan raadt ik je aan deze Update niet te lezen 😯
Voor de mensen die wel verder willen lezen, hier is de Update
over de demonisering van heteroseksualiteit:

de demonisering van heteroseksualiteit Venus-en-mars-symbool
Disclaimer: Nogmaals, dit is geen anti-LGBT+ Update. Deze Update is niet om te discrimineren
tegenover LGBT+. En ik wil met deze Update geen boodschap geven
dat heteroseksualiteit belangrijker is dan andere geaardheden.
Vat deze Update a.u.b niet verkeerd of negatief op. Dit is niet om te zeggen
dat straight representatie hogerop staat dan LGBT+ representatie.
Lees a.u.b eerst de Update, en oordeel daarna! Als ik beledigend overkom in één of andere manier,
is dit niet de bedoeling en zal ik alvast bij voorbaat mijn excuses aanbieden.

Alle geaardheden zouden moeten worden behandeld met respect
en zouden moeten worden behandeld als iets ’normaals’.
Lesbisch, Homo, Biseksueel, Transgender-mensen zijn ook gewoon doodnormale mensen,
net zoals een persoon die hetero is. Elke dag komen wij net zoveel LGBT+ mensen tegen op straat als hetero mensen.
Het is normaal, en zal dan ook normaal moeten worden behandeld.
Maar dit geldt ook voor mensen die straight zijn 😯 LGBT+ mensen krijgen veel
meer positieve aandacht, waardering, en respect. En ik sta er compleet achter.
Mijn respect en steun gaat ook uit naar alle geaardheden.
Representatie voor alle seksualiteiten is ontzettend belangrijk.
Tegenwoordig krijgen we langzamerhand ook meer acceptatie voor de LGBT+ community.
En meer mensen lijken uit de kast durven te komen voor hun geaardheid.
Ook in representatie komen meer orientaties naar de voorgrond.
Maar hoe zit het met heteroseksualiteit? 🤔 Heb je al eens opgemerkt hoe heteroseksualiteit wordt behandeld?
Veel mensen zullen nu reageren met: Heteroseksualiteit heeft al 99% van de spotlight in de media
(dan andere geaardheden). En ja, dat is waar. 99% van de romantische komedies gaan over heterokoppels.

En ja, er moet meer gelijkheid komen. Maar nooit geeft dit het recht om het te demoniseren!
Als je niet weet wat demonisatie of demoniseren betekend. Je kunt demonisatie beschrijven bij: ’iets als slecht afbeelden’.
Onthoud: Heteroseksualiteit is ook nog steeds een geaardheid. Maar sommige mensen
lijken dat vergeten te zijn. Het gaat er hier om dat geen één geaardheid ooit zou moeten worden gedemoniseert 😯
Dit maakt niet uit of dit homoseksualiteit, heteroseksualiteit of wat anders is.
Allemaal doen ze er toe! 😯 Wij hebben tegenwoordig een mentaliteit ontwikkelt dat het niet oké is
om maar iets van LGBT+ te demoniseren. Maar dat het wel oké is om heteroseksualiteit te demoniseren.
Net als het niet oké is om donkere mensen te discrimineren. Maar het wel oké is om
blanke mensen te discrimineren. Het komt op hetzelfde neer eigenlijk:
Ze zijn allebei een geaardheid of een ras. Dit is niet eerlijk. En het ook nog eens ontzettend hypocriet.
Wij willen een doel behalen om gelijkheid te scheppen voor iedere geaardheid.
Voor Lesbisch, Homo, Biseksueel, Transgender-mensen. Maar door heteroseksualiteit
te demoniseren schep je geen gelijkheid! Nogmaals: Ook heteroseksualiteit is een orientatie.
Of je nu wilt of niet. Maar tegenwoordig wordt heteroseksualiteit afgebeeld
als een iets dat niet bij LGBT+ past en er niet bij horen. Hier komt dus de vraag:
Moet heteroseksualiteit echt persé in de achtergrond geduwt te worden om
andere geaardheden meer spotlight te geven? 🤔 Ik denk het niet.
En ja, hetero representatie moet sterk worden verminderd. Maar demoniseren is totaal wat anders.
We hoeven heteroseksualiteit niet te demoniseren om meer plaats te maken voor, bijv, gay representatie.

Dit is niet de goede manier. We willen toch ook niet dat LGBT+ gedemoniseert wordt? 😯
Dus waarom mag dat bij heteroseksualiteit wel? Er moet een balans gecreeërt worden.
Hetero’s worden altijd afgebeeld als ’de vijand’. Vooral tegenover mensen die andere geaardheden hebben.
Tegen ons wordt geroepen dat wij de reden zijn waardoor sommige homo’s zelfmoord plegen.
Alsof hetero en homo niet samen kunnen, geen vrienden kunnen zijn.
Ik, persoonlijk, ben een hetero. Maar mijn beste vriendin
is Panseksueel. We hebben verschillende geaardheden. Toch kunnen we vrienden zijn.
Maar ik snap ook waar dit idee vandaan komt. Er zijn namelijk nog steeds homokoppels
die inelkaar worden geslagen op straat of een celstraf of doodstraf boven het hoofd hangt in sommige landen.
Maar dit is een geval van: Alle schaapjes over één kam scheren.
Niet alle hetero’s hebben een hekel aan mensen die gay zijn.
Niet alle hetero’s zijn uit op conflict. Ook hetero’s en homo’s kunnen naast elkaar bestaan.
Er hoeft geen rivaliteit te zijn tussen de twee orientaties. Ikzelf als hetero’s hebben volle 100% respect
voor iedere andere orientatie, ookal ben ik hetero. Net zo goed als homoseksualiteit niet gedemoniseert
zou moeten worden, hoort heteroseksualiteit niet demoniseert te worden.
Representatie voor alle geaardheden is ontzettend belangrijk. Maar ik vrees dat het zal verdwenen (door de demonisatie) confused
Sommige zeggen zelfs dat hetero maar een fase is, en dat je er wel overheen komt.
En anderen zeggen zelfs dat je niet 100% hetero kunt zijn.
Mogen wij er eigenlijk nog wel zijn?

En van elk kleine beetje hetero representatie wordt men gevoelig en voelt men zich gekwetst.
Dit is natuurlijk begrijpelijk gezien 99% van de media al heteroseksualiteit heeft.
De meeste liefdesliedjes gaan over heterokoppels. En als een film of serie een liefdes sub-plot heeft,
is het 99% van de tijd een heterorelatie. Een liedje of een sub-plot over een LGBT+ koppel
zul je niet vaak zien - ik hoop wel dat het meer komt natuurlijk.
Mijn punt hier is dat ik wil maken is dat er niet echt meer hoeft gediscrimineert
te worden om discriminatie te zijn. Natuurlijk ben ik tegen discriminatie
van de LGBT+ community. Maar hetero (en alles wat niet valt in de LGBT+ community)
is meteen geacht als discriminatie of meteen een middelvinger naar LGBT+ mensen.
Terwijl heteroseksueel ook nog een geaardheid is. Het is meteen aanstootgevend en discriminerend,
terwijl er niet echt iets discriminerend gedaan hoeft te zijn confused Ja, er zijn homokoppels
die inelkaar worden geslagen op straat, dit vindt ik 10 keer meer discriminatie,
omdat iemand ongelijk behandeld wordt op basis van welke orientatie ze hebben.
Discriminatie is het ongelijk behandelen van mensen. Hetero representatie is geen discriminerende daad.

Omdat heteroseksualiteit ook nog een geaardheid is die bestaat 😯 En niet meteen
iets persoonlijks hoeft te zijn tegen LGBT+ mensen. LGBT+ zou niet moeten overheersen over heteroseksualiteit.
Dit wilde we ook niet vice versa. Hetero’s worden behandeld alsof ze niet horen in de LGBT+ community.
En hetero’s mogen er ook niet over praten. En hebben er toch ’geen verstand van’ omdat ze het niet zijn
(ik vindt wel dat ze erbij horen). Eens kreeg ik een opmerking van iemand die zei: ’Als cis, blanke hetero nederlander bent zul je dingen zoals dit ook nooit begrijpen’.
Alsof wij erom gevraagd hebben om zoveel op televisie en in de media te zijn!
Het lijkt erop alsof wij worden gezien als de vijand alleen maar omdat we 99% van de tijd
in films zijn. En ja, dat is niet eerlijk. Maar om ons daarom
voor te demoniseren? Je hoeft ons niet persoonlijk aan te vallen daarvoor.
Hetero demoniseren is hypocriet. Wij wilden toch ook niet homo’s demoniseren? 😯
Hetero mensen zouden LGBT+ niet moeten overschaduwen, maar ook niet vice versa.
Dus: LGBT+ zouden ook niet hetero mensen moeten overschaduwen.
Geen een zou belangrijker moeten zijn, dan de ander. Zoals ik al zei, er zou een balans moeten worden gemaakt.
En geen een orientatie zou in de achtergrond geduwt moeten worden
voor een andere orientatie te schijnen kunnen. Ze zouden allemaal samen naast elkaar moeten
kunnen bestaan in harmonie. Heteroseksualiteit moet net zo beschermd worden als LGBT+ -mensen.
Het is ook nog steeds een geaardheid! Wij willen geen discriminatie voor LGBT+ mensen. Maar discriminatie voor heterokoppels mag wel? 😯
Dit is geen gelijkheid. Het is logisch dat LGBT+ een hogere prioriteit is geworden tegenwoordig. Maar het hogerop zetten is wat anders. LGBT+ is belangrijk.
Maar niet belangrijker dan straight. Ze zijn allebei net zo belangrijk.
Ze zijn allebei gelijk. Dit is hypocriet. Heteroseksueel is ook gewoon nog
een geaardheid die bestaat.

Dit was de Update over de demonisering van straight representatie.
Ik wil met deze Update niet zeggen dat straight representatie weer meer moet worden.
Ik wil dat er meer respect komt. Dit zijn twee verschillende dingen.
We gaan tegenwoordig steeds meer over naar acceptatie voor LGBT+
en dat is super. Maar we hoeven daarvoor heteroseksualiteit niet te demoniseren
of buiten te sluiten om meer plaats te maken voor andere dingen.
Dat zouden we vice versa ook niet hebben gewild. Waarom is het dan
wel oké bij heteroseksualiteit? confused Maar wat vondt jij van deze Update?
Wat denk jij over de demonisering van heteroseksualiteit?
En vindt jij ook dat er een balans zou moeten zijn?
Laat je mening weten in de reacties hieronder.
Een vrolijk weekend of zomervakantie allemaal!!
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum