Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom Seizoen 7 beter is dan Seizoen 8

Ga naar beneden

Waarom Seizoen 7 beter is dan Seizoen 8 Empty Waarom Seizoen 7 beter is dan Seizoen 8

Bericht van Admin ma jul 20, 2020 7:00 pm

Klets hierover de Update van 20 Juli 2020:

Hallo daar! Welkom terug bij deze nieuwe Update. Bedankt dat je weer leest!
Vandaag is een Update die ik al een tijdje in mijn hoofd had. Maar nooit het idee
had om echt iets mee te doen. Maar vandaag besloot ik het eindelijk te doen.
Het is een speciale Update, want vandaag is het een mix
van Seizoen 8 en Seizoen 7-Update! Nee, dit is geen Update waar
we Seizoen 7 en Seizoen 8 tegenelkaar opzetten,
en we gaan ook niet het vergelijken-spelletje doen (dat spel is al genoeg uitgemelkt
bij de fanwereld). Nee, dit is echt een serieuze en belangrijke Update dat ik vindt
echt tijd is dat we hierover praten (in andere woorden: Tijd voor de échte thee 😉).
Zoals de titel al zegt, vandaag gaan we het hebben over waarom Seizoen 7
beter is dan Seizoen 8. In de theorische en technische manier van dingen - dit is geen review!
Hier is dan de Update over waarom Seizoen 7 een beter Seizoen is dan het achtste Seizoen:

Waarom Seizoen 7 beter is dan Seizoen 8 S7-s8
Welk Seizoen beter is (Seizoen 7 of Seizoen Cool is natuurlijk
persoonlijk voor iedereen. De ene vindt dat Seizoen leuker,
dan andere Seizoenen. Iedereen heeft zijn persoonlijk favoriet.
Ieder zijn eigen smaak, toch? Ik vindt Seizoen 7 en Seizoen 8 allebei geweldig, ze zijn persoonlijk
allebei mijn favoriet - ieder voor hun eigen redenen.
Begrijp me niet verkeerd met deze Update. Deze Update is niet gemaakt
als een anti-Seizoen 8 of een Seizoen 8-haat Update.
Ik respecteer iedereens mening, en iedereen heeft ook het recht die te hebben - waar het ook over mag gaan -
deze Update is echt totaal niet bedoeld om je te dwingen van mening te veranderen.
Je mag het ook totaal oneens met mij zijn, en dat is helemaal oké.
Deze Update is er alleen om je een ander perspectief te geven op de zaak, een andere kijk
op de twee Seizoenen. En waarom Seizoen 7, theoretisch, beter is dan Seizoen 8 - en vooral op schrijversgebied 😯
Seizoen 7 en Seizoen 8 zijn ’goed’ in ieder haar eigen manier, zoals ik al eerder zei.
Allebei hebben ze elementen dat ze laat uitblinken in hun eigen manier.
Voor mij, zijn ze allebei fantastische Seizoenen. Waarom is deze Update er dan in de eerste plaats?
Ja, ik zei dat ze allebei geweldig en fantastisch zijn, maar ik zei niet
dat ze allebei even leuk waren, dit is een totaal ander ding: omdat ze alle twee mijn favoriet
zijn, betekend niet dat ik ze allebei ook dezelfde score of allebei dezelfde cijfer geef.
Ja, ik vindt ze allebei vermakelijke Seizoenen, maar toen ik zei dat
ik ze leuk vondt voor ieder zijn eigen redenen, bedoelde ik dat ook zo.
Je zult altijd hebben dat sommige Seizoenen hoger scoren, ookal zijn Seizoen 7 en Seizoen 8 allebei
mijn favoriete Seizoenen, voor mij zal Seizoen 7 toch altijd
hoger scoren dan Seizoen 8. Want Seizoen 7 is theoretisch
een beter Seizoen dan Seizoen 8, vooral vanwege het verhaal
en de storytelling. En voor mij zijn dat de belangrijkste factoren
die een Seizoen goed maken 😯

Seizoen 7 is een zeer onpopulair Seizoen [url= https://sirenixwinx.wordpress.com/2017/10/30/de-fanwereld-over-seizoen-7-waarom-seizoen-7-onderschat-is/]onder de Winx fanwereld[/url] .
Je zult niet veel fans vinden die dit Seizoen leuk vinden - sommige hebben zelfs maar de helft gekeken,
en toen al gestopt. Veel Winx-fans zeggen slechte en negatieve dingen over dat Seizoen,
en lijken een enorme afkeer te hebben voor Seizoen 7. Voor heel veel verschillende redenen,
zoals dat het Seizoen ’kinderachtig’ is en een saai en langzaam plot heeft, zoals veel Winx-fans zeggen.
Integenstelling, tot Seizoen 8 wat onder de Winx fanwereld juist een enorm populair Seizoen is.
Je zult hier juist niet veel fans vinden die het niet leuk vonden - ik heb het hier over
de mensen die het écht keken, niet de mensen die het Seizoen beoordeelde
op de nieuwe animatie-stijl, en het geen kans gaven. Veel Winx-fans zeggen goede en positieve dingen
over dit Seizoen, en lijken echt te hebben genoten van dit Seizoen.
Hier ook weer voor verschillende redenen, zoals dat het een space-thema is en het
veel oude dingen uit vorigere Seizoenen terugbracht, zoals veel Winx-fans zeggen.
Maar waarom is Seizoen 7 dan een beter Seizoen als het achtste Seizoen? 🤔
Laten we een spel spelen: Let op welke redenen ik vermeldt heb waarom Seizoen 7 gehaat wordt,
en welke redenen ik heb vermeldt waarom Seizoen 8 geliefd wordt:
- Over Seizoen 7 was de reden dat het gehaat was omdat het een saai en langzaam plot had.
- Over Seizoen 8 was de reden dat het geliefd werdt omdat het oude dingen terugbracht.
Welke van de twee is belangrijker?

De eerste was het goede antwoord.

Waarom Seizoen 7 beter is dan Seizoen 8 Winx-7-1
Maar waarom was dat het goede antwoord? 🤔
Een langzaam plot is namelijk niet altijd meteen een slecht plot,
integendeel, het is juist heel essentieel voor een goed plot!
En dit is waarom Seizoen 7 theoretisch een beter Seizoen is dan het achtste.
Het tempo van het verhaal is namelijk ontzettend belangrijke factor
voor een goed verhaal. Hoeveel snelheid je plot heeft, heeft veel impact op je verhaal.
Veel Winx-fans vinden dat Seizoen 7 saai en langzaam is. Maar ze zien het eigenlijk verkeerd.
Seizoen 7 is een vrij rustig Seizoen, vrij van veel actie en er is niet zoveel spanning of drama.
Dit is waarom dit Seizoen wordt gezien bij veel mensen als ’saai’.
Het is niet saai, het doet eigenlijk iets heel goeds integendeel wat de afgelopen Seizoenen
verkeerd hebben gedaan. Seizoen 5 en Seizoen 6 waren zeer onderontwikkeld, omdat
het plot zo gehaast voelde, wat ervoor zorgt dat je veel fouten krijgt
en alles repetitief wordt. Nu Seizoen 7 doet eigenlijk nu eens zijn best om
een goed verhaal te vertellen, ookal is het langzaam.
Langzaam is niet altijd verkeerd. Met een rustigere tempo van verhaal
kon Rainbow het plot juist goed ontwikkelen, en konden dieper op alles ingaan, en alles goed uitwerken,
dan een plot dat de snelheid heeft van een race-auto.
Seizoen 7 nam haar tijd, en het is vooral goed om alle belangrijke aspecten en kanten
van het Seizoen aandacht aan te besteden. Seizoen 7 is beter dan Seizoen 8,
omdat het verhaal eigenlijk goed is. Seizoen 8, aan de andere hand, is een Seizoen puur om de fanservice en fan pampering.

En ja, een beetje toegeven aan fans is oké en totaal niet erg, ofzo.
Maar zoals je weet is de Winx fanwereld zot op nostalgie, en Seizoen 8 is eigenlijk dat,
een nostalgie Seizoen. En dit is ook precies de reden waarom Seizoen 8 meer geliefd wordt
dan Seizoen 7. Het voedt hun nostalgie-verslaving 😯 Het is net als iemand
die verslaafd is aan roken of drugs, hij is alleen vrienden met je,
wanneer je hem meer drugs of sigaretten geeft (dit is de fanwereld’s relatie met Rainbow in een notendop confused).
En het is de Winx fanwereld’s foute perceptie van een goed verhaal.
Seizoen 8 is het Seizoen met de meeste plotgaten. Ja, het is een fantastisch Seizoen
en het verhaal is goed. Maar het heeft een duidelijk gebrek aan logica en continuiteit.
Seizoen 7 deed veel beter hiermee door, zoals ik al zei, het verhaal langzamer aan te laten gaan.
Hiermee kun je het plot beter uitwerken, en dus ook de logica van het verhaal.
Seizoen 8 leek alsof het niet echt gaf om logica, en introduceerde Valtor vrij snel
en maakte Musa en Riven ook vrij snel weer een koppel, zonder enige opbouw.
Het leek er meer om alsof het echt puur ging om de fanservice, en niet om de vorm van het verhaal
en de uitwerking van het plot. Zoals de terugkerende transformaties
hebben meer slecht gedaan, als goed voor het plot
en veel fouten achtergelaten confused

Ja, Seizoen 8 is een leuk Seizoen,
en de fanservice is natuurlijk vanwege de 15-jarige jubileum van de serie,
maar het rechtvaardigt natuurlijk niet alle plotgaten en fouten 😯
Seizoen 8 wordt geliefd omdat het de fans geeft wat ze willen, maar heeft een plot dat niet zo klopt.
Maar Seizoen 7 heeft een verhaal dat langzamer is, en ze wat minder fanservice geeft.
De stenen van herrineringen was een magisch item in Seizoen 7
waar de Winx mee terug in het verleden konden reizen. Het zou een techniek geweest
kunnen zijn omdat oude dingen terug te laten. Maar Rainbow heeft het toen niet gebruikt,
integenstelling tot veel Winx-fans die boos waren dat het niet gebeurde, was ik er juist heel er blij mee.
Ik had daarmee echt het idee: Rainbow geeft meer om het verhaal en de logica
dan een stomme fanservice (jammer dat ze in Seizoen 8 de andere kant op gingen 🙄).
Voor mij is dat nog altijd het allerbelangrijkste: Dat het verhaal
klopt. Ik wil geen fanservice. Ik wil een goed verhaal.
Ik wil geen Valtor terug. Ik wil een verhaal met logica. Ik wil geen
Enchantix terug met een goedkoop excuus. Ik wil een goed uitgewerkt verhaal.
Het kan mij eerlijk gezegt ook niets schelen of de fanservice het Seizoen ’cooler’ maakt
of meer ’entertaining’. Entertainment is niet het belangrijkste,
entertainment zou niet logica en een goed plot moeten overschaduwen of
zelfs een grotere prioriteit zijn. De Winx fanwereld wilt meer fanservice, maar het heeft weinig logica,
maar haten Seizoen 7 omdat het weinig fanservice heeft, maar tenminste een fatsoenelijk verhaal heeft.
En dit is precies waarom Seizoen 7 (theoretisch) een beter Seizoen is dan Seizoen 8.

Dit was de Update over waarom Seizoen 7 beter is dan Seizoen 8.
Nogmaals: deze Update is gebaseerd op theorische kijk op Seizoen 7 en Seizoen 8.
Deze Update is niet bedoeld om te beoordelen hoe je moet denken.
Ook dit is gebaseerd op mijn eigen persoonlijke mening.
Als je het er mee oneens bent, is dat helemaal oké.
Het is bedoel om je een andere kijk op de situatie te geven
en misschien sommige gedachtes te heroverwegen.
Ik wil je niet forceren om sommige dingen te denken.
Wat vondt jij van deze Update? Welk Seizoen vindt jij beter (S7 of S8)?
En waarom? Wat wil je liever: fanservice, maar geen goed verhaal?
Of een goed verhaal, maar geen fanservice?
Laat je mening weten in de reacties hieronder.
Tot kijk, Winx-fans!
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum