Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zal de Winx Club series-finale.. falen?

Ga naar beneden

Zal de Winx Club series-finale.. falen? Empty Zal de Winx Club series-finale.. falen?

Bericht van Admin zo aug 23, 2020 2:04 pm

Klets hierover de Update van 23 Augustus 2020:

Hoi allemaal! Het einde van Winx.. iets waar we liever (nog) niet aandenken.
En we hopen dat nog lang duurt. Maar toch gaat het ooit gebeuren confused
We weten niet wanneer, maar ooit zal die dag er zijn dat Winx Club afscheid zal nemen.
Het is pijnelijke gedachte, ik weet het. Maar deze Update gaat niet over het afscheid van Winx,
en gaat niet over hoe dat afscheid eruit ziet (daar heb ik namelijk al jaren geleden een Update over gemaakt ).
Vandaag gaat het totaal anders zijn. Welkom terug bij deze nieuwe Update.
Vorige week Woensdag had ik belooft deze Update te maken, en hier staat hij dan voor jullie neuzen.
In die Update had ik al in het kort een beetje over gehad. Daar had ik het over hoe de seriesfinale van Winx
misschien problematiek gaat worden, en niet zo goed als we altijd fantaseren in ons hoofd dat het wordt.
Vandaag wil ik het hebben over waarom Winx Club eigenlijk geen goed fundament heeft
voor een goede seriesfinale. En dit klinkt misschien erg negatief, en ik wil niet vooroordelend
overkomen, ofzo. Ik weet inderdaad niet hoe de serie gaat aflopen en hoe de seriesfinale eruit ziet.
Maar sinds Winx Club een best voorspelbare serie is, kunnen we al beetje een ’schets’ proberen te maken.
En mijn schets ziet er zo uit:

Zal de Winx Club series-finale.. falen? Seriesfinale
Disclaimer: Ik heb geen contact met Rainbow of andere creators van Winx.
Deze Update is geen officiele informatie over de seriesfinale
of opkomende Seizoenen. Deze Update gaat geheel over mijn persoonlijke mening
en mijn voorspelling van de Winx Club seriesfinale. Deze voorspelling
hoeft niet de waarheid te zijn. Als de voorspelling uiteindelijk anders
bljkt te zijn, is dat helemaal oké. Zoals ik al zei, is dit mijn soort schets
van de seriesfinale. Niets hoeft waarheid te zijn, wat ik zeg.

Een seriesfinale.. het moment dat een serie voorgoed stopt, het moment dat we officieel afscheid
moeten nemen van een serie of volledige franchise confused Maar ook het moment
dat er alleen maar epische dingen gebeuren. Een spettend, spectaculair, en fantastische
afsluiting van een serie 😯 Dit is iets wat we allemaal hopen dat Winx Club zal worden.
Winx Club is oud. Het bestaat al 16 jaar, het heeft al veel generaties en decenniumen
gezien. We weten allemaal dat Winx zolang bestaat, en dat het misschien tijd is om te stoppen nu,
maar toch aan de andere kant willen we niet dat het stopt. Waarom? Omdat Winx Club
nog steeds een grote plek heeft in ons hart. Het zou ons pijn doen
als de serie voorgoed zou stoppen - toch zal het ooit gebeuren, of we nu willen of niet.
Maar Iginio Straffi heeft gelukkig nog veel ideeën voor Winx (yay! 😎).
Maar een seriesfinale zal toch ooit komen, hoeveel we nu protesteren.
Een serie kan niet voorgoed doorblijven gaan, dan zal het niet meer de serie zijn,
die we eerst altijd zo leuk vonden. We hopen dan dat wanneer Winx Club toch ooit
stopt, het afsluit met een knaller. Winx Club heeft ons 16-jaar zulke fantastische en magische
Afleveringen gegeven, de seriesfinale zal dan wel echt het hoogtepunt van de serie zijn?
Winx Club is zo een goede serie, hoe goed zal de seriesfinale dan wel niet zijn?
Nou. Ik zal maar even niet zo zeker van je zaak zijn. Ja, fantaseren mag natuurlijk.
Maar soms moeten we ook even weer naar de realiteit komen.

De seriesfinale ziet er in mijn glazenbol niet zo rooskleurig uit als zoveel fans denken
en hopen en geloven confused En ja, hoop doet leven. Ik zeg ook niet dat
ik niet blijf hopen voor een spetterend Winx-einde.
Maar ik heb toch een vreemde smaak in mijn mond als het gaat om de seriesfinale van Winx,
en dat is waar ik het vandaag over wilde hebben. Ik denk dat het tijd is om even schoon te komen.
En de seriesfinale de analyzeren gebaseerd op wat we nu zien, en observeren in Winx Club,
zoals de structuur en en opbouw, wat voor ons kan bepalen hoe de seriesfinale eruit zal zien.
Zoals we weten is Winx Club niet de beste serie voor een goed verhaal.
Begrijp me niet verkeerd, Winx is een fantatische en magische serie,
en ik zeg niet dat ik het haat nu. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat Winx
verreweg is van perfect. Maar soms kan het verhaal erg frusterend zijn,
vanwege alle gebreken, plotgaten en andere onbeantwoorde vragen
die Seizoensfinales ons mee achterlaten 😯 Winx Club heeft niet het beste verhaal
en storytelling die er is - dit is ook waarom niemand Winx als voorbeeld ziet
voor een goed verhaal. Winx Club is niet gebouwt op het beste fundament.
En sinds Winx Club over het algemeen een serie is met veel gebreken,
en de Seizoensfinales vaak erg anti-climatisch zijn, kun je nu al eigenlijk rustig zeggen
dat de finale van de hele series er niet beter op zal worden. De Seizoensfinales beantwoorden zelfs niet altijd alle vragen.
Hoe kunnen we dan verwachten dat de seriesfinale ineens beter zal zijn?
Als veel Seizoensfinales van Winx al falen of floppen, zie ik de seriesfinale
niet beter worden. Als de makers al geen simpele Seizoensfinales goed kunnen behandelen,
hoe gaan ze dan zoiets groots als een knallende einde van de hele serie behandelen? 😯
Ik ruik foute boel. Rainbow heeft niet de beste schrijvers allertijden,
deze schrijvers zullen waarschijnlijk blijven tot aan de serie blijven schrijven
voor Winx. Deze mensen die meewerkte de Seizoensfinales te schrijven,
zullen waarschijnlijk ook de seriesfinale meehelpen schrijven.
Tenzij Rainbow andere schrijvers inhuurt voor de specifieke seriesfinale, maar ik betwijfel het enorm.

Zal de Winx Club series-finale.. falen? Seriesfinale-2
Winx Club is een serie die vaak flopt. En met een ultieme laatste Seizoen
verwacht je natuurlijk een spetterende en epische finale-Seizoen.
Maar als vele van de nieuwere Seizoenen van Winx, al falen
hoeveel beter zal het finale-Seizoen zijn van Winx? 😯 Dit is één van de redenen
waarom ik had gewild dat Winx had gestopt in de oude Winx-tijdperk.
Niet dat de Seizoensfinales in oudere Seizoenen beter waren, maar omdat
daar in ieder geval het pitje hoger was, en er meer uit de kast getrokken kon worden.
Die Seizoenen waren inderdaad niet beter, maar gaf om wel ietsje meer in principe
van het verhaal en plot. En daardoor denk ik dat een seriesfinale in de oude dagen
van Winx beter was geweest. Dit is waar een seriesfinale overgaat: Alles uit de kast trekken wat erin zit.
Alles epischer en spannender dan ooit te voren. Maar ik denk niet dat dat kan in nieuwe Winx tijdperk (de nieuwe Seizoenen). Hier is het pitje veel lager gezet, vanwege het enorm jonge demografie,
en kan niet alles uit de kast getrokken worden, en niet het hoogste potentieel kan worden gebruiken
voor een seriesfinale. In serie nu is alles minder spannend gemaakt,
dan is er een grote kans dat de seriesfinale niet zoveel spanning zal hebben,
als gehoopt. Ik ben zelfs bang dat de seriesfinale net zo ’eenvoudig’ wordt als een Seizoensfinale,
en daar heb ik een goede reden voor - maar daar kom ik later op terug.
En als Seizoen 8 écht het laatste Seizoen is voor Winx, betwijfel ik wel
of Iginio en de andere schrijvers bij Rainbow wel weten wat een seriesfinale inhoudt
en dat je een serie niet zomaar kan cancellen, zonder een fatsoenelijke einde.
En zelfs al maken ze een einde, denk ik niet dat hij zo fantastisch is, als men denkt.
De reden hiervoor is vooral omdat, zoals ik al in de opening van de Update zei:
Winx Club is gewoon niet op goed fundament gebouwt voor een goede seriesfinale.
En dit fundament had vanaf het begin moeten zijn opgebouwt, maar dat is het niet,
dus zal de seriesfinale (waarschijnlijk) falen. En misschien enorm voor de redenen
die ik net heb vermeldt. Maar waar ik het nog niet over heb gehad is
de opstelling en set-up de Winx Club nu heeft.

Het is geen goede set-up voor een goede seriesfinale ben ik bang. Deze opstelling zal namelijk de seriesfinale schaden,
omdat vanaf het begin opgebouwt had moeten worden. De serie heeft nu namelijk niet echt een richting meer,
elk nieuw Seizoen voelt gereset, alsof de karakters opnieuw geboren worden,
er is geen overkoepelend verhaal en continuiteit meer. En dit is een probleem
voor de seriesfinale, want wat is een seriesfinale? Een seriesfinale is niet alleen maar
het einde van een serie. Maar ook de afsluiting van het verhaal, het verhaal
is hier klaar, het hele verhaal eindigt ook hier officieel. Maar watvoor verhaal
is er om af te maken? Als Winx nu een ’Elk Seizoen is alles gereset’ opstelling heeft?
Niets, toch? Dit gaat een probleem worden wanneer de seriesifnale komt,
en alle knopen verbonden moeten worden. Dit is waar een seriesfinale overgaat.
Alle knopen verbinden. Maar nu Winx Club een serie is geworden die altijd
maar reset elk Seizoen, [url= https://sirenixwinx.wordpress.com/2019/11/04/winx-club-de-serie-zonder-doel/]en geen doel meer heeft[/url] . En wanneer een serie
geen doel meer heeft, hoe maak je een goede seriesfinale? confused Een seriesfinale
is er om einddoel eindelijk samen te vatten en eindelijk het lint door te kunnen knippen.
Zoals je weet wat Seizoen 4 oorspronkelijk de seriesfinale van Winx.
Het vierde Seizoen deed de seriesfinale perfect. Het vierde Seizoen was het Seizoen die alle knopen met elkaar verbindde.
In andere woorden: Het voelde écht dat alles klaar was, de Winx hun karakterdoelen waren bereikt,
het einde van relatie dilemma’s, de Winx die eindelijk waren gesetteld
als volwassenen, de verdwenen feeën van de Aarde gered (ook iets waar in Seizoen 1 eens naar verwezen werdt,
dus niet iets wat out of the blue kwam). Seizoen 4 voelde écht als een seriesfinale.
Het voelde echt als een defenitieve einde. Het verhaal was klaar: het einddoel was bereikt.
Maar dit komt omdat vanaf het eerste Seizoen opgebouwt werdt naar dit einde.
Dit kwam omdat Winx Club eerst continuiteit had en een overkoepelend verhaal,
dat deze seriesfinale zo fantastisch maakt, en zo ’vervuld’ voelt.
Maar wat is er voor Winx nu om te vervullen? Als er geen continuiteit en overkoepelend verhaal meer is? 😯
Alles is goed voor één Seizoen, maar daarna wordt het wegggegooit.

Alle Seizoenen nu voelen losgekoppeld, en alle evenementen voelen random en willekeurig
en leidden nergens of bouwen nergens naartoe. En dit is een probleem voor de seriesfinale,
waar alle knopen moeten worden verbonden. Maar sinds Winx een opstelling heeft van alles staat nu los van elkaar staat,
vraag ik me af waar de serie nu precies op moet eindigen? 😯 En wat er nodig om een defenitieve punt te zetten achter de serie. En doordat Winx nu een set-up heeft dat alles wordt gereset elk Seizoen, betekend
dat het ook geen einddoel meer heeft en alle gebeurtenissen geen betekenis meer hebben.
Het eerste Seizoen van Winx bouwde duidelijk op naar de seriesfinale van Seizoen 4,
en alles gebeurtenissen van Seizoen 1 t/m 4 waren bedoeld om naar dat doel toe gaan.
Maar hoe zit het met het vijfde Seizoen? Waar bouwde het vijfde Seizoen
tot aan de nu toekomstige seriesfinale? Ik zie geen doel meer. Alle gebeurtenissen zijn er gewoon.. voor niks.
En als er één is, is het niet duidelijk genoeg.
Het mooie van de oude Seizoenen was dat alles aanelkaar verbonden zat, en daardoor
de seriesfinale van Seizoen 4 logisch was. Maar hoe zal de seriesfinale van nu in de toekomst eruit zien?
Als er geen doel meer is om naar toe te werken? confused Hoe gaat Rainbow de serie afsluiten op een goede noot,
maar ook dat het verhaal echt vervuld en afgesloten voelt? Wat is er nodig voor een finale-Seizoen om
finale te voelen? Sinds Winx nu geen doel meer heeft, ben ik bang dat het ook niet gaat voelen als een finale.
Het vierde Seizoen had het thema van de Aarde, omdat dat ook iets was dat nog niet afgemaakt was
in de serie en nog openstond. Maar wat is er voor Winx nu dat ze nog niet gedaan hebben?
Een plot dat moet worden opgelost? Veel dingen worden nu elk Seizoen herhaalt,
zoals het Flora en Miele probleem. Waar bouwen dat soort gebeurtenissen naarop?
En alle liefdes drama’s? Waar zijn die goed voor wat betreft het (overkoepelende) verhaal? confused
Als alle gebeurtenissen nu random zijn, zal de seriesfinale net zo random voelen,
want er was niets om naar op te bouwen.

Dit was de Update over zal de Winx Club series-finale.. falen?
Deze Update was niet bedoeld om te zeggen dat ik weet hoe de seriesfinale eruit gaat zien.
Dit is slechts mijn voorspelling. En mijn voorspelling kan uitkomen maar ook niet uitkomen.
Dit is slechts mijn mening op hoe ik Winx Club nu observeer, en hoe dit effect
zal hebben op de seriesfinale en het einde van de serie. Ik weet niet wanneer de seriesfinale zal zijn, dit was
mijn analyze voor een potentiele en toekomstige seriesfinale. Natuurlijk wil ik ook dat
Winx Club met een knallende einde beeindigd wordt, ik betwijfel alleen maar
op de manier hoe Winx nu is. Ik ben bezorgd, en ik zou met al mijn hart willen
dat we een fantastische seriesfinale krijgen, want dat is wat deze serie verdient.
Wat vondt jij van deze Update? Hoe denk jij dat de seriesfinale eruit gaat zien?
Denk jij dat het fantastisch wordt, of heb je je twijfels net als mij?
En wat hoop jij te zien in de seriesfinale? Laat je mening weten in de reacties hieronder.
Een heel fijn weekend allemaal!! 😎
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum