De vreemde switch in de tweede helft van Seizoen 8
Pagina 1 van 1
De vreemde switch in de tweede helft van Seizoen 8
Klets hierover de Update van 16 Oktober 2019:
Hoi Winx-fans! Ik hoop dat je een goede dag hebt gehad. Welkom terug!
Ongeacht hoe je dag was, hoop ik dat ik je dag wat meer mag verblijden
met nieuwe Update. Ik ben, persoonlijk, altijd in voor een discussie, vooral
als ze gaan om vreemde dingen die we niet goed begrijpen
In de Update van vandaag zal dat weer zo een discussie zijn.
Vandaag zal het over het nieuwe, en 8de Seizoen gaan. Heb je al opgemerkt
dat het tweede helft een beetje raar is, vergelijken met het eerste helft.
Er vindt een vreemde switch plaats. De relatie van Musa en Riven is niet
de enige waar een mysterieuze omschakeling plaatsvindt.
Het vindt plaats in het Seizoen in het algemeen! Het eerste en het tweede helft
voelt soms wel als twee compleet verschillende Seizoenen. Twee hele verschillende thema’s
worden in het Seizoen geschoven En dat maakt de omschakeling nog vreemder.
Wat hebben de zeven kleuren van de regenboog te maken met space, de sterren en de planeten?
Dat is waar we het vandaag over gaan hebben:
SPOILER WAARSCHUWING: Deze Update kan spoilers bevatten
over Seizoen 8 en het tweede helft. Heb je Seizoen 8 of de tweede helft nog niet gezien?
Dan is er een kans dat je hier niks van begrijpt. En je gespoilert kunt worden
op hele belangrijke details en plotwendingen. Je kunt nu nog wegdrukken.
Maar als je besluit verder te lezen, weet dan dat je bent gewaarschuwt.
Veel leesplezier!
Volgens andere Winx-fans is dit Seizoen, het seizoen met de meeste plotgaten
in de historie van de Winx Club-serie. En aan de ene kant, ben ik het met ze eens.
Ik kan ze zeker geen ongelijk stellen. Seizoen 8 heeft ons met veel vragen achtergelaten.
Er zijn heel veel dingen die we niet begrijpen. En nu het Seizoen afgelopen is,
zitten we nog steeds met veel vragen. En we weten hoe Rainbow is met continuiteit.
Maar soms voelde dit Seizoen echt het toppunt. Het Seizoen is voor jongere publiek,
maar dat betekend nog niet dat het geen geloofwaardig verhaal mag hebben
Het verhaal van het Seizoen is verder goed, begrijp me niet verkeerd.
Ik wil met deze Update ook niet zeggen dat ik het tweede helft haat. Maar in sommige aspecten,
faalt het enorm. Meer dan de eerste helft, in mijn mening. Het thema van de zeven kleuren (Prime Stars) van de regenboog voelt alsof het er niet thuishoort. En vooral tegenover het thema van de eerste helft,
in de eerste helft werdt vastgesteld dat de Winx hun missie in het 8de Seizoen
is om de sterren te redden. Alle officiele beschrijvingen voor dit Seizoen
zeggen niks over de zeven kleuren Prime Stars. ’Eén voor één gaan alle sterren aan de hemel op mysterieuze wijze uit en gooien geleidelijk de verschillende werelden van het Magisch Universum de duisternis in. De Winx-feeën gaan op een kosmisch avontuur dat hen naar de verste uithoeken van het Magische Universum zal leiden om de sterren zelf te redden’.
Wat hebben de Prime Stars te maken met de dreiging van de sterren?
Het antwoord is simpel: Niets. En dat is ook het probleem met de tweede helft van Seizoen 8.
Er is geen overkoepelend verhaal. En dat is niet om te zeggen het Seizoen, 26 Afleveringen
lang over precies hetzelfde moet gaan. Af en toe verandering
en afwisseling is goed, want altijd repetitief is natuurlijk best slecht.
En we weten dat Rainbow die fout nogal vaak maakt. Maar in de afgelopende Seizoenen
hebben ze het oké gedaan. Seizoen 5 ging over het oceaan en het onderwater-thema.
In het eerste helft ging het over de onderwater zoektocht naar de kracht van Sirenix.
In de tweede helft ging het over het onderwater avontuur om de oneindige oceaan te redden.
Het was afwisseling. Maar het bleef hetzelfde: Onderwater.
In het 8de Seizoen is het het probleem dat de tweede helft meer op grond afspeelt,
terwijl al sinds het begin is vastgesteld dat het Seizoen in outer space zou afspelen.
Ze moeten boven de atmosfeer zijn! Nee, waar zijn ze? Met hun beide voeten op de grond.
Seizoen 5 bracht afwisseling. Maar het haakte niet af van het thema.
Dit geldt ook met Seizoen 6. Seizoen 6 ging over legendes en mythologie.
In het eerste helft ging het over het Legendarium van Selina, en de Winx die de mythische wezens
moesten verslaan. In het tweede helft ging het over de wereld binnen het Legendarium,
en een manier vinden het magische boek voorgoed te sluiten.
Hier ook: Er was afwisseling. Maar het bleef bij hetzelfde thema: Legendes.
Zelfs in het tweede helft van het 7de Seizoen bleef het, zoals de eerste helft:
fee dieren. Ja, ze gingen in de tweede helft de Mini-Worlds in.
Maar daar waren nog steeds fee dieren aanwezig. Dit was hun leefomgeving!
In het tweede helft van Seizoen 8 komt er ineens het regenboog thema in onze gezichten geduwt.
De Prime Stars voelt alsof het eigenlijk een sideplot moet zijn, maar wordt behandeld
als een hoofdplot. Het is net alsof we twee plotten
in een Seizoen hebben. En dat hoort niet. Een Seizoen moet een overkoepelend verhaal hebben.
Het moet een gehele munt zijn. Niet constant de munt blijven omdraaien
Logisch dat het hele geheel zal verdwijnen. Als je, bijvoorbeeld, constant
je doel gaat aanpassen, zie je niet meer waar je oorspronkelijk naar mikte.
Als je constant je tekening gaat uitgummen en aanpassen, zie je
ook niet meer wat je eerst wilde tekenen. En dat is precies hoe ik me voel
met de tweede helft. Het doel was uit het zicht Het is meer regenboog thema als je kijkt naar de Prime Stars.
Alle Prime Stars hadden een kleur, en ze waren allemaal de zeven kleuren van de regenboog.
Dit voelde meer als een Sirenix zoektocht 2.0. Het ene verschil: Het was niet onderwater.
Het was op land. En het was niet eens in space. Waarom wijkte het tweede helft zoveel af?
Alle kleuren van de regenboog zitten wel in wit licht, maar dat kan
toch niet de enige connectie zijn met de sterren/space? In de eerste helft ging het meer over planeten en kernen.
En in de tweede helft over dingen bewijzen. De sterrendoos werkt ook precies hetzelfde als het Sirenix boek.
En de Prime Stars zijn hetzelfde als de juwelen op de Sirenix dozen. Je moet dingen voor bewijzen
om ze te krijgen. Sinds wanneer gaat dit Seizoen daarover? Er was totaal
geen opbouw hier naar toe. Ineens was er een gedoe met de wens komeet.
Eerder werdt er helemaal niet gesproken over de wens ster zelfs (tot de 14de Aflevering).
Het thema van de zeven kleuren Prime Stars voelt heel erg out of place in het 8de Seizoen.
En hier is een verklaring voor. Volgens WinxClubRus, was Cosmix oorspronkelijk een kracht
van de regenboog: ’De Winx, samen met Twinkly, worden naar het rijk van de Lumens gestuurd om
van koningin Dorana het geschenk van de zeven kleuren te ontvangen – de kracht van de regenboog –
Het kan een wit licht creëren dat dient doet als poort naar andere sterrenstelsels’.
Dit verklaart een heleboel waarom de tweede helft voelt alsof het er niet thuishoort
De zeven kleuren Prime Stars zou oorspronkelijk bij deze kracht van de regenboog-thema gehoort hebben.
Maar Cosmix is nu de kracht van licht en de sterren. Ik vraag me af waarom ze dat niet aangepast
hebben aan de huidige instelling van het Seizoen. Maar de tweede helft ging ineens over Mini-World-achtige werelden.
Wat heeft dat te maken met het space-thema? In de eerste helft zien we de Winx constant
in het heelal, of dat nu is om te vechten of om op missie te gaan.
Er was, bijvoorbeeld, een goede balans tussen de Winx hun dagelijks leven
en hun missies in space om de kernen te herstellen. In het tweede helft lijkt die evenwicht totaal verdwenen.
Er is totaal geen balans tussen de Prime Stars zoektocht en het space-thema.
Hoort de Prime Stars geen sideplot te zijn? Naast het space-thema?
Het space-thema is toch het hoofdplot? In sommige gevallen is het space-thema er helemaal niet eens meer!
En zien we de Winx helemaal niet meer in het heelal! De Winx zijn
het meeste van de tijd in de tweede helft op grond, op land, op het gras, whatever.
Waar zijn de verschillende, interessante planeten? Waar zijn de Lumens?
Ehh.. Waar ging dit Seizoen nou ookal weer over? Het lijkt wel twee verschillende boeken ineen.
Het is net als een boek over natuur én machines. Twee hele verschillende dingen. Ze zijn niet met elkaar te vergelijken.
En dat is precies zo met het heelal en de regenboog-thema’s.
Nee, het space-thema wordt in de tweede helft ineens helemaal uit het raam gegooid.
Inplaats daarvan, rijden ze op gekleurde magische eenhoorns. Dansen op Melody in een wedstrijd.
Een hoge toren in de wolken bezoeken. Een festival op Sparx bijwonen.
De perfecte jurk maken voor een koningin. Ballet dansen op Linphea.
Een geheime kamer in de fontein van Alfea. Wauw ja, zoveel space zeg
Is dit een Seizoen over het heelal? Eerder een Seizoen met allemaal random thema’s
die niets met elkaar te maken hebben. En niet om te zeggen dat het verhaal non-stop en 100% verhaal
moet zijn. Natuurlijk is af en toe filler heel belangrijk. Maar op een gegeven
moment had ik het gevoel alsof het verhaal hele verschillende kanten opgingen.
Dit lijken allemaal thema’s die passen in een ander Seizoen. Niet in een Seizoen over de sterren
en de planeten. Ik bedoel, je hoeft het niet persé weer over gebroken kernen te laten
gaan. Er zijn heel veel andere Science Fiction concepten die ontdekte konden worden.
Maar nee, inplaats daarvan kregen we.. regenbogen. Over gebroken kernen gesproken,
waarom stopte Valtor abrupt met de sterren aanvallen?
Waarom had hij ineens de Prime Stars nodig? De wens komeet verspreidde zichzelf in de vorm van Prime Stars
over de melkweg, en Valtor wilde haar hebben om meer macht te krijgen.
Maar zijn plannen gingen toch goed? Ik weet dat de Star Yummies het licht van sterren konden eten.
Maar waarom heeft hij nu ineens van die kleine pluizenballen nodig?
Het is zo vreemd hoe Valtor ineens dit Seizoen zo afhankelijk is van anderen, en later zelfs
van de Trix - waarvan hij weet dat ze toch altijd falen, waarom doet
hij dan niet zelf? Waarom heeft hij ze nodig? Normaal was hij nooit zo passief!
In Seizoen 3 stal hij alle spreuken zelf. Waarom kan hij nu ineens het licht niet meer zelf stelen?
Zoals ik al zei is afwisseling goed, maar ik kan gewoon niet wegdenken hoe een grote omschakeling
in het plot aanwezig is. Het voelt gewoon zo groot. Nog nooit in de andere Seizoenen is zo een switch
tussen een eerste en tweede helft zo verschillend geweest dat hele thema’s veranderd zijn.
Mini-Worlds horen duidelijk niet in Seizoen 8, dat is een Seizoen 7-thema.
Enchantix voelt ook heel erg out of place dit Seizoen. Het is alleen maar geimplementeerd om fans te pamperen.
Maar eigenlijk terwijl het niet eens past in het thema van het Seizoen. En dit zei ik al een jaar terug zo:
Toen zei ik ook dat de terugkeer van Enchantix raar is, omdat het totaal niks te maken heeft met
waar het Seizoen oorspronkelijk overgaat Maar schijnbaar wordt nu logica opgeofferd voor fanservice
In de eerste helft was er een perfecte balans van een sideplot en het space thema!
Waarom is dat ineens veranderd? Bijvoorbeeld in Aflevering 4 ’PopStars!’.
De titel klinkt alsof het compleet over de Winx als popsterren gaat, totaal geen space-thema, toch?
Fout. De Aflevering lost het op door de Winx incognito te laten gaan (naar het sterrenschip Peripla).. juist
om de kern van het schip te redden! Een perfecte balans tussen concert en space thema, toch?
De missies in de tweede helft spelen niet eens meer af in de ruimte. Of zelfs dichtbij space!
In de Aflevering ’Surprise Party On Earth’ waar Bloom naar de Aarde gaat om haar adoptiemoeders verjaardag te vieren was er ook een perfecte balans met de een side plot en een space thema. De titel van de Aflevering klinkt alsof het alleen maar om het feestje gaat. Maar hier ook weer, is dat bedrog. Ook deze Aflevering lost het perfect op, door (heel toevallig) de zon uit te laten gaan op Aarde. Op het moment dat Bloom op Aarde is. Dit keer kan de toeval vergeven.
Ondanks het verjaardagsfeestje, wijkte het niet van het verhaal af. Waarom kon er dan geen balans zijn tussen
de Prime Stars-thema en het space-thema? Als dit zo goed was uitgebalanceerd in de eerste helft,
waarom ging het in de tweede helft zo achteruit?
Dit was de Update over de vreemde switch in de eerste en tweede helft van Seizoen 8.
Hopelijk vonden jullie dit een leuke, interessante Update. Voor mij
was het meer een hele inzichtvolle. En ik hou ervan om nieuwe inzichten en perspectieven
op dingen te doen. Ik hou ervan om de andere kant van de munt te bekijken.
Ik ben geen persoon die meedoet met de kudde schapen. En ik ben blij
dat jullie ook zo denken. Met jullie praten is fijn
Wat vinden jullie van deze Update? Wat vindt jij van de eerste en tweede helft?
Wat vindt jij van de Prime Stars plot? En vindt jij de plotselinge
omschakeling ook gek? Laat je mening weten in de reacties
hieronder (of het Forum). Bedankt voor het lezen, en tot kijk!
Hoi Winx-fans! Ik hoop dat je een goede dag hebt gehad. Welkom terug!
Ongeacht hoe je dag was, hoop ik dat ik je dag wat meer mag verblijden
met nieuwe Update. Ik ben, persoonlijk, altijd in voor een discussie, vooral
als ze gaan om vreemde dingen die we niet goed begrijpen
In de Update van vandaag zal dat weer zo een discussie zijn.
Vandaag zal het over het nieuwe, en 8de Seizoen gaan. Heb je al opgemerkt
dat het tweede helft een beetje raar is, vergelijken met het eerste helft.
Er vindt een vreemde switch plaats. De relatie van Musa en Riven is niet
de enige waar een mysterieuze omschakeling plaatsvindt.
Het vindt plaats in het Seizoen in het algemeen! Het eerste en het tweede helft
voelt soms wel als twee compleet verschillende Seizoenen. Twee hele verschillende thema’s
worden in het Seizoen geschoven En dat maakt de omschakeling nog vreemder.
Wat hebben de zeven kleuren van de regenboog te maken met space, de sterren en de planeten?
Dat is waar we het vandaag over gaan hebben:
SPOILER WAARSCHUWING: Deze Update kan spoilers bevatten
over Seizoen 8 en het tweede helft. Heb je Seizoen 8 of de tweede helft nog niet gezien?
Dan is er een kans dat je hier niks van begrijpt. En je gespoilert kunt worden
op hele belangrijke details en plotwendingen. Je kunt nu nog wegdrukken.
Maar als je besluit verder te lezen, weet dan dat je bent gewaarschuwt.
Veel leesplezier!
Volgens andere Winx-fans is dit Seizoen, het seizoen met de meeste plotgaten
in de historie van de Winx Club-serie. En aan de ene kant, ben ik het met ze eens.
Ik kan ze zeker geen ongelijk stellen. Seizoen 8 heeft ons met veel vragen achtergelaten.
Er zijn heel veel dingen die we niet begrijpen. En nu het Seizoen afgelopen is,
zitten we nog steeds met veel vragen. En we weten hoe Rainbow is met continuiteit.
Maar soms voelde dit Seizoen echt het toppunt. Het Seizoen is voor jongere publiek,
maar dat betekend nog niet dat het geen geloofwaardig verhaal mag hebben
Het verhaal van het Seizoen is verder goed, begrijp me niet verkeerd.
Ik wil met deze Update ook niet zeggen dat ik het tweede helft haat. Maar in sommige aspecten,
faalt het enorm. Meer dan de eerste helft, in mijn mening. Het thema van de zeven kleuren (Prime Stars) van de regenboog voelt alsof het er niet thuishoort. En vooral tegenover het thema van de eerste helft,
in de eerste helft werdt vastgesteld dat de Winx hun missie in het 8de Seizoen
is om de sterren te redden. Alle officiele beschrijvingen voor dit Seizoen
zeggen niks over de zeven kleuren Prime Stars. ’Eén voor één gaan alle sterren aan de hemel op mysterieuze wijze uit en gooien geleidelijk de verschillende werelden van het Magisch Universum de duisternis in. De Winx-feeën gaan op een kosmisch avontuur dat hen naar de verste uithoeken van het Magische Universum zal leiden om de sterren zelf te redden’.
Wat hebben de Prime Stars te maken met de dreiging van de sterren?
Het antwoord is simpel: Niets. En dat is ook het probleem met de tweede helft van Seizoen 8.
Er is geen overkoepelend verhaal. En dat is niet om te zeggen het Seizoen, 26 Afleveringen
lang over precies hetzelfde moet gaan. Af en toe verandering
en afwisseling is goed, want altijd repetitief is natuurlijk best slecht.
En we weten dat Rainbow die fout nogal vaak maakt. Maar in de afgelopende Seizoenen
hebben ze het oké gedaan. Seizoen 5 ging over het oceaan en het onderwater-thema.
In het eerste helft ging het over de onderwater zoektocht naar de kracht van Sirenix.
In de tweede helft ging het over het onderwater avontuur om de oneindige oceaan te redden.
Het was afwisseling. Maar het bleef hetzelfde: Onderwater.
In het 8de Seizoen is het het probleem dat de tweede helft meer op grond afspeelt,
terwijl al sinds het begin is vastgesteld dat het Seizoen in outer space zou afspelen.
Ze moeten boven de atmosfeer zijn! Nee, waar zijn ze? Met hun beide voeten op de grond.
Seizoen 5 bracht afwisseling. Maar het haakte niet af van het thema.
Dit geldt ook met Seizoen 6. Seizoen 6 ging over legendes en mythologie.
In het eerste helft ging het over het Legendarium van Selina, en de Winx die de mythische wezens
moesten verslaan. In het tweede helft ging het over de wereld binnen het Legendarium,
en een manier vinden het magische boek voorgoed te sluiten.
Hier ook: Er was afwisseling. Maar het bleef bij hetzelfde thema: Legendes.
Zelfs in het tweede helft van het 7de Seizoen bleef het, zoals de eerste helft:
fee dieren. Ja, ze gingen in de tweede helft de Mini-Worlds in.
Maar daar waren nog steeds fee dieren aanwezig. Dit was hun leefomgeving!
In het tweede helft van Seizoen 8 komt er ineens het regenboog thema in onze gezichten geduwt.
De Prime Stars voelt alsof het eigenlijk een sideplot moet zijn, maar wordt behandeld
als een hoofdplot. Het is net alsof we twee plotten
in een Seizoen hebben. En dat hoort niet. Een Seizoen moet een overkoepelend verhaal hebben.
Het moet een gehele munt zijn. Niet constant de munt blijven omdraaien
Logisch dat het hele geheel zal verdwijnen. Als je, bijvoorbeeld, constant
je doel gaat aanpassen, zie je niet meer waar je oorspronkelijk naar mikte.
Als je constant je tekening gaat uitgummen en aanpassen, zie je
ook niet meer wat je eerst wilde tekenen. En dat is precies hoe ik me voel
met de tweede helft. Het doel was uit het zicht Het is meer regenboog thema als je kijkt naar de Prime Stars.
Alle Prime Stars hadden een kleur, en ze waren allemaal de zeven kleuren van de regenboog.
Dit voelde meer als een Sirenix zoektocht 2.0. Het ene verschil: Het was niet onderwater.
Het was op land. En het was niet eens in space. Waarom wijkte het tweede helft zoveel af?
Alle kleuren van de regenboog zitten wel in wit licht, maar dat kan
toch niet de enige connectie zijn met de sterren/space? In de eerste helft ging het meer over planeten en kernen.
En in de tweede helft over dingen bewijzen. De sterrendoos werkt ook precies hetzelfde als het Sirenix boek.
En de Prime Stars zijn hetzelfde als de juwelen op de Sirenix dozen. Je moet dingen voor bewijzen
om ze te krijgen. Sinds wanneer gaat dit Seizoen daarover? Er was totaal
geen opbouw hier naar toe. Ineens was er een gedoe met de wens komeet.
Eerder werdt er helemaal niet gesproken over de wens ster zelfs (tot de 14de Aflevering).
Het thema van de zeven kleuren Prime Stars voelt heel erg out of place in het 8de Seizoen.
En hier is een verklaring voor. Volgens WinxClubRus, was Cosmix oorspronkelijk een kracht
van de regenboog: ’De Winx, samen met Twinkly, worden naar het rijk van de Lumens gestuurd om
van koningin Dorana het geschenk van de zeven kleuren te ontvangen – de kracht van de regenboog –
Het kan een wit licht creëren dat dient doet als poort naar andere sterrenstelsels’.
Dit verklaart een heleboel waarom de tweede helft voelt alsof het er niet thuishoort
De zeven kleuren Prime Stars zou oorspronkelijk bij deze kracht van de regenboog-thema gehoort hebben.
Maar Cosmix is nu de kracht van licht en de sterren. Ik vraag me af waarom ze dat niet aangepast
hebben aan de huidige instelling van het Seizoen. Maar de tweede helft ging ineens over Mini-World-achtige werelden.
Wat heeft dat te maken met het space-thema? In de eerste helft zien we de Winx constant
in het heelal, of dat nu is om te vechten of om op missie te gaan.
Er was, bijvoorbeeld, een goede balans tussen de Winx hun dagelijks leven
en hun missies in space om de kernen te herstellen. In het tweede helft lijkt die evenwicht totaal verdwenen.
Er is totaal geen balans tussen de Prime Stars zoektocht en het space-thema.
Hoort de Prime Stars geen sideplot te zijn? Naast het space-thema?
Het space-thema is toch het hoofdplot? In sommige gevallen is het space-thema er helemaal niet eens meer!
En zien we de Winx helemaal niet meer in het heelal! De Winx zijn
het meeste van de tijd in de tweede helft op grond, op land, op het gras, whatever.
Waar zijn de verschillende, interessante planeten? Waar zijn de Lumens?
Ehh.. Waar ging dit Seizoen nou ookal weer over? Het lijkt wel twee verschillende boeken ineen.
Het is net als een boek over natuur én machines. Twee hele verschillende dingen. Ze zijn niet met elkaar te vergelijken.
En dat is precies zo met het heelal en de regenboog-thema’s.
Nee, het space-thema wordt in de tweede helft ineens helemaal uit het raam gegooid.
Inplaats daarvan, rijden ze op gekleurde magische eenhoorns. Dansen op Melody in een wedstrijd.
Een hoge toren in de wolken bezoeken. Een festival op Sparx bijwonen.
De perfecte jurk maken voor een koningin. Ballet dansen op Linphea.
Een geheime kamer in de fontein van Alfea. Wauw ja, zoveel space zeg
Is dit een Seizoen over het heelal? Eerder een Seizoen met allemaal random thema’s
die niets met elkaar te maken hebben. En niet om te zeggen dat het verhaal non-stop en 100% verhaal
moet zijn. Natuurlijk is af en toe filler heel belangrijk. Maar op een gegeven
moment had ik het gevoel alsof het verhaal hele verschillende kanten opgingen.
Dit lijken allemaal thema’s die passen in een ander Seizoen. Niet in een Seizoen over de sterren
en de planeten. Ik bedoel, je hoeft het niet persé weer over gebroken kernen te laten
gaan. Er zijn heel veel andere Science Fiction concepten die ontdekte konden worden.
Maar nee, inplaats daarvan kregen we.. regenbogen. Over gebroken kernen gesproken,
waarom stopte Valtor abrupt met de sterren aanvallen?
Waarom had hij ineens de Prime Stars nodig? De wens komeet verspreidde zichzelf in de vorm van Prime Stars
over de melkweg, en Valtor wilde haar hebben om meer macht te krijgen.
Maar zijn plannen gingen toch goed? Ik weet dat de Star Yummies het licht van sterren konden eten.
Maar waarom heeft hij nu ineens van die kleine pluizenballen nodig?
Het is zo vreemd hoe Valtor ineens dit Seizoen zo afhankelijk is van anderen, en later zelfs
van de Trix - waarvan hij weet dat ze toch altijd falen, waarom doet
hij dan niet zelf? Waarom heeft hij ze nodig? Normaal was hij nooit zo passief!
In Seizoen 3 stal hij alle spreuken zelf. Waarom kan hij nu ineens het licht niet meer zelf stelen?
Zoals ik al zei is afwisseling goed, maar ik kan gewoon niet wegdenken hoe een grote omschakeling
in het plot aanwezig is. Het voelt gewoon zo groot. Nog nooit in de andere Seizoenen is zo een switch
tussen een eerste en tweede helft zo verschillend geweest dat hele thema’s veranderd zijn.
Mini-Worlds horen duidelijk niet in Seizoen 8, dat is een Seizoen 7-thema.
Enchantix voelt ook heel erg out of place dit Seizoen. Het is alleen maar geimplementeerd om fans te pamperen.
Maar eigenlijk terwijl het niet eens past in het thema van het Seizoen. En dit zei ik al een jaar terug zo:
Toen zei ik ook dat de terugkeer van Enchantix raar is, omdat het totaal niks te maken heeft met
waar het Seizoen oorspronkelijk overgaat Maar schijnbaar wordt nu logica opgeofferd voor fanservice
In de eerste helft was er een perfecte balans van een sideplot en het space thema!
Waarom is dat ineens veranderd? Bijvoorbeeld in Aflevering 4 ’PopStars!’.
De titel klinkt alsof het compleet over de Winx als popsterren gaat, totaal geen space-thema, toch?
Fout. De Aflevering lost het op door de Winx incognito te laten gaan (naar het sterrenschip Peripla).. juist
om de kern van het schip te redden! Een perfecte balans tussen concert en space thema, toch?
De missies in de tweede helft spelen niet eens meer af in de ruimte. Of zelfs dichtbij space!
In de Aflevering ’Surprise Party On Earth’ waar Bloom naar de Aarde gaat om haar adoptiemoeders verjaardag te vieren was er ook een perfecte balans met de een side plot en een space thema. De titel van de Aflevering klinkt alsof het alleen maar om het feestje gaat. Maar hier ook weer, is dat bedrog. Ook deze Aflevering lost het perfect op, door (heel toevallig) de zon uit te laten gaan op Aarde. Op het moment dat Bloom op Aarde is. Dit keer kan de toeval vergeven.
Ondanks het verjaardagsfeestje, wijkte het niet van het verhaal af. Waarom kon er dan geen balans zijn tussen
de Prime Stars-thema en het space-thema? Als dit zo goed was uitgebalanceerd in de eerste helft,
waarom ging het in de tweede helft zo achteruit?
Dit was de Update over de vreemde switch in de eerste en tweede helft van Seizoen 8.
Hopelijk vonden jullie dit een leuke, interessante Update. Voor mij
was het meer een hele inzichtvolle. En ik hou ervan om nieuwe inzichten en perspectieven
op dingen te doen. Ik hou ervan om de andere kant van de munt te bekijken.
Ik ben geen persoon die meedoet met de kudde schapen. En ik ben blij
dat jullie ook zo denken. Met jullie praten is fijn
Wat vinden jullie van deze Update? Wat vindt jij van de eerste en tweede helft?
Wat vindt jij van de Prime Stars plot? En vindt jij de plotselinge
omschakeling ook gek? Laat je mening weten in de reacties
hieronder (of het Forum). Bedankt voor het lezen, en tot kijk!
Soortgelijke onderwerpen
» Winx Club Mysterie: Waarom is de tweede Transformatie van het Seizoen altijd zo simpel? (Sorry voor de lange Titel)
» WINX CLUB SEIZOEN 8 Officiele Enchantix BEELDEN! & Nieuwe Transformatie-animatie onthuld! + NIEUWS over Seizoen 8 tweede helft release-datum! & Meer!
» Winx Club Seizoen 5: Tweede helft:
» Winx Club nieuws: Fate: The Winx Saga Tweede Seizoen OFFICIEEL Bevestigd! – Nieuwe Informatie Fate Seizoen 2 – Winx Club Seizoen 9 Teasers Uitgelekt! – Een Spin-Off Over de Trix?! – SirenixWinx Blog ‘updates’ & meer!
» Wat ik denk over Seizoen 8 (de eerste helft)
» WINX CLUB SEIZOEN 8 Officiele Enchantix BEELDEN! & Nieuwe Transformatie-animatie onthuld! + NIEUWS over Seizoen 8 tweede helft release-datum! & Meer!
» Winx Club Seizoen 5: Tweede helft:
» Winx Club nieuws: Fate: The Winx Saga Tweede Seizoen OFFICIEEL Bevestigd! – Nieuwe Informatie Fate Seizoen 2 – Winx Club Seizoen 9 Teasers Uitgelekt! – Een Spin-Off Over de Trix?! – SirenixWinx Blog ‘updates’ & meer!
» Wat ik denk over Seizoen 8 (de eerste helft)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: