Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Plotgaten van Seizoen 8

Ga naar beneden

Plotgaten van Seizoen 8 Empty Plotgaten van Seizoen 8

Bericht van Admin vr okt 18, 2019 7:00 pm

Klets hierover de Update van 18 Oktober 2019:

Hoi jongens en meisjes! 😄 Leuk dat je weer langs gewipt bent voor deze gloednieuwe Update.
Vandaag mag ik, jawel, weer een nieuwe reeks bekend maken!
Huh? Alweer een nieuwe reeks? 😯 En wat over de mysterieuze karakters-reeks dan?
Daar komt volgende week Maandag weer een nieuw deel op.
Ik heb de laatste tijd namelijk weer zoveel nieuwe en leuke ideeën,
ik moest ze wel gebruiken 😝 Dit betekend niet dat alle andere reeksen nu af zullen vallen.
Het idee voor deze Update komt eigenlijk van lezer, Knight7572. Hij of zij
zei op Tori’s blog: ’Ik zie Tessa zo een top 10 Update maken over de Seizoen 8 plotgaten’.
Dit mag wel geen top 10 Update zijn, toch vondt ik het een heel goed idee om
ze allemaal eens op een rijtje te zetten. Waarom is dit een reeks? 😯 Omdat er zoveel plotgaten zijn,
ik kan ze niet allemaal in één Update bespreken. Dan zou de Update wel héél lang worden,
en zoveel tijd heb ik nou ook weer niet, haha. Waarom eigenlijk Seizoen 8 plotgaten?
Volgens veel Winx-fans, is Seizoen 8 het meest verwarrende Seizoen is van allemaal.
En ik geef ze niet ongelijk, want met de terugkeer van oude dingen (zoals Transformaties of oude karakters)
was er gegarandeerd plotgaten. Die gaan we allemaal bespreken in deze Update - en de toekomstige, natuurlijk.

Plotgaten van Seizoen 8 Sirenix-Enchantix
1) Nieuwe Transformatie-ontwerpen:
Het eerste plotgat van vandaag is een plotgat veel over gediscussieerd onder Winx-fans.
Het 8de Seizoen markeert de 15de verjaardag van de animatie-serie, Winx Club.
Ter ere van dat heeft Rainbow dit Seizoen heel erg nostalgisch gemaakt,
en veel oude dingen teruggebracht uit de oude Seizoenen, waaronder
oude Transformaties, zoals Sirenix en Enchantix. Maar de Transformaties
hebben met hun terugkeer ook gloednieuwe ontwerpen meegekregen 😯
Veel fans gissen waarom de Transformaties uperhaupt een nieuw ontwerp hebben gekregen.
Op zakelijk perspectief is het logisch: Het betekend meer poppen om te verkopen,
zo meer geld kunnen verdienen. Maar het lijkt erop alsof Rainbow niet goed
heeft nagedacht hoe ze dit oplossen in het verhaal van de tv-serie zelf (de continuiteit dus).
Een schrijver voor Rainbow, Franceso Artibani, heeft gezegt dat het Seizoen weldegelijk
een uitleg heeft voor de nieuwe ontwerpen. Maar het Seizoen is over, en als we
onze oren moeten geloven, hebben we toch echt niks gehoord! confused De Winx transformeerde
terug naar Sirenix en Enchantix’s nieuwe Transformatie ontwerpen.. alsof
er nooit wat aan de hand was. Dit is zeker een groot plotgat. Je kunt niet
zomaar een ontwerp veranderen in een Seizoen, terwijl het er vorig Seizoen nog drastisch anders uitzag!
Het is onrealistisch. Kleding veranderd niet ineens op een dag! (tenzij de Mandela Effect-theorie waar is 😝).
Dat is gewoon heel raar, en geen wonder dat men in de war is geraakt.
Ze hadden met veel excuses aankunen komen, zoals dat deze nieuwe Sirenix en Enchantix,
een soort ’upgrades’ zijn van hun eerdere versies, ofzo? Of dat is één andere versie is,
zoals Crystal Sirenix één van nieuwe versies is van Sirenix? Het is niet zo moeilijk, Rainbow.

Plotgaten van Seizoen 8 Stomme-Riven
2) Waar is Riven geweest?
Zoals we allemaal weten, ging Riven aan het einde van Seizoen 6 weg, omdat Musa en Riven
het hadden uitgemaakt, en hij besloot om ’aan zichzelf te werken’. Om een betere
held, en een beter vriendje voor Musa te kunnen zijn. Om vervolgens volledig Seizoen 7
absent te zijn. In Seizoen 8 Aflevering 1 verschijnt hij, maar alleen off-screen,
en we horen alleen zijn stem. In Aflevering 2 maakt hij zichzelf weer bekend
aan Musa en de rest. Na al die jaren absent geweest te zijn, liet hij
niks van zichzelf horen, en nu is hij terug.. en denkt dat alles oké is? confused
Nu-uh. Riven, we willen echt wel uitleg. En wel meteen. WAAR ZAT JE?
Dit is een plotgat waar helaas niet veel Winx-fans over praten. De meeste
van de fanwereld verwelkomt hem toch weer met openarmen.
Ze kunnen het niet schelen waar Riven heeft gezeten, als hij maar weer terug is.
Maar helaas zo werkt het niet. Wat is er met hem gebeurd? 😯
Wat heeft hij al die tijd gedaan om deze ’nieuwe, goede persoon’ te worden?
Musa heeft een paar keer bijna gesmeekt om uit te leggen
waar hij was en even in contact te blijven. Maar dat blijkt zelfs teveel gevraagd.
Alleen waar Riven meekomt aanzetten zijn romantische gebaren.
Veel video’s van professionele schrijvers zeggen dat off-screen ontwikkeling
eigenlijk een hele goedkope manier is. We moeten zien wat er gebeurd is
met de karakters. Je kunt niet ineens op magische wijze een karakter
beter maken! 😯 Het lijkt erop dat Rainbow ons niet eens de moeite heeft genomen om het uit te leggen.
En sinds Riven niet eens is veranderd is, en nog steeds geen respect toont
voor Musa’s gevoelens lijkt zijn hele ’jaren lange reis’ eigenlijk voor niks confused

Plotgaten van Seizoen 8 Daphne-Roxy
3) Waar zijn Daphne & Roxy?
Riven had voor mij nooit terug hoeven komen. Maar inplaats daarvan
zijn andere hele leuke karakters weg afwezig gebleven:
Daphne, de nimf van Sirenix & Roxy, de fee van de dieren.
Waarom deden ze niet mee in dit Seizoen? 😯 Iedereen was er, zelfs hele oude karakters,
zoals Ho-Boe, Miele, Valtor, Knut, etc. Maar Daphne en Roxy niet?
Het is eigenlijk een beetje schandalig (en onacceptabel). Ze waren zelfs niet eens
aanwezig in de achtergrond bij de andere Alfea-leerlingen.
In Seizoen 5 had Roxy ook weinig aandacht, maar ze was in ieder geval wel in de achtergrond gezien.
Waar, in hemelsnaam, kunnen ze zijn? 😯 En hoe kun je uperhaupt twee zulke belangrijke karakters
er nu niet bij hebben? Het is maar een vreemd geval Roxy was er wel bij in de Seizoen 8 strips van het magazine,
en ze is ook gezien in de nieuwe tekenstijl! Waarom hebben ze moeite gedaan
om haar ontwerp aan te passen aan de nieuwe stijl, alleen specifiek voor in de strips? confused
En niet voor in de serie? En nog belangrijker: als de dierenfee wel kan voorkomen in de strips,
waarom kan zij en Daphne dan niet in het 8de Seizoen, zelf? Wat beperkt het voor
ze om in het Seizoen voor te komen? Het kan natuurlijk ook liggen dat ze
gewoon geen plek in het plot hadden, ofzo. Je moet natuurlijk niet onnodig karakters erin schuiven
die niks toevoegen aan het verhaal. Misschien is het sterren-thema
dit Seizoen niet voor hun weggelegt. Maar waarom kan Riven dan wel terugkomen?
Ik begrijp er maar weinig van confused Eerlijk gezegt, is dit niet nieuw. Zoiets is al eens voorgekomen:
In het 7de Seizoen kreeg Roxy de Butterflix Transformatie niet.
Maar in het online Winx game ’Magix Mayhem’ wel. Maar haar hele eigen unieke ontwerp!
Er is eigenlijk geen excuus voor dit.

Plotgaten van Seizoen 8 Valtor-S8
4) Hoe was Valtor nog steeds in leven?
Zelfs met de terugkeer van de Seizoen 3 schurk zijn veel verwarringen ontstaan.
Door de hype van Valtor’s terugkeer zijn veel Winx-fans een groot plotgat vergeten
die er toch wel echt bestaat. Maar wacht.. Het was toch uitgelegt hoe Valtor nog in leven was?
In Seizoen 8, werdt hoogstpersoonlijk door onze schurk zelf verteld hoe hij weer terugkwam
en hoe hij weer zijn oude lichaam terugkreeg. Hij vertelde hoe Argan (later bekend als Obscurum)
Valtor’s ziel vondt die op Lumenia was neergekomen. En hoe hij met de kracht
van de sterren, Valtor’s zijn lichaam teruggaf. Je denkt dat het hiermee gedaan is?
Echt niet. Er klopt geen sikkepit aan het hele verhaal eigenlijk confused Hoe kan het dat
Valtor, in eerste instantie, een ziel heeft? Hij was toch geen echt mens? 😯
In Seizoen 3 werdt vastgesteld dat Valtor gemaakt is van drakenvuur, en dat
het enige manier is om het te verslaan, om zijn vuur te blussen.
Maar.. nu heeft hij ineens een ziel? Dat is niet verteld. Het is niet verteld
dat de oeroude heksen hem ook een ziel gaven! 😯 En hoe kan hij niet kapot zijn
gegaan nadat Bloom hem versloeg in Seizoen 3? Ze projecteerde zichzelf letterlijk in hem.
Hallo? Ze ging letterlijk in hem! 🙄 Als Bloom in het lichaam van Valtor zat, moet ze toch ook zijn ziel hebben vernietigd?
En waarom zweeft Valtor’s ziel nog wel rondt? En niet die van andere schurken?
Die zijn op hele andere manieren vernietigd. Als die nog zielen hadden, had ik dat nog
wel een beetje begrepen. Maar voor Valtor.. bijna onmogelijk eigenlijk.
En in het eindgevecht van het Seizoen tegen Valtor, versloegen de Winx hem
met een versterkte Cosmix kracht spreuk. Maar hoe weten ze nu zeker
dat zijn ziel niet weer vrij is? 😯 Ik had verwacht dat de Winx, om Valtor voorgoed
te verslaan, wel een manier zouden zoeken om ervoor te zorgen
dat hij nu echt niet meer terugkan komen. Om een schurk te verslaan, zoek je toch
naar de oorzaak of zwakte? Het leek niet echt alsof de Winx dat deden.
Als Valtor wéér terug is straks moeten de Winx dus niet verbaasd opkijken 🙄

Plotgaten van Seizoen 8 Flora-Miele
5) Flora’s vreemde bezorgdheid over Miele:
Haat jij ook dat gedoe tussen Flora en Miele? 🙄 En wel elk nieuw Seizoen dat er komt?
Ugh, het hangt me de keel uit. Ik wordt er ontzettend stapel gek van.
En niet alleen wij Winx-fans worden er geirriteerd van. Het klopt gewoon niet,
elke keer lijkt alsof de tijd zich weer herhaalt 😯 De Winx hebben een (gevaarlijke) missie op Linphea.
Miele wilt mee, maar Flora vindt dat ze nog te klein of te zwak is voor de missie,
en dan zegt Miele zoiets van: ’En wat als jullie me nodig hebben?’. Uiteindelijk als de Winx
verstrikt raken in een benarde situatie, komt Miele ze te hulp schieten
en bewijst ze aan Flora dat ze een waardige fee is en echt wel heel volwassen is geworden.
Tot volgend Seizoen.. Ook in Seizoen 8 gebeurd dit weer. Maar dit keer voelt het nog vreemder
dan eerst. In Seizoen 7 was dit toch afgesloten? 😯 Het leek in Seizoen 7 echt alsof Miele nu defenitief aan
Flora had bewezen dat ze het kan. Flora zei toen zelfs dat ze nog trots op haar was
en écht vindt ze gegroeit is. Zand erover, toch? 😯Waarom begint het dan
weer opnieuw in Seizoen 8? Dit is echt een groot plotgat, ook sinds
Miele, de Winx in Seizoen 7 van een groot gevaar heeft behoedt.
En Flora nu echt inzag dat ze totaal verkeerd was al die tijd. Het leek echt afgesloten, zoals ik al zei.
Wat nog meer kan ze bewijzen? confused Het is niet alleen maar slechte continiuteit,
maar ook slecht voor Flora’s karakter. Het laat haar lijken alsof ze een ondankbare
trut is. Elke keer redt Miele ze wel. Dus Flora, je zou wel wat dankbaren mogen zijn!
Ik weet dat Flora graag een verantwoordelijke grote zus wilt zijn die haar kleine
zusje wilt beschermen. Maar als je constant iemand gaat weerhouden
van de risco’s om pijn op te lopen of te falen, dan leert ze het toch eigenlijk nooit? 😯
Je leert juist door ervaring. Zo groei je juist. En door pijn wordt je hard
en meer weerbaarder. Helaas, ben ik bang dat Rainbow dit volgend Seizoen gewoon weer gaat doen..
ongeacht hoe irritant we het vinden.. confused

Dit was de Update met vijf Seizoen 8 plotgaten.
Hopelijk vonden jullie het een leuke en goede Update.
Knight7572, bedankt voor dit fantastische idee! 😄 Zoals ik al zei,
zijn dit niet alle plotgaten. Ik weet niet hoeveel delen lang het wordt. In ieder geval zal ik er zeker
voor zorgen dat alle plotgaten eens langs zijn gekomen.
Ik ga er zeker geen een missen 😜 Is er een Seizoen 8 plotgat die
ik de volgende keer in Deel 2 kan bespreken, die hier niet bij stond?
Laat die dan weten in de reacties. En wat vonden jullie verder van deze lijst van 5 plotgaten?
Vindt jij Seizoen 8 ook het meest verwarrende Seizoen? (Ik wel in ieder geval confused).
Laat alle je commentaar weten in de reacties hieronder - of het forum topic.
Dit was alles. Een heel fijn weekend, iedereen!!
😄
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum