Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het mysterie van Stella’s Sirenix wens (wat betekende het nou echt?)

Ga naar beneden

Het mysterie van Stella’s Sirenix wens (wat betekende het nou echt?) Empty Het mysterie van Stella’s Sirenix wens (wat betekende het nou echt?)

Bericht van Admin ma dec 09, 2019 7:00 pm

Klets hierover de Update van 9 December 2019:

Goed volk! 😄 Ik hoop dat jullie een goed weekend hebben gehad, ik heb zeker
een goed weekend gehad, want ik was namelijk jarig gisteren, en ik ben nu officieel 24 jaren oud! 😄
Ik heb verder een gezellige en een leuke dag gehad met mijn familie,
helaas, dat ik een beetje verkouden ben geworden en daarom
een beetje last van hoofdpijn had, maar dat ging naar een paar paracetamol wel weer goed.
Maar dat ter zijde, vandaag is het weer tijd voor een Winx mysterie! 😉
Vandaag gaan we het hebben over Stella’s Sirenix wens. Veel mensen
praten over Musa’s missende Sirenix wens, maar ik merk dat er niet
zovaak wordt gepraat over Stella’s wens. Maar de andere wensen van de Winx sloegen
ook nergens op, zoals Tecna’s wens om Zenith te verbinden met de rest van het magische heelal, terwijl
er eerder nooit een probleem was confused Maar ik denk dat Stella’s wens
wel de meest onlogische, vreemde, mysterieuze wens is van
allemaal! En dat is waarom ik er vandaag over wil hebben. Zoals jullie weten ben ik
altijd al een groot fan van mysteries geweest, en de brandende vraag
van vandaag is: Wat betekende Stella’s wens nu écht? 😯 Laten we beginnen:

Het mysterie van Stella’s Sirenix wens (wat betekende het nou echt?) Stellas-wens
Ik weet dat ik het al een paar keer over Stella’s Sirenix wens heb gehad op mijn blog,
en je moet dit niet vergelijken met Update ’de vreemdste Aflevering van Seizoen 8’ . Daar had ik het in het kort over, maar ik heb het er nooit in het uitgebreid over gehad,
en ik dacht dat dat nu eens tijd werdt 😝 In die Update had ik het over Seizoen 8-aspect
van de Sirenix wens, maar in deze Update wil ik de kaart echt helemaal open slaan,
en álle aspecten van deze Sirenix wens bespreken. En zoals ik al zei,
bekijken waar deze wens nu echt over ging. Dit is één van grootste Winx Club mysteries.
Wat bedoelde Stella toen ze de wens deed? 😯 Zoals we allemaal weten verdiende
de Winx in Seizoen 5 de oeroude oceaankracht, de Sirenix power.
Daarmee kregen ze hele nieuwe vermogens en spreuken, maar kregen ze ook de kans.. om een wens te doen.
Denk na? Wie wil er nou geen wens doen? (Ik zou er mijn rechter arm bijna voor geven. Nee dat meen ik niet).
Omnia, de opperbeschermer van Sirenix, vertelde de Winx dat hun gewone Sirenix beschermers
die kunnen inwilligen, maar ze wel hun lot moeten hebben behaagd. In andere woorden:
Ze krijgen ze niet voor niks. Ze moeten er wel wat voor doen.
– Bloom’s wens was om de Sirenix vloek vooraltijd te breken (en haar zus Daphne haar lichaam terug te geven).
– Flora’s wens was voor de mensheid om met liefde om te gaan met hun planeet (maar later zien
we in de derde film dat mensen nog steeds de oceanen bevuilen, dus het is een raar ding).
– Tecna’s wens was om Zenith te verbinden met de rest van het magische heelal (terwijl daar nooit eerder hints van waren gegeven).
– Layla’s wens was om haar neef Nereus weer tot leven te wekken (ookal was hij niet in een levensbedreigende situatie, ofzo).
– Musa, zoals we weten, had geen wens gekregen (ze wilde oorspronkelijk haar moeder terugwensen, maar besloot het niet te doen).
– En als laatste, Stella’s wens was om voor haar ouders beter naar elkaar te luisteren.
Stella heeft haar lot behaagd door te vertellen wat ze voelde aan haar ouders wanneer
ze ruzie hadden. Ze vertelde dat wanneer ze bekvechtte, het haar enorm kwetst
en pijn doet, en ze er verdrietig door voelt. In andere woorden: Ze wilt ze niet zo zien.
En ze wilt dat ze een manier vinden om beter naar elkaar te luisteren 😯
Maar wat betekend luisteren nu eigenlijk? Volgens carrieretijger.nl betekend luisteren
het volgende: ’Luisteren bestaat uit: belangstelling tonen, iemand de ruimte geven zijn verhaal te doen,
laten merken dat je luistert, vragen stellen en feedback geven’
.

Tot nu toe hebben Luna en Radius geen een van deze kenmerken laten zien.
Ze geven elkaar niet de ruimte om uit te praten. Ze laten niet merken dat ze luisteren (want ze begrijpen elkaar verkeerd elke keer 🙄).
Hun vragen worden altijd opmerkingen. Feedback geven wordt altijd
in een harde manier gedaan. Nee, er zijn duidelijk communicatie-problemen tussen de twee.
En dit is nog een kenmerk van luisteren: goede communicatie.
Wanneer je een misverstand hebt, is het wel zeker dat je niet goed hebt geluisterd
naar wat de ander zei en conclusies trekt. Maar is dit specifiek de reden waarom Luna en Radius gingen scheiden?
Ik ben daar niet zo zeker van confused Ik vindt het in eerste instantie al merkwaardig hoe Stella
nú pas zegt dat het haar pijn doet wanneer hun ruzie maken.
Luna en Radius maken al de hele serie door extreem veel ruzie.
Ja, Stella is altijd verdrietig geweest om hun scheiding, maar waarom maakt ze zich nú pas
enorm druk om hun ruzies en misverstanden? confused Waarom kwetst het haar nú pas?
Waarom heeft het nú pas impact op haar? Als dit is iets is waar ze al de hele serie door
mee rondt loopt, dan is dat niet duidelijk gemaakt en geen duidelijke
aanwijzingen naar gegeven. Stella heeft zich altijd meer druk gemaakt om het feit
dat de ouders, waarvan ze zoveel houdt, uperhaupt gaan scheiden.
Maar de oorzaak van de scheiding werdt nooit echt duidelijk besproken confused
In Seizoen 5 is het plotseling omdat Luna en Radius communicatie problemen hadden,
maar daarvoor is daar nog nooit op gehint. Het is iets wat zo out of the blue komt, en dat is een reden
waarom deze Sirenix wens eigenlijk nergens op slaat. Het is net alsof de creators
iets moesten verzinnen om Stella een wens te geven. In andere momenten
in Winx Club zijn er namelijk totaal andere aanwijzingen (ze waren niet duidelijk, maar ze waren er 😯)
gegeven waarom Luna en Radius gingen scheiden. In één van de Winx strips wordt
vermeldt door Luna dat ze gingen scheiden om ’staats zaken altijd belangrijker waren voor Radius dan wat dan ook’.
In Seizoen 5 (waar ze wens werdt gedaan zelfs) wordt gezegt door Luna dat ze gingen scheiden
van Radius vanwege zijn egocentrische, arrogant en trotse aard. En nu wordt er gezegt
dat het komt door.. communicatieproblemen? 😯 Het zijn allemaal gemengde berichten
over hun huwelijk en waarom ze gingen scheiden. Waarom ze uiteindelijk
uitelkaar gingen blijft een mysterie confused

En het helpt de wens en dit mysterie ook niet als we verder in de serie
nog meer gemengde berichten krijgen te zien. En deze keer over de status
van het huwelijk van Luna en Radius. In Seizoen 5 wenstte Stella voor haar ouders
om beter naar elkaar te luisteren. In de momenten die na de wens volgde,
zien we haar ouders weer handjes vasthouden en zelfs in elkaars armen, En we zien ze ook weer in elkaars armen zijn
in Seizoen 6 Aflevering 20 ’Stella geeft een feestje’. Ze lijken weer heel erg close te zijn geworden! 😯
Dit was nieuw, we hebben ze daarvoor nog nooit zo gezien. Eerder draaide ze elkaar de rug nog toe,
en wilde ze amper praten, en Luna wilde haar koffers pakken en vertrekken uit Solaria.
Eerder konden ze elkaar nog wel bij de keel grijpen. En nu houden ze elkaar weer vast,
knuffelen ze elkaar, en kijken ze elkaar weer verliefd in de ogen? confused
Wat is hier gebeurd? Natuurlijk, waar iedereen als eerste aan dacht was:
Dit is het effect van Stella’s Sirenix wens. Ze hebben geleerd van
haar wens om elkaar beter te begrijpen en hun communicatie is verbeterd.
Maar is dit eigenlijk wel het écht motief van de wens? Zoals ik al eerder zei, wenste Stella
voor haar ouders om beter naar elkaar te luisteren. Maar nu lijkt het van Seizoen 5 en voorwaarts
dat de koning en koningin van Solaria weer samen zijn en hun huwelijk weer
hersteld is. Maar betekende ’beter luisteren naar elkaar’ ook ’weer samen komen bij elkaar’? 😯
Ik denk het niet. Persoonlijk denk ik niet dat Stella de intentie had om haar ouders
weer terug te brengen. Ze wilden alleen dat de ruzies stopten, en dat is waarom
ze beter moesten communiceren en luisteren naar elkaar. Dat is toch waar de ruzies uitkwamen? 😯
Als Rainbow Luna en Radius weer samen had gewild, hadden ze dat veel duidelijker opgesteld.
De ruzies deden Stella pijn. Maar dat haar ouders niet meer samenzijn, had ze al Seizoenen
eerder geaccepteerd en de pijn ervan verwerkt. Dat was niet het probleem.
Stella weet nu dat haar ouders nu eenmaal niet meer van elkaar houden
en nooit meer van elkaar zullen houden. Ze weet dat ze hun liefde niet kan forceren (ik leg later uit wanneer ze dit zei)
Het is daarom een erg vreemde scenario hoe Luna en Radius daarna weer gedragen als een verliefde koppel confused
Dit was nooit het motief van de wens, dus waarom gebeurd dit?
En dat is niet alleen het enige probleem. Hoe komen ze weer verliefd in eerste instantie? confused
Naar elkaar luisteren en verliefd op elkaar zijn, zijn twee hele verschillende dingen.
Je kunt na een gebroken relatie of huwelijk weer op goede termen komen,
maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je weer van elkaar houdt.
Heel veel mensen blijven nog steeds vrienden zelfs wanneer hun relatie uit is.
Niet iedere break-up hoeft gewelddadig te zijn. Sommige mensen gaan kalm en met respect uitelkaar, zoals Musa en Riven in Seizoen 6.
Hiermee wil ik dus zeggen dat op een respectvolle manier met elkaar omgaan
en verliefd zijn opelkaar twee hele verschillende dingen zijn 😯
En later in het 8ste Seizoen, zien we helemaal niks meer van de effecten van deze wens
of van de eerdere close relatie van Luna en Radius confused

Het mysterie van Stella’s Sirenix wens (wat betekende het nou echt?) Lunaradius
Het lijkt alsof de Sirenix wens totaal is vergeten 😯 – en ik denk
niet dat de wensen kunnen uitwerken na een tijdje. En dat betekend dus dat Daphne
weer een geest zou moeten zijn en Nereus weer gewond zou zijn.
In Aflevering 17 zegt Luna dat ze vertrekt uit het kasteel van Solaria en Stella moet kiezen
of ze bij haar vader woont of bij haar moeder gaat wonen.
Er wordt gedaan alsof de scheiding van haar ouders nog vers en nieuw is, en vooral
omdat we in het begin van de Aflevering zien dat Luna nog woont in het kasteel – eerder woonde ze
er allang niet meer, volgens mijn informatie confused – en zoals ik al eerder zei, besluit ze om weg te gaan.
We nemen aan omdat Luna en Radius niet meer van elkaar houden.
Maar nu is de reden voor hun scheiding nog vager, in die Aflevering wordt niet vermeldt
waarom Stella’s ouders uitelkaar gaan confused Eerder wisten we dat het kwam omdat
hun huwelijk nogal aan de geweldadige kant was. Maar in deze Aflevering
lijken ze niet uitelkaar te gaan vanwege communicatieproblemen,
maar lijkt hun relatie veel kalmer, dan eerst. In de voormalige Seizoenen konden
ze elkaar nog onder het behang plakken, maar in Seizoen 8 lijkt het
alsof ze niet gaan scheiden vanwege Radius’ arrogantie, miscommunicatie, staatszaken, etc.
Het is nog onduidelijker dan eerst 😯 Eerder hadden we gemengde berichten,
maar gemengde berichten zijn ook berichten. Deze keer zijn er.. helemaal geen berichten confused
Dit maakt het mysterie nog groter waarvoor Stella’s wens nu écht bedoeld was.
Ik neem aan dat Luna niet zomaar weggaat voor de fun, het lijkt me overduidelijk dat sinds de Seizoen 5
wens zoiets als dit niet zomaar zou gebeuren, toch? Als Luna wegggaat, dan is dat
een teken dat ze niet meer bij Radius wilt zijn aka ze scheiden. Als ze bij hem wilt zijn,
dan blijft ze, en gaat ze niet weg, lijkt mij. En waarvoor ze ook uitelkaar gaan in Seizoen 8,
Stella’s wens was ook om te voorkomen dat dit weer eens zou gebeuren 😯

Maar er is namelijk nog een aspect hieraan dat heel vreemd is.
De wens was om ze beter naar elkaar te laten leren luisteren.
Maar de intentie was niet om hun liefde te laten herstellen, maar hun ruzies te verminderen.
En als de knallende ruzies de reden was waardoor ze uitelkaar gingen in de eerste plaats,
betekend dit dat de wens wél de intentie had om ze terug bij elkaar te brengen?
Want de momenten na de wens zien we Luna en Radius weer als een verliefd koppel,
maar in het 8de Seizoen zijn ze niet meer zo verliefd en gaat Luna weg, en kijken
ze eerder verdrietig, dan blij met elkaar. Waar was de wens dan wel voor? 😯
De wens is niet om hun ruzies te stoppen.
Maar nu is de wens ook niet om ze bij elkaar terug te brengen
of te voorkomen dat zoiets weer gebeurd, ofzo confused
De intentie van de wens is zo nu zo onduidelijk geworden door de gemengde evenementen
in de Seizoenen erna. En hoe weet ik dat Stella’s wens niet was om haar ouders weer bij elkaar te brengen? 😯
Dat was vanwege een zin die Stella sprak in die Aflevering!
In Seizoen 5 Aflevering 23 (de Aflevering waar Stella de wens doet) zegt ze nog heel duidelijk
’Ik weet dat ik er niet voor kan zorgen dat jullie elkaar aardig vinden,
maar ik zou willen dat jullie gewoon eens naar elkaar luisteren’
.
Zie je, luisteren en elkaar aardig vinden zijn twee hele verschillende dingen.
Het is daarom vreemd waarom we haar ouders in Seizoen 5 en 6 weer als een tortelduifjes zien
om daarna in Seizoen 8 weer de problematische huwelijk-thema erin te gooien.
Allebei de thema’s horen niet te zijn 😯 De wens van Stella wilde eigenlijk dat allebei niet gebeurde.
De Sirenix wens wilde niet dat ze weer verliefd werden op elkaar,
maar wilde ook niet dat ze weer het ’huwelijk met problemen’ werden.
Wat de wens wilde in eerste instantie was duidelijk. Maar is door gemengde berichten
in latere Seizoenen is het compleet weggevaagd en onduidelijk geworden confused

Dit was de Update over het mysterie van Stella’s wens, en wat het nu écht betekende.
Hopelijk vonden jullie dit een leuke Update.
Wat de wens dan wilde, is compleet uit elkaar gevallen door de slechte continuiteit van de serie.
Hoe dieper je graaft hoe meer je ziet dat deze wens heel veel scheuren heeft.
En dit geeft mij het idee dat de wensen uperhaupt nooit gebeurd zouden moeten zijn.
Ze waren een slecht idee, en hadden nooit moeten zijn geïmplementeerd confused
Wat vindt jij van Stella’s wens? Vondt jij het een goede wens,
en wat denk jij dat het betekend? Of denk je net als mij dat het een compleet mysterie is?
Laten we erover praten in de reacties hieronder.
Welk ander Winx Club mysterie kan ik wellicht de volgende keer bespreken?
Laat je ideeën ook hieronder achter. Ik kan niet wachten op jullie reacties!
Een fijne dag, Winx-fans!
😄
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum