Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom er zo weinig onpopulaire meningen zijn (in de Winx Club fanwereld)

Ga naar beneden

Waarom er zo weinig onpopulaire meningen zijn (in de Winx Club fanwereld) Empty Waarom er zo weinig onpopulaire meningen zijn (in de Winx Club fanwereld)

Bericht van Admin wo jan 22, 2020 7:00 pm

Klets hierover de Update van 22 Januari 2020:

Hey jongens en meisjes! 😄 Welkom terug bij nieuwe Winx Club-fanwereld Update.
Het was alweer een tijd geleden. De vorige fanwereld-gerelateerde Update
was nog in 2019. Maar nu, zoals we allemaal weten, zitten we al een paar weken in 2020.
Ik wil de eerste fanwereld Update van het nieuwe jaar beginnen over: onpopulaire meningen.
In het verleden heb ik het vaak gehad over soorten onpopulaire Winx meningen,
en vooral persoonlijke meningen van mijzelf die heel erg onpopulair waren
gezien de Winx Club-fanwereld, en ik heb het gehad over
waarom sommige onpopulaire meningen, onpopulair zijn 😯
Maar vandaag wil ik de andere zijde van de munt bekijken, en het hebben over waarom precies
er zo weinig onpopulaire meningen zijn in fanwereld van Winx.
Maar niet alleen dat: Ik wil het ook hebben over onpopulaire meningen in het algemeen 😯
Dus ook onpopulaire meningen van de wereld om ons heen, en bekijken waarom mensen
in het algemeen tegenwoordig bang zijn om anders te zijn, dan anderen.
Dit is een onderwerp waar helaas niet zoveel over wordt gepraat. En ik vindt het belangrijk
om hier wat licht op te schijnen:

Waarom er zo weinig onpopulaire meningen zijn (in de Winx Club fanwereld) Ducktape
Disclaimer:
Ik gebruik het woord ‘fanwereld’ en niet de officiele term ‘fandom’ zodat
het voor iedereen te begrijpen is (niet om te zeggen dat jullie dom zijn).
Deze Updates zijn controversieel. Ze zijn niet bedoeld om fans of mensen belachelijk te maken
of in een slecht daglicht te zetten. Het is om het woord te verspreiden over hoe
toxisch, slecht, en ziekelijk deze fanwereld is. Ik heb veel fanwerelden
gezien, maar die van Winx Club is toch echt de rotste.
Ik vindt het belangrijk dat hierover gepraat wordt.
Mensen worden hier belachelijk behandeld, meer als objecten!
Een alternatieve mening hebben wordt niet getolereerd in de fanwereld.
Sommige mensen zijn zelfs letterlijk compleet weggepest, omdat ze een alternatief perspectief
hadden op iets! Je wordt allerlei namen genoemd, als je het niet eens bent met ze of
als je met feiten en informatie over de serie aankomt. En willen dat Rainbow constant
luistert naar wat ze willen – ongeacht of het wel echt zo een goed idee is.
Dubbele standaarden en hypocritici zijn ook heel groot in deze fanwereld.
Ze willen ook niet loslaten aan de oudere Seizoenen van Winx. En vinden aan
de nieuwe Seizoenen niets leuk, ze hebben constant wat te klagen, ze kunnen totaal niet
naar de positieve aspecten kijken, en zien alleen het negatieve. En dat is belachelijk!


De originele titel van de Update was eigenlijk bijna ’anders zijn is een misdaad in de fanwereld’.
Ik heb de titel uiteindelijk niet gekozen. Maar het is nog steeds de waarheid confused
Anders zijn is écht een misdaad in de Winx Club-fanwereld.
Veel van jullie hebben het misschien al vaak gemerkt, maar populaire meningen
hebben de hogere hand bij de Winx-fans. In veel Updates van het verleden op het blog
heb ik het vaak over gehad hoe populaire meningen bij de Winx-fans worden
afgeschilderd als ’een feit, de wet, en zoals het hoort’. En dit terwijl
een mening ook fout kan zijn (vooral wanneer je het baseert op fabels confused)
Zoals, in de Update ’de oude Seizoenen waren perfecte-mythe’ vertelde ik hoe de Winx Club-fanwereld
nooit in een slechte manier praat over de oude Seizoenen - ze schilderen het af,
alsof het perfect is - terwijl als je dieper graaft je de plotgaten en andere scheuren
in het verhaal tegen zal komen. Maar echter is dit onmogelijk om met veel Winx-fans te bespreken.
Als je met ze bespreekt hoeveel gebreken de oude Seizoenen hadden, wordt je afgekraakt
en in sommige meeste erge gevallen zelfs gezegt dat ’je geen échte Winx-fan bent’ 😯
De oude Seizoenen zijn perfect is een extreem populaire mening en
de oude Seizoenen hadden gebreken is een extreem onpopulaire mening in de fanwereld.
De Winx Club-fanwereld doet het af alsof een onpopulaire mening hebben een hele slechte zaak is.
Vrijheid van meningsuiting bij Winx-fans is tegenwoordig extreem beperkt. En het is niet oké.
Iedereen zou een mening mogen hebben en die mogen uiten, hoe gek die ook is 😯 Als jij
denkt dat Seizoen 3 een zwak Seizoen is, zou je dat gewoon mogen vinden, maar inplaats daarvan
wordt je de mond gesnoert, wanneer je een onpopulaire mening hebt.
De Winx Club-fanwereld snoert je de mond wilt dus zeggen dat ze gewoon je het zwijgen opleggen.
Ze zorgen ervoor dat je je mond stil houdt. En ze weten precies hoe ze dat moeten doen - in een andere Update
had ik het nog over hoe meester manipulators Winx-fans eigenlijk zijn confused
Ze laten je het gevoel krijgen dat je je schuldig moet voelen voor je mening of argument.
Als je op Tumblr zegt dat Nabu een Mary-Sue is wordt je ’een racist’ genoemd.
Of wanneer je ergens anders je liefde uit voor het koppel Layla en Nex wordt
je ’krankzinnig’ genoemd. En wanneer je overal zegt dat Enchantix een Transformatie is dat ’overschat is’
zouden Winx-fans zeggen dat je beter van een brug kunt springen 😯
Een onpopulaire mening hebben in deze fanwereld is écht een misdaad,
en is genoeg om je leven voor te eindigen. Er gebeuren veel ergere dingen in de wereld (zoals
de bosbranden in Australie), maar als je over een Winx-onderwerp anders overdenkt,
is dat genoeg om zelfmoord voor te plegen. Je kunt echt geen andere mening hebben in deze fanwereld
of je bent een verschrikkelijk slecht mens. Ze laten je praktisch schuldig voelen voor je onpopulaire mening.
En het is absurd, want wat is er zo vreselijk aan? Ik vraag me serieus af
wat het nu uitmaakt of je mening nu populair of onpopulair is? 🤔 Iedere mening zou er gewoon mogen zijn!

Je zou niet de mond gesnoert moeten worden omdat je dit ene ding denkt.
Enchantix is een Transformatie dat vaak wordt geprezen bij Winx-fans, maar
als je vindt dat Enchantix niet zo een hele goede Transformatie is, zou dat oké moeten zijn.
Nabu is een karakter dat vaak wordt geprezen bij Winx-fans,
maar als je vindt dat Nabu een slecht karakter is, zou dat oké moeten zijn.
Layla en Nex is een koppel dat vaak wordt neergehaalt bij Winx-fans,
maar als je vindt dat het koppel wel leuk is, zou dat oké moeten zijn.
Maar toch gebeurd het. En veel anderen zullen dan zeggen: ’Trek je je niet zo aan van die mensen!’.
Maar dit is eigenlijk makkelijker gezegt, dan gedaan, want dit is één van
de redenen waarom er zo weinig onpopulaire meningen zijn in de Winx Club-fanwereld. Je wordt de mond gesnoert 😯
Er wordt voor gezorgd dat onpopulaire meningen nooit gehoord worden.
Wil je een onpopulaire mening horen? Zou je daar écht heel specifiek op moeten zoeken.
Als je op bijvoorbeeld Winx Club Seizoen 8 zoekt op Google zal altijd de populaire mening
de hoogste zoekresultaten krijgen. En je er niks van aantrekken gaat moeilijk, als je zulke ’namen’ wordt genoemd confused
En zeggen dat je ze uit de weg moet gaan is moeilijk, als je als Winx-fan elke
dag te maken hebt met dat soort figuren. Sommige mensen zijn niet eens
meer veilig op hun eigen Winx Club-blogs wanneer ze artikelen maken
over hun onpopulaire meningen 😯 Maar terwijl dat juist hun veilige haven zou moeten zijn.
Ik heb verhalen gehoord over Winx-fans, wanneer ze artikelen maakte over Layla en Nex
ze constant werden aangevallen in de comments van hun blog.
Geen wonder dat mensen het niet meer aandurven om hun onpopulaire meningen uit te spreken.
Ze krijgen geen kans om het te doen. Alleen de populaire meningen krijgen altijd een kans om zich te uiten.
Maar de onpopulaire meningen zijn nergens veilig. En zoals ik al zei, wanneer je ’namen’ wordt genoemd
is het logisch dat mensen stoppen hun onpopulaire mening te uiten.
Om te voorkomen dat ze weer zulke dingen zullen worden genoemd. Niemand vindt het leuk
om gehoort te worden wat voor een neppe Winx-fan ze zijn of wat voor een idioot
of verschrikkelijk persoon ze zijn, ongeacht hun mening. Dan hebben ze liever hun mond gesnoert
dan nog elke dag zulke vreselijke dingen genoemd te worden 😯
Het is net als een kind dat gepest wordt: het kind mist liever de les, dan dat hij nog een dag
moet opgescheept zitten met die pestkoppen, ongeacht of die de lessen leuk vondt.
Sommige fans hebben zelfs hun blogs gestolen om deze reden of zijn gestopt hun meningen
te verkondigen in hun blogartikelen. In deze manier bepaald de fanwereld eigenlijk gewoon
voor je wat je wel en niet kunt doen, ze zetten al deze ’standaarden’ op
voor iedereen, en zelfs voor je blog. Een blog zou moeten zijn
waar jezelf bepaalt wat je erop zet, wat je schrijft, wat je ermee doet, etc 😯
Maar nee, de Winx Club-fanwereld bepaalt voor je wat je wel op kunt zetten en wat niet.
Maar dit gebeurd niet alleen in deze fanwereld. Het gebeurd overal ter wereld: de hele wereld
wordt steeds meer de mond gesnoert.

Tegenwoordig wordt over heel veel verschillende onderwerpen je mond gesnoert
en bepaald wat je wel en niet kan zeggen over een bepaald iets.
Mijn off-topic updates gaan over hele controversiele dingen.
Maar elke keer schrijf ik ze met pijn in mijn maag, omdat ik bang ben voor alle ophef
die samenhangt met deze onderwerpen. Onderwerpen zoals LBTQ+, klimaatverandering,
racisme en discriminatie, etc. Op zulke onderwerpen zitten tegenwoordig
een hele grote grens en veel dubbele standaarden. Ik had in 2018 een artikel gemaakt
over waaorm homo’s worden gehaat. Ik kreeg er heel veel ophef door een persoon.
In dat artikel legde ik uit dat homohaat niet komt door de haters zelf. Maar het komt
door de media die het ook constant ’in onze gezichten duwt’. Maar zulke dingen mag je niet zeggen,
maar er mag wel over hetero’s gezegt worden dat er teveel van is confused Nu complot theorieën,
als voorbeeld, wordt steeds meer verbannen op heel veel platformen 😯
Youtube zorgt ervoor dat video’s over complot theorieën minder in de aanbevelingen komen van mensen.
TikTok heeft al heel veel complot theorieën verbannen van hun dienst.
Waarom noem ik complot theorieën? 😯 Omdat dat ook onpopulaire meningen zijn.
Ook deze complot theorieën worden door Youtube en andere social media
slecht afgeschilderd en gezegt dat ze ’beschadigend’ zijn voor kijkers.
Volgens nbcnews.com is volgens een onderzoek ’een link gevonden tussen narcisme
(aka, iemand die het hoog in de bol heeft) en complot theorieën’
.
Sommige websites zeggen zelfs dat complot theorieën gesteld worden als ’gevaarlijk voor de samenleving’.
Mensen willen niet graag horen dat ze een narcist zijn of dat dit betekend dat ze een slecht persoon zijn,
daarom droppen ze liever de complot theorie/onpopulaire mening, dan dat ze nog zo worden gezien.
Mensen vinden hun imago nog altijd belangrijker, als hun mening 😯
De zogenoemde ’acceptabele debat’ wordt steeds en steeds kleiner in de wereld. Ik heb het er net over toen ik het had over homohaat:
Je mag vanalles zeggen over hetero’s. Maar als je wat over homo’s zegt en andere
mensen van LBTQ+ community dan moet je zwijgen confused
En tegenwoordig kan je ook niks meer zeggen over zwarte, donkere mensen, moslims, enzovoort
en je krijgt een heleboel ophef. Maar zeg verdomde alles over blanken en christendom, en het is geen probleem.
Een voorbeeld daarvan is, filmmaker Michael Moore, zei ooit eens:
’Blanken zijn geen goede mensen, je moet bang zijn voor blanke mensen’.
Hij kreeg er geen consequenties voor. Maar wanneer hij deze zin had gemaakt over donkere mensen, moslims of joden
had hij zijn hele carriére op zijn buik kunnen schrijven. Maar wat gebeurde er wanneer
hij dit zei over blanke mensen? 😯 Nothing.
En dit geldt ook precies voor de Winx Club-fanwereld:
Wat je kunt zeggen in de fanwereld is ook zeer klein. Het is net als met Michael Moore die zei over blanke mensen
dat ze verschrikkelijke mensen zijn en hij komt ermee weg 😯
In de fanwereld kunnen fans verdomde alles negatief uitkramen over de nieuwere Seizoenen
en er mee wegkomen.

Maar als je maar iets negatiefs zegt over de oudere Seizoenen,
krijg je een heleboel ophef over je heen. In de fanwereld kunnen fans verdomde alles negatief uitkramen
over Nex. Maar als je maar iets negatiefs zegt over Nabu krijg je een heleboel ophef over je heen.
In de fanwereld kunnen fans verdomde alles negatief uitkramen over andere Transformaties.
Maar als je maar iets negatiefs zegt over Enchantix transformatie krijg je een heleboel ophef over je heen.
Zoals ik al zei worden onpopulaire meningen in de fanwereld afgeschilderd als een slechte zaak.
Maar zijn onpopulaire meningen wel écht zo slecht als Winx-fans beweren? confused
Ongeacht of ze onpopulair zijn, ze zijn een mening en mogen geuit worden.
Er zou geen ’acceptabele debat’ moeten zijn in de Winx Club-fanwereld.
Als dit jouw manier van denken is, is daar niks mis mee. Hoe jij denkt is ook
een deel van jouw indentitei, de manier op wie jij bent. Iedere mening is uniek,
want iedereen is uniek. Maar de Winx Club-fanwereld wilt mensen dus
praktisch beroven van hun indentiteit confused De fanwereld is een goed voorbeeld
van niet jezelf wezen. Ze gaan mee met de stroming en volgen altijd de kudde schapen.
Ze vormen geen eigen individuele mening. En wanneer iemand dat wel doet, is dat slecht.
Het is niet erg om anders te zijn en buiten de ’normen en waarden’ te vallen.
Sommige onderzoeken hebben zelfs uitgewezen dat mensen met een andere kijk op dingen
een ’rijkere en openere geesten hebben’ dan mensen die dingen maar simpel bekijken.
Maa als je sommige onpopulaire mening nader bekijkt zie je dat ze eigenlijk dingen realistischer bekijken
als populaire meningen. De populaire mening ’de oudere Seizoenen waren perfect’
is eigenlijk heel erg onrealistisch. Waarom? Niets is perfect 😯 De oudere Seizoenen kunnen niet perfect zijn,
ze hebben plotgaten en gebreken als je dieper graaft in het verhaal. En niet alleen maar in de nieuwere Seizoenen
zoals de fanwereld wilt beweren.

Dit was de Update over waarom er zo weinig onpopulaire meningen zijn (in de Winx Club-
fanwereld, en in het algemeen). Hopelijk vonden jullie dit een leuke en interessante Update.
Het is jammer dat er zo weinig over onpopulaire meningen wordt gepraat.
Ik hoop dat het met deze Update gelukt is om er meer licht op te kunnen schijnen.
Dit is een heel belangrijk onderwerp binnenin de Winx Club-fanwereld
en in de wereld van tegenwoordig in het algemeen. Wat vondt jij van deze Update:
Waarom denk jij dat er zo weinig onpopulaire meningen aanwezig zijn?
En heb jij onpopulaire meningen en hoe werdt daar op gereageerd door andere mensen?
Wat is volgens jouw een ’acceptabel debat’? Laat je mening weten in de reacties hieronder.
Tot de volgende Update, Winx-fans! 😄
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum