Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom Lord Darkar de schurk van Seizoen 8 had moeten zijn

Ga naar beneden

Waarom Lord Darkar de schurk van Seizoen 8 had moeten zijn Empty Waarom Lord Darkar de schurk van Seizoen 8 had moeten zijn

Bericht van Admin wo feb 05, 2020 6:58 pm

Klets hierover de Update van 5 Februari 2020:

Bonjour Winx-fans! 😄 Welkom terug in deze nieuwe Update.
Vandaag gaan we het hebben welke schurk geschikter zou zijn geweest voor het achtste Seizoen.
Dit is een onderwerp aangevraagd bij SirenixWinx lezer genaamd knight6831 (bedankt voor de suggestie! 🙂)
In de Update van vorige week heb ik het alleen even vermeldt gehad hoe Lord Darkar logischer geweest
zou zijn als de hoofdschurk van het Seizoen 8. Maar nooit erbij nagedacht om er een volledige Update over te maken,
dus hier is hij dan! Dit concept is niet nieuw: Fans hadden voorheen al gespeculeerd dat Lord Darkar diegene
was die de sterren terroriseerde. Maar zoals we allemaal weten werdt Valtor
uiteindelijk de vijand van het nieuwe Seizoen. Maar heb je opgemerkt hoe weinig
hij eigenlijk te doen heeft met het thema van het Seizoen? 😯 Ik wil het daarom
ook erover hebben waarom Valtor eigenlijk een hele vreemde optie was.
En ik wil het erover hebben waarom ik vindt dat Lord Darkar beter past bij het thema van de sterren en het heelal,
dan Valtor. Volgens mij is het wel duidelijk genoeg nu 😉
Ik ga nu uitleggen waarom ik denk dat Darkar in Seizoen 8 had moeten zijn:

Waarom Lord Darkar de schurk van Seizoen 8 had moeten zijn Lord-darkar
Voor veel Winx-fans is Valtor’s aanwezigheid eerder een stoorzender,
dan dat ze er enthousiast om zijn 🙃 - ik zal hier ook een volledige Update over maken binnenkort.
Ik vindt hem ook persoonlijk minder goed als hij was in het derde Seizoen.
Zoals ik al vaker zei, denk ik dat Lord Darkar een veel betere schurk voor Seizoen 8 zou zijn geweest.
Valtor voelt voor mij gewoon zo.. out of place confused Valtor hoort niet in Seizoen 8.
Valtor hoort in Seizoen 3, en nergens anders. Lord Darkar was geschikter geweest,
vooral thema en verhaal-wijze. Ik ben, zoals jullie allemaal weten, sowieso niet dol op het
concept van oude schurken die terugkeren - voor belangrijkere redenen.
Maar als ik een schurk zou moeten kiezen voor Seizoen 8, dan zou dat
wel echt Lord Darkar zijn, en voor goede redenen.

We gaan eerst kijken naar het verhaal van het achtste Seizoen om te kijken
hoe hij erin past. Het verhaal van het achtste Seizoen gaat als volgt: ’De Winx feeën beginnen aan
een kosmisch avontuur dat hen naar de verste uithoeken van het Magische
Universum zal leiden om de sterren zelf te redden. Een voor een gaan alle sterren aan
de hemel op mysterieuze wijze uit, waarbij ze geleidelijk de verschillende werelden
van het Magische Universum in duisternis worden gehuld. Zullen ze de schaduwen
kunnen verslaan die boven de sterren opdoemen?’
.
Deze officiele beschrijving van Winx Seizoen 8 gaat over de sterren
van de Magische Dimensie die langzaam aan uitdoven. Het Magische Universum
wordt in duisternis gehuldt. Het wordt steeds donkerder op veel werelden.
Er hangen schaduwen boven de sterren.
Aan wie denk je als je deze tekst leest, aan wie denk je als de de dik-gedrukte woorden leest? 😯
Er is maar één iemand die houdt van duisternis, uitdoven, donkerheid, schaduwen
en duisternis. Precies, dat is Lord Darkar.
Hij is de belichaming van alles dat zwart is. Hij is de duisternis zelf.
Dit is ook waarom hij zijn naam heeft gekregen. De naam ’Darkar’ komt af van het engelse woord ’Dark’
met een ’ar’ erachter aan geplakt om het kwaadaardig te laten klinken.
Als er een iemand is die graag het licht zou willen uitdoven dan is het Lord Darkar wel 😯
Volgens Winx Wikia heeft hij heel veel titels, en allemaal te maken met duisternis:
- Prins van duisternis.
- Schaduw Feniks.
- Meester van de schaduwen.
- Zwarte Feniks.

Lord Darkar is alles behalve licht, het is zelfs gezegt dat hij het tegenovergestelde
is van de drakenvlam - dat licht en goedheid symboliseert.
Valtor is geen tegenovergestelde van duisternis, al hoewel, hij de meester is van het kwaad.
Hij is ook gemaakt uit een deel van de drakenvlam. Dit betekend dat er dus
toch nog een fragment licht in hem zit. Niet om te zeggen dat dat betekend dat hij goed is,
maar gewoon om te zeggen, dat hij niet gemaakt is uit pure duisternis, zoals Lord Darkar.
Valtor heeft een andere krachtbron, in andere woorden.
Lord Darkar’s krachtbron is pure duisternis. Een veel grotere dreiging
voor de sterren. Dit is ook een andere reden waarom Valtor erg out of place
voelt in dit Seizoen. Hij heeft heel weinig te maken met het licht en duisternis-thema confused
Valtor had de schaduw-wezens nodig om het licht te stelen. Valtor kon het licht zelf niet stelen.
Hij heeft de krachten er niet voor om dat te doen. Lord Darkar daarentegen zijn kracht is juist
om energie op te absorberen. Dit is ook weer een andere reden
waarom Darkar een betere vijand geweest zou zijn in Seizoen 8.
Valtor en Lord Darkar’s krachten zijn niet hetzelfde. Valtor was geboren
uit een deel van de drakenvlam, terwijl Lord Darkar geboren was uit een deel
van de Schaduw Feniks (de duistere kant van de drakenvlam).
Ik denk niet dat iemand die gewoon gemaakt is van kwaadaardigheid genoeg is
om de sterren uit te doven 😯 De schaduw-wezens die ik vermeldde waren de staryummies,
dit zijn wezens gemaakt uit pure duisternis - waarschijnlijk vergelijkbaar met Lord Darkar -
die licht (a.k.a energie) kunnen absorberen, precies net als hem.
Er zijn al een paar momenten geweest in het tweede Seizoen waar Darkar licht wegnam
en het omzette in donkerte/schaduw: Herriner je je hoe hij Bloom’s Drakenvlam
in Seizoen 2 kon omzetten in de Schaduw Feniks? 😯

Als Darkar had teruggekeert in Seizoen 8 (inplaats van Valtor)
zouden de Winx meer uitdaging hebben gehad 😯 Ik denk dat Lord Darkar waarschijnlijk
geen Lumens meer levend zou houden op de sterrenwerelden om de Winx bij te staan.
Hij leeft op een plek waar geen levensoorten zijn, alles dood is, en de zon nooit schijnt.
Die zouden hem alleen maar in de weg staan 😯 De sterren zouden een vreselijke
ondergang hebben meegemaakt, had Lord Darkar ze aangevallen.
Darkar maakte het de Winx in Seizoen 2 altijd even wat moeilijker door een kloon
van Avalon naar Alfea te sturen als een afleiding voor de Winx.
Dit bewijst ook maar weer dat de missie in Seizoen 8 om de sterren te redden met Darkar zwaarder
te doorwegen zou zijn. En Lord Darkar zou geen visitekaartje hebben achtergelaten, zoals Valtor dat wel deed,
wat betekent dat de Winx zelf hadden moeten achterhalen dat hij het was.
Net als in de Nick Winx Club specials zou hij zich waarschijnlijk wel vermomt hebben 😯
Als Darkar terugkeert, zou de Winx creatiever moeten vechten omdat brute kracht hem niet zal tegenwerken.
In Seizoen 2 kon Layla niet zelf tegen hem op, en moesten de Winx
en zij met een strategisch en uitgestippelt plan komen om de Pixies te redden,
want met brute kracht alleen hielp niet tegen Darkar’s vloeken,
zoals je zag dat Layla probeerde, maar dat faalde confused De terugkeer van Darkar had de Winx
de situatie kunnen bezorgen waarin ze niet iedereen konden redden.
Darkar had de planeet van Domino vooral niet heel gelaten en niemand overleefde - volgens Seizoen 2
was hij de mastermind achter de vernietiging.

In andere woorden: Hij zette licht (de drakenvlam) om in duisternis (de schaduw feniks).
Dit is precies wat Darkar had kunnen doen in Seizoen 8 met de sterren
van de Magische Dimensie. Wanneer hij het lichtrotsklooster binnenstapte, zag
je dat al het licht en al het goede in het rijk wegvaagde, al met zijn aanwezigheid.
De lucht werdt donker en de wereld werdt zwart. En wanneer hij Bloom’s drakenvlam
stal van haar, absorbeerde hij letterlijk al het grootste licht in de Magische Dimensie 😯
We weten dus wel hoe het gegaan zou zijn in Seizoen 8 als Lord Darkar de schurk zou zijn geweest.
Maar niet alleen dat, de terugkeer van Darkar in het nieuwe Seizoen
zou een hoop plotgaten hebben gespaart. Zoals we allemaal weten
heeft Valtor’s terugkeer voor veel continuiteits-problemen gezorgt.
Maar ik denk dat Darkar’s terugkeer makkelijker en eenvoudiger te verklaren is.
Volgens Professor Wizgiz ’dat alles een gelijk tegenovergestelde moet hebben om te blijven bestaan ​​en de balans van het universum te behouden’. Dit betekent dat de Schaduw Feniks en de Grote Draak tegelijkertijd werden geboren en dat ze elkaar ook nodig hebben om elkaars krachten tegen te werken en het evenwicht van het Universum te handhaven.
Het kan zijn dat Lord Darkar nog steeds leeft, gevangen zit in de Relix-dimensie. Zoals ik al in een Update
zei, toen de Winx hem versloegen in het eindgevecht van Seizoen 2 met de laatste Charmix convergence
Maar het is nooit echt duidelijk geweest of dat echt Lord Darkar’s dood betekende.
We zagen alleen een fel licht, we zagen niet echt wat er met hem gebeurde 🤔
Hij kon daaruit zijn geteleporteerd, integendeel van Valtor waar het wel overduidelijkt
was dat Bloom hem vanbinnen uit vernietigde in het eindgevecht van Seizoen 3.

Dit was de Update over waarom Lord Darkar de schurk van Seizoen 8 had moeten zijn.
Sorry als de Update wat korter was dan normaal. Dit is wat ik te zeggen had
en meer kon ik niet bedenken. Hopelijk vonden jullie dit een leuke en interessante Update.
De volgende keer bespreek ik in detail wat ik vindt van Valtor’s terugkeer in Seizoen 8,
en zoals ik al zei in het begin, was ik niet zo enthousiat wat ze
gedaan hebben met hem in het achtste Seizoen. Verwacht deze Vrijdag gelanceerd te zijn 😉
Ik denk dat we het allemaal wel eens kunnen zijn dat Darkar een logischer keuze was geweest,
dan alle andere schurken. Hij is de meester van duisternis. Het licht wegnemen
van de sterren zou een eitje geweest zijn voor hem.
Wat vondt je van deze Update: Vindt jij ook dat Lord Darkar een betere schurk
geweest zou zijn voor Seizoen 8? Of vindt jij Valtor uiteindelijk wel oké?
Of had jij een andere oude schurk terug willen zien? Laat je mening weten in de reacties.
En als je andere suggesties hebt voor onderwerpen voor op het blog,
dan hoef je alleen maar even te roepen. Toedoeloe! 😄
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen