Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Winx Club-fanwereld: Layla & Nex racistisch koppel?

Ga naar beneden

Winx Club-fanwereld: Layla & Nex racistisch koppel? Empty Winx Club-fanwereld: Layla & Nex racistisch koppel?

Bericht van Admin vr sep 11, 2020 7:00 pm

Klets hierover de Update van 11 September 2020:

Ja, daar gaan we weer. Een nieuwe Winx Club-fanwereld en racisme Update.
Ik kan er niets aandoen. Ik kan er niets aandoen dat de fanwereld niet
wilt ophouden met deze leugens over racisme te verspreiden.
Maar het helpt dat ik het leuk vindt om ze te debunken elke keer! 😝
En het is een tijd waar BlackLivesMatter heel erg groot is.
Dit is een perfecte tijd om meer te praten over racisme, maar ook de leugens
rondom racisme - want het zijn er veel, helaas confused Daarom, bedankt dat je weer leest!
Racisme is een heel belangrijk onderwerp, en vandaag gaan we praten over Layla & Nex.
De Winx Club-fanwereld beweert dat dit koppel racisme vertegenwoordigt.
Is dit echt waar? Laten we dat uitzoeken:

Winx Club-fanwereld: Layla & Nex racistisch koppel? Aishaxnex
Disclaimer: Hier gebruiken we het woord ’fanwereld’ inplaats van ’fandom’
zodat het makkelijker te begrijpen is voor iedereen.
Fanwereld = meerderheid van Winx-fans en de fans die overheersen.
Dit zijn controversiele artikelen.
Updates over de Winx Club fanwereld moeten
gelezen worden met een open geest.
Deze Updates zijn niet bedoeld om mensen in een kwaad daglicht te stellen.
Hier hebben we het over de leugens, fabels en misverstanden gemaakt door
Winx-fans, en andere negatieve kanten van de fanwereld.

Layla & Nex, mijn favoriete koppel van de serie, Winx Club.
Maar in de Winx Club-fanwereld? Niet zo confused Daar wierp iedereen vuist naar hen.
Maar dat verhaal kennen we allemaal. En heb ik al meer dan 10 keer besproken .
Uitmelken? Dat doen we niet op dit blog 😂 Vandaag gaan we het hebben over iets anders.
Racisme is een groot onderwerp in de wereld, maar ook een groot onderwerp in de Winx Club-fanwereld.
In het verleden heb ik het al eens vaker gehad over racisme op het blog .
Het is alleen jammer dat er meer onwaarheden door de fanwereld heen circuleren,
dan waarheden. Het is belangrijk om te praten over racisme. Maar doe het dan wel goed
en verspreid dan niet nog meer leugens en onwaarheden - dit helpt de BlackLivesMatter juist weer niet.
Maar de Winx Club-fanwereld kennende, verbaasd het ons eigenlijk nog?
Ik denk het niet. Ze verspreiden overal leugens over, dus waarom zouden ze hier dan
de waarheid over spreken? confused (Dit doet me denken aan het Corona Virus).
Eens een leugenaar is altijd een leugenaar. Zo werkt dat gewoon.
Het verbaasd me daarom ook niet dat dit de zoveelste Update is waar ik
de racisme-leugens van Winx-fans ga debunken. Eigenlijk mag ik de fans ook wel beetje bedanken,
want dankzij hun leugens, heb ik dingen om over te schrijven (Oké, nee dit is niet grappig).
Als je niet onder een steen geleefd hebt de afgelopen jaren, weet je dat Layla X Nex
een erg gehaat koppel is en niet écht met veel liefde wordt behandeld door Winx-fans - Gelukkig wel door Rainbow.

Dit is natuurlijk vooral omdat mensen zo een hekel hebben aan Nex. En hun geliefde fee
van de golven met hem zien, kunnen ze niet uitstaan. Ze hebben al veel vuisten opgetrokken naar Nex,
hem allerlei namen genoemd zoals ’een schurk’ of ’pestkop’ (Al die dingen heb ik
al eens debunked op het blog in het verleden). Sommige wenstte hem zelfs dood.
Ja, de fanwereld kan heftig zijn. Daarom blijf ik er graag te buiten,
en heb me al een jaar heel erg teruggetrokken uit de comments secties en andere
Winx Club Community’s. Soms moet je gewoon stoppen met sommige mensen
te willen overtuigen van iets. Als ze niet luisteren, kun je beter ook maar tegen een muur praten.
Maar wist je dat Layla X Nex nu zelfs ’racistisch’ worden genoemd? 😯
Vast niet, hé? Dit is waarom ik je vandaag kom vertellen van: Ja, de hoop is écht op nu.
De hoop dat deze fanwereld ooit bij zinnen komt. De Winx Club-fanwereld
denkt dat het koppel Layla X Nex racisme vertegenwoordigt.
Er zijn wat beweringen en redenen rondt het internet gegaan waarom dit koppel racistisch is.
En dit is waarom ik het vandaag over wilde hebben, en ik wil kijken
of deze wel zo waar is, als wat fans claimen. Ten eerste is het eigenlijk wel een beetje
voor de handliggend waarom fans Layla X Nex racistisch vinden.
Het geeft ze een nieuwe reden en nieuwe excuus om het koppel nog verder te haten
dan dat ze al deden. Winx-fans doen het vaker, dan verzinnen ze gebreken
voor dit koppel die niet bestaan. Maar het is eigenlijk helemaal niet oké
dat ze racisme misbruiken op deze manier. Racisme is heel belangrijk en serieus onderwerp.
En je kunt niet zomaar overal het label ’Racisme’ op plakken confused

Op deze manier verdwijnt de criteria van wat racisme nu echt is, en wat racisme nu eigenlijk niet is.
Maar de duidelijke criteria van racisme is eigenlijk in mijn mening al verdwenen (Want racisme tegen blanke mensen
is geen racisme meer tegenwoordig). Maar vooral in de Winx Club-fanwereld is de criteria van racisme verdwenen
en is alles racisme nu bij fans. Maar het is wel overduidelijkt waarom dit koppel Layla X Nex
als racistisch wordt beschouwd. Het is duidelijk vanwege
de perceptie die ze hebben van Nex. Ze haten dit koppel, omdat ze Nex haten. Simpel.
Dit gaat gewoonweg allemaal om Nex. Layla is niet diegene die wordt gehaat - Ze wordt juist heel
erg beschermt, tegenover hem 😯 Zoals je al weet is de Winx Club-fanwereld’s perceptie van Nex
verkeerd, en totaal wat Rainbow voor hem in gedachten had. De fanwereld zien Nex als een gemene en wrede jongen.
En hem neerzetten met een karakter van kleur is ’ongepast’ natuurlijk.
Dit zullen fans natuurlijk niet openlijk toegeven. Maar met een beetje gezond verstand
is het wel erg overduidelijkt dat dit de reden is - en de fanwereld kennende natuurlijk 🙄
De Winx Club-fanwereld ziet Nex, zoals ik al zei, als een schurk en als een pestkop.
Een pestkop neerzetten met een karakter van kleur is racistisch, natuurlijk.
Maar zoals je weet is Nex helemaal geen pestkop, gemene jongen of zelfs een schurk.
De fanwereld ziet hem verkeerd. Ja, Nex is misschien een iets pittigere en brutalere jongen,
maar maakt dat hem meteen een gemeen of een schurk? Iemand die meer pittig is,
betekend niet meteen dat diegene gemeen of doortrapt is. Dit is een zeer zwart-witte
perceptie van de fanwereld - Maar daarover heb ik het in een andere Update .

Winx Club-fanwereld: Layla & Nex racistisch koppel? Aishaxnex-2
Maar de fans kunnen ook erg overdrijven. Nex kan soms erg arrogant overkomen,
maar vaak bedoeld hij het niet op die manier, verder is hij een jongen met goede intenties
en zal hij nooit iemand kwaad durven te doen. Die gebreken maken hem juist echt
en realistisch. Dit geeft hem persoonlijkheid en het geeft hem diepte.
De fanwereld roept namelijk al jaren voor een meer realistischer en interessanter karakter in de serie,
omdat de serie al bomvol stereotypes zitten. Maar nu hebben ze wat ze kregen (Nex),
en nu haten ze hem? - de fanwereld is zo hypocriet af en toe. Nex neerzetten
bij Layla is niet racistisch, want Nex is geen foute vent. Hij heeft gewoon iets meer pit
en is wat meer onbevreesd, dan de anderen. Hij lijkt juist heel erg op Layla.
Het lijkt erop dat de creators erover na hebben gedacht met wie ze Layla samenzetten.
Was Rainbow racistisch, dan hadden ze Layla met ieder andere jongen opgezet,
en had het hun totaal niet kunnen schelen wie het was. En hadden ze er totaal geen tijd ingestoken
met wie ze Layla opzette, dan hadden ze haar waarschijnlijk met Roy opgezet,
wiens karakter erg leeg en oppervlakkig is (Nog een reden waarom ik blij ben dat Layla X Roy geen item werden).
Maar toch willen fans dat Layla X Roy een ding worden? 😯 De fanwereld is zelf racistisch volgens mij!
Nex, wiens karakter erg veel diepte heeft, opgezet met een karakter van kleur (Layla)
is juist een symbool tegen racisme. Het zegt dat karakters van kleur
ook met respect moeten worden behandeld. Dit is alweer een teken van hoe goed Layla wordt behandeld
in de serie, ongeacht haar huidskleur. De relatie van Layla en Nex hebben ook de beste opbouw en ontwikkeling
gehad van alle koppels zelfs! Is dit koppel nu nog racistisch voor jouw? confused

Dit en het feit dat Layla en Nex elkaar nooit wat aan hebben gedaan en elkaar nooit pijn hebben gedaan.
Ja, ze hadden hier en daar wat conflicten. Maar dat is vrij normaal in een (gezonde) relatie.
Je kunt niet zeggen dat omdat Layla en Nex conflicten hebben, dat dat racistisch is.
Nex heeft Layla nooit wat aangedaan, haar nooit emotioneel beschadigd, haar nooit geslagen of andere dingen die niet oké zijn.
Nex behandeld Layla zoals ze ook behandeld wilt worden. Hij behandeld haar zoals ze is
en geeft haar de ruimte om te zijn wie ze is. En nooit hebben ze elkaar naar de haren en naar de nek gevlogen -
Zoals Musa en Riven ontelbare keren 🙄 Ze zijn eigenlijk één van de meest stabiele en volwassen koppels.
Een andere bewering waarom Layla X Nex als racistisch worden gezien, is iets wat fans openlijk
hebben toegegeven eens. Maar ook best voor de handliggend was:
En dat is de huidskleuren van Layla en Nex. Nex is een witte persoon en Layla een zwarte persoon.
In andere woorden: Black & White kunnen niet samen. Ja, dit is waarom fans dit koppel haten,
en waarom ze als een symbool van racisme worden beschouwd. Omdat ze allebei van andere afkomsten komen
en allebei andere huidskleuren hebben. En verschillende afkomsten kunnen niet naast elkaar bestaan
en al vooral niet met elkaar omgaan. Layla X Nex is racisme, omdat ze allebei verschillende etniciteiten hebben.
En deze perceptie van de Winx Club-fanwereld is heel erg verkeerd. Maar ook heel erg ouderwets.
Er bestaat zoiets tegenwoordig als interraciale koppels en gemengde huwelijken.
Het is juist iets wat tegenwoordig veel wordt besproken en erg wordt gestimuleert juist.
De Winx Club-fanwereld die dus wilt dat dit niet gebeurd is erg ouderwets. Waarom wees je juist niet blij
dat zoiets wordt gevierd? 😯 Er is niets mis met interraciale koppels. Dit is net als zeggen
dat een hetero seksueel geen relatie kan hebben met iemand die bi seksueel is.
Natuurlijk kan dat, en daar ook is niets mis mee. Waarom kunnen twee mensen van verschillende etniciteiten
geen vrienden zijn of geen liefdespaar zijn? En dat niet alleen, Layla en Nex zijn twee karakters in een magische wereld.

Ze komen van buitenaardse werelden. Layla lijkt misschien op een Afro-Amerikaans meisje,
maar dat is ze niet. Winx Club was nooit gebaseerd op cultuur. In geen een manier kan dit racistisch zijn,
omdat ze nooit gebaseerd waren op een cultuur of afkomst op Aarde.
Ze komen uit een buitenaards sterrenstelsel. Het zijn praktisch aliens. Deze bewering slaat dus nergens op.
En dit is juist een stereotype waar ze van weg willen bewegen. De stereotype dat zwarte personen
alleen met andere zwarte personen kunnen. En witte personen alleen met andere witte personen kunnen.
Ik ben vrienden met iemand die half Surinaams is. Maar ik ben een van afkomst puur Nederlander,
maar toch ga ik met haar om. Dit is omdat huidskleur en afkomst niet alles is, maar daden zijn het belangrijkste.
En in Winx Club zijn er veel meer interraciale koppels, zoals Flora X Helia. Maar daar zegt
de Winx Club-fanwereld niets over? confused Dit zegt mij gewoon puur dat ze dit doen omdat ze Layla X Nex haten.
Maar de bewering dat Layla en Nex niet samen kunnen zijn is eigenlijk zelf erg racistisch van aard.
Omdat het weer huidskleuren erbij betrekt. Fans zeggen letterlijk nu dat Layla en Nex niet samen
kunnen zijn vanwege hun huidskleuren. Dit is dus eigenlijk waar racisme nu precies overgaat,
want er worden rassen van elkaar onderscheidt. Een blank persoon mag geen relatie hebben met een donker persoon,
dan worden ze uitelkaar gedreven. En dat vanwege verschillende
geestelijke en fysieke vermogens ze nooit met elkaar zouden kunnen omgaan.
De Winx Club-fanwereld zou eens onderzoek moeten doen voordat ze beweringen maken.
En we zouden verdeeltheid juist niet moeten stimuleren, want we zijn allemaal mensen,
ongeacht onze afkomst, we hebben allemaal gevoelens, we hebben allemaal menselijke dingen,
ongeacht onze huidskleur. En guess what? In de liefde maakt het er niet uit hoe je eruit ziet en welke afkomst je hebt.
Liefde is liefde. Layla en Nex zijn twee karakters en twee persoonlijkheden, twee harten samen.
En dat is waar het in het einde altijd omgaat. Het is juist mooi dat Winx Club loskomt van stereotypes 😯
Afkomst is niet het enige van Layla en Nex’s indentiteit en de indentiteit van hun relatie.
Liefde gaat over daden en gevoelens, niet over afkomsten en huidskleuren. En dat de Winx Club-fanwereld
denkt dat Layla en Nex onmogelijk van elkaar kunnen houden vanwege hun huidskleuren
is racisme in zijn puurste vorm! En als Black en White niet samen kunnen,
kunnen Yin en Yang ook niet samen en leven en dood ook niet samen!

Dit was de Update over of Layla & Nex een racistisch koppel is.
Racisme is en blijft een belangrijk onderwerp. Vooral de waarheden en onwaarheden
omtrent Racisme moeten worden blijven besproken. In vele manieren bewijst
dit weer hoe hypocriet de Winx Club-fanwereld is. Ze schuiven de schuld af op Rainbow,
terwijl hun de fout maken. Ja, het is goed als je de boodschap blijft verspreiden
van anti-racisme. Maar houdt je dan aan wat je zegt (Practice what you preach).
Ga geen dingen zeggen, en dan eigenlijk het tegenovergestelde doen.
Als je niet weet wat Racisme inhoudt, doe onderzoek, voordat je je mond opentrekt.
Wat vondt jij van deze Update? Vindt jij Layla X Nex een racistisch koppel?
Heeft dit koppel iets gedaan dat aanstootgevend zou kunnen zijn?
Laat je mening weten in de reacties hieronder.
Een goed weekend iedereen!!
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum