Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Winx, en de gemeenschap: Liefde en Respect:

3 plaatsers

Ga naar beneden

Winx, en de gemeenschap: Liefde en Respect: Empty Winx, en de gemeenschap: Liefde en Respect:

Bericht van Admin wo okt 07, 2015 7:06 pm

Klets hierover de Update van Woensdag 7 Oktober 2015!

Hallo, en welkom terug. Je had zo’n Titel voor een Update, vast
niet verwacht op een Site zoals Sirenix-winx.
Ik zal het uitleggen: Dit is een nieuwe reeks.
Er is namelijk veel aan mijn hoofd te laatste tijd over de gemeenschap.
In andere woorden: Ik wou eens wat anders proberen.
Deze reeks gaat over, zoals ik al eens een beetje uitlegde, over onze samenleving,
zoals, het leven en de liefde, etc, met een beetje van Winx Club erin, zodat we toch
een beetje bij het onderwerp van Site blijven, maar: een groot gedeelte gaat namelijk
natuurlijk, over de gemeenschap.
Vandaag al begin van deze nieuwe reeks, gaan we het hebben over:
De Liefde, Vriendschap, en ook over Respect.
Drie erg passende onderwerpen.
Ik geloof dat het nu wel duidelijk is zo?
Laten we dan meteen beginnen!

Liefde:
Winx, en de gemeenschap: Liefde en Respect: 352orhy
Er is niets mis mee met verliefd worden - al wordt je verliefd op De Maan, is dat niet erg!
Wel, zie ik dat het woord ’Liefde’ voor iedereen een andere betekenis heeft, dat is
normaal, maar de meerderheid daarvan hebben één verkeerd beeld bij, De Liefde.
Liefde gaat niet om ’het verkering hebben’, dat is iets wat ik vaak in Winx Club zie voorkomen.
Rainbow geeft een beetje een vaag beeld weg in de tv-serie aan jongere meisjes.
Liefde is een gevoel, in andere woorden: Liefde zit in je hart.
Met echte liefde heb je amper woorden nodig om elkaar te begrijpen.
Liefde is slechts een woord, maar totdat er iemand in je leven komt die er de juiste
betekenis aangeeft. Het is jammer hoeveel mensen er zijn die misbruik maken van
iemands verliefdheid voor slechte doeleinden, zoals ik veel meer op het nieuws zie
tegenwoordig (oh, het was vorige week nog, volgens mij) hoe meisjes met
een geestelijk verstandelijke beperking, worden misbruikt in de prostituee. Dat is gewoon in één woord:
Zeilig. Die mensen hebben echt totaal geen hart. Ik zeg dit niet graag, maar ze tegelijkertijd is het wel een slimme aanpak
(niet in één positieve manier), om onzekere meisjes te pakken, die weinig zelfvertrouwen hebben.
Niet alleen zijn zij minder weerbaar, zij zien ook niet gauw de grenzen die er liggen in één relatie.
Nu weet ik dat haten een groot woord is, maar, zulke oplichters mag je wel terecht haten!
En, vooral het idee dat ze meisjes moeten hebben met een verstandelijke of lichamelijke beperking.
Gewoonweg ziek. Heb je ooit de film Lover or Loser gezien?
Dat gaat over de 15-jarige Eva, die wordt misbruikt door een Loverboy.
Daar zei de hoofdpersoon, een jongen Mees, de woorden: ’Jij ziet vrouwen als
een soort wandelde geldmachine, ofzo’ En, dat vondt ik in één kleine zin, toch erg goed
samengevat. Waarom gaat het tegenwoordig alleen maar om geld?
Als je het mij vraagt: Is geld niet eens belangrijk. Het is maar bedacht, door de mens, zelf.
En nu maakt het zelfs sommige levens kapot. Geef mij maar de Liefde, inplaats van veel geld!
Als er ooit een verhaallijn komt in Winx Club met een Loverboy, zal ik dat zeer op prijs stellen.
Ik vraag me af hoe Rainbow zoiets zal aanpakken.

Oke. Ik gleed een beetje van het onderwerp af..
Maar, nu weet ik het weer.. wat ik heb geleerd is dat, Liefde niet gaat om
kusjes en knuffels geven alleen, als je aan die dierbare persoon denkt is dat ook
een vorm van Liefde. Zelfs iemand heel erg missen is een vorm van Liefde.
Er zijn zoveel vormen van Liefde. Onthoudt ook: Als je ziet dat andere meisjes van jou leeftijd al wel verkering hebben,
en jij (nog) niet, is dat zeker niet raar! Voel je ook echt niet buitengesloten - en zij moeten jou ook niet buitensluiten.
Jou tijd komt echt nog wel. Misschien duurt dat wat langer dan de ander, maar ooit zal jij
ook ’de ware’ vinden, die van jou houdt zoals jij bent, en zijn hele leven heeft gewacht op jou. En het is het wachten zeker waard!
Ookal, kom je erachter dat je Lesbisch bent (of Homo, voor de mannelijke Winx-fans),
schaam je totaal niet! Ik vindt dat op welk geslacht je ook valt, het niet uitmaakt.
Liefde is Liefde. Het blijft hetzelfde.

Vriendschap:
Winx, en de gemeenschap: Liefde en Respect: 2ng51fa
Ik ben er pas sinds kort erachter gekomen, wat echte vrienschap nu eigenlijk inhoudt.
Dat gaan we nu bespreken. Wat ik me heb gerealiseert is: Echte vriendschap laat zien dat je soms ook zonder elkaar kunt,
zonder dat er iets tussen jullie veranderd. Oke. Ik weet dat het moeilijk is om dat soms in je vrienschap in te stellen.
Ik heb er zelfs nog soms moeite mee, om tijdelijk zonder mijn Bff’s te zijn.
Maar, als je je dat maar blijft realiseren, is dat eigenlijk al genoeg.
En natuurlijk geldt het bij vriendschap ook: Vriendschap is ook liefde.
Vriendschap gaat niet alleen om ’elkaar aardig vinden’, respect voor elkaar
hebben is een groot deel in een Vriendschap. Iedereen heeft weleens haar minder goede kanten, maar kun je niet iemand bevrienden?
Ik vindt dat niet. Iedereen maakt fouten, dat is gewoon een vorm van het leven.
En zoals, ik altijd zeg: Niemand is perfect! Behandel iemand ook zo, zoals jij
graag wilt behandelt worden. Dan denk ik dat alles wel goed zal komen.
Ik heb zojuist besloten een lijstje te maken met wat herkennings materiaal voor iedereen.
Oftewel: voorbeelden van een Goede vriendin en een Slechte vriendin.
Dit is ook makkelijker voor mij om te verwoorden.
1) Een slechte vriendin: Die alleen jou lach kent, en niet anders.
Als je huilt wordt ze boos of ontloopt ze je.
Een goede vriendin: Kent naast jou lach, ook je tranen en frustratie, etc.
En ze zal er altijd zijn om je te troosten.
2) Een slechte vriendin: Moedigt je aan voor slechte doeleinden zoals, roken of stelen.
Een goede vriendin: Zal je de juiste dingen vertellen, en weet precies wat niet goed is om te doen,
en bovendien: advies geven.
3) Een slechte vriendin: Kwetst je en pest je, of stookt iedereen tegen je op.
Een goede vriendin: doet het tegenovergestelde: Ze komt voor je op.
Geef die pesters maar eens een lesje!
4) Een slechte vriendin: Ontloopt jullie ruzies, en negeert je als je persoonlijke problemen hebt,
of haar steun nodig hebt. Een goede vriendin: Praat ruzies uit, en wordt nooit zo gauw boos, en is er als ze je steun nodig heeft.
Heeft ze zelf ook steun nodig, op datzelfde moment?
Dan huilen jullie samen bij elkaar uit.
5) Een slechte vriendin:
Zegt nooit Sorry, of heeft nooit oprecht spijt, of ze meent het niet (Als je schuldgevoelens hebt, is dat één teken van een goede gezondheid).
Een goede vriendin: Laat oprecht zien dat ze zich schuldig voelt, misschien, wordt ze ook wel emotioneel.
En ze doet er alles aan om het weer goed te maken.
6) Een slechte vriendin: Wordt boos als het niet naar haar zin gaat,
of als je in haar ogen een fout hebt gemaakt.
Een goede vriendin: Accepteert je fouten, en vergeeft je, en geeft haar eigen fouten ook toe.
7) Een slechte vriendin: Die liegt om haar eigen beter te laten voelen.
Een goede vriendin: Is gewoon, altijd eerlijk. Maar ze is ook niet verplicht 100% van zichzelf vrij tegeven.
Ookal ben je de dikste vriendinnen, een persoon kun je nooit honderd procent kennen.
Ze is niet verplicht om alle geheimpjes van haar te vertellen. Soms houdt je sommige dingen gewoon liever voor jezelf.
Ik heb ook twee hele lieve meiden als vriendinnen. Ze zijn bijna als zussen voor me
En ze doen met altijd goed: Ik kan altijd alles (maar ook echt alles!) bij ze kwijt. Niets is té gek.
Maar naast de persoonlike dingen, hebben we ook de grootste lol, en kunnen we samen super raar zijn
(in een goede zin!) Een vriendin kan aardig zijn, maar Aardig zegt niet altijd wat over de gehele persoon,
zoals je vast wel op had gemerkt in dit lijstje.

Wat ik erg jammer vindt, is dat ik veel mensen een verkeerd beeld hebben van ’een Jongen en een meisje samen’.
De meerderheid denkt dat dat betekent dat ze verkering hebben. Maar is dat echt waar?
Ik vindt dat je niet direct een liefdesrelatie hoeft te hebben, als je met een Jongen bent.
Een Jongen en een Meisje kunnen net zo goed vrienden zijn. Ik ben toch ook vrienden, met personen,
dat nu toevallig meisjes zijn, maar dan ben ik toch ook niet meteen verliefd op ze?
Dat geldt ook voor Jongens net zo goed. Het is irritant, hoe mensen toch dat verkeerde beeld
blijven behouden. Nog een voorbeeld is: Dat als Layla in Seizoen 6 Aflevering 1 tegen Sky praat,
ze toch ook niet meteen koppel zijn? Het zijn vriendin, oftewel: Ze zijn een team,
van goeierikken.

Respect:
[Hier wist ik helaas geen goede foto bij]
Nu, wil ik praten over wat me de laatste dagen was opgevallen,
en wat ik nu ga vertellen is iets over, een bekende Youtuber, genaamd Markiplier
(spreek je uit als: Marki-plijer. Want, het is Engels) die ik altijd een jaar volg.
De persoon achter het kanaal, heet Mark Fishbach, - hij speelt Games, maar doet ook af en toe vlogs - die recentelijk een vriend heeft verloren door de dood, en besloot hij één paar weken een pauze te nemen van Youtube (nu, is hij gelukkig weer terug!)
om zijn verlies te verwerken. Op Facebook zat een meerderheid van
de volgers, o.a mij, die hem steunde door zijn periode. Maar er was ook een hoeveelheid
volgers, die dat niet deden. Zoals, ik nog een paar dagen geleden door de commentaar sectie
scrollde, merkte ik daar soms wat andere reacties op dan ik op Facebook las.
Veel volgers leken niet echt te boeien of Mark nou door een zware periode ging of niet,
zij waren van mening dat hij door moest gaan. Ik schrok van die reacties.
Hoe harteloos kan een persoon zijn? Er was zelfs een commentaar met erin:
’Mark, je bent zo lui! Kom van je luie reet af!’ Vreselijk vondt ik het.
Ik liet zelfs één van mijn vrienden de berichtjes lezen, zij gaven mij gelijk,
belachelijk! Er waren zelfs wat mensen die hun abbonnee ophefte, omdat
Mark geen video’s meer uploadde. En dat is ook waarom dit kopje zo heet.
Waar is de Respect nog, tegenwoordig? Ik vondt deze situatie een goed voorbeeld.
Gelukkig, zijn de goede mensen nog niet de wereld uit, maar hoe kun
je het in je hoofd halen, zoiets te plaatsen? Kom op. Een dierbaar iemand verliezen
is wel het ergste wat je ooit kan overkomen. En, als je me kent, weet je dat ik een
beetje in karma geloof (Karma, houdt in dat als je iets slechts hebt gedaan, je wordt
bestraft door ’Karma’, en als je iets goeds hebt gedaan, je wordt beloont door de 'Karma’oftewel het onzichtbare, zoals De Hemel),
maar ik ben geen zweverig-type hoor Razz
Ik denk dat zulke mensen zeker ooit worden bestraft door Karma,
en als ze dan zelf een vriend(in) verliezen, ze realiseren wat ze hebben gezegt.
Ik ben zelf een aantal jaren geleden ook één beste vriendin verloren door haar ziekte
van Epilepsie. Dus, ik weet precies hoe Mark zich heeft moeten voelen.
De vriend van Mark is overigens, overleden aan zelfmoord.

Als laatste van dit gedeelte over ’Respect’ en laatste gedeelte van deze Update,
wil ik het nog hebben over wat ik vaak zie in de Winx Club fandom,
daar komt jammer genoeg ook vaak weinig respect voor.
Veel Winxers snauwen elkaars tekeningen af, of vinden het niet goed
als iemand, bijvoorbeeld de Sirenix transformatie van het vijfde Seizoen
niet mooi vindt, zoals de anderen. Dat is erg triest om te zien hoe mensen
elkaar zo behandelen. Ik vindt dat mensen meer hun verstand moeten gebruiken
bij wat ze maar uit hun mond flappen. Een discussie voeren is oké, maar doe
het dan netjes. En accepteer dat één ander niet is zoals jij.
Hopelijk is dit maar een tijdelijke generatie die zo gedraagt, en hopelijk
veranderd dat met de tijd. Maar er zijn zeker ook fijne plekken,
zoals Una Di Noi Winx, waar nooit op elkaar wordt gescheldt, en er altijd
urenlange gesprekken worden gevoerd over dingen in Winx Club,
en bovendien: Iedereen zijn of haar eigen unieke mening heeft, en niemand
daarop wordt aangekeken. Ik zou graag sommige personen die je daar wel
voor aankijken erop willen wijzen dat ze fout zitten, maar dat
helpt natuurlijk niet altijd. Daarom ben ik liever in community’s waar
er wel respect is. Dat kun je beter doen, dan dingen erger maken.
Ookal, ben ik één mens die gauw voor iemand anders zal opkomen,
je kunt ze maar beter met rust laten, en je er niks van aan trekken.
Het ene oor in, en het andere oor uit, zullen we maar zeggen.

Dit is het einde van dit onderwerp alweer.
Hopelijk hebben jullie genoten van deze deel 1 van deze nieuwe reeks.
Ik weet dat het anders is dan jullie normaal lezen,
maar dan hoeft het toch niet meteen, niet leuk te zijn?

Laat me in het Gastenboek of in het Forum weten wat je ervan vondt,
vertel me ook jou meningen over deze drie onderwerpen, die we zojuist
hebben besproken. Laat me hiernaast, ook weten wat jij nog meer graag wilt
lezen, wat betreft ’Winx, en de gemeenschap’? Ik heb nog talloze andere ideeen.
Zoals, ik ook graag iets wil schrijven over de Zwarte Piet Discussie,
en Pesten. Maar, misschien heb jij nog wel andere hele goede ideeen.
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Winx, en de gemeenschap: Liefde en Respect: Empty Re: Winx, en de gemeenschap: Liefde en Respect:

Bericht van Sandra wo okt 07, 2015 9:42 pm

Heeft ze zelf ook steun nodig, op datzelfde moment?
Dan huilen jullie samen bij elkaar uit.

Mijn hart smelt  Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Zo moooooooi  Crying or Very sad

Sandra

Aantal berichten : 1991
Registratiedatum : 07-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Winx, en de gemeenschap: Liefde en Respect: Empty Re: Winx, en de gemeenschap: Liefde en Respect:

Bericht van Admin do okt 08, 2015 6:36 pm

Bedankt Very Happy
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Winx, en de gemeenschap: Liefde en Respect: Empty Re: Winx, en de gemeenschap: Liefde en Respect:

Bericht van Kyana do okt 08, 2015 6:59 pm

Heel mooi geschreven!

Nu ik door de lijst van vriendschap ga, besef ik dat ik veel te lang bevriend geweest ben met iemand wat eigenlijk een slechte vriendin is. Ik had wel al langer door dat ze niet goed was, maar aangezien ze bij me in de klas zat had ik geen zin in drama er rond. Nu zit ik nog altijd met haar in de klas, maar aangezien het mijn laatste jaar is maakt het me niet veel meer uit.

Ze werd altijd boos, zo ineens. Ze zei niet waarom, ze stopte gewoon met tegen je te praten en keek constant boos. Sorry maar, zeg nu zelf wat doe je in zo een situatie? Als er iets is wat oh zo slecht is, zeg het dan tegen me en doe niet zo kinderachtig. Na een paar keer ben ik ook gewoon gestopt met er moeite in te steken, ze draaide altijd bij na een tijd.
Het enige wat ik echt een rot streek vind, is wat ze me deze vakantie gelapt heeft.

Ik heb twee beste vrienden gehad, al ongeveer 15 jaar bevriend mee geweest. Sinds ik een relatie had dachten zei dat ik geen tijd meer voor hun had, wat niet zo was. Ik laat nooit veel van me horen maar ik doe dat niet expres ik voel me gewoon altijd alsof ik stoor en ik heb altijd liever als iemand tegen mij begint te praten. Maar dus dat deden zij ook nog amper, het ging nog wel oke en die ene 'vriendin' (Ik noem haar Z) Waar ik mee in de klas zat begreep mijn kant wel.
Maar dus dat ging steeds slechter en ze begonnen mij gewoon te negeren via sms en nu dus is Z enorm goed bevriend met hun. Ze spreken heel vaak af en ze zetten altijd foto's samen op snapshat/FB/Instagram samen.
Soms spraken we wel eens met ons 4 af vroeger maar zij kent hun helemaal niet zo goed.

Ik ben dus feitelijk door een slechte vriendin mijn twee levenslange vrienden verloren.
Wat vinden jullie nu van zo een situatie en wat doe je daar zelfs mee?

Sorry dat het zo lang is, moest het even kwijt.
Kyana
Kyana

Aantal berichten : 369
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 26
Woonplaats : Tongeren

http://kyofarine.businesscatalyst.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Winx, en de gemeenschap: Liefde en Respect: Empty Re: Winx, en de gemeenschap: Liefde en Respect:

Bericht van Admin do okt 08, 2015 7:04 pm

Dat is erg moeilijk. Ik denk dat als die andere levenslange vrienden
met haar er vandoor gaan, ze eigenlijk nooit echte vrienden waren.

Ooit van de gezegde gehoort ''Vrienden komen, vrienden gaan.
Maar echte vrienden blijven altijd naast je staan''.
Ik denk dat zij gewoon dom bezig zijn, om zo'n mooie vriendschap met
jou te verknallen.
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Winx, en de gemeenschap: Liefde en Respect: Empty Re: Winx, en de gemeenschap: Liefde en Respect:

Bericht van Kyana do okt 08, 2015 7:10 pm

Het is ook wel een beetje mijn schuld, op het einde had ik contact ook volledig verbroken omdat ik het echt beu was.

Eentje sprak ik nog altijd mee als ik ze tegenkwam, maar via sms negeerde ze me altijd. Dus ik had tegen mezelf gezegd: Ik vraag nog 1 keer voor af te spreken, als ze me nu negeert, dan is het volledig gedaan.
Dus nu ben ik ook gestopt met tegen haar te praten als ik haar tegenkom. In het begin was het even raar, ze lachte mij nog aan maar ik keek gewoon weg. Ik vind als je niet de moeite kan doe voor mijn sms te beantwoorden dat ik ook geen moeite ga steken in een conversatie.

Het is jammer, en het geeft wel een gevoel van alleen zijn. Ik heb nog andere vrienden, maar het is toch niet hetzelfde en zeker dat als je terug denkt aan de herinneren die je allemaal gemaakt had.
Kyana
Kyana

Aantal berichten : 369
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 26
Woonplaats : Tongeren

http://kyofarine.businesscatalyst.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Winx, en de gemeenschap: Liefde en Respect: Empty Re: Winx, en de gemeenschap: Liefde en Respect:

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum