Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Musa’s toxische ouders verknoeit haar verhaal

2 plaatsers

Ga naar beneden

Musa’s toxische ouders verknoeit haar verhaal Empty Musa’s toxische ouders verknoeit haar verhaal

Bericht van Admin vr feb 21, 2020 7:00 pm

Klets hierover de Update van 21 Februari 2020:

Hallo wereld! 😄 Laten we de week goed afsluiten,
en het weekend goed beginnen met nieuwe Update!
Dit is de Update die ik had beloofd afgelopen Woensdag, daar had ik het over
hoe waarom Musa op verkeerde jongens valt.
Dit is de Update over Musa’s toxische ouders, en waarom het niks verklaart.
Je zult denk ik wel een beetje verbaasd op kijken van de titel van deze Update:
Sinds wanneer zijn Musa’s ouders toxisch en hebben ze een problematiek huwelijk? confused
Weet je. Dit is ook precies ook wat ik dacht. In Seizoen 8 is er namelijk op gehint door Musa’s vader,
Ho-Boe dat hij met Musa’s moeder, Wa-Nin (of Matlin, in andere versies) een problematisch huwelijk hadden,
net als Musa en Riven’s relatie nu. Maar als je dieper graaft, zie je dat er eigenlijk helemaal niks van klopt
van deze onthulling. En dat het eigenlijk heel veel gebeurtenissen in het verleden tegenstrijdt!
Waarom en hoe is Wa-Nin en Ho-Boe’s huwelijk toxisch? En waarom horen
we hier nu pas wat van? confused Laten we hier over praten:

Musa’s toxische ouders verknoeit haar verhaal Bruiloft-musas-ouders
Geen disclaimer deze keer.
Deze Update bevat verder geen spoilers.


Seizoen 8 Aflevering 22 ’The Secret of Harmony’ is de Aflevering die zich veel focust
op de relatie van Musa en Riven. Daar wordt onthuldt - of nouja, subtiel erop gehint - dat
Musa’s ouders een problematiek huwelijk hadden, vergelijkbaar met
die van Musa en Riven nu. In de vorige Update legde ik uit, hoe dit verklaart
waarom Musa in verkeerde relaties stapt en valt voor verkeerde jongens, zoals Riven.
Dit is een plotgat uit de weg geruimd. Maar ik heb zo zeer het gevoel dat
Rainbow het ’Musa’s ouders hadden ook een moeilijk huwelijk’-ding bedacht
hebben om Musa en Riven’s relatie te rechtvaardigen confused Ik was ook net zo verbluft als jullie.
Deze onthulling komt zo.. out of the blue 😯 Zoals ik al zei in de intro van deze Update:
Wat moet het eigenlijk verder verklaren? Verder dan het feit dat dit verklaart over Musa’s gedrag.
Het tegenstrijdt eigenlijk allemaal dingen. Het is eigenlijk net als Icy’s achtergrondverhaal in Seizoen 8:
Dit zou moeten zijn vastgesteld sinds het begin van de serie. In het begin van
de serie wordt er nergens op gehint of aangewezen dat Wa-Nin en Ho-Boe’s huwelijk toxisch en
problematisch was. Het is eigenlijk juist het tegenovergestelde:
Hun huwelijk was heel erg mooi en vredig! Nooit werdt het koppel afgebeeld met enige soort drama erin.
Het verhaal over het huwelijk van Musa’s ouders was juist heel erg tragisch. Nooit was het rampzalig.
Ergens lijkt het er erg op alsof Rainbow ervan houdt om met dingen te knoeien
waar eigenlijk niks mis mee was. Dit knoeit met het verhaal van Musa haar achtergrondverhaal
en het verhaal van haar ouders in de serie. Het verhaal gaat over Wa-Nin en Ho-Boe die
elkaar ontmoette, dolverliefd opelkaar raken, besloten te trouwen,
samen op tournee gaan, en uiteindelijk Musa verwekken 😯
Maar Wa-Nin die steeds slechter werdt door haar ziekte, en ze niet genoeg geld hadden om
medicijnen voor haar te hebben, waardoor ze op een dag instort op het podium,
en ze overlijdt. Dit is het verhaal van Musa’s ouders die we hebben geleerd
sinds het tweede Seizoen. Zoals ik al zei, het koppel werdt altijd dolverliefd en dolgelukkig
afgebeeld. Er zat geen problematieke aspecten aan. In de 4Kids versie waren
ze zelfs zo verliefd dat ze hun carriére voor elkaar opgaven! 😯

Maar nu in Seizoen 8 moeten we plotseling geloven dat hun huwelijk toxisch was? 🙃
Wat verklaart dit? Helemaal niets. We moeten nu ineens geloven dat Wa-Nin
een soort Riven was voor Ho-Boe? Dat ze een moeilijk en problematisch persoon was?
Wa-Nin werdt altijd afgebeeld als een liefdevolle moeder
en liefdevolle echtgenote voor Ho-Boe. Er was niks gewelddadigs aan, het leek erop
alsof ze zelfs geen vlieg kwaad zou doen. Zoals ik in de vorige Update zei, zien we
hoe lacherig Ho-Boe erover doet wanneer Musa en Riven een knallende ruzie hebben.
Het verklaart niet waarom Ho-Boe er zo oké overdoet over
hoe problematisch hun relatie is confused Herriner je je in Seizoen 2 hoe minachtend hij deed tegenover Riven?
En hoe hij riep tegen Musa, dat hij een verkeerde knul is?
Hij heeft gelijk natuurlijk. Maar het verklaart niet waarom hij in Seizoen 8
het goed vindt dat Musa, bij hem is. En nog een ander ding: Als hij de ervaring
weet van een ongezond en toxische relatie, waarom moedigt en steunt Ho-Boe het dan juist
nog meer aan? In de vorige Update zei ik dat Ho-Boe misschien de Musa in het huwelijk
geweest zou kunnen zijn, en hij diegene is die alles tolereerde.
Maar zelfs Musa heeft op een gegeven moment zoiets gehad van ’en nu ben ik het echt zat’
met Riven. Waarom heeft Ho-Boe dit dan niet gehad met Wa-Nin? 😯
Heeft hij dan niet op gegeven moment gehad ’en nu ben ik er echt klaar mee, ik wil scheiden’.
Hoe kan hij niks geleerd hebben van deze zogenaamde problematisch huwelijk?
(als we moeten geloven wat Rainbow zegt). En ik weet het, ik weet het. Sommige families
lijken vrolijk van de buitenkant en binnenshuis is meestal waar de drama optreedt,
maar als dit Rainbow’s bedoeling was vanaf het begin, hadden ze het wel veel duidelijker moeten maken 🙄
En de flashbacks dan van Musa? Die zijn ook een belangrijk deel van het verhaal.

In Aflevering 22 wordt zelfs nog een flashback getoond waar we een hele vrolijke
familie onderonsje zien met Wa-Nin, Ho-Boe en kleine Musa.
En hier nogmaals: Er wordt een liefdevolle familie afgebeeld.
Als Rainbow ons wilt overtuigen dat hun huwelijk en thuis-situatie problematiek was,
dan hadden ze dit natuurlijk vanaf het begin moeten vaststellen, maar ook duidelijker moeten vertonen.
In die Aflevering zien we een flashback met een liefdevolle en vredige familie,
en een minuut later wordt er bepaald dat hun familie problematiek is?
Denkt Rainbow dat gewoon te zeggen, zonder bewijs, ofzo? 🙄
Waar zijn de aanwijzingen? Waarom zien we een goede relatie tussen ze,
terwijl ze elkaar eigenlijk diep moeten haten? En dit is niet het enige:
Het verpest de dood van Wa-Nin. In een Update uit Januari had ik het over waarom
Nabu’s dood zoveel impact op ons had. Een van deze redenen was omdat
de relatie van Layla en Nabu zo perfect leek en praktisch dramavrij was.
En dit is eigenlijk wat Nabu’s dood zo tragisch maakte. En wellicht ook de reden
wat Wa-Nin’s dood ook zo tragisch maakte. Maar nu Rainbow heeft onthuld
dat het huwelijk van Wa-Nin en Ho-Boe heel erg problematisch was
haalt dit eigenlijk de tragedie weg van haar dood. Waarom? Haar dood is nu niet zo heel erg meer,
want ze heeft nu gebreken gekregen: het lijkt erop dat de creators hebben besloten dat Wa-Nin dus
waarschijnlijk een lastig persoon was - dit is eigenlijk een best groot gebreken, als je het zo bekijkt 😯
Het maakt haar dood niet zo heel erg verdrietig meer. Stel je eens voor als Riven zou overlijden.
Zou je dan verdrietig voelen? Absoluut niet. Sommige zullen juist een gat in de lucht springen
en juichen. Waarom? Omdat Riven een vreselijk persoon is. En nu wordt aangegeven
in Seizoen 8 dat Wa-Nin net zo een moeilijk mens was als Riven,
wat is er dan om verdrietig om te zijn? 😯

Musa’s toxische ouders verknoeit haar verhaal Wa-nins-graf
Waarom zijn Musa en Ho-Boe dan zo verdrietig om haar dood?
Ik weet dat een moeder of echtgenoot verliezen verschrikkelijk is, en ik leef mee
met iedereen die dit moet meemaken, maar zou je iemand waarmee
je altijd maar drama had, wel echt zo missen? 🤔
Dit doet me erg denken aan iets wat ik zelf heb meegemaakt. Twee jaar geleden
overleed een meisje van mijn school
door verkrachting en moord. Iedereen was meteen in de rouwstand. Maar ik niet.
Hoe kan dat zou je denken? Dit meisje was namelijk altijd heel erg gemeen tegen mij.
Dit meisje pestte me namelijk altijd heel erg op school. Ik was daarom helemaal niet verdrietig.
Ongeacht hoe erg het was wat haar was aangedaan, ik voelde gewoon helemaal geen verdriet.
Wat was er om verdrietig over te zijn? 😯 Het is misschien verschrikkelijk voor alle
nabestaanden, en ik snap dat Musa, haar moeder mist.
Het hoeft ook niet zo te zijn dat Wa-Nin, een slechte moeder was voor kleine Musa.
Misschien is het het feit dat zij en Ho-Boe heel vaak elkaar dwars lagen, hun huwelijk zo ingewikkeld maakte.
Maar dit verklaart niet waarom Ho-Boe er zo verdrietig om was. En in de flashbacks
van Seizoen 2 zien we zelfs dat hij in een soort depressie belandt, omdat de dood
van zijn echtgenote hem zo traumatiseerde. Zo erg zelfs dat hij Musa
wilde tegenhouden om zangeres te worden. Het slaat echt nergens op confused
En het lijkt erop alsof dit ter plekke verzonnen is, en ook nog ondoordacht is.
Zoals ik in het begin van deze Update al vermeldde: het lijkt erop dat dit een poging
is van Rainbow tot het normaliseren van een toxische relatie, oftewel,
het lijkt erop alsof ze het willen rechtvaardigen. In de vorige Update legde ik het uit
dat het wel een goede verklaring en reden kan zijn voor Musa’s gedrag.
Maar nooit kun je een problematieke relatie of huwelijk rechtvaardigen.
Een verklaring of een rechtvaardiging zijn twee hele verschillende dingen.
Niemand verdient te blijven in toxische omgevingen, of dit nu partners zijn of
familieleden 😠 Niemand verdient het om slecht behandeld te worden.
En ik walg ervan dat Rainbow dit probeert goed te praten. Er is niets goeds aan een toxische relatie! 😠

Dit was de Update over hoe Musa’s toxische ouders haar verhaal verknoeit.
Ik hoop dat jullie het een goede Update vonden.
Ik snap niet hoe Rainbow met verhalen van karakters en andere aspecten van de serie
(zoals Musa, Icy en Valtor, Enchantix) besluiten te gaan knoeien.
Dit geeft mij het idee dat ze volgend Seizoen met nog meer gaan rotzooien - we zagen
het al met de live action. Ze blijven dingen eraan voegen die niks verbeteren aan het verhaal. Ze creëren alleen
nog maar meer plotgaten in de tussentijd. Zeggen ze niet altijd dat ’Als het niet kapot is, probeer
het dan ook niet te reparen’
? Ik denk dat dit opsomt wat Rainbow heeft gedaan in het achtste Seizoen,
en ik maak hier binnenkort nog een volledige Update over. Verwacht die dus heel gauw.
En ohja, wat heeft Rainbow met toxische ouders of slechte familiebanden? Heb je al gemerkt hoeveel er zijn in de serie?
En welke die het niet waren, worden later zo gemaakt. Kan geen een familie liefdevol meer blijven?
Maar wat vondt jij van deze Update: Wat vindt jij van het Wa-Nin en Ho-Boe’s
problematische huwelijk-thema? Vindt jij het wel oké of erg vreemd, net als mij?
Of heb jij nog andere argumenten hierop? Laat je mening weten in de reacties hieronder.
Een vrolijk weekend allemaal!! 😄
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Musa’s toxische ouders verknoeit haar verhaal Empty Re: Musa’s toxische ouders verknoeit haar verhaal

Bericht van Noell2006 vr feb 21, 2020 7:27 pm

Typisch Rainbow goede dingen direct in de war gooien waardoor je echt verbaasd bent zo van huh???
Noell2006
Noell2006

Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 12-02-20
Leeftijd : 17
Woonplaats : Nederland, Klazienaveen

https://welkombijdewinxclub.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Musa’s toxische ouders verknoeit haar verhaal Empty Re: Musa’s toxische ouders verknoeit haar verhaal

Bericht van Admin zo feb 23, 2020 2:37 pm

Noell2006 schreef:Typisch Rainbow goede dingen direct in de war gooien waardoor je echt verbaasd bent zo van huh???

Precies. Voor mij lijkt dit alsof ze dit gebruiken om het verhaal verder uit te strekken.
En dat is verder oké. Maar dat kan ook zonder dingen in de war te gooien.
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Musa’s toxische ouders verknoeit haar verhaal Empty Re: Musa’s toxische ouders verknoeit haar verhaal

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum