Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje? Empty Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje?

Bericht van Admin wo jul 22, 2015 6:53 pm

Klets hier over de Update van 22 Juli 2015!

We weten dat Musa en Riven’s relatie altijd al ongezond was, al sinds het allereerste begin
van de show. Maar is het ooit precies uitgelegt, wat een verkeerd, geweldadig, en aggressief vriendje inhoudt?
Dat is waar het vandaag vooral over gaat. En ook een stukje Seizoen 7 komt aan te pas:
Is een nieuwe liefde voor Musa een verstandige keuze?
Dat betekend dat er veel te praten valt vandaag. Accepteer jij het nog dat Riven en Musa bij elkaar zijn? Ik niet, ik vindt
het vreselijk voor Musa hoe ze zo wordt behandeld door iemand die ze niet
verdient. Riven is een beetje een eenzame wolf. Hij is zeer concurrerend en kan
gemakkelijk jaloers worden, soms agressief en heeft een aanleg voor sport en lichamelijke gevecht.
Hij heeft moeite met het uiten van zijn emoties. In Seizoen 6 was hij erg geobsedeerd met trainen.
Musa zei in Aflevering ’Het muziek Café’ zelfs: (Niet de officiele dialoog) ’ Ik heb er genoeg van dat je me negeert, Riven!
Alleen wat je doet is je boomerang rondt gooien, als alsof dat is het enige waar je aan kunt denken!
Zie je me eigenlijk nog wel staan?’ Wauw. Intens. Ik snap wel dat dat de limiet was voor Musa. Riven is echt een grap,
Hoe koud kan een mens wel niet worden? Je kan echt nooit zo geobsedeerd worden met training!
Is die boomerang zijn vriendinnetje geworden, ofzo?
Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje? 24vtoy8
Riven is al de gehele tv-serie niet zo een jongen met een makkelijk leven.
Er werdt gezegt dat Riven een diepehaat koestert voor zijn moeder, omdat
zij hem heeft verlaten toen hij nog heel jong was. Dat verklaart ook waarom
hij in het begin niets van vrouwen wou. Sommige Riven-fans vinden dat blijkbaar
een goed excuus voor hem om Musa te blijven negeren, pijnigen, of wat dan ook.
Hij is een verkeerd vriendje! Aan een verkeerd vriendje denk je misschien aan een persoon
die je slaat of schopt als je iets verkeerds deed in hun ogen.
Mishandelen hoeft niet altijd fysiek te zijn. Alleen beseffen dat je het hebt verpest
betekend niet dat je het maar constant moet accepteren. Er waren talloze momenten waar Riven het helemaal niks kon schelen wat Musa voelde,
en negeerde haar compleet. In Seizoen 4 probeerde hij zelfs haar leven te beheersen. Hij probeerde het zo te beinvloeden
dat Musa haar dromen niet kon volgen. Helemaal fout! Een goed vriendje
is een lief iemand, die accepteert voor wie je bent, en niet voor iemand die hij/zij
wilt dat je bent. Hij moet je kunnen steunen voor elke doel dat je wilt behalen, en of je dingen prettig vindt of niet.
In Seizoen 6 Aflevering ’Het Gouden Auditorium’ was Musa enthousiast om naar de plek te gaan,
ze belde Riven op om het te vertellen. Maar hij maakte niet eens even wat tijd vrij uit zijn onzinnige training. Hij sprak alleen
de woorden vaag uit: ’Ja, cool cool’. Niet echt wat je noemt belangstellend!
Het S4 liedje genaamd ’Heart of Stone’ wat Musa zong, beschrijft precies wat ze voelt
over haar relatie met Riven: (Niet de officiele tekst)
’Van de ene dag breng je me naar de top, en de volgende dag breng je me weer down’
’ Je neemt mijn liefde voor verleend’
’ Waarom kan je niet zeggen dat je van me houdt?’
’ Ik kan dit niet meer langer aan..’
’ Ik heb genoeg van deze regen-achtige dagen’
’ Zeg nu niet dat het je spijt, het is al te laat’
’ Het is niet makkelijk om van je te houden’
’ Ik zeg dat genoeg is genoeg’
’ Stop met mij te beheersen en laat me eens belangrijk voelen’
Musa spreekt hier duidelijk over dat ze zich niet belangrijk voelt voor Riven,
en dat is één van de grootste dingen als het gaat over een ongezonde relatie
hebben. Een gezonde relatie is dat beide geliefden met elkaar kunnen praten
als het nodig is, en waar het in de liefde ook om gaat van elkaar 'houden'.
Kusjes of knuffels is niet alleen een teken van liefde, aan elkaar denken
en zorgen om elkaar maken is ook een vorm van liefde.
Net als op je gemak naar hen kijken van een verre afstand.
Elke zin in het lied verteld dat hoe onzeker ze wordt dankzei hem, en
ze heel veel verdrietig heeft gedaan door Riven.
Daarom is er een goede reden dat hun relatie eindelijk eindigde.
Je kunt duidelijk zien dat Riven nog niet klaar is voor een liefdes-relatie, en hij
eerst wat volwassener moet worden. Als Riven in de toekomst van Winx Club weer terugkeert, hoop ik dat
1) Hij is gegroeit tot een beter persoon. 2) Hij zijn gewelddadige kant achter zich heeft gelaten.
Misschien dat ik hem dan nog wel in de serie accepteer, anders niet.
Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje? 2qibwbq
Als Rainbow besluit dat Riven niet meer terugkomt, vindt ik het niet verstandig van
Rainbow om Musa meteen te koppelen aan een andere knaap.
Orlando wordt in het 7de Seizoen aan ons geintroduceerd als een minstreel die leefde
in de 13de eeuw. Ik heb in de Hebreeuwse versie geen één woord of zin verstaan,
dus heb ik niet goed van zijn persoonlijkheid kunnen opmaken.
Maar hij lijkt me een hele aardige en goed gemanierde jongen.
Maar ik weet niet zeker of het de perfecte jongen voor Musa is.
Ik hoop dat Rainbow Musa vrijgezel laat dit Seizoen (of misschien wel twee Seizoenen),
en niet alweer een nieuwe liefde in haar leven forceert.
Ik vindt het nooit erg als ze een andere liefde ontmoet, maar nu is niet het goede moment.
Dit is niet een sitiuatie zoals Layla, waar ze getroffen werdt door een plotselinge
verlies. Musa heeft hier al jaren last van. Ze heeft zeker tijd nodig om te genezen.
Dit was de Update met het Winx Club onderwerp. Wil je je mening kwijt
over dit onderwerp? Wat vindt jij van Riven? En vindt jij dat Musa in Seizoen 7
een nieuw vriendje moet krijgen of niet?
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje? Empty Re: Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje?

Bericht van Sandra wo jul 22, 2015 9:21 pm

Nu je het zo zegt, ik denk dat het beter is dat Riven niet terugkomt zolang hij nog steeds is wie hij was voordat hij wegging.  Mad

Maar als Riven uiteindelijk wegging, waarom hebben de makers Musa dan zoveel moeilijkheden gegeven? Musa was degene die eerst verliefd werd op Riven, maar uiteindelijk gaf hij haar alleen de dingen die ze niet wilde. Ik wil echt weten hoe ze er na al die jaren nu mee zou omgaan nu Riven weg is.

Ik hoop dat Riven ooit ook de ware vind  Shocked
Maar ik vraag me af hoe hij dat gaat doen door in het bos te gaan wonen.

Sandra

Aantal berichten : 1991
Registratiedatum : 07-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje? Empty Re: Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje?

Bericht van Admin wo jul 22, 2015 9:25 pm

Zoals, ik al zei, Riven lijkt niet echt klaar voor een liefdes relatie.
Hij moet nog heel veel leren, lijkt me.

Ik denk dat de makers niet goed hebben nagedacht bij het feit
dat ze Musa continu die moeilijkheden hebben gegeven.
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje? Empty Re: Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje?

Bericht van Nja wo jul 22, 2015 9:28 pm

Admin schreef:Zoals, ik al zei, Riven lijkt niet echt klaar voor een liefdes relatie.
Hij moet nog heel veel leren, lijkt me.

Ik denk dat de makers niet goed hebben nagedacht bij het feit
dat ze Musa continu die moeilijkheden hebben gegeven.
Riven had ook toch met Darcy, in s1?
Nja
Nja

Aantal berichten : 1751
Registratiedatum : 07-07-15
Leeftijd : 24

Terug naar boven Ga naar beneden

Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje? Empty Re: Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje?

Bericht van Sandra wo jul 22, 2015 9:31 pm

Tecna14 schreef:
Admin schreef:Zoals, ik al zei, Riven lijkt niet echt klaar voor een liefdes relatie.
Hij moet nog heel veel leren, lijkt me.

Ik denk dat de makers niet goed hebben nagedacht bij het feit
dat ze Musa continu die moeilijkheden hebben gegeven.
Riven had ook toch met Darcy, in s1?
Jaa klopt  Smile 

Dat was toch ook rond die tijd dat Musa zo jaloers op ze werd?
En ook helemaal Mad tegen Darcy omdat ze zelf Riven leuk vond Razz

Sandra

Aantal berichten : 1991
Registratiedatum : 07-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje? Empty Re: Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje?

Bericht van Lovexcool zo jan 24, 2016 5:39 pm

ik vind wel dat Riven terug moet komen? En trouwens met die relatie lieten ze ook zien hoe het in het echte leven zou kunnen gaan.. er zijn niet alleen perfecte vriendjes... Trouwens Musa werd verliefd op Riven in seizoen 1.. en daar was hij het gemeenst van alle seizoenen... Als ze toch niet met zo een jongen wou.. waarom is ze er dan uberhaud aan begonnen... Slaat toch nergens op? en soms zag je ook dat Riven een goed vriendje was.. Dus als Musa weer een relatie krijgt dan hopelijk met Riven.. Die dan is terug gekomen

Lovexcool
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje? Empty Re: Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje?

Bericht van Admin zo jan 24, 2016 5:41 pm

Waarom wil je dan dat hij terugkomt?
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje? Empty Re: Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje?

Bericht van Sandra ma jan 25, 2016 4:33 pm

Lovexcool schreef:ik vind wel dat Riven terug moet komen? En trouwens met die relatie lieten ze ook zien hoe het in het echte leven zou kunnen gaan.. er zijn niet alleen perfecte vriendjes... Trouwens Musa werd verliefd op Riven in seizoen 1.. en daar was hij het gemeenst van alle seizoenen... Als ze toch niet met zo een jongen wou.. waarom is ze er dan uberhaud aan begonnen... Slaat toch nergens op? en soms zag je ook dat Riven een goed vriendje was.. Dus als Musa weer een relatie krijgt dan hopelijk met Riven.. Die dan is terug gekomen

Ik denk dat Musa en Riven toch vooral bij elkaar passen omdat ze elkaar begrijpen, omdat ze bijv beide al op jonge leeftijd geen moeder meer hadden en liever gewoon hun eigen ding doen (Musa met haar muziek Razz)

Maar al die ruzies  Mad
Misschien zijn ze beide gewoon nog niet klaar voor een relatie  Shocked

Sandra

Aantal berichten : 1991
Registratiedatum : 07-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje? Empty Re: Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje?

Bericht van Admin ma jan 25, 2016 6:43 pm

Sandra schreef:
Lovexcool schreef:ik vind wel dat Riven terug moet komen? En trouwens met die relatie lieten ze ook zien hoe het in het echte leven zou kunnen gaan.. er zijn niet alleen perfecte vriendjes... Trouwens Musa werd verliefd op Riven in seizoen 1.. en daar was hij het gemeenst van alle seizoenen... Als ze toch niet met zo een jongen wou.. waarom is ze er dan uberhaud aan begonnen... Slaat toch nergens op? en soms zag je ook dat Riven een goed vriendje was.. Dus als Musa weer een relatie krijgt dan hopelijk met Riven.. Die dan is terug gekomen

Ik denk dat Musa en Riven toch vooral bij elkaar passen omdat ze elkaar begrijpen, omdat ze bijv beide al op jonge leeftijd geen moeder meer hadden en liever gewoon hun eigen ding doen (Musa met haar muziek Razz)

Maar al die ruzies  Mad
Misschien zijn ze beide gewoon nog niet klaar voor een relatie  Shocked

Ik wil geen spel breker zijn.
Maar het is niet zo dat ze ruzie hebben.
Het zit er meer in dat Musa heel veel moeite doet voor Riven, omdat ze
van hem houdt. Maar Riven houdt gewoon niet genoeg van Musa
om hetzelfde te doen. En door zijn verleden heeft hij een hekel aan vrouwen.
Hij is dus gewoon niet klaar voor een relatie. Musa is wel klaar, voor een relatie,
want ze doet heel veel moeite om de relatie stabiel te houden.
Maar uiteindelijk is Riven gewoon niet de ware.
En ik vindt dat een hele goede boodschap aan jongere meisjes, nouja eigenlijk
kunnen alle leeftijden er wat van leren. Maar, het is natuurlijk jouw mening, en daar heb ik geen bezwaar tegen.
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje? Empty Re: Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje?

Bericht van Sandra di jan 26, 2016 6:25 pm

Oh ja dat is wel waar  Surprised
Ik dacht alleen dat Musa misschien ook niet klaar was voor een relatie omdat ze ook niets kreeg met Orlando.. maar dat had misschien meer te maken met dat hij uit een andere tijd kwam  Shocked

Weetje, het zou eng zijn als Riven zou terugkeren van zijn reis met een nieuwe vriendin  Shocked
Riven: "Ja Musa! Dit is mijn nieuwe vriendin *naam*"  Cool

Sandra

Aantal berichten : 1991
Registratiedatum : 07-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje? Empty Winx club onderwerp: waarom riven geen goed vriendje is

Bericht van Winx club fan 22 ma apr 10, 2017 6:19 pm

Je hebt wel gelijk over het riven gedoe van dat hij niet het ideaale vriendje is maar denk is aan alle goeie momenten tussen hun. Dit is ook gwn allemaal de schuld van dat nabu gestorven is hij gaf altijd het beste advies en ik denk dat riven daar ook gwn nog mee zit hij is gwn een beetje kwijt. Maar ik wil zeker dat hij terugkomt maar dan als een goed vriendje. Ik vond riven en musa ook gwn zo een goed koppel omdat eigenlijk gwn de realiteit is ik bedoel ik hou van de andere koppels he maar ben je het ook nie beu dat alles daar gwn wel goed gaat.

Winx club fan 22
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje? Empty Re: Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje?

Bericht van Admin ma apr 10, 2017 7:16 pm

Winx club fan 22 schreef:Je hebt wel gelijk over het riven gedoe van dat hij niet het ideaale vriendje is maar denk is aan alle goeie momenten tussen hun. Dit is ook gwn allemaal de schuld van dat nabu gestorven is hij gaf altijd het beste advies en ik denk dat riven daar ook gwn nog mee zit hij is gwn een beetje kwijt. Maar ik wil zeker dat hij terugkomt maar dan als een goed vriendje. Ik vond riven en musa ook gwn zo een goed koppel omdat eigenlijk gwn de realiteit is ik bedoel ik hou van de andere koppels he maar ben je het ook nie beu dat alles daar gwn wel goed gaat.

Weetje die gedachte over dat Riven nog steeds met Nabu zit, heb ik zelf ook ooit verzonnen!
Het is inderdaad wel logisch, want Nabu was Riven zijn beste vriend.
Maar toch het is nu al in Winx Club 5 jaar later ofzo,
meeste mensen zijn dan wel al gestopt met rauwen.

Het was inderdaad realistisch. Maar goude koppels zijn ook realistisch.
Je hebt ze wel, je moet gewoon net de goede hebben.
En Riven en Musa waren gewoon niet voortbestemd. Het was niet perse
dat ze realistisch waren. Want eigenlijk wil je niet in een giftige en slechte relatie zijn
om ''een relatie te hebben''. Dat moet je echt niet willen.
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje? Empty Re: Winx Club onderwerp: Waarom is Riven een verkeerd vriendje?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum