Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

8 Winx Club-World Of Winx-de Wereld-Films-Mysteries (Deel 25)

Ga naar beneden

8 Winx Club-World Of Winx-de Wereld-Films-Mysteries (Deel 25) Empty 8 Winx Club-World Of Winx-de Wereld-Films-Mysteries (Deel 25)

Bericht van Admin ma dec 10, 2018 7:15 pm

Klets hierover de Update van 10 December 2018:

Hey hoi allemaal!  Very Happy  Welkom terug in deze nieuwe Update!  Very Happy
Deze keer is het weer tijd voor nieuwe Mysteries Deel 25!!
En zoals jullie weten was ik afgelopen Zaterdag jarig (Bedankt voor alle lieve felicitaties!!  Very Happy )
Ik heb een hele leuke verjaardag gehad. Veel geld gehad,
ik heb nog geen kado gehad, daar moet ik nog paar weken op wachten.
Maar dat is het wel waard! Vandaag hebben we een nieuwe jarige:
Bloom, de Fee van de Drakenvlam is vandaag jarig!!  Very Happy
Een van harte Gefeliciteerd, hopelijk viert ze nu lekker feest met Sky
en de Winx in de Magische Dimensie, en zullen we nog veel van
haar te zien krijgen in de aankomende Seizoenen. De volgende jarige is Tecna op 16 December (Zondag). Vandaag is het weer tijd voor nieuwe 8 Winx Club-World Of Winx-de Wereld-Films-Mysteries! Voordat ik begin even een korte disclaimer:
Deze Mysteries zullen wat gekke en vreemde theorieen en argumenten
bevatten, lees dit met een ruimdenkende geest, dit is niet
echt een goede Update voor kritische persoonlijkheden.
Kun je niet tegen andere perspectieven, lees dit dan NIET!
Want het zit er namelijk vol mee - want ik hou persoonlijk daar dus wel van.
Laten we direct beginnen:

8 Winx Club-World Of Winx-de Wereld-Films-Mysteries (Deel 25) 1-3
1) Winx Club-Mysterie: Waarom begon Layla zo laat met water sturen?
Layla is de fee van het water al sinds haar debuut. Later in Seizoen 5 werdt ze pas ’de fee van de golven’ genoemd. Maar waarom duurde het dan zolang
totdat ze water gebaseerde spreuken gebruikte, en water ging sturen
met haar magie?  Surprised  Dat is een groot mysterie. Het is vooral vreemd nadat
ze haar de titel ’fee van de golven’ hebben gegeven, maar nog steeds haar niet met
water hebben laten werken. Je noemt haar iets, maar ze heeft die krachten eigenlijk niet eens?  Surprised  Daarvoor heeft ze eigenlijk alleen maar Morphix spreuken gebruikt of stralen gemaakt van energie, en dat is niet hetzelfde, natuurlijk. Morphix is een soort magische klei die Layla in elke vorm maar dan ook kan kneden, zoals een surfboard maken. De eerste keer (in de Strips én in de serie) dat we Layla écht water zagen sturen was in Winx Club Strip ’De test van Nex’. Dit is een Seizoen 6 strip, water sturen deed ze een keer in Seizoen 7
en een paar keer in World of Winx. Waarom wacht Rainbow 6 Seizoenen
om haar iets te laten doen dat zo voor de hand ligt?   Neutral  Layla is de fee der golven - of vloeistoffen, oceanen en getijden, magische vormen en verschuivende getijden, hoe je haar ook wilt noemen. Laten we dit gewoon zeggen: haar krachtbron is water. Haar symbool is een waterdruppel. Sommige van haar aanvalsnamen bevatten het woord ’water’  Surprised
Kort gezegd: ze hoort een waterfee te zijn. Waarom zou ze dan nooit water beheersen? Dat zou zijn als Flora geen bloemen zou kunnen laten groeien, of Tecna slecht was met Technologie. Toch gebruikte Layla haar Morphix meer dan wat dan ook. Ik had zelfs ergens gelezen dat Morphix een trainings-vloeistof was voor Layla, totdat ze klaar was voor het echte werk, namelijk water  Surprised  Wat denk jij?
Credit: https://yinyangcouple.wordpress.com/2018/11/28/was-la-prova-di-nex-the-first-time-aisha-controlled-water/

8 Winx Club-World Of Winx-de Wereld-Films-Mysteries (Deel 25) 2-2
2) Wereld-Mysterie: Hoe komt de planeet Mars aan zijn scheuren en kraters?
Er zijn nog heel veel onopgeloste zaken wat betreft de planeten in ons zonnestelsel,
hoe komt Jupiter aan die grote rode storm, hoe kom Venus aan haar komeet-achtige staart,
zulke vragen. Maar er zijn ook veel vragen onbeantwoord over onze buurman Mars  Surprised
Laatst is nieuwe Marslander InSight van NASA aangekomen op Mars, hopend op
meer antwoorden. Mars is bedolven onder de kraters en scheuren, hij heeft een hele dunne atmosfeer, en heel zwak klimaat, echt een dode planeet.
Maar hoe Mars aan deze kraters komt is nog steeds groot Mysterie, er zijn wellicht wat theorieen die kunnen verklaren, zoals NASA denkt dat de grote scheur op Mars
is gemaakt door water dat er ooit vloeide. Maar er is nog een hele andere interessante theorie
over een Soemerische en Babylonische legende. In de oorsprongmythen wordt verteld
over een cataclysmische gebeurtenis op de Rode Planeet  Surprised
Een gebeurtenis die opmerkelijk veel lijkt op oude Meso-Amerikaanse mythen over een gevederde slang die Mars verwoestte.
In de mythe staat precies verteld wat er toen gebeurde: de god Mars werdt aangevallen
door een slang, die letterlijk zijn huid eraf scheurde, en resulteerde in de dood
van de oorlogsgod (Veel culturen daarna hebben hiervan een ritueel gemaakt, superbizar  No ). Maar wat kan de gevederde slang dan betekenen? In veel oude teksten en tekeningen
worden kometen altijd afgebeeld als slangen. Het kan zijn dat de planeet
Mars was geraakt door een grote komeet, dat zijn klimaat om zeep hielp
en waarschijnlijk ook het leven dat er ooit was, en een enorm
beschadigde planeet achterliet  No

8 Winx Club-World Of Winx-de Wereld-Films-Mysteries (Deel 25) 3-1
3) ET (1982) Mysterie: Waarom vloog ET niet gewoon naar huis?
E.T. the Extra-Terrestrial is een Amerikaanse sciencefictionfilm uit 1982 van Steven Spielberg. Dit was één van mijn favoriete films toen ik nog klein was  Very Happy
Maar zoals iedere film is wel ergens een mysterie of een plotgat te vinden
in het verloop van de film. Hier heb ik er één van, en hele vreemde:
Het hele plot van het verhaal is dat ET niet meer terug naar huis kan naar
zijn familie op planeet whatever. Een jongen genaamd Elliott is eenzaam, die bevriend raakt met een buitenaards wezen, genaamd E.T., dat gestrand is op de Aarde. Elliott en zijn broer en zus helpen het buitenaardse wezen naar zijn moederplaneet terug te keren, terwijl ze het wezen proberen geheim te houden voor hun ouders en de Amerikaanse regering.
Zoals ik al zei, ET kon niet meer naar huis, want toen het ruimteschip van Aliens weer vertrok kon hij niet meer mee  Surprised  Maar later in de film zien we dat hij kan vliegen.
In de hele film wordt hem geholpen terug naar huis te komen,
maar het hele probleem kon allang opgelost worden, als hij gewoon kan vliegen naar huis.Dus, waarom vliegt ET gewoon niet naar huis?  Surprised  Een van de meest iconische momenten in de film gebeurt wanneer ET en Elliott door de lucht vliegen op een fiets, en de vangst vermijden. Dus waarom staat het aan het begin van de film, met overheidsagenten in de achtervolging, waarom gebruikt de kleine Alien deze handige kleine goocheltruc niet gewoon om weg te komen?  Surprised  Wat denk jij?

8 Winx Club-World Of Winx-de Wereld-Films-Mysteries (Deel 25) 42
4) World of Winx-Mysterie: Hoe zijn de Winx popsterren geworden?
We hebben in de afgelopen Mysteries delen veel gehad over World of Winx plotgaten,
en elke keer als ik denk dat er geen meer zijn, kom ik er toch weer bij eentje langs  Razz
Deze is er weer één van, en deze keer gaan we de vraag bespreken:
Hoe komen de Winx zo ineens popsterren in World of Winx Seizoen 2?  Surprised
Is het gewoon mijzelf of lijkt dat popsterren-gedoe zo plotseling?  Shocked
Ik hield er nooit echt van om de Winx te zien optreden, maar daar gaat
het nu niet om, het gaat om dat het niet echt lijkt te kloppen!
Het is ook nergens in het Seizoen uitgelegt hoe de Winx rocksterren zijn geworden,
en vooral zo beroemd, in zo een korte tijd. Er zit nooit altijd zoveel tijd tussen
een nieuw Seizoen met het vorige Seizoen van Winx Club.
Maar hierbij lijkt het net alsof er jaren verstreken zijn  Surprised  Hoe?
In Aflevering 1 ’Nooitgedachtland’ zegt Bloom: ’We treden al jaren op over de hele wereld’.
Het is vreemd dat Bloom dat zegt, want vorig Seizoen waren ze nog bezig
met de WOW-talenten show, dus dat kan niet waar zijn, want
daar waren ze de scouts voor de tv-show, en geen popsterren.
Het lijkt me ook niet dat Tinkerbell jaren heeft gewacht tot haar
nieuwe plan uit te werken, dat zou heel erg uitkarakter zijn,
sinds Tinkerbell erg ongeduldig was  Surprised  En de Winx lijken al heel erg beroemd,
zoals Bloom zei, touren ze vaak over de hele wereld, en
hebben ze al veel cd’s uitgebracht, en op de backstage kwamen duizenden mensen op af.
Dus, hoe kan het dat de Winx in zo een korte tijd, zó bekend zijn geworden?  Surprised

8 Winx Club-World Of Winx-de Wereld-Films-Mysteries (Deel 25) 5-1
5) Wereld-Mysterie: Hoe komt de mens zo wreed?
Een van de vele levensvragen die ik mezelf elke dag afvraag is: Hoe komt de mensheid zo wreed?  Waarom doet de mens zulke slechte dingen, zoals dieren mishandelen, mensenhandel, pesten, de natuur beschadigen, discriminatie, racisme, etc.
Waarom kunnen we niet elkaar met respect behandelen?  Sad
Je zult denken: Was de mens niet altijd zo? Dat is niet waar. Want
er is duidelijk een hele grote verandering te merken in de mentaliteit
van de mens tussen de Gouden Eeuw en Ijzeren Eeuw.
In de legendes van de Hof van Eden wordt er gesproken dat de mens rein van hart was, net als een God, leefde altijd in vrede en harmonie, deden elkaar nooit pijn.
Toen de Gouden Eeuw tot een einde kwam, kwam de Zilveren Eeuw,
daar werdt de mens veel gemener, de mens ging oorlog voeren en wreed bloedvergieten.
Deze race - verschrikkelijk en sterk - was op geen enkele manier gelijk aan de race in de Zilveren Eeuw. Ze hielden van oorlog en alle daden van geweld. Ze aten geen brood en hun harten waren hard als onvermurwbaar. Nog een vijfde generatie mannen, en daarmee begon, na de Bronzen en Helden tijdperk, de eeuw van Ijzer. Er wordt gezegd dat al het kwaad uitbarst in deze lagere tijd, die van onszelf is: mannen rusten nooit van werk en verdriet overdag, en van de dood in de nacht. Bescheidenheid, waarheid en geloof verlaten de aarde, en in hun plaats komen trucs, complotten, valstrikken, geweld en ongebreidelde liefde voor winst. Er is een groot verschil te merken, dus. Maar wat is er gebeurd dat
deze grote verandering heeft gemaakt?  Surprised
Hoe is de mens van harmonieus naar wreedzaam gegaan? Immanuel Velikovsky schrijver van boek en bestseller Werelden in Botsing,
praat over cataclysmische gebeurtenissen in ons zonnestelsel, zoals de Mars komeet botsing
waar ik het al over had gehad, en Venus die als een angstaanjagende
soort komeet langs de Aarde scheerde, etc, die vanaf de Aarde te zien waren als Goden
die oorlogvoerden. Deze verschrikkelijke gebeurtenissen zouden de geest
van de mens zo hebben aangetast dat ze als ware een soort trauma hebben opgelopen  Surprised  De mens zou zo wreed geworden zijn, omdat we letterlijk het karakter
van de wraak en moordzuchtige Goden (de planeten) overgenomen hebben  Surprised

8 Winx Club-World Of Winx-de Wereld-Films-Mysteries (Deel 25) 6-1
6) Totally Spies-Mysterie: Wat is de officiele volgorde van de Afleveringen?
Ingestuurd door: Nja. Totally Spies, wie kent ze niet?  Razz  Het gaat over drie spionnen
die de wereld moeten redden van gevaarlijke boeven en criminelen.
Deze serie was echt mijn jeugd, en één van mijn favoriete series allertijden.
Er zijn nu in totaal 7 Seizoenen, en een grote speelfilm van gemaakt, veel spelletjes,
en merchandise. Maar wat zijn de officiele Afleveringen volgorde?
Dat is een beetje lastig en een mysterie! Waarom? De Afleveringen volgorde
staan per taal een beetje door elkaar heen gegooit!  Neutral
Op Wikipedia is er in sommige talen ’Lijst van Totally Spies Afleveringen’ artikel.
Het gekke ervan is dat elke taal andere volgorde aangeeft! Zo is Aflevernig ’Koningin voor een dag’ in de ene taal nummer 12, en de andere taal Aflevering, nummer 2!  Surprised  Surprised
Aflevering 6 ’de Middeleeuwen’ is in sommige landen Aflevering 6, en in onze taal (Nederlands) is Aflevering 6 ’Kinderspel’ en de Middeleeuwen Aflevering
is bij ons nummer 4! Aflevering 1 is als enige Aflevering overal hetzelfde.
Een hele vreemde zaak, dus! Wat is de juiste volgorde?  Neutral
We zullen het denk ik nooit 100% weten, zo te zien!

8 Winx Club-World Of Winx-de Wereld-Films-Mysteries (Deel 25) 7-1
7) Winx Club-Mysterie: Hoe is ’kom terug bij mij’ het favoriete lied van Musa’s moeder?
In Seizoen 5 laat Musa een lied horen aan Riven dat ze ’haar moeder’s favoriete lied noemt’.
Later zingt ze het voor de Zingende Walvissen van Melody om de vloek van de Trix te breken. Dit lied gaat letterlijk over haar moeder, als ze zingt over haar dood,
en hoe ze haar niet terug kan brengen met haar magie, maar als de Walvissen zingen
het aan haar doet denken. Maar als dit het lied is over Wa-nin, dit dood ging
vanwege een ernstige ziekte, hoe kan het dan haar lievelings lied zijn?  Neutral
Dit lied is heel erg persoonlijk, ze zong het vooral OMDAT het het favoriete lied was van haar moeder. Het kan zijn, dat het haar favoriete lied voor voordat ze stierf,
maar dat verklaart nog niet waarom het lied over rouwen gaat en waarom het zo verdriet is Surprised  En als het echt haar favoriete lied is, voor wie zingt haar moeder het dan?
Misschien zong haar moeder het voor iemand die ze mistte, en was dit nummer haar manieren van die persoon eren?  Surprised  Maar voor wie was het dan? Misschien voor Wa-nin’s eigen moeder, maar Musa’s oma hebben we nooit gezien in de serie.
En waar komt de zin vandaag ’Ik krijg je niet terug met mijn magie’? in de Engelse en de Nederlandse? Waar Musa waarschijnlijk zingt over haar Sirenix wens
die ze niet kan gebruiken. Maar wat heeft magie te maken met Musa’s moeder,
dat ze ook magisch was, vindt ik beetje tever gezocht  Razz  Maar in de Italiaanse versie van het lied wordt niks gemeld over magie, in het eerste couplet wordt niks vermeld over een moeder, maar in het tweede couplet wel. Ik denk dat het eerste couplet over Wa-nin gaat, en de tweede over Musa. Maar dat is maar pure speculatie  Razz  Wat denk jij?

8 Winx Club-World Of Winx-de Wereld-Films-Mysteries (Deel 25) 8-1
8 ) Wereld-Mysterie: De Rhodos mythe over de gouden regen:
Dit is alweer de laatste Mysterie van deze lijst. We eindigen de lijst
met een mysterie over de wereld, om preciezer te zijn: Een Rhodos mysterie.
Rhodos is een eiland bij Griekenland, in de Egeïsche Zee. Het eiland
heeft wel een hele vreemde en absurde mythe die ik wil bespreken,
ze spreken erover dat er ooit gouden regen viel!  Surprised  De enige regen
die wij kennen is vloeibaar en nat. Maar een gouden regen, nee nog nooit  Shocked
Maar volgens de oude Grieken heeft het ooit eens gouden geregend.
Pindar, sprekend over het eiland Rhodos, zegt dat Zeus ’met gouden sneeuwvlokken op de stad regende’ op het moment dat Athene werd geboren uit het hoofd van Zeus, ’schreeuwend met een luid geroep en alle hemel en moeder aarde huiverde voor haar’.
Homerus zegt ook dat ’op hen [het volk van Rhodos] wonderbaarlijke rijkdom werd vergoten door de zoon van Cronus’. Strabo, na Homerus geciteerd te hebben, voegt eraan toe dat andere schrijvers ’zeggen dat goud op het eiland regende de tijd waarin Athena werd geboren uit het hoofd van Zeus, zoals Pindar beweert’. Goudhoudend grind - met ingots erin - is afkomstig van buiten de Aarde en als we de Griekse legende van Zeus en de gouden regen op Rhodos als onthullende elementen zouden beschouwen, dan kwamen de blokken van Jupiter.
Het zou meteorisch goud kunnen zijn, en wat betreft de oorsprong konden de voorouderen fouten maken. Maar de gebeurtenis gebeurde in de menselijke herinnering, eigenlijk tijdens de vroege bronzentijd, of aan het einde ervan. De regen van goud op Rhodos wordt door Pindar toegewezen aan de tijd dat Athene werd geboren uit het hoofd van Zeus.
Velikovsky denkt dat Athena, de planeet Venus betekend, en Zeus, de planeet Jupiter.
En sinds Venus voor 1600 Vr Christus nog niet gemeld is in de klassieke literatuur,
denkt hij dat de geboorte van Athene, de verdrijving betekend van
protoplaneet Venus uit het lichaam van Jupiter  Surprised  En de fantasie van de volkeren beschouwde Venus als een kind van Jupiter, daar vandaan komt (Meer over de Jupiter en Venus theorie Deel 14 van Mysteries ). De Scythen worden door Herodotos gezegd bepaalde gouden voorwerpen te hebben vereerd waarvan zij dachten dat ze in de vroege tijden uit de hemel waren gevallen. In de heilige teksten van de hindoes staat dat
’goud van Brihaspati is’. Brihaspati is de planeet Jupiter.
Credit: https://www.varchive.org/itb/gold.htm

Dit waren alle 8 Winx Club-World Of Winx-de Wereld-Films-Mysteries voor vandaag.
Het blijft leuk deze Mysteries te blijven doen voor jullie, en ze blijven fascinerend om om te ontdekken en wat de theorieën zijn. Wat vondt jij van deze nieuwe Mysteries?
Laat het weten in de reacties hieronder of het Forum-Topic. Heb jij nog wat Mysteries? Blijf ze graag insturen via het contact formulier
onderaan deze Site! Very Happy  Voordat ik de Update afsluit, een ander Winx-nieuwtje:
Weet je nog dat ik in de laatste Winx Club Seizoen 8 nieuws Update
zei dat het nog niet zeker was of de sterren redden van Lumenia
het plot was van het hele Seizoen of maar van twee eerste Afleveringen.
Het is nu officieel bekend dat de Winx dit Seizoen ook andere planeten zullen bezoeken.
In het nieuwste Winx Club Tijdschrift staat er veel nieuwe informatie over Cosmix
en Seizoen 8. Er staat dat: ’De Winx zullen reizen door alle sterrenstelsels van het Magische Universum, en zien werelden nog nooit eerder gezien’. Dat wijst erop dus dat de Winx niet alleen op Lumenia zullen blijven. Thank God, haha. Doei doei!!
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum