Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Winx Club-fanwereld pesten actrice Winx Live-Action weg op Social Media

2 plaatsers

Ga naar beneden

De Winx Club-fanwereld pesten actrice Winx Live-Action weg op Social Media Empty De Winx Club-fanwereld pesten actrice Winx Live-Action weg op Social Media

Bericht van Admin vr okt 25, 2019 6:59 pm

Klets hierover de Update van 25 Oktober 2019:

Hallo wereld! 😄 Goed om jullie weer te zien! Vandaag gaan we het hebben
over.. de fanwereld. Maar vandaag is het beetje anders.
Vandaag gaan we het hebben over iets wat nog niet zolang geleden gebeurde.
We weten allemaal dat de fans van Winx heel vaak toxisch, gemeen, niet eerlijk, ruziemakend kunnen zijn, etc.
Maar wat er laatst is gebeurd was.. echt het laatste rietje. En niet alleen voor mij,
maar voor veel andere fans ook confused Voor de mensen die niet weten of niet
meer weten wat er nou ookal weer is gebeurd weken geleden:
De opkomende 2020 Netflix-serie, Fate: The Winx Club Saga, actrice Eliot Salt die Terra gaat spelen,
is weggepest door Winx-fans. Ze heeft haar Instagram zodoende verwijderd
en haar Twitter-pagina op privé gezet. Dit was allemaal het resultaat van ontzettend veel
negatieve comments van Winx-fans. Die reacties bevatte vooral hoe de fans vinden
dat totaal niet geschikt is voor een rol van Flora (Terra in de Live Action) dat ze niet op haar lijkt,
dat de actrices niet dun genoeg zijn, of omdat ze niet lijken op de ’afkomst’ van de originele personage (zoals aziatisch
of spaans). Ik weet niet wat voor andere comments de actrice heeft gekregen - ik wil het eerlijk
gezegt ook niet eens weten ook 🙄 - maar ze waren in ieder geval wel zo heftig
genoeg dat Eliot afstand moest nemen van haar sociale media.
Dit doet me heel veel woede en verdriet aan 🙁 En vandaag wil ik het daarover
hebben, en waarom de fanwereld nu echt over de limiet is gegaan:

De Winx Club-fanwereld pesten actrice Winx Live-Action weg op Social Media Eliot-1
Disclaimer:
Ik gebruik het woord ‘fanwereld’ en niet de officiele term ‘fandom’ zodat
het voor iedereen te begrijpen is (niet om te zeggen dat jullie dom zijn).
Deze Updates zijn controversieel. Ze zijn niet bedoeld om fans of mensen belachelijk te maken
of in een slecht daglicht te zetten. Het is om het woord te verspreiden over hoe
toxisch, slecht, en ziekelijk deze fanwereld is. Ik heb veel fanwerelden
gezien, maar die van Winx Club is toch echt de rotste.
Ik vindt het belangrijk dat hierover gepraat wordt.
Mensen worden hier belachelijk behandeld, meer als objecten!
Een alternatieve mening hebben wordt niet getolereerd in de fanwereld.
Sommige mensen zijn zelfs letterlijk compleet weggepest, omdat ze een alternatief perspectief
hadden op iets! Je wordt allerlei namen genoemd, als je het niet eens bent met ze of
als je met feiten en informatie over de serie aankomt. En willen dat Rainbow constant
luistert naar wat ze willen – ongeacht of het wel echt zo een goed idee is.
Dubbele standaarden en hypocritici zijn ook heel groot in deze fanwereld.
Ze willen ook niet loslaten aan de oudere Seizoenen van Winx. En vinden aan
de nieuwe Seizoenen niets leuk, ze hebben constant wat te klagen, ze kunnen totaal niet
naar de positieve aspecten kijken, en zien alleen het negatieve. En dat is belachelijk!


Ik vraag me serieus af of de Winx-fans wel realiseren wat ze nu doen confused
Hun ’favoriete serie’ afkraken Seizoen in Seizoen uit. En andere
fans manipuleren of de mond snoeren, dacht ik dat dat mijn laatste rietje was.
Niet dus. Dit was pas écht mijn laatste rietje 😠 Niet om te zeggen
dat ik beter had verwacht - eh-uh, echt niet. Maar dit is echt dé grens die
ze in ieder geval bij mij hebben overschreden. Ik ben wel zo woedend.
Ik wil eerlijk gezegt niet eens weten wat ze precies gezegt hebben - een helft
ervan kan ik zelf wel voorspellen - maar wat ze hebben is gezegt is niet alleen
maar gewoon hatelijk of gemeen. Het is pesten! Dit is cyberpesten! 😠
Wanneer je iemand zo hard de stuipen van het lijf jaagt doormiddel van
woorden is het emotionele beschadiging! Wanneer iemand als enige uitweg
ziet om haar sociale media te verwijderen is het pesten!
Er zijn geen excuses voor dit. De Winx-fanwereld heeft geen reden om Eliot
zo weg te pesten. Wie hier aan mee heeft gedaan, moet zich diep diep diep schamen! 😠
Dit is echt verschrikkelijk, onacceptabel, en onvergevelijk! 😠 Men denkt
dat cyberpesten niet echt bestaat of dat via internet het wel zomaar overgaat
en dat het niet zo erg is. Maar oh boy, wat hebben ze het fout.

In een 2011 studie van de Anglia Ruskin Universiteit (ARU) blijkt dat online pesten meer
psychologische schade oplevert dan het ‘traditionele’ pesten. Haatmailtjes, dreigberichten
en het plaatsen van vernederende foto’s op sociale netwerk-pagina’s zijn pijnlijker
omdat het slachtoffer zich minder makkelijk kan verweren en minder makkelijk kan ontsnappen aan de pesterijen 😯
Steve Walker, co-auteur van het onderzoek en docent aan de ARU, legt uit waarom online pesten zo schadelijk is:
’zodra ze de computer aan zetten of een smsje ontvangen is het mogelijk weer raak. Het is veel moeilijker te voorkomen dan traditionele pesterijen, omdat het vermijden van internet en de mobiele telefooon geen optie is. Deze zijn net zo goed onderdeel van het leven van mensen
als tandenpoetsen’
. En het probleem bij cyberpesten is dat de gevolgen
er kleiner zijn bij de pestkoppen, want het is online.. je kunt je voordoen
als janenalleman. Je kunt gewoon anoniem blijven, ze blijven dus ’veilig’.
Pesten beschadigd dieper dan men denkt. Men denkt vaak bij pesten dat woorden geen pijn doen,
en dat wanneer het fysiek is, dat het dan pas ’schadelijk’ wordt. Maar niets is minder waard.
Omdat je het niet kunt zien, betekend nog niet dat het er niet is! 😠
De gevolgen van pesten zijn:
- Eenzaamheid.
- Kans op depressie.
- Verergert bestaande problemen.
- Het wordt moeilijker om mensen te vertrouwen.
- Lichamelijke klachten als hoofdpijn, slaapproblemen, buikpijn en vermoeidheid.
- Laagzelfbeeld (het slachtoffer gaat zichzelf niet meer leuk vinden).
- (Faal) angst en zelfmoord.
- Gaan geloven wat de pester(s) zeggen of gezegd hebben.
- Niets meer durven zeggen uit angst uitgelachen te worden.
- Achterdochtig worden. Niemand meer geloven. Ook niet de mensen die het wel goed menen.
- Je móet alles goed doen zodat niemand je uit kan lachen.
- Veel emotioneel zijn.
- Vermoeidheid.
- En zelfs hersenschade ( lees daar meer over hier ).

De effecten zijn veel heftig dan je denkt! 😠 En wat hier staat
is niet verzonnen. Deze effecten zijn echt, het is niet overdreven.
of aanstellerig. Pesten is serieus, en totaal niet oké! 😠
En het deze beledigingen waren niet voor één dag, Eliot werdt voor een tijdje
elke dag gebombardeerd met dit soort pestende comments! Ja, elke dag!
Ga maar eens na hoe dat voelt! Dat is geen leven meer! 😠
Deze Winx-fans staan bovenaan de lijst wat betreft toxiciteit, samen met de Star Wars-fandom.
Ik hoop dat ze allemaal erg trots op hunzelf zijn voor het pesten van iemand die gewoon haar werk doet!confused
Waarom wordt Fate: the Winx Saga zoveel bekritiseerd als we nog niets hebben gezien?
Serieus, je kunt niet door het leven beledigende actrices gaan of een project willen vernietigen omdat je het niet leuk vindt!
Leven en laten leven! Niemand dwingt je om de serie te bekijken.
Ik snap niet waarom hun het nut voelen om de actrice zo het leven zuur te maken? confused
Wat heeft ze fout gedaan?! We herinneren ons dat Eliot net haar rol speelt en dat de
beslissing om Tecna en Flora uit te sluiten van de Live-Action serie niet van hun was.
De fanwereld mag of krijgt niet te beslissen wat er gebeurd in de Netflix serie (of zelfs in de animatie serie)!
Daarom dring ik er bij iedereen op aan om hun gezond verstand te gebruiken, en de acteurs in de reeks
niet de schuld te geven voor beslissingen die ze niet hebben genomen, en vooral om geen
aanstootgevende opmerkingen te plaatsen tegen de acteurs of leden van het productieteam.
Dit soort acties kan ertoe leiden dat de Winx Club-saga heel snel eindigt! 😔

Flora en Tecna zullen niet voorkomen in de serie (of in ieder geval niet in het eerste Seizoen),
de Live Action zal in veel opzichten dus anders zijn dan de originele, oorspronkelijke serie van Winx Club.
Maar dat is nog geen goede rechtvaardiging om iets te pesten of te treiteren! Er is nooit GEEN
reden om iemand het leven zuur te maken confused De Live-Action is misschien
niet iedereens kopje thee, de mijne ook niet, maar
ik ga daarom de acteurs ook niet pesten, kleineren of treiteren, toch?
Omdat de acteurs niet dun genoeg zijn, of lijken op hun ’afkomst’ zoals Aziatisch of Spaans.
Ik weet dat de Winx Club altijd heel erg raciaal divers is geweest,
maar de fanwereld doet nu net alsof de Winx allemaal bedoeld waren om van een
’land’ of ’volk’ van Aarde. De Winx komen van de Magische Dimensie,
ze zijn fantasiewezens, nooit bedoeld om te lijken op normale personen! 😠
De fans noemen het racistisch, wat duidelijk aantoont dat ze geen snars van
racisme snappen. Racisme is pas racisme als ze mensen met huidskleur
heel ongepast neerzetten of belachelijk maken!
Tot nu toe zijn alle acteurs volgens mijn informatie met alle respect behandeld. En als ze racistisch waren,
hadden ze geen personen van kleur erin gezet (zoals Precious/Layla of Theo/Dane).
De fans claimen dat Eliot niet genoeg lijkt op de rol die ze speelt. Zoals, je weet
speelt ze de rol van Terra, maar eigenlijk bekritseren ze haar voor niks,
want Terra is niet Flora! 😠

Volgens het productieteam van Fate: The Winx Club Saga
is Flora (voor zover) nog geen karakter in de serie. Terra is een heel ander karakter!
Terra is Flora niet, Flora is Terra niet. Het is dus vooral niet eerlijk dat de Winx-fanwereld,
Eliot pest omdat ze niet op Flora lijkt. Want ze is helemaal geen Flora! 😠
Terra mag misschien wel lijken op Flora, sinds het is bevestigd dat ze
aard-achtige krachten heeft. Maar herriner dat Flora de fee van de natuur is,
ze is geen aard stuurder, dat zijn twee hele verschillende dingen 😯
Maar Eliot is niet de enige beroemdheid of actrice die wordt lastig gevallen op sociale media.
Een K-pop idool genaamd Sulli pleegde zelfmoord, een paar weken geleden, over alle negatieve
opmerkingen die ze op sociale media ontving door fans. Ze lag daar vaak onder vuur
van internettrollen, omdat ze geen bh droeg. Ook vorig jaar lieten fans, de amerikaanse zangeres
Ariana Grande maar niet met rust op Instagram. Kort nadat Ariana het had uitgemaakt, overleed haar alcohol-verslaafde exvriendje
Mac Miller aan een overdosis. Veel Ariana-fans zeiden dat ze als ze niet bij
hem weg was gegaan, hij nu nog zou leven. In andere woorden: Hij is dood.. dankzij haar 🙄

Dit was de Update over de Winx Club-fanwereld pesten actrice Winx Live-Action weg op social media.
Hopelijk vonden jullie het een goede Update, sorry als het wat korter was, dan normaal.
Ik vindt het vreselijk wat Eliot heeft meegemaakt, dit wens ik zelfs
mijn ergste vijanden niet toe. Ik hoop van harte dat het veel beter met haar gaat nu.
En ik wens haar veel succes en geluk toe met filmen van Fate: The Winx Club Saga.
Vooral vraag ik (haar en jullie ook) om niet te luisteren naar wat de fans ook hebben gezegt.
Ze hebben 100% ongelijk! En ze zijn hartstikke dom om iemand te pesten! 😠
Eliot is goed en mooi zoals ze is, er is niks mis met haar. Er is juist iets
verschrikkelijks mis met de Winx Club-fanwereld om het
in hun hoofd te halen zoiets te doen. Ze geven ’Winx-fan’ namelijk een hele slechte naam,
en ik schaam me voor ze om in deze fanwereld te zitten.
Straks hebben wij misschien geen Live-Action series meer, als hun zo doorgaan
met hun gepest! 😠 Wat vindt jij van deze Update, en wat vindt jij
ervan dat de Winx-fans Eliot hebben weggepest op sociale media?
En ben jij zelf ook weleens (cyber)gepest? Laat je mening of je verhaal (als je wilt)
in de reacties hieronder achter - of het forum topic. Dit was de Update weer voor vandaag.
Een goed weekend!! 😄
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

De Winx Club-fanwereld pesten actrice Winx Live-Action weg op Social Media Empty Re: De Winx Club-fanwereld pesten actrice Winx Live-Action weg op Social Media

Bericht van Noell2006 do feb 13, 2020 12:40 am

ik ben ook wel eens cybergepest
Noell2006
Noell2006

Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 12-02-20
Leeftijd : 17
Woonplaats : Nederland, Klazienaveen

https://welkombijdewinxclub.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

De Winx Club-fanwereld pesten actrice Winx Live-Action weg op Social Media Empty Re: De Winx Club-fanwereld pesten actrice Winx Live-Action weg op Social Media

Bericht van Admin do feb 13, 2020 10:45 am

Noell2006 schreef:ik ben ook wel eens cybergepest

Ik ook. Maar ik ben ook weleens online gediscrimineert.
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

De Winx Club-fanwereld pesten actrice Winx Live-Action weg op Social Media Empty Re:de winx club fandom

Bericht van Noell2006 do feb 13, 2020 2:20 pm

Admin schreef:
Noell2006 schreef:ik ben ook wel eens cybergepest

Ik ook. Maar ik ben ook weleens online gediscrimineert.

Ik werd toen uitgescholden met je bent echt lelijk en een zware autist en ik heb autisme
Ik werd op de basisschool heel vaak gepest dit schooljaar 2de klas Mavo/Havo kwam iemand naar me toe (ik noem geen namen) samen met nog iemand en die zei:´´Hé Noëll ik ben niet jouw vriend ik niet ... niet .... niet ... niet .... niet.´´ Ze noemde een hele lijst met mensen waarmee ik veel omga nou ik was verdrietig😢 . een iemand die werd genoemd en mee liep was ook niet mijn vriend en ik zei:``.... z'n vriend wil ik ook helemaal niet zijn.´´ Want, ik haat haar en ik heb redenen genoeg waarom. De jongens die werden opgenoemd wisten niet eens wat er gebeurt was. confused
Noell2006
Noell2006

Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 12-02-20
Leeftijd : 17
Woonplaats : Nederland, Klazienaveen

https://welkombijdewinxclub.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

De Winx Club-fanwereld pesten actrice Winx Live-Action weg op Social Media Empty Re: De Winx Club-fanwereld pesten actrice Winx Live-Action weg op Social Media

Bericht van Admin za feb 15, 2020 12:03 pm

Noell2006 schreef:
Admin schreef:
Noell2006 schreef:ik ben ook wel eens cybergepest

Ik ook. Maar ik ben ook weleens online gediscrimineert.

Ik werd toen uitgescholden met je bent echt lelijk en een zware autist en ik heb autisme
Ik werd op de basisschool heel vaak gepest dit schooljaar 2de klas Mavo/Havo kwam iemand naar me toe (ik noem geen namen) samen met nog iemand en die zei:´´Hé Noëll ik ben niet jouw vriend ik niet ... niet .... niet ... niet .... niet.´´ Ze noemde een hele lijst met mensen waarmee ik veel omga nou ik was verdrietig😢 . een iemand die werd genoemd en mee liep was ook niet mijn vriend en ik zei:``.... z'n vriend wil ik ook helemaal niet zijn.´´ Want, ik haat haar en ik heb redenen genoeg waarom. De jongens die werden opgenoemd wisten niet eens wat er gebeurt was. confused

Ik ben ook een lichte vorm van autisme, genaamd PDD-NOS.
Ik werdt online uitgescholden en gepest daarmee door twee jongens
die een volledige haat-site over mij gemaakt hadden
met erop ''Je moet weten dat Tessa een autist is''.
Ze zeiden tegen me dat ik niet normaal was, en ik niks kan begrijpen, vanwege mijn autisme.
Als ik vroeg waarom ze sommige dingen deden: ''nou, ik weet niet of autisten dit snappen''.
Sindsdien ben ik heel erg onzeker geworden om mijn autisme en heb ik het er liever niet over.
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

De Winx Club-fanwereld pesten actrice Winx Live-Action weg op Social Media Empty Re: De Winx Club-fanwereld pesten actrice Winx Live-Action weg op Social Media

Bericht van Noell2006 za feb 15, 2020 4:52 pm

Nou @admin ik vind dit heel knap van jouw dat je dit mij verteld want ik heb ook PDDNOS
Noell2006
Noell2006

Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 12-02-20
Leeftijd : 17
Woonplaats : Nederland, Klazienaveen

https://welkombijdewinxclub.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

De Winx Club-fanwereld pesten actrice Winx Live-Action weg op Social Media Empty Re: De Winx Club-fanwereld pesten actrice Winx Live-Action weg op Social Media

Bericht van Admin za feb 15, 2020 7:58 pm

Noell2006 schreef:Nou @admin ik vind dit heel knap van jouw dat je dit mij verteld want ik heb ook PDDNOS

Bedankt
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

De Winx Club-fanwereld pesten actrice Winx Live-Action weg op Social Media Empty Re: De Winx Club-fanwereld pesten actrice Winx Live-Action weg op Social Media

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum