Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De fanwereld vergeet dat Winx Club een kinderserie is

Ga naar beneden

De fanwereld vergeet dat Winx Club een kinderserie is Empty De fanwereld vergeet dat Winx Club een kinderserie is

Bericht van Admin vr nov 22, 2019 7:01 pm

Klets hierover de Update van 22 November 2019:

Hoi Winx-fans! 😄 Welkom terug bij deze nieuwe Winx-fanwereld Update.
Hopelijk hadden jullie een goede week, want het is weer weekend! 😉
Laten we het weekend goed inluiden met een gloednieuwe Update
wat betreft de fanwereld van de Winx Club franchise. Het was alweer een lange tijd geleden,
ik vondt het dus inmiddels weer tijd 😉 Vandaag is het onderwerp over het feit
dat Winx Club een kinderserie is, en de fanwereld dat niet (kan of wil) begrijpt.
En dat betekend dat de fans ontzettend hoge (en onrealistische) verwachtingen heeft
voor de serie, die nooit haalbaar zullen zijn, vanwege redenen 😯
En ze denken dat hun de enige doelgroep zijn van de serie. In deze nieuwe Update wil ik bewijzen
waarom dat allemaal niet waar is, en waarom het (as usual) bullshit is wat de fanwereld
beweerd 🙄 Let’s go!

De fanwereld vergeet dat Winx Club een kinderserie is Winxdark
Disclaimer:
Ik gebruik het woord ‘fanwereld’ en niet de officiele term ‘fandom’ zodat
het voor iedereen te begrijpen is (niet om te zeggen dat jullie dom zijn).
Deze Updates zijn controversieel. Ze zijn niet bedoeld om fans of mensen belachelijk te maken
of in een slecht daglicht te zetten. Het is om het woord te verspreiden over hoe
toxisch, slecht, en ziekelijk deze fanwereld is. Ik heb veel fanwerelden
gezien, maar die van Winx Club is toch echt de rotste.
Ik vindt het belangrijk dat hierover gepraat wordt.
Mensen worden hier belachelijk behandeld, meer als objecten!
Een alternatieve mening hebben wordt niet getolereerd in de fanwereld.
Sommige mensen zijn zelfs letterlijk compleet weggepest, omdat ze een alternatief perspectief
hadden op iets! Je wordt allerlei namen genoemd, als je het niet eens bent met ze of
als je met feiten en informatie over de serie aankomt. En willen dat Rainbow constant
luistert naar wat ze willen – ongeacht of het wel echt zo een goed idee is.
Dubbele standaarden en hypocritici zijn ook heel groot in deze fanwereld.
Ze willen ook niet loslaten aan de oudere Seizoenen van Winx. En vinden aan
de nieuwe Seizoenen niets leuk, ze hebben constant wat te klagen, ze kunnen totaal niet
naar de positieve aspecten kijken, en zien alleen het negatieve. En dat is belachelijk!


De échte defenitie van een ’kinderserie’ is vaak ver te zoeken bij de Winx fanwereld 😯
Ze kijken naar een tv-serie voor kinderen, maar zijn zelf niet eens bewust dat het een serie voor kinderen is.
Hoe absurd is dat? Het slaat werkelijk nergens op. Ze verwachten dat de serie op een niveau
van een Japanse Animé komt of zelfs het niveau van wat de Fate: The Winx Club Saga.
Maar wanneer ze dat zeggen weten ze geloof ik niet écht wat een Animé is of waar de Winx Club Live-Action
echt overgaat. Ja, ik snap dat het een droom die uitkomt voor fans
als Winx donkerder wordt in de Live-Action. Maar de Winx Club animatie-serie
is voor kinderen 😯 Of denken ze dat hun de enige doelgroep zijn van de franchise, ofzo? 🙄
De fans die zijn op gegroeit met de oude Seizoenen zijn ongeveer van 15 tot en met 29 jaar oud (misschien ouder zelfs).
Volgens Wikipedia is de doelgroep van Winx Club: ’gericht op kinderen tussen
de leeftijden van zes en veertien’. Dit betekend natuurlijk niet dat oudere fans niet mogen
kijken naar de serie. Maar de serie is en blijft nog steeds voor kinderen.
Mensen tussen de zes en veertien worden ’kinderen’ genoemd. Weet je wel, fans? 🙄
Zes en veertien zijn geen volwassenen! 🙄 Een andere reden dat het een kinderserie is, de tijd wanneer
het wordt uitgezonden. Wikipedia beschrijft een kinderserie als: ’Televisieseries voor kinderen zijn televisieprogramma's die zijn ontworpen voor en worden verkocht aan kinderen, normaal gepland voor uitzending tijdens de ochtend en middag wanneer kinderen wakker zijn... Het doel van de shows is vooral om te entertainen en soms om te onderwijzen’.
Als je de tekst goed hebt gelezen, heb je ook gelezen dat kinderseries worden uitgezonden
in de ochtend of de middag. Het 5de en 6de Seizoen van Winx werdt om half 3 uitgezonden in 2012.
En waarom is dat belangrijk? Omdat dat de tijd is wanneer school afgelopen is
en kinderen net uit school komen. En daarna meteen voor de buis kunnen zitten.
Als het een serie was voor een oudere doelgroep werdt het niet om half 3 uitgezonden.
Maar dat is het niet, want Winx Club is een serie voor kinderen. Het wordt uitgezonden wanneer kinderen wakker zijn.
Kinderen zijn niet wakker s’avonds. Ze moeten vermoedelijk vroeg naar bed, bepalend van hun ouders.
Weet je waarom soap-series s’avonds worden uitgezonden? En waarom kinderseries niet
ook s’avonds worden uitgezonden? Omdat kinderen dan niet wakker zijn! 🙄

Als ze een soap s’middags uitzenden, zou een kind daar misschien naar toe zappen.
En dat is niet de bedoeling. Soap-series zijn niet voor kinderen. Dat is waarom
ze worden uitgezonden, wanneer kinderen slapen. Sommige kinderseries worden
zelfs op Zaterdag ochtend uitgezonden. Want? Dan zijn kinderen vrij van school!
Ook de content in Winx Club is specifiek gemaakt voor kinderen. Oh, goh. Waarom zou dat zijn?
Waarom zou de serie op een kinderachtige noot gezet zijn? Niet omdat het voor volwassenen is, denk ik! 🙄
De serie start in het eerste Seizoen met de hoofdkarakters, de Winx. Als tieners!
Waarom? Niet omdat het voor volwassenen is! 🙄 In originele beschrijving op Rainbow’s website
staat: ’Winx Club is een moderne fantasiesaga rond zes feeën en hun avonturen. De hoofdrolspelers Bloom, Stella, Flora, Layla/Aisha, Tecna en Musa leven hun dagelijks leven op de wereld van Magix, onder lessen, liefdes, ruzies en momenten van sterke vriendschap’. Lijkt op een beschrijving over een serie voor kinderen.
Niet voor volwassenen, denk ik.
En zoals je in de tekst las: De hoofdrol spelers gaan naar school. Net als kinderen! 😯
Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom de Winx geen leraren meer waren, na het 4de Seizoen.
Omdat het niet iets is waar kinderen zich in kunnen herkennen. Banen en werk zoeken?
Daar zijn kinderen helemaal niet mee bezig. Maar school? Dat wel. Volwassenen gaan niet meer naar school,
die zijn al klaar met school. Zoals ik al zei in het begin, verwachten fans dat Winx Club
op het niveau gaat van een Japanse Animé of een soap, zoals Fate: The Winx Club Saga.
Een fan zei ooit zelfs dat hij Winx graag ’zoals Pretty Little Lairs wilde zien’. Ik vraag
me af of diegene onder invloed was toen-ie die comment schreef. Of gewoon knettergek is.
Diegene die die comment schreef heeft het over een soap-serie. Voor hem mag
Winx Club in een soap opera veranderen. De defenitie van een soap-serie volgens dictonary.com
is ’een televisieserie die het onderling verbonden leven van veel personages laat zien, vaak op een sentimentele, melodramatische manier’. Is dat waar een kind op staat te wachten? confused
Sommige Soap-series, zoals GTST hebben zelfs moorden, bloed, fysiek geweld, seks, alcohol en drugs gebruik, emotionele
liefdesrelaties. En heel veel andere grijze moralen! Is dat iets wat je aan kinderen toont? confused

En dit is ook precies de beschrijving die Netflix gaf aan Fate: The Winx Club Saga!
En niet voor niks is de Winx Live-Action R-RATED! 🙄 Denken fans dat Rainbow
zomaar de serie voor kinderen tussen zes en veertien heeft gemaakt?
Oh, nee. De serie is niet écht voor kinderen. Het is gewoon misleiding, natuurlijk.
De serie hoort niet echt voor kinderen te zijn. De serie is kinderachtig,
voor no reason. De serie was nooit niet voor kinderen hoor. Dat is een leugen.
Oh, laten we GTST nu maar uitzenden op Nickelodeon, Zapp, Ketnet, en andere kinderzenders! 😯
Want de Winx-fans zeggen dat het kan. Dat moet het waar zijn, toch? 😑
Het niveau van een Japanse Animé is precies op het niveau van een soap. Animé is letterlijk
een soap, alleen geanimeerd (getekend)! Sommige genré’s in Animé zijn echt te heftig voor kinderen.
Sommmige genré’s zoals horror zijn écht te angstaanjagend. www.muziek-en-film.infonu.nl heeft sommige
van deze genré’s op een rijtje gezet. Ik noem er even een paar op:
- Drama - Dit kan gaan over oorlogdrama’s maar ook over relatieproblemen of transseksuelen (Ja, echt supergeschikt voor kinderen).
- Slice of life - vertaald: Stukje leven. Hiermee wordt bedoeld een anime die gebaseerd is op problemen van het hedendaagse leven. Vaak wel heftige problemen. Dit genre lijkt een beetje op drama (De Animé Air is een Slice of life
en veel te heftig voor kinderen!)
- Erotiek/hentai - Erotische anime’s (spreekt voor zichzelf natuurlijk).
- Bovennatuurlijk - Anime’s die over bijvoorbeeld religie gaan maar ook over geesten en andere bovennatuurlijke fenomenen (Dan kun je kinderen ook net zo goed
laten kijken naar Paranormal Activity of The Grudge).
- Horror - Anime’s die mensen bang proberen te maken met angstaanjagende dingen (Madoka Magica, bijvoorbeeld. Wel een goede Animé, in mijn mening).
- Psychologische - Anime’s die gaan over veteranen die met hun oorlogstrauma proberen om te gaan of een kind wat gepest wordt. Andere psychologische problemen komen ook aan bod (Ja, oorlogstrauma’s. Echt een onderwerp voor kinderen).
- Thriller - Anime’s die als doel hebben te choqueren en veel spanning bevatten (spreekt ook voor zichzelf).
Al deze voorbeelden bewijzen dat Winx Club niet op het niveau van een Japanse Animé hoort
(of een soap-opera). Er is ook een genré in Animé Romantiek. Ik had het hier niet bijgezet,
want er zijn veel series voor kinderen die romantiek hebben. Maar in Winx Club in de nieuwere Seizoenen
wordt romantiek (zoals kus scénes zelfs op een lager pitje gezet). Dit is denk ik nog een reden erbij
waarom kinderen geen een van dat soort televisieseries kunnen kijken 😯

De fanwereld vergeet dat Winx Club een kinderserie is Winxcosmix
Veel Winx-fans zeggen dat Winx Club ooit wel op dat niveau zat.
Ze noemen de oudere Seizoenen: ’donkerder, tragischer, inktzwart’ etc.
en denken omdat het ooit zo eens was, dat het ook altijd zo hoort te zijn.
Maar ze hebben het eigenlijk helemaal fout. De Winx-fans die denken
dat Winx Club in het begin nooit kinderachtig was, en nooit voor kinderen was,
moeten hun geheugen even checken. Wat dacht je van de introductie van de pixies?
Duidelijk gemaakt voor de allerkleinste fans 🙄 De Winx-fans die denken dat de serie ooit donkerder was, zijn fout.
De serie was niet donkerder. De verhaallijnen waren alleen wat dieper, complexer, volwassener.
Ze praten nu net alsof de serie oorspronkelijk een horror en thriller film was,
en dat het daarna veranderd is naar een serie voor kinderen. De verhaallijnen waren toen
gewoon anders. Maar dat is omdat wij toen de doelgroep waren 😯
Rainbow schreef toen voor ons. Maar nu schrijft Rainbow voor hele jonge kinderen.
De serie was altijd voor kinderen. Alleen voor een ander soort doelgroep kinderen (kinderen
die meer houden van het diepere gedoe). Zoals ik al eens zei, de fanwereld denkt dat hun (nog steeds) de enige doelgroep zijn, na 15 jaar van de serie. En ze denken dat Rainbow, de nieuwere Seizoenen
op een kinderachtige noot heeft gezet.. omdat ze niks geven om hun fans.
In andere woorden: Om de fans te treiteren en de serie te verknallen 🙄
Sommige fans hebben duidelijk toegegeven dat ze vinden dat ’Rainbow meer moet luisteren naar hun fans!’.
En dat omdat de serie op een kinderachtige noot is gezet, een teken is
dat Rainbow niet luistert. Zonder erbij na te denken dat dit een kinderserie is 😯
Hier kijken ook hele jonge kinderen na van zelfs 5 jaar! 😯 De oude Seizoenen
had thema’s zoals de dood van Nabu en Musa’s moeder (en Daphne die letterlijk was vermoord
door de oeroude heksen!). Traumatische achtergrondverhalen van de Winx,
zoals Layla’s geisoleerde leven. De rebellie van de aard feeën tegen de mensen
van de Aarde. Dat zijn onderwerpen veel te diep voor kinderen van tussen de zes en veertien.
En in tegendeel: Dat is niet eens waar kinderen tegenwoordig in geinteresseerd zijn.
Omdat sommige Winx-fans zeggen dat ze liever grijze moralen zien in Winx Club,
betekend nog niet meteen dat iedereen dat wil. Je moet niet alle schapen over één kam scheren confused
In feite, en dit weet nog niet iedereen, maar is dát juist wat de serie eigenlijk een beetje ’om zeep hielp’
en hier is bewijs voor:

WinxClubRus postte in Juli van dit jaar op hun social media: ’Francesco Artibani zei dat het Italiaanse tv-netwerk Rai na de dood van Nabu aan Rainbow vroeg om in de toekomst lichtere Seizoenen uit te brengen’.
Hier krijg je het. De diepere verhaallijnen waar de Winx-fans nu tegenwoordig
nog steeds naar verlangen is wat de serie eigenlijk brak. Dat is eigenlijk grappig, maar ook awkward om over na te denken 😝 Dus dit betekend dat, ongeacht wat Winx-fans zeggen, de meer kinderachtigere toon
in tv-series nu eigenlijk juist een hele goede beslissing was.
Maar ik weet zeker dat Nabu-fans zouden beweren dat dit bewijst dat
Rainbow, Nabu niet had moeten dood laten gaan.
Maar denk eens aan de implicaties hier:
1) Rainbow had misschien de bedoeling om Winx Club tenslotte donkerder te laten worden.
De Live-Action van Netflix kan daar verder bewijs van zijn.
We weten misschien nooit wat Rainbow oorspronkelijk van plan was na het 4de Seizoen.
Wat als Nabu nog maar het begin was en in de komende Seizoenen meer personages zouden zijn gestorven?
2) Rai en de ouders geloofden dat een karakterdood te veel was voor dit publiek.
Te oordelen naar hoe het fanwereld de afgelopen tien jaar heeft gehandeld,
hadden ze gelijk. De fanwereld gaat helemaal niet goed om met de dood van Nabu.
Wat zegt dat over hen? 😯 In een interview met Iginio Straffi een paar maanden geleden
vermeldde hij ook dat hij had gezien dat fans hadden geklaagd op sociale media
over de kinderachtige toon van de nieuwe Seizoenen. Zijn antwoorden op de klachten
waren heel kort en duidelijk ’We moesten dit doen’. En dit zegt hij niet zomaar natuurlijk.
Daarna legt hij uit in het interview dat hij had gezien dat het publiek van het vierde Seizoen
veel jonger was geworden, en ze de serie moesten aanpassen daaraan 😯
Veel Winx-fans zeggen dat ze de serie met het oude publiek wilde zien opgroeien, en dat nu de serie
op een kinderachtige toon is gezet dat meteen automatisch betekend dat de serie ’slecht, afval, troep’ is geworden 🙄
Terwijl Winx Club nog steeds een goed en fatsoenelijk verhaallijn heeft.
Ook kinderseries kunnen een geloofwaardig plot hebben! 😯 Ik zie soms
ook fans zeggen: ’Baby’s kijken niet naar Winx!’ of ’Jonge kinderen zijn niet geinteresseerd in Winx’.
En ja, alles wat Iginio Straffi heeft gezegt in dat interview is gewoon een leugen zeker.
Hij zou echt liegen tegen zijn fans. Hij heeft de serie aangepast aan onzichtbare
kinderen. Ze zijn er niet écht. Iginio weet niet waar hij het over heeft.
En als ze het niet leuk vinden dat Winx kinderachtiger is geworden, dan stoppen ze toch gewoon met kijken? 🙄
Ik vindt dat een kinderachtigere noot in een serie niet meteen betekend
dat de serie niet goed meer is, of dat dat betekend dat het verhaallijn niet goed meer is.
Maar je weet de mentaliteit van de fanwereld: Anders is automatisch slecht 🙄

Dit was de Update over de fanwereld die vergeet dat Winx Club een kinderserie is.
Hopelijk vonden jullie het een leuke en interessante Update.
Die fans hebben het recht verloren om zichzelf Winx-fans te noemen.
Voordat ik afsluit even kort nieuws over de Winx Live-Action:
Rainbow heeft het idee om een ​​film met echte acteurs uit te brengen op de animatieserie Winx Club volledig opgegeven!
In 2016 werd de film aangekondigd, die zou zijn opgenomen door de studio ’Hollywood Gang’. Hoogstwaarschijnlijk zijn deze ideeën
overgenomen voor de Live-Action serie:
Fate: The Winx Saga - die op Netflix komt in 2020 (Credits aan WinxClubRus voor dit nieuws).
Wat vindt jij van deze Update, en wat vindt jij ervan dat de fanwereld niet realiseert
dat Winx een kinderserie is? En wat vindt jij ervan dat de Live-Action film niet meer doorgaat?
Laat je mening in de reacties hieronder achter – of het forum topic.
Dit was de Update weer voor vandaag. Een goed weekend!!
😉
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum