Ultieme slechtste Aflevering van de Winx Club-series
Pagina 1 van 1
Ultieme slechtste Aflevering van de Winx Club-series
Klets hierover de Update van 1 Januari 2020:
Gelukkig nieuwjaar, Winx-fans! Hopelijk hebben jullie een ontzettend goede jaarwisseling gehad!
Met veel olliebollen en gezelligheid (Ik hoop dat jullie ledematen er nog aanzitten met al het vuurwerk).
Helaas besloot mijn hoofd ziek te worden tijdens de jaarwisseling, maar met apc
ben ik er doorheen gekomen. Het klinkt ongelovelijk, maar 2020 en een nieuw decennium is eral!
Wat heb jij gepland voor het komend jaar of komende 10 jaar? Hopelijk kunnen we
er weer een spetterend en fantastisch jaar van maken. Ik kan niet wachten om weer een heel jaar
te mogen schrijven voor jullie. En ja, ik ben weer terug van mijn korte vakantie, zoals ik al uitlegde
vorige week is er deze week een Update-tje minder. Ik kon daarom Maandag
geen nieuwe Update voor jullie plaatsen. En dit betekend dat de nieuwe foto v/d week
en de nieuwe poll pas vandaag kon plaatsen. Excuses voor het ongemak. Vandaag is ook
de arrivering van de nieuwe Achtergrond op het blog De eerste nieuwe van het nieuwe jaar,
we starten 2020 dus al fris en nieuw. Met de eerste Update van 2020 en nieuw decennium
gaan we toch een beetje terug in de tijd. We gaan kijken naar de ultieme slechtste Aflevering van de Winx Club-series.
Nee, niet van een Seizoen. Dit is de Update over de allerslechtste Aflevering uit de hele franchise.
Elke serie heeft wel een Aflevering die je echt de kroon kan geven van verschrikkelijkste Aflevering
uit de historie van de serie. Winx Club is geen uitzondering. Benieuwd welke Aflevering ik bedoel?
Laten we dan meteen beginnen, toch?
En dat is... *trommel gegroffel*
Seizoen 5 Aflevering 18 ’de verslinder’.
Oké. Dit voelde denk ik niet als een verassing voor jullie geloof ik
Seizoen 5 was het slechtste Seizoen in de Winx franchise. Het is dus alleen
maar logisch, toch? Ik haat Seizoen 5. Ik heb niet veel populaire meningen.
Maar dit is een populaire mening waar ik het helaas wel mee eens moet zijn.
Ik heb deze Aflevering niet gekozen omdat Seizoen 5 het slechtste Seizoen is
Het Seizoen heeft ook zijn goede kanten en daarbij ook goede Afleveringen.
Waarom dan uitgerekent deze Aflevering? Deze Aflevering sloeg gewoon alles.
Mijn allerbeste Aflevering uit de serie was Seizoen 4 Aflevering ’het betoverde eiland’.
Dit betekend dus dat ik ook een allerslechtste Aflevering heb. Dit is een Aflevering waarbij je jezelf de vraag stelt:
Is dit alles? En een Aflevering waarbij je denkt: Wat dachten ze toen ze dit schreven?
Wie dacht dat dit ooit een goed idee was? Waren ze onder invloed toen ze eraan werkte?
Deze Aflevering is zó slecht, niks kan het rechtvaardigen, en echt niks kan het ook in één of andere manier
goed praten. Dit klinkt misschien negatief, maar ik ga heel erg eerlijk zijn in deze Update.
Een van de grootste problemen met deze Aflevering was heel simpel: Het voelde niet als iets dat bij Winx Club hoorde
Het voelde als een vreemde eend in de bijt. Net als een vreemdeling op straat. Net als een nieuwe
omgeving waar je gaat wonen. Je stapt ineens in een onbekende omgeving
Dit somt precies op hoe ik me voel over deze Aflevering. En soms is verandering goed,
maar dit was geen goede verandering. Als het niet meer Winx-achtig voelt, weet je dat je
op het slechte pad bent. En ik ben niet de enige die dit denkt, er zijn veel mensen die deze Aflevering twee en een half sterren geeft.
Het verhaal voelde niet alsof het in Winx Club toebehoorde
Het voelde alsof het ’Winx Club’ was geworden in naam alleen. Het plot begon eerst over
de verslinder, een nieuw monster in de Oneindige Oceaan en Tritannus gebruikt hem
om de selkies te.. ja, verslinden. Er is een probleem met hoe Tritannus handelt in deze Aflevering.
Zijn acties hebben maar een klein-schalig effect, dit keer zijn de selkies het geval.
In de vorige Afleveringen toen hij de pilaren aanviel in de Oneindige Oceaan
was de hele Magische Dimensie er de dupe van. Maar wat helpt de selkies aanvallen
met een haai-achtige monster zijn doel te volbrengen? Ik weet dat het bedoeld was
als een soort afleiding, zodat Tritannus en de Trix de volgende zegel konden stelen,
en het was ook erg slim. Maar ik denk dat ze een betere afleiding hadden kunnen bedenken
als de selkies aanvallen, de selkies waren sowieso nutteloze karakters,
en nu besluit Nickbow er een hele Aflevering aan toe te wijden?
En sinds wanneer maken Tritannus en de Trix zich druk om die zoals hun ze noemen ’zeeratten’?
Ze konden ze eerder makkelijk aan met hun eigen spreuken.
Ze zaten nooit in de weg van hun plan - want ze waren toch niet zo sterk. En nu hebben ze weer
zo een nutteloos en totaal niet gevaarlijk monster om het werk voor ze te doen?
Darcy zei nog heel duidelijk ’Het is niet zo een heel slim visje hoor’.
Ze hebben ook niet eens een hele goede reden om te aan te vallen. Ze sturen het naar de selkies
om ’gewoon hun dag te verzieken’ Ik heb niks tegen schurken die kwaadaardig
zijn om kwaadaardig te zijn, maar ik haat het wanneer hun motieven maar simpel zijn.
Ik haatte het nog meer in Seizoen 6 hoe de Trix de krachten van de scholen stalen
om alleen maar de Winx te verslaan. Dit weer is heel erg klein-schalig.
Ik wil alles vernietigende schurken zien! Ik wil steden zien vallen, ik wil de wereld letterlijk zien vergaan.
En de wereld vergaat echt niet wanneer Tritannus de selkies aanvalt.
En dit was ook één van de redenen waarom ik dit gewoonweg een saaie Aflevering vondt.
Er gebeurde gewoon helemaal niet interessants. Ik voelde me leeg nadat de Aflevering was afgelopen.
En het idee van een monster die achter de kleinste karakters aangaat is al zovaak gebruikt (de smurfen cliché).
Het was kinderachtig, en deze Aflevering slaat nergens op. Dit bewijst alleen maar wat
een domme filler deze Aflevering was. En waarom sloeg het nergens op?
Iedereen gedroeg ze ook nog enorm uitkarakter. Eerder vonden Darcy en Stormy het maar niks
om voor Tritannus te werken, maar nu staan ze te poppelen om een nieuwe zegel te stelen?
Oké? Wat is er gebeurd in hun hersenen in zo een korte tijd?
Sinds wanneer vondt die omschakeling plaats? En zoals het hele Seizoen was Icy de ergste
die uitkarakter was. Wat stond ze daar te schreeuwen als ’de dame in nood’?
Waarom gedroeg ze zich als een bange muis? Icy, je bent een heks! En zelfs de heks van ijs.
Het is één ding om Icy hals over kop voor Tritannus te maken, maar iets anders om haar zwak te maken!
Waar is de kwade, koppige, neerbuigende en koudbloedige heks van ijs waar we allemaal van houden?
Niet deze hoor. En wanneer ze in de nesten zat roept ze haar grote liefde
Tritannus? Zucht. Waarom heeft ze ineens een man nodig om haar te beschermen?
Icy van Seizoen 1 had dit beest allang bevroren gehad. En mannen stonden
hen alleen maar in de weg. En als je dacht dat het niet erger kon in deze Aflevering,
moet ik teleurstellen. Het kan dus, hierna gaan we naar de oerdomme vorstenraad
en en ontzettend nutteloze trainingsessie van de Winx.
Mensen die al langer mijn blog volgen weten hoe ik denk over de vorstenraad.
Iedere koning, koningin, prins en prinses, zelfs de Winx,
kwam bij elkaar in deze raad, om te overleggen
hoe ze Tritannus moesten verslaan. Het concept was interessant (politiek zie je niet vaak in Winx),
maar wanneer je Nickelodeon eraan laat werden weet je dat het een voorbode
is voor ongeluk. Het werdt gebruikt om Diaspro tussen het gouden koppel,
Bloom en Sky, te laten komen. In andere woorden: Meer drama.
Ik geef helemaal niks om hun relatie. Voor mij mogen ze vooraltijd uitelkaar,
ik wordt zo moe van ze Ik haat het hoe ze worden afgebeeld als een perfect koppel
terwijl deze liefdesdrama bewijst niet. En ik haatte het hoe sommige koningen weer ontzettend koppig waren.
Niemand wilde meewerken. En het werdt gewoon zomaar afgewimpeld na een paar Afleveringen
zonder afsluiting of tot een orde gekomen. En ik haatte het vooral hoe Bloom
zich gedroeg tijdens de vorstenraad. Sky is een minuutje even niet bij haar,
en ze wordt meteen gevoelig en gaat uit van het ergste. Nou, dát vindt ik juist erg
En er waren een paar missende tijdens de vorstenraad: Waar was koningin Nebula van de Aarde
en de andere aardsefeeën? Waren die niet uitgenodigd? Schaamtelijk! Even serieus, Tritannus
is haar planeet ook aan het aanvallen, hoor! God, waarom negeert dit Seizoen
alles dat vitaal en belangrijk was in de voormalige Seizoenen?
Het is erg genoeg dat Roxy werdt genegeerd, maar om de opperfeeën van de Aarde
niet uit te nodigen voor de oorlogsraad slaat echt alles, Nickbow
Laat in ieder geval Roxy komen als kroonprinses van de aardsefeeën.
Waarom later ze koning Erendor wel komen? Zijn oceanen worden niet aangevallen
En inplaats daarvan kiezen ze Flora als vertegenwoordiger van de Aarde (omdat ze de fee van de natuur is. Oké? ).
De Winx’s nutteloze trainingen dit Seizoen hangen me de keel uit.
Deze Aflevering snapte ik echt totaal niet waarvoor ze deze training met Codatorta’s draak
moesten hebben. Codatorta zei tegen de Winx dat ze het beest moesten temmen
met hun Sirenix krachten. Niets van die woorden zagen we tijdens de training meer.
Alleen wat Flora deed was het strategisch bekijken. Maar dat is je hersenen gebruiken
en niet je krachten. Ja, Tecna gebruikte eens een magisch schild
om zijn vuur tegen te houden. Maar het was de bedoeling dat je hem temt
Niet met hem vecht. En waarom probeerde ze het bloemen te voeren?
Nickbow weet je niet draken vlees-eters zijn? Ehh?
Ik heb niks tegen deze trainingen, ik vindt het beter
dat de Winx moeten werken om hun krachten te verbeteren, dan
dat ze ze gewoon krijgen toegeschoven. Maar wat ik wel fout vindt is dat
het niet in praktijk wordt gezet. Wat is een training als je er de vruchten niet
eens van kunt afplukken? (dat klinkt net als mijn hele schooltijd eigenlijk).
Waarom gebruikte ze niet wat ze geleerd hebben met de draak
om Tritannus te verslaan? (of de verslinder waar ze later tegen vechten).
Dit bewijst alleen maar dat de trainingen gewoon filler waren en niet waren om het verhaal voort te zetten.
In andere woorden: het was totaal niet relevant aan het plot. Dit is jammer,
want in het verleden werden Alfea lessen wel altijd gebruikt
door de meiden om uit de penarie te komen. De momenten met selkies en de verslinder
waren de domste scénes in de Aflevering - en de hele serie natuurlijk.
Hoe konden de selkies nou niet zichzelf verdedigen? Ze zijn de poortbewakers van
alle oceanen van alle werelden! Ik snap het wanneer ze niet opkunnen
tegen zo een krachtig persoon als Tritannus - zelfs de Winx hadden er moeite mee - maar
deze verslinder was niet eens zo heel sterk (de Winx hadden hem zo neer met een schot op zijn tentakel).
En waarom zwommen ze een grot binnen? Ze weten dat ze sowieso opgesloten zouden zitten.
En daar komen ze dan later pas achter
wanneer het te laat is. Hebben die selkies uperhaupt wel een stel hersens?
De pixies waren soms ook onhandig, maar ze waren niet zó dom.
En waarom zwom Daisyree (Flora’s selkie) zomaar in de mond van het beest?
Ik weet dat het een doodlopend einde was waarin ze was. Maar ze deed niet
eens moeite om weg te komen. En het was zo overduidelijkt dat ze met opzet in de mond zwom
Dacht ze soms: Oké, ik heb geen andere keuze meer. Dus ik ga maar liever dood.
Het is vreemd wanneer daarna hoor je haar zelfs ’Flora! Help me!’ roepen.
Wat ik ook niet snap hoe de Trix hun spreuken niet werkte op de verslinder.
Maar waarom konden de aanvallen van de Winx het beest wel pijn doen? Rare logica.
Het is ook vreemd hoe de spreuken de vervloeking van Tritannus op de verslinder kunnen
verwijderen. Deafening Chord, Petal Hurricane en Genesis Blow zijn
aanval’s spreuk. Geen helende krachten. Zoals het hele Seizoen was het dialoog heel erg zwak deze Aflevering:
Tritannus noemt het ding op het hoofd van de verslinder.. een vin? In ieder geval
in de engelse versie, in de nederlandse noemen ze het een tentakel. De hengel op zijn kop wordt de esca of illicium genoemd en wordt vaak gebruikt voor het aantrekken van partners en het lokken van vissen naar
hun dood in de zeeduivel en sommige dingen waren verkeerd uitgesproken.
En als het niet erger kan, noemt Flora de haren bij de mond van de draak..
een snor (snorharen eigenlijk). Ugh, en als het niet nog erger kan met dit dialoog
is het wel Bloom. Diaspro zegt: ’Sky is de kroonprins van Erakylon. Hij moet
zijn plicht vervullen en met zijn vader meegaan’ en daarna
zegt Bloom: ’Er heeft toch niemand om jouw mening gevraagd, Diaspro!’.
Huh? Wat Diaspro zei dat de waarheid, Bloom. Wat ze zei wat een feit, of je het leuk vindt of niet.
Ik haat het hoe Bloom haar mening verwoord alsof het de waarheid is.
Jij bepaald niet alles, Bloom. Ze was zelfs bang dat Sky het niet eens was het maar,
en dat dat betekend dat hun relatie uitelkaar zal vallen. Wordt toch eens volwassen, Bloom
Er is zelfs hier een kleine audio-opnamefout waarbij ze per ongeluk de spreuknamen
van Musa en Tecna verwisselden en de namen van de spreuken van de Trix waren echt kreupel en cliché
in deze Aflevering ’Blizzard!’ ’Lightning Bolt!’ ’Dark Spell!’. Oh, hou op
En natuurlijk zoals altijd was het dialoog weer repetitief en simpele woordkeuzes
Dit was de eerste Update van 2020 over de ultieme slechtste Aflevering uit de Winx Club-series.
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te horen welke Aflevering ik écht haat.
Dit is hem dan. Dit was echt een Aflevering om te vergeten.
Het was niet alleen slecht, maar ook saai en oninteressant Er zijn wel meer Afleveringen
die zo zullen zijn. Maar waarom ik uitgerekent deze Aflevering koos
was omdat deze echt alles sloeg. Het had potentieel. Maar het had ons niet geleverd.
Er is gewoon iets aan deze Aflevering dat alles erger maakt. En ik niet zo goed kan uitleggen (deze stond
al in feite op #1 van slechte Aflevering van Seizoen 5 ).
Wat vindt jij van Seizoen 5 Aflevering ’de verslinder’? Is dit ook jouw ultieme slechtste Aflevering?
Of waren er ook goede dingen denk jij? Of heb jij een andere Aflevering
die echt de kroon verdiend van allerslechtste Aflevering uit de series?
Laat je mening weten in de reacties hieronder. Laten we hier samen over discussiëren.
Dit was alles, de beste wensen voor 2020! (Wat zijn jouw goede voornemens voor 2020?)
Gelukkig nieuwjaar, Winx-fans! Hopelijk hebben jullie een ontzettend goede jaarwisseling gehad!
Met veel olliebollen en gezelligheid (Ik hoop dat jullie ledematen er nog aanzitten met al het vuurwerk).
Helaas besloot mijn hoofd ziek te worden tijdens de jaarwisseling, maar met apc
ben ik er doorheen gekomen. Het klinkt ongelovelijk, maar 2020 en een nieuw decennium is eral!
Wat heb jij gepland voor het komend jaar of komende 10 jaar? Hopelijk kunnen we
er weer een spetterend en fantastisch jaar van maken. Ik kan niet wachten om weer een heel jaar
te mogen schrijven voor jullie. En ja, ik ben weer terug van mijn korte vakantie, zoals ik al uitlegde
vorige week is er deze week een Update-tje minder. Ik kon daarom Maandag
geen nieuwe Update voor jullie plaatsen. En dit betekend dat de nieuwe foto v/d week
en de nieuwe poll pas vandaag kon plaatsen. Excuses voor het ongemak. Vandaag is ook
de arrivering van de nieuwe Achtergrond op het blog De eerste nieuwe van het nieuwe jaar,
we starten 2020 dus al fris en nieuw. Met de eerste Update van 2020 en nieuw decennium
gaan we toch een beetje terug in de tijd. We gaan kijken naar de ultieme slechtste Aflevering van de Winx Club-series.
Nee, niet van een Seizoen. Dit is de Update over de allerslechtste Aflevering uit de hele franchise.
Elke serie heeft wel een Aflevering die je echt de kroon kan geven van verschrikkelijkste Aflevering
uit de historie van de serie. Winx Club is geen uitzondering. Benieuwd welke Aflevering ik bedoel?
Laten we dan meteen beginnen, toch?
En dat is... *trommel gegroffel*
Seizoen 5 Aflevering 18 ’de verslinder’.
Oké. Dit voelde denk ik niet als een verassing voor jullie geloof ik
Seizoen 5 was het slechtste Seizoen in de Winx franchise. Het is dus alleen
maar logisch, toch? Ik haat Seizoen 5. Ik heb niet veel populaire meningen.
Maar dit is een populaire mening waar ik het helaas wel mee eens moet zijn.
Ik heb deze Aflevering niet gekozen omdat Seizoen 5 het slechtste Seizoen is
Het Seizoen heeft ook zijn goede kanten en daarbij ook goede Afleveringen.
Waarom dan uitgerekent deze Aflevering? Deze Aflevering sloeg gewoon alles.
Mijn allerbeste Aflevering uit de serie was Seizoen 4 Aflevering ’het betoverde eiland’.
Dit betekend dus dat ik ook een allerslechtste Aflevering heb. Dit is een Aflevering waarbij je jezelf de vraag stelt:
Is dit alles? En een Aflevering waarbij je denkt: Wat dachten ze toen ze dit schreven?
Wie dacht dat dit ooit een goed idee was? Waren ze onder invloed toen ze eraan werkte?
Deze Aflevering is zó slecht, niks kan het rechtvaardigen, en echt niks kan het ook in één of andere manier
goed praten. Dit klinkt misschien negatief, maar ik ga heel erg eerlijk zijn in deze Update.
Een van de grootste problemen met deze Aflevering was heel simpel: Het voelde niet als iets dat bij Winx Club hoorde
Het voelde als een vreemde eend in de bijt. Net als een vreemdeling op straat. Net als een nieuwe
omgeving waar je gaat wonen. Je stapt ineens in een onbekende omgeving
Dit somt precies op hoe ik me voel over deze Aflevering. En soms is verandering goed,
maar dit was geen goede verandering. Als het niet meer Winx-achtig voelt, weet je dat je
op het slechte pad bent. En ik ben niet de enige die dit denkt, er zijn veel mensen die deze Aflevering twee en een half sterren geeft.
Het verhaal voelde niet alsof het in Winx Club toebehoorde
Het voelde alsof het ’Winx Club’ was geworden in naam alleen. Het plot begon eerst over
de verslinder, een nieuw monster in de Oneindige Oceaan en Tritannus gebruikt hem
om de selkies te.. ja, verslinden. Er is een probleem met hoe Tritannus handelt in deze Aflevering.
Zijn acties hebben maar een klein-schalig effect, dit keer zijn de selkies het geval.
In de vorige Afleveringen toen hij de pilaren aanviel in de Oneindige Oceaan
was de hele Magische Dimensie er de dupe van. Maar wat helpt de selkies aanvallen
met een haai-achtige monster zijn doel te volbrengen? Ik weet dat het bedoeld was
als een soort afleiding, zodat Tritannus en de Trix de volgende zegel konden stelen,
en het was ook erg slim. Maar ik denk dat ze een betere afleiding hadden kunnen bedenken
als de selkies aanvallen, de selkies waren sowieso nutteloze karakters,
en nu besluit Nickbow er een hele Aflevering aan toe te wijden?
En sinds wanneer maken Tritannus en de Trix zich druk om die zoals hun ze noemen ’zeeratten’?
Ze konden ze eerder makkelijk aan met hun eigen spreuken.
Ze zaten nooit in de weg van hun plan - want ze waren toch niet zo sterk. En nu hebben ze weer
zo een nutteloos en totaal niet gevaarlijk monster om het werk voor ze te doen?
Darcy zei nog heel duidelijk ’Het is niet zo een heel slim visje hoor’.
Ze hebben ook niet eens een hele goede reden om te aan te vallen. Ze sturen het naar de selkies
om ’gewoon hun dag te verzieken’ Ik heb niks tegen schurken die kwaadaardig
zijn om kwaadaardig te zijn, maar ik haat het wanneer hun motieven maar simpel zijn.
Ik haatte het nog meer in Seizoen 6 hoe de Trix de krachten van de scholen stalen
om alleen maar de Winx te verslaan. Dit weer is heel erg klein-schalig.
Ik wil alles vernietigende schurken zien! Ik wil steden zien vallen, ik wil de wereld letterlijk zien vergaan.
En de wereld vergaat echt niet wanneer Tritannus de selkies aanvalt.
En dit was ook één van de redenen waarom ik dit gewoonweg een saaie Aflevering vondt.
Er gebeurde gewoon helemaal niet interessants. Ik voelde me leeg nadat de Aflevering was afgelopen.
En het idee van een monster die achter de kleinste karakters aangaat is al zovaak gebruikt (de smurfen cliché).
Het was kinderachtig, en deze Aflevering slaat nergens op. Dit bewijst alleen maar wat
een domme filler deze Aflevering was. En waarom sloeg het nergens op?
Iedereen gedroeg ze ook nog enorm uitkarakter. Eerder vonden Darcy en Stormy het maar niks
om voor Tritannus te werken, maar nu staan ze te poppelen om een nieuwe zegel te stelen?
Oké? Wat is er gebeurd in hun hersenen in zo een korte tijd?
Sinds wanneer vondt die omschakeling plaats? En zoals het hele Seizoen was Icy de ergste
die uitkarakter was. Wat stond ze daar te schreeuwen als ’de dame in nood’?
Waarom gedroeg ze zich als een bange muis? Icy, je bent een heks! En zelfs de heks van ijs.
Het is één ding om Icy hals over kop voor Tritannus te maken, maar iets anders om haar zwak te maken!
Waar is de kwade, koppige, neerbuigende en koudbloedige heks van ijs waar we allemaal van houden?
Niet deze hoor. En wanneer ze in de nesten zat roept ze haar grote liefde
Tritannus? Zucht. Waarom heeft ze ineens een man nodig om haar te beschermen?
Icy van Seizoen 1 had dit beest allang bevroren gehad. En mannen stonden
hen alleen maar in de weg. En als je dacht dat het niet erger kon in deze Aflevering,
moet ik teleurstellen. Het kan dus, hierna gaan we naar de oerdomme vorstenraad
en en ontzettend nutteloze trainingsessie van de Winx.
Mensen die al langer mijn blog volgen weten hoe ik denk over de vorstenraad.
Iedere koning, koningin, prins en prinses, zelfs de Winx,
kwam bij elkaar in deze raad, om te overleggen
hoe ze Tritannus moesten verslaan. Het concept was interessant (politiek zie je niet vaak in Winx),
maar wanneer je Nickelodeon eraan laat werden weet je dat het een voorbode
is voor ongeluk. Het werdt gebruikt om Diaspro tussen het gouden koppel,
Bloom en Sky, te laten komen. In andere woorden: Meer drama.
Ik geef helemaal niks om hun relatie. Voor mij mogen ze vooraltijd uitelkaar,
ik wordt zo moe van ze Ik haat het hoe ze worden afgebeeld als een perfect koppel
terwijl deze liefdesdrama bewijst niet. En ik haatte het hoe sommige koningen weer ontzettend koppig waren.
Niemand wilde meewerken. En het werdt gewoon zomaar afgewimpeld na een paar Afleveringen
zonder afsluiting of tot een orde gekomen. En ik haatte het vooral hoe Bloom
zich gedroeg tijdens de vorstenraad. Sky is een minuutje even niet bij haar,
en ze wordt meteen gevoelig en gaat uit van het ergste. Nou, dát vindt ik juist erg
En er waren een paar missende tijdens de vorstenraad: Waar was koningin Nebula van de Aarde
en de andere aardsefeeën? Waren die niet uitgenodigd? Schaamtelijk! Even serieus, Tritannus
is haar planeet ook aan het aanvallen, hoor! God, waarom negeert dit Seizoen
alles dat vitaal en belangrijk was in de voormalige Seizoenen?
Het is erg genoeg dat Roxy werdt genegeerd, maar om de opperfeeën van de Aarde
niet uit te nodigen voor de oorlogsraad slaat echt alles, Nickbow
Laat in ieder geval Roxy komen als kroonprinses van de aardsefeeën.
Waarom later ze koning Erendor wel komen? Zijn oceanen worden niet aangevallen
En inplaats daarvan kiezen ze Flora als vertegenwoordiger van de Aarde (omdat ze de fee van de natuur is. Oké? ).
De Winx’s nutteloze trainingen dit Seizoen hangen me de keel uit.
Deze Aflevering snapte ik echt totaal niet waarvoor ze deze training met Codatorta’s draak
moesten hebben. Codatorta zei tegen de Winx dat ze het beest moesten temmen
met hun Sirenix krachten. Niets van die woorden zagen we tijdens de training meer.
Alleen wat Flora deed was het strategisch bekijken. Maar dat is je hersenen gebruiken
en niet je krachten. Ja, Tecna gebruikte eens een magisch schild
om zijn vuur tegen te houden. Maar het was de bedoeling dat je hem temt
Niet met hem vecht. En waarom probeerde ze het bloemen te voeren?
Nickbow weet je niet draken vlees-eters zijn? Ehh?
Ik heb niks tegen deze trainingen, ik vindt het beter
dat de Winx moeten werken om hun krachten te verbeteren, dan
dat ze ze gewoon krijgen toegeschoven. Maar wat ik wel fout vindt is dat
het niet in praktijk wordt gezet. Wat is een training als je er de vruchten niet
eens van kunt afplukken? (dat klinkt net als mijn hele schooltijd eigenlijk).
Waarom gebruikte ze niet wat ze geleerd hebben met de draak
om Tritannus te verslaan? (of de verslinder waar ze later tegen vechten).
Dit bewijst alleen maar dat de trainingen gewoon filler waren en niet waren om het verhaal voort te zetten.
In andere woorden: het was totaal niet relevant aan het plot. Dit is jammer,
want in het verleden werden Alfea lessen wel altijd gebruikt
door de meiden om uit de penarie te komen. De momenten met selkies en de verslinder
waren de domste scénes in de Aflevering - en de hele serie natuurlijk.
Hoe konden de selkies nou niet zichzelf verdedigen? Ze zijn de poortbewakers van
alle oceanen van alle werelden! Ik snap het wanneer ze niet opkunnen
tegen zo een krachtig persoon als Tritannus - zelfs de Winx hadden er moeite mee - maar
deze verslinder was niet eens zo heel sterk (de Winx hadden hem zo neer met een schot op zijn tentakel).
En waarom zwommen ze een grot binnen? Ze weten dat ze sowieso opgesloten zouden zitten.
En daar komen ze dan later pas achter
wanneer het te laat is. Hebben die selkies uperhaupt wel een stel hersens?
De pixies waren soms ook onhandig, maar ze waren niet zó dom.
En waarom zwom Daisyree (Flora’s selkie) zomaar in de mond van het beest?
Ik weet dat het een doodlopend einde was waarin ze was. Maar ze deed niet
eens moeite om weg te komen. En het was zo overduidelijkt dat ze met opzet in de mond zwom
Dacht ze soms: Oké, ik heb geen andere keuze meer. Dus ik ga maar liever dood.
Het is vreemd wanneer daarna hoor je haar zelfs ’Flora! Help me!’ roepen.
Wat ik ook niet snap hoe de Trix hun spreuken niet werkte op de verslinder.
Maar waarom konden de aanvallen van de Winx het beest wel pijn doen? Rare logica.
Het is ook vreemd hoe de spreuken de vervloeking van Tritannus op de verslinder kunnen
verwijderen. Deafening Chord, Petal Hurricane en Genesis Blow zijn
aanval’s spreuk. Geen helende krachten. Zoals het hele Seizoen was het dialoog heel erg zwak deze Aflevering:
Tritannus noemt het ding op het hoofd van de verslinder.. een vin? In ieder geval
in de engelse versie, in de nederlandse noemen ze het een tentakel. De hengel op zijn kop wordt de esca of illicium genoemd en wordt vaak gebruikt voor het aantrekken van partners en het lokken van vissen naar
hun dood in de zeeduivel en sommige dingen waren verkeerd uitgesproken.
En als het niet erger kan, noemt Flora de haren bij de mond van de draak..
een snor (snorharen eigenlijk). Ugh, en als het niet nog erger kan met dit dialoog
is het wel Bloom. Diaspro zegt: ’Sky is de kroonprins van Erakylon. Hij moet
zijn plicht vervullen en met zijn vader meegaan’ en daarna
zegt Bloom: ’Er heeft toch niemand om jouw mening gevraagd, Diaspro!’.
Huh? Wat Diaspro zei dat de waarheid, Bloom. Wat ze zei wat een feit, of je het leuk vindt of niet.
Ik haat het hoe Bloom haar mening verwoord alsof het de waarheid is.
Jij bepaald niet alles, Bloom. Ze was zelfs bang dat Sky het niet eens was het maar,
en dat dat betekend dat hun relatie uitelkaar zal vallen. Wordt toch eens volwassen, Bloom
Er is zelfs hier een kleine audio-opnamefout waarbij ze per ongeluk de spreuknamen
van Musa en Tecna verwisselden en de namen van de spreuken van de Trix waren echt kreupel en cliché
in deze Aflevering ’Blizzard!’ ’Lightning Bolt!’ ’Dark Spell!’. Oh, hou op
En natuurlijk zoals altijd was het dialoog weer repetitief en simpele woordkeuzes
Dit was de eerste Update van 2020 over de ultieme slechtste Aflevering uit de Winx Club-series.
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te horen welke Aflevering ik écht haat.
Dit is hem dan. Dit was echt een Aflevering om te vergeten.
Het was niet alleen slecht, maar ook saai en oninteressant Er zijn wel meer Afleveringen
die zo zullen zijn. Maar waarom ik uitgerekent deze Aflevering koos
was omdat deze echt alles sloeg. Het had potentieel. Maar het had ons niet geleverd.
Er is gewoon iets aan deze Aflevering dat alles erger maakt. En ik niet zo goed kan uitleggen (deze stond
al in feite op #1 van slechte Aflevering van Seizoen 5 ).
Wat vindt jij van Seizoen 5 Aflevering ’de verslinder’? Is dit ook jouw ultieme slechtste Aflevering?
Of waren er ook goede dingen denk jij? Of heb jij een andere Aflevering
die echt de kroon verdiend van allerslechtste Aflevering uit de series?
Laat je mening weten in de reacties hieronder. Laten we hier samen over discussiëren.
Dit was alles, de beste wensen voor 2020! (Wat zijn jouw goede voornemens voor 2020?)
Soortgelijke onderwerpen
» Meer Winx Club nieuws! & EXTRA-LANG!! 9 Winx Club-World Of Winx-de Wereld-TV-series-Mysteries (Deel 23)
» Eerste Winx Club Live-Action ’Fate: The Winx Club Saga’ Aflevering ONTHULD!!
» Winx Club Live-Action: Eerste beschrijving! & Een Acteur krijgt de rol NIET! + Winx Club Seizoen 8: OFFICIELE release-datum (Italie) Aflevering 20 en verder! & nog veel meer!
» Winx Club Review: Top 3 Favoriete en Slechtste Outfits van Winx:
» Winx Club: de verloren Aflevering
» Eerste Winx Club Live-Action ’Fate: The Winx Club Saga’ Aflevering ONTHULD!!
» Winx Club Live-Action: Eerste beschrijving! & Een Acteur krijgt de rol NIET! + Winx Club Seizoen 8: OFFICIELE release-datum (Italie) Aflevering 20 en verder! & nog veel meer!
» Winx Club Review: Top 3 Favoriete en Slechtste Outfits van Winx:
» Winx Club: de verloren Aflevering
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: