Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom Nex zoveel wordt gehaat door de Winx Club fanwereld

Ga naar beneden

Waarom Nex zoveel wordt gehaat door de Winx Club fanwereld Empty Waarom Nex zoveel wordt gehaat door de Winx Club fanwereld

Bericht van Admin wo maa 04, 2020 7:06 pm

Klets hierover de Update van 4 Maart 2020:

Goed volk, leuk dat je weer langs bent gewipt 😄 Welkom terug in deze nieuwe Update:
vandaag gaan we het hebben over Nex. De Update zou eerst eigenlijk over het corona-virus gaan,
maar ik twijfel nog heel erg of ik daarover zou schrijven of niet.
Als jullie een artikel van mij over het virus willen zien, geef een gil in de reacties.
Misschien maak ik hem dan alsnog. Vandaag wil ik het hebben over waarom Nex nu
zo wordt gehaat door de fanwereld. Zoals iedereen nu wel inmiddels weet:
Nex is zowat de meest gehaatte (en onderschatte) karakter in de serie. De Winx Club
fanwereld highlight altijd zijn slechte aspecten. Ze schilderen hem af alsof hij een schurk is.
Niemand anders kan Layla daten, als alleen Nabu.
We hebben al vaker op dit blog gehad over het feit dat hij gehaat wordt. Maar ik heb
nooit duidelijk over gehad waarom hij precies gehaat wordt 😯 Wat triggert hun afgunst
tegenover Nex? Waarom zijn ze zo afkerend tegen hem? confused Ik denk dat ik het antwoord heb:

Waarom Nex zoveel wordt gehaat door de Winx Club fanwereld Nexs6-1
Disclaimer: Deze Update is niet gemaakt om de hatelijkheid van de Winx Club fanwereld te rechtvaardigen.
En vooral niet om te zeggen dat de haat tegenover Nex oké is.
Dit is een Update gemaakt over waarom de Winx Club fanwereld zo reageert.
Dit is om een reden te scheppen waarom Nex zo gehaat wordt door veel Winx-fans.
Het is eigenlijk een Update om nog verder te debunken waarom hun haat
tegenover het karakter niet klopt. Lees de Update eerst, voordat je gaat oordelen.

Ik heb heel veel andere Updates al gemaakt over Nex en de Winx Club fanwereld’s haat
tegenover hen. Maar deze Update zal helemaal anders zijn (geloof me 😋).
Vandaag ga ik hele andere dingen aanbod brengen, en andere dingen zeggen
dat ik nog nooit eerder heb gezegt. De versie die de Winx Club fanwereld van Nex heeft
klopt niet. Veel fans denken dat Nex een bad boy is - vergelijkbaar met Riven -
ze overdrijven zijn gebreken, en verzinnen zelfs gebreken die er nooit eerder waren.
Veel fans denken ook dat Nex een misogynist is (een vrouwenhater), en zelfs een player.
Al deze beschrijvingen die de Winx Club fanwereld zijn compleet fout.
Ze komen niet overeen met de versie van de serie, en de versie die Rainbow voor hem heeft opgezet.
De Winx Club fanwereld haat Nex. Als ze hem niet haatte, hadden ze deze
dingen niet bedacht voor hem. Het zijn allemaal fabels, broodjeaapverhaal, etc.
Maar waarom haat de fanwereld, Nex dan zo? 😯 Ik denk dat ik het antwoord heb:

Nex is anders.

Veel van jullie lange volgers weten wel dat ik het vaak in Updates
gerelateerd aan de Winx Club fanwereld heb gehad over hoe veel Winx-fans
niet welkomend zijn voor veranderingen. De fanwereld is enorm afkeurend voor alles dat anders is.
Dit is ook de reden waarom ze Nabu na zoveel jaar niet kunnen loslaten.
Nabu is weg, en er is een nieuwe jongen in Layla’s leven gekomen: Nex.
Het is een verandering 😯 En daar kan de fanwereld duidelijk niet tegen.
De eerste jongen voor Layla is de enige en ook laatste voor haar, volgens hen.
Layla kan niemand anders daten: die is automatisch meteen afval, nutteloos, etc.
Het is eigenlijk absurd. De Winx zijn nu misschien wel gelukkig met hun vriendjes,
maar het betekend niet dat ze de enige zijn voor hun. In Seizoen 4 werdt zelfs uitgelegt
dat Bloom verkering had met Andy, voordat ze Sky ontmoette.
Sky was dus niet haar eerste vriendje. Weinig mensen trouwen met hun eerste liefde van hun leven.
Het is dus eigenlijk een heel goed voorbeeld voor kinderen om te zien
dat Layla verschillende jongens date, en dat je weer gelukkig kan zijn
en je leven weer kan oppakken na de dood van een geliefde of liefde.
Dit is waarom ik denk dat als Layla geëindigd was met een hele andere jongen,
dat die andere jongen net zoveel ophef had gekregen, als Nex nu heeft.
Je ziet het ook hoe de Winx Club fanwereld reageerde toen Musa zelfs maar een klein oogje had
op Orlando in Seizoen 7, de fanwereld werdt vuur. Het maakt dus niet uit
of het gebeurd bij Nex. Het zal gebeuren bij ieder andere koppel die scheurt
en een ander vindt confused En dit is een reden waarom Nex anders is: Hij is niet Nabu.
En lijkt zelf niet eens op één of andere manier op Nabu. Heel veel fans
houden meer van Roy dan van Nex. Waarom? Omdat Roy ze doet denken aan Nabu.

En geef toe: Roy heeft extreem veel gelijkenissen aan hem. Maar omdat Nex een complete andere
individualiteit is van Nabu, wordt hij gehaat. De Winx Club fanwereld houdt van complexe en verschillende karakters.
Maar wanneer Nex compleet anders is dan Nabu, is het verkeerd? confused
Ze denken ook dat Layla een zachtaardige en tactvolle jongen nodig heeft.
Maar wanneer een jongen in haar leven komt met een meer intimiderende persoonlijkheid, kunnen ze er niet tegen.
Waarom? Nogmaals: Het is anders. En de Winx Club fanwereld, zoals ik al zei, is niet open voor veranderingen.
Alles dat veranderd in de serie Winx, is meteen afval of stom.
Maar dit is echt niet de enige reden waarom ik denk dat Nex gehaat is of de enige reden
dat hem anders maakt in de ogen van de fanwereld. Zag je hoe ik Nex een ’meer intimiderende persoonlijkheid’ noemde? 😯
Ik noemde hem dat om een reden. Tori van YinAnYangCouple blog vermeldde ooit
in een artikel dat ’Nex geen slecht karakter is, maar hij gewoon in de verkeerde televisieserie zit’.
Ik denk dat ze gelijk heeft. En dat hij is de verkeerde televisieserie zit heeft niet alleen
iets te maken met de fanwereld, maar ook met serie zelf.
Nex heeft, zoals ik al zei, een meer intimiderende persoonlijkheid - als alle andere karakters.
Maar wat betekend dat precies? Zo een soort persoonlijkheid? exploringyourmind.com legt uit wat
dit type persoonlijkheid is: ’Mensen met intimiderende persoonlijkheden zijn vaak te eerlijk.
Ze scheppen op over eerlijk zijn en geen woorden te hakken over hun gedachten of gevoelens. Ze kunnen echter oprechtheid
verwarren met onbeleefd of onattent zijn. Dit soort persoonlijkheden hebben de neiging overmatig nette manieren af te wijzen’
.
Klinkt erg op Nex, hé? 😯

We zien vaak dat Nex zijn mond voorbij praat,
en vaak dingen zegt zonder na te denken, waarvan ik denk dat dat de reden is waarom de
Winx Club fanwereld afkeurend doet. Zoals de tekst zegt, kan dit worden
verward met brutaliteit en gemeenheid, en zoals jullie allemaal weten
wordt Nex door de Winx Club fanwereld afgeschilderd als een schurk.
Dit is niet omdat hij echt een schurk is in de tv-serie, dit is omdat zijn
intimiderende persoonlijkheid dit zo laat lijken 😯 Ik ken heel veel mensen in mijn leven
die ook deze persoonlijkheids-type hebben, soms ook hun mond voorbij praten,
maar verder ook heel aardig en grappig kunnen zijn. Sommige mensen met
een intimiderende persoonlijkheid stralen dit ook uit in hun fysieke houding. Zoals op sommige
momenten wanneer we Nex zien fronsen met zijn gezicht, duwt sommige Winx-fans erg weg.
Ze denken dan dat Nex iets van plan is of dat hij denkt aan slechte dingen.
Maar dit is niet zo. Dit is gewoon zijn persoonlijkheid. Je kunt ook deze persoonlijkheid hebben,
zonder een schurk te zijn. Maar de Winx Club fanwereld associeert
deze persoonlijkheid meteen met iemand die een schurk is of vijand.
Dit komt ook omdat de karakters in de serie Winx Club erg eentonig en niet erg complex.
In andere woorden: Ze passen maar in één categorie. Bijvoorbeeld: Flora past alleen in de categorie
van zachtaardige persoonlijkheden. Layla past alleen in de categorie van sportieve persoonlijkheden.
Tecna past alleen in de categorie van nerd persoonlijkheden.
Ze hebben niet veel andere verschillende eigenschappen, dan rondom dat ene thema.
Maar nu komt er nieuwe karakter (Nex) in de serie, die een persoonlijkheid heeft die totaal in nog geen een categorie past 😯
Zijn categorie was er nog niet, en dit is waarom Nex anders is voor de Winx Club fanwereld.
De persoonlijkheid van hem zouden de Winx Club fanwereld in het hokje van ’schurken’ duwen.

Waarom Nex zoveel wordt gehaat door de Winx Club fanwereld Nexs6-2-1
Maar er is nog geen hokje voor een karakter met een intimiderende persoonlijkheid,
zonder dat hij een schurk of een bad boy is.
Voor de Winx Club fanwereld bestaat er geen persoon of karakter die intimiderender is,
maar tegelijkertijd geen schurk. En dit is de verandering voor de fanwereld.
Iemand met zo een persoonlijkheid kan geen held zijn, en moet altijd een slecht persoon zijn.
Maar toch, hij heeft een ’angstaanjagende’ persoonlijkheid, en is een held.
YinAnYangCouple vermeldde in haar laatste artikel van 2 Maart nog dat een held
zijn niet alleen zijn werk is. Het is ook een deel van zijn persoonlijkheid.
Waarom zou een koud-bloedige schurk, mensen gaan redden? En zelfs zijn leven bijna riskeren? confused
De website inc.com zegt eigenlijk dat er niks mis is met een meer intimiderende persoonlijkheid.
En dat het niet betekend dat je meteen een slecht persoon bent:
’Je kan voor jezelf opkomen: als je verschijnt als een sterke persoonlijkheid,
zullen mensen weten dat je niet iemand bent die rondgeduwd wordt.
Je weet wat je wilt: het is duidelijk dat het niet altijd slecht is om eruit te zien alsof je
in staat bent om geweldige dingen te doen. Je stapt vaker uit je comfort-zone: het kan zijn
omdat je niet bang bent om te weten wat je wilt en ervoor gaat.
Je wint heel vaak: Ze zijn gewend de beste te zijn en zijn niet bang om te doen
wat ze moeten doen om er te komen’
.
Er is een groot verschil tussen een schurk en iemand met een intimiderend karakter.
Zijn introductie in de Winx Club serie was ook anders: normaal als nieuwe karakters
een debuut maken, zien we hun goede kanten. Maar met Nex is dat
met zijn introductie direct al zijn gebreken en slechte kanten toonden.
Dit zijn we niet gewend: dit is nog een reden waarom Nex anders is voor de Winx Club fanwereld.
Wanneer we denken aan een debuut van een nieuw karakter, in welke serie dan ook,
denken we aan een goed debuut. Maar Nex had een debuut waar hij meteen
op zijn allerslechtst werdt gezegt. De Winx Club fanwereld denkt nu dat
dit zijn enige eigenschappen zijn.

De eerste impressie van iemand kan inderdaad veel impact
op je hebben. Welk ander karakter had ook een slechte introductie in de serie? 🤔
Dit was Riven. Nee, dit is niet om Nex en Riven te vergelijken,
het is omdat de Winx Club fanwereld elk slechte introductie van elk karakter associeert met een slechte persoonlijkheid, zoals Riven.
Waarom? Opnieuw: Omdat we het niet gewend waren. We waren het niet gewend
om een goed persoon te zien, maar met een introductie van zijn slechte eigenschappen.
Het is weer een verandering, en daar kan de Winx Club fanwereld niet tegen.
Dit geldt ook voor Nex zijn ontwerp: Zijn ontwerp, net als de rest van zijn karakter,
is anders 😯 In de Seizoen 6 Trailer zag je een scéne met Nex en Thoren
waar hij Sky duwde: heel veel Winx-fans dachten dat de twee karakters,
vijanden zouden worden in het Seizoen. Maar dit is niet de enige reden.
Het komt ook door Nex’s ontwerp waardoor mensen de neiging hebben
om te denken dat hij slecht is: zijn kleur is rood.
Wie draagt (of droeg voordat Nex kwam) er nog meer rood? 🤔
Riven. Maar dat is niet alles. Volgens de website thebigstory.nl betekend de kleur rood:
’Rood: kracht, warmte en gevaar’. Volgens de website kan rood voor veel mensen
negatieve gevoelens opwekken, zoals ’een rood stoplicht, het rood dat de stier agressief maakt, de kleur van gevaar’.
Rood is vaak geassocieert met slechte dingen dus. Wanneer we Nex dan zien met een rode uniform,
denken we dat hij vast iets slechts in de zin heeft - dat is niet zo, hij is ook niet zoals Riven,
maar het gaat om het idee wat er dan bij krijgen. Meestal zijn het ook schurken of bad boy’s die rood dragen,
zoals Valtor’s rode jas, Lord Darkar’s rode skelet, en Riven’s rode spelt
op zijn oude uniform. Er is nog geen karakter geweest die rood droeg.. en niet kwaadaardig
is 😯 Maar de Winx Club fanwereld realiseert niet dat Rood heeft twee betekenissen heeft:
Voor Riven betekend het aggressiviteit, en voor Nex betekend
het passie. Ik zei al eerder in deze Update dat je vaak ziet dat Nex fronsen
met zijn gezicht: we weten dat hij niks slechts van plan is
of geen kwaad in de zin heeft. Maar dit is ook weer een verandering,
we hebben nog nooit een goed persoon zien fronsen met zijn gezicht.
Dit waren meestal altijd de schurken of de bad boy’s zoals Riven.

Vaak wanneer andere karakters dit deden wisten we zeker dat ze iets slechts in de zin hadden.
Maar Nex heeft niks kwaadaardigs gedaan, toch associeren we dit met slechte dingen.
Ook Nex zijn naam betekenis, zoals we allemaal nu wel weten betekend Nex in het latijns ’dood’.
Hij representeert niet de dood in de serie (gelukkig maar), maar dat is een idee
wat sommige Winx-fans misschien wel kunnen hebben. Wat verwacht je eigenlijk
van een persoon die letterlijk de ’dood’ betekend? Dit wordt meestal geassocieerd met slechterikken.
Maar Nex is de eerste karakter met een kwaadaardige-klinkende naam, maar eigenlijk een goed persoon is 😯
Dit is weer waarom Nex anders is. Waar ik het net over heb gehad zijn eigenlijk allemaal voorbeelden van hoe
zwart-wit de Winx Club fanwereld alles bekijkt. Maar het komt ook omdat de tv-serie, Winx Club zelf,
nog nooit echt complexe karakters heeft zoals Nex. Nex is écht een nieuw karakter,
maar ook nieuw in persoonlijkheid. Het is dus ook een beetje de schuld van de creators
dat ze alle karakters zo eentonig hebben gemaakt: Heksen zijn door en door slecht.
Feeën zijn door en door goed. Er kunnen geen goede heksen bestaan.
Er kunnen geen slechte feeën bestaan. Maar zoals ik in de Update van 27 December vorig jaar
zei over de Winx Club fanwereld denkt in zwart-wit, is er voor de fanwereld maar twee kanten.
En geen middenweg. Een karakter die rood draagt, volgens Winx-fans
is altijd slecht. Een karakter die blauw draagt, volgens Winx-fans is altijd goed.
Er kan geen karakter zijn die rood draagt, en een goed persoon is.
Er kan geen karakter zijn die blauw draagt en een slecht persoon is.
Nex is eigenlijk de middenweg in dit alles. Maar sinds de Winx Club fanwereld
in zwart-wit denkt, zullen ze dit nooit zien. En zullen ze denken
dat Nex een slecht persoon is, omdat dat in hun ’normen en waarden’ valt.
Een persoonlijkheid zoals Nex kan nooit een goed vriendje zijn. Een karakter
zoals Nex moet altijd gewelddadig zijn.

Dit was de Update over waarom Nex zoveel wordt gehaat door de Winx Club fanwereld
Ik hoop dat jullie dit een goede en interessante Update vonden.
Dit houdt dus in dat Nex niet alleen nieuw karakter is. Zijn persoonlijkheid is
ook helemaal nieuw in de serie. Dit betekend dat Rainbow toch nog origineel kan zijn,
en toch nog nieuwe ideeën heeft. Het is de Winx Club fanwereld: ze willen zo graag originaliteit in
de serie. En nu hebben ze het gekregen, en nu is het niet goed? confused
Als de Winx Club fanwereld meer open was naar verandering, denk ik dat ze ook
meer open geweest zouden zijn naar Nex toe. En Nabu hadden kunnen loslaten.
Nogmaals deze Update was niet om de toxische haat van de Winx Club fanwereld te rechtvaardigen.
Het is een Update om nog verder te debunken waarom hun haat tegenover het karakter niet klopt.
Wat vondt jij van deze Update: Waarom denk jij dat de Winx Club fanwereld, Nex haat?
Denk jij ook dat het komt omdat Nex anders is, dan anderen?
Of heb jij een totaal ander perspectief? En wat vindt jij van Nex? - als karakter en vriendje voor Layla
Laat je mening weten in de reacties hieronder. Tot later, Winx-fans! 😄
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: