Sirenix-winx
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom wij NIET de schuld hebben van klimaat-verandering

3 plaatsers

Ga naar beneden

Waarom wij NIET de schuld hebben van klimaat-verandering Empty Waarom wij NIET de schuld hebben van klimaat-verandering

Bericht van Admin ma jan 20, 2020 7:00 pm

Klets hierover de Update van 20 Januari 2020:

Hoi allemaal! 😄 Welkom terug bij deze nieuwe Off-Topic onderwerp.
Dit keer is het klimaat-verandering, weer een controversieel onderwerp dus.
Je kunt aan het titel van deze Update lezen: Ik ga vandaag uitleggen
waarom ik denk dat mensheid klimaat-verandering niet heeft veroorzaakt 😯
En ja, ik heb het hier al eens twee keer over gehad. De eerste keer was in 2017
maar toen dacht ik nog dat klimaat-verandering wel door de mens gedaan was.
Later in 2018 maakte ik nog een Update waar ik de bewijzen uitlegde waarom ik denk
dat klimaat-verandering niet door de mensheid gedaan is. Dus, waarvoor is deze Update? 😯
Ik vondt de laatste Update van 2018 namelijk niet zo goed. Ik was er niet tevreden mee.
Ik vondt dat ik niet genoeg uitlegde waarom ik denk dat wij niet de schuld hebben aan klimaat-verandering.
Voordat we beginnen: Nee, dit betekend niet dat ik een klimaat ontkenner ben.
Ik ontken alleen dat de mensheid de oorzaak ervan is. Klimaat-verandering is zeker weten
echt. Maar ik denk dat het gewoon veel meer overdreven wordt opgesteld dan dat het is,
en dat vaak halve waarheden worden verteld aan ons en vaak hele leugens over de hele global warming
worden opgelegd confused Ik wil vandaag in deze Update zeggen waarom
ik denk dat de klimaat-verandering is gedaan door de mensheid een grote leugen is en die uiteindelijk debunken 😯
En natuurlijk ook waarom ik denk dat deze ’scam’ is opgezet. Ik weet dat dit een heel controversieel onderwerp is.
Maar voordat je gaat tekeer gaat in de comments, lees eerst de Update 😋
Laten we beginnen met de Update waarom ik denk dat global warming niet gedaan is door ons:

Waarom wij NIET de schuld hebben van klimaat-verandering Climate-change
Heel veel wat ons verteld wordt over klimaat-verandering
is verzonnen of de halve waarheid ervan. Klimaat-verandering is niet gedaan door de mensheid,
en dit is dé Update om te vertellen waarom ik dat denk, en ik wil vertellen
waarom het niet klopt wat ons wordt verteld confused (aka, voorgelogen).
Ik weet dat heel veel mensen woedend op mij zullen worden, omdat toch de meerderheid
gelooft dat de mensheid wel de veroorzaker is van klimaat-verandering, global warming, hoe je het ook wilt noemen.
Als eerst waar ik het over wil hebben is natuurlijk de zogenaamde aanleiding
van deze ’klimaat catastrofe’ en dat is: de co-2 (aka, Koolstofdioxide, zoals het wordt genoemd).
Deze gas wordt afgeschilderd als ’gevaarlijk, dodelijk, catastrofe’, etc. Het wordt afgeschilderd
als slecht voor het milieu, maar er zijn onderzoeken gedaan die hebben aangetoond
wat voor positieve effecten co-2 kan hebben op planten 😯
In een Youtube-video genaamd ’More Co2 is GOOD for Earth - Seeing is Believing - Time Lapse Video: 2 Plants Growing’ . Wat ze in de video doen is (zoals ze het in de beschrijving uitleggen) twee planten 42 dagen geïsoleerd in kamers met omgevings- en verhoogde co2-concentraties, documenteren we periodiek de groei van cowpea-planten
(Vigna unguiculata) via time-lapse-fotografie. Zelfs Wikipedia zegt dat co-2 een gas is
die al van nature in de atmosfeer zit. Maar wanneer wij het uitstoten is het fout? confused
Catastrofaal? De meeste co-2 in de atmosfeer wordt uitgestoten door de natuurzelf.
100% van wat er in de atmosfeer zit is waterdamp. De ’door mens veroorzaakte co-2’ is eigenlijk heel weinig confused
Er is aangetoond in een onderzoek dat co-2 door de mens maar tussen de 0 en 20 procent in stond.
Dit is niet genoeg om een hele planeet op te warmen! In de beschrijving van de video vertellen ze ook
dat ’Een kwart tot de helft van de begroeide gebieden van de aarde is de afgelopen 35 jaar aanzienlijk vergroend, grotendeels als gevolg van stijgende niveaus van koolstofdioxide in de lucht, volgens een nieuwe studie gepubliceerd in het tijdschrift Nature Climate Change op 25 april (2016)’.

Oud-President van Greenpeace Mede-Oprichter en Patrick Moore zegt in zijn interview van 2017:
’Deze studie kijkt naar de positieve milieueffecten van kooldioxide (CO2) -emissies, een onderwerp dat goed is ingeburgerd in de wetenschappelijke literatuur, maar dat veel te vaak wordt genegeerd in de huidige discussies over klimaatveranderingbeleid’. Er worden veel details genegeerd of weggehouden voor de mensheid
over klimaat-verandering, zoals dat er in de prehistorie veel meer co-2 was in de lucht 😯
Een hevige opwarming 56 miljoen jaar geleden, rond de tijd dat de eerste aapachtige wezens rondliepen, werd waarschijnlijk veroorzaakt door een enorme bel van het sterke broeikasgas methaan dat vrijkwam uit de zeebodem.
En daardoor de bomen gigantisch waren. Zo groot dat er zelfs dorpjes op konden worden gezet.
Maar dit wordt natuurlijk afgedaan als ’sprookjes, verhaaltjes, mythes’.
En dit waren tijden dat er nog geen broeikasgas uitstoot was. Maar ook het deel van de middeleeuwen
wordt vaak weggelaten door klimaatwetenschappers. In de middeleeuwen
was het volgens de mensen van toen 10 malen warmer dan nu 😯
De Vikingen vestigden zich op Groenland omdat het er vriendelijk en ‘groen’ was,
in de Alpen komen onder de gletsjers soms boomresten vandaan die groeiden in de dagen van de Romeinen,
en de middeleeuwen waren zo warm dat men in Engeland wijn verbouwde.
En waar kwam dat dan vandaag? De scheten van de paarden die karren of koesten trokken?
Wetenschappers zeggen dat de baan van onze planeet om de zon in de afgelopen eeuwen meerdere keren is veranderd.
Dit heeft in de middeleeuwen geresulteerd in een warmer klimaat, de middeleeuwse warme periode, en in de 14e eeuw gezorgd voor global cooling, ook wel de kleine ijstijd genoemd 😯
Co-2 wordt afgedaan als een vieze gas, maar in de prehistorie was de lucht veel frisser door de hoge concentratie koolstofdioxide die er aanwezig was in de lucht. De bomen waren zo gigantisch,
omdat ze zoveel co-2 konden opnemen. In de Jura en het Krijt bedroeg de concentratie CO2 soms 7000, 8000 of 9000 ppm. Daarbij valt de 400 ppm die we nu hebben in het niet, stelde de professor Istvan Marko van de Université catholique de Louvain in België. In die tijd was er gewoon leven op aarde. Sterker nog: planten konden tot wel 25 meter hoog worden 😯
Het terugdringen van de CO2-concentratie zal volgens Marko leiden tot grootschalige plantensterfte.
Dit bewijst alleen maar dat co-2 geen boosdoener is. Er was heel lang geleden veel meer koolstofdioxide, en was
het toen een catastrofe op Aarde? Nee. Dit was essentieel voor de dinosaurussen!
Co-2 is de gas van het leven, volgens smartstones.com ’Koolstofdioxide (chemische formule CO2)
is een kleurloos en reukloos gas dat van vitaal belang is voor het leven op aarde’
.
De tekst zegt dus letterlijk: Zonder co-2 gaan we eraan. Zonder co-2 zijn we allemaal ijslolly’s.
co-2 houdt ons warm. Patrick Moore zegt dat als we de co-2 stoppen het catastrofaler wordt, dan met meer in de lucht.
Hij zegt dat we juist meer co-2 nodig hebben, en we er juist te weinig van hebben.

Ook volgens astrofysicus Piers Corbyn is co-2 de gas van het leven 😯
Als de Co-2 concentratie wordt verdubbeld, groeien planten 40 procent sneller, klonk het.
Dat betekent dat boeren opeens veel grotere oogsten zullen hebben, zei Corbyn.
Daarom stoppen tomatentelers Co-2 in hun kassen zodat tomaten sneller groeien, voegde hij toe.
En het is een natuurlijk proces. Dit gebeurd zelfs op andere planeten.
NASA documenteert de planeten van ons zonnestelsel al jaren lang en hebben gezegt dat planeten
zoals Jupiter en Mars ook veranderingen ondergaan 😯 Maar waarom is het op de Aarde
een verkeerd proces? De telegraaf.nl schrijft: ’tijdens een zeilreis langs Groenland stuitte vastgoedbelegger Niek Sanddman op ’kolossale vragen’ waar de klimaatwetenschap geen eenduidig antwoord op heeft. De ondernemer is bevreesd dat Nederland zichzelf de armoede indraait met een peperduur maar ineffectief klimaatbeleid’.
De ondernemer zegt: ’Leg elke metselaar en bijstandsmoeder de vraag voor of zij 15 euro per maand willen betalen aan symboolpolitiek’. Hij zag aan de oostkant van het eiland vijfhonderd kilometer glestjers van honderd meter hoog.
Als de mensheid niet de boosdoener is van klimaat-verandering en de uitstoot van koolstofdioxide ook niet,
wat is dan wel de échte oorzaak? Niet co-2, maar de zon stuurt het klimaat.
Dit werdt zelfs gezegt in een video gedaan door NASA waar ze uitlegde wat
het verschil is tussen de Aarde en andere gas-achtige planeten 😯
Ze legde uit dat onze zon het klimaat op Aarde stuurt, omdat ze zo dichtbij de zon staat.
De andere gas-planeten stuurt zelf hun klimaat aan, omdat ze zo verweg van de zon staan.
Daarnaast toonde professor Henrik Svensmark het verband aan tussen het klimaat en zonnevlekken.
Er werdt onderzoek gedaan naar de correlatie tussen de zonneactiviteit en de tempratuur op Aarde,
er werdt een grafiek gemaakt dat liet zien dat dezelfde lijn van die van de activiteit van de zon
en de opwarming van de Aarde bijna gelijk liepen. En dat wanneer de zonneactiviteit op het laagste punt
was, er een kleine ijstijd was op Aarde. Volgens NASA-wetenschappers worden klimaatveranderingen vooral gedreven door factoren die ongerelateerd zijn aan menselijke activiteit. De bevindingen zijn weggestopt in het archief, terwijl op het wereldpodium steeds wordt gewaarschuwd voor een klimaatcrisis confused
Er is ook geen bewijs dat de mensheid de opwarming van de Aarde veroorzaakt.
Het is een ’hypothese, theorie, aanname’, etc. Maar een hypothese is geen feit confused

Wetenschappers van de Universiteit van Turku in Finland publiceerden in Juni 2019 een paper getiteld:
’Geen experimenteel bewijs voor de significante antropogene klimaatverandering’.
Volgens het ad is er nog teveel onzekerheid over klimaatverandering:
’Onder hen zijn bètawetenschappers als Guus Berkhout (emeritus hoogleraar geofysica en oud-bestuurslid van de TU Delft) Kees de Groot (geochemicus en oud-bestuurslid bij Shell), Karel Wakker (oud-rector TU Delft) en Rutger van Santen (oud-rector TU Eindhoven). Hun boodschap, kort samengevat: geef geen geld uit aan peperdure klimaatmaatregelen, want er is nog te veel onzekerheid over de oorzaken en gevolgen van klimaatverandering’.
En let op dat er nooit wordt gesproken over klimaatcatastrofes in het verleden,
en altijd maar wat ’de mens heeft aangericht’ 🙄
Volgens het ad.nl waren er vroeger genoeg catastrofale klimaatverandering - zelfs voordat de mens tot stand kwam.
’Rond de polen was toen geen ijs te bekennen. Langs de Noordelijke IJszee groeiden palmen, zo bewijzen fossielen. De tropen werden zo warm, dat veel organismen het loodje legden. Die prehistorische warmte-uitbarsting had een natuurlijke oorzaak. Waarschijnlijk gaven vulkaanuitbarstingen de eerste zet: de CO2 die daarbij vrijkwam, zorgde voor een kleine opwarming, waardoor methaanhydraten in de zeebodem smolten. Uit die enorme ijskristallen ontsnapte het methaan, wat de verhitting verder aanjoeg’. Zelfs over de bosbranden in Australie wordt je niet het hele plaatje verteld.
Er wordt verteld dat klimaatverandering (wij) de oorzaak is van de bosbranden confused
Klimatoloog en voormalig NASA-wetenschapper Roy Spencer schrijft dat Australië een lange geschiedenis kent van bosbranden. Al duizenden jaren voordat de Europeanen er voet aan wal zetten, staken de Aboriginals bepaalde stukken bos preventief in brand. De claim dat door mensen veroorzaakte klimaatverandering de Australische bosbranden verergert kan volgens dr. Spencer om een aantal redenen niet worden ondersteund. De volkskrant: ’De ergste bosbranden van het droogste continent ter wereld zijn nog niet voorbij. Vooral door uitstoot van CO2 worden droogte en daarmee de bosbranden in Australië jaar na jaar erger’. Hij wijst erop dat de Australische bevolking in de afgelopen 100 jaar is vervijfvoudigd, van vijf miljoen naar 25 miljoen.

Hoe meer mensen er zijn, hoe groter de kans is dat er bosbranden ontstaan als gevolg van sigaretten en lucifers, vonken, kampvuren en brandstichting. In de media is de afgelopen weken vaak beweerd dat dit de ergste branden in Australië ooit zijn. Spencer wijst op cijfers waaruit blijkt dat in 1974-75 ruim 100 miljoen hectare in vlammen opging, veel meer dan nu het geval is. Opvallend is dat er die jaren meer neerslag dan gemiddeld viel en het koeler was dan normaal.
Gegevens die dr. Spencer van de website van het KNMI heeft gehaald, laten zien dat er geen correlatie is tussen de jaarlijkse temperaturen en het oppervlak dat verbrand is. Op de website WetterOnline is één van de weinige objectieve berichten te vinden die over dit onderwerp zijn gepubliceerd 😯
De site merkt op dat in de zomer van 1974/1975 een gebied ter grootte van Spanje én Frankrijk in vlammen opging.
Bosbranden zijn niet ongewoon in de Australische zomer en vaak worden grote gebieden getroffen, aldus WetterOnline.
Volgens Ninefornews.nl: ’In de zomer van 1974/1975 werd ongeveer een miljoen vierkante kilometer grond verwoest door branden. Dit komt overeen met een gebied dat drie keer zo groot is als Duitsland.
En dat terwijl de CO2-concentratie zich in 1975 nog ver onder het ‘veilig geachte niveau’ van 350 ppm’
.
De ’klimaat-verandering is gedaan door de mens’ is een indoctrinatie confused
Klimaat-verandering is een natuurlijk proces. Maar als je dat zegt op school (het echte verhaal)
dan krijg je een slecht cijfer. Het is een scam, een hoax om onze vrijheid af te pakken en nog
meer geld af te kloppen. Hoe moeten mensen met laag inkomen dit allemaal doen?
Waarom betalen we voor een dikkevette leugen? 😯 En voordat je zegt dat het niemands vrijheid afpakt,
dan vertel ik je dat er nu al vrouwen zijn die niet eens meer een kind durven te nemen,
terwijl dit hun grootste wens was, maar door de ’als ik een kind neem, bijdraag ik aan klimaat-verandering’.
Mensen durven niet meer op vakantie te gaan, omdat in een vliegtuig stappen of in een auto stappen
’bijdraagt aan het klimaat-verandering’. Mensen kunnen al bijna hun dagelijkse bezigheden niet meer doen
omdat ze zo onderdrukt worden door dit klimaat-verandering zwendel, want écht alles
tegenwoordig is slecht voor het klimaat. Straks kunnen we niet meer naar de wc om
dat dat ook co-2 uitstoot. De leugens van ’We staan aan het begin van een massa-extinctie’
en ’we gaan heel snel dood’ en ’er is geen uitweg meer’ zijn allemaal heel overdreven.
We worden allemaal met opzet zó bang gemaakt. Op voorpagina’s van kranten drukken
ze nog even het schuldgevoel in, ze proberen op je gevoel in te spelen
met vaak een foto van een baby confused Zoals in de Engelse krant Daily Mirror (een November editite) met erop ’Geef me een wereld waar ik kan opgroeien’. Dit is overduidelijkt manipulatie.
En klimaatmeisje Greta Thunberg is de grootste ervan. Niemand realiseert dat ze
eigenlijk gewoon gebruikt worden, gemanipuleerd, ingezet, ze is een pion van de elite om deze scam verder uit te drukken. En ze zegt dat haar vrijheid wordt afgenomen door klimaat-verandering. Nee, haar vrijheid en van
heel veel andere kinderen wordt afgenomen door deze hoax. Je merkt het misschien op dat vaak kinderen
worden gebruikt voor dit klimaat-verandering gedoe. Maar waarom? 😯 Daar is een simpele antwoord op.
Ninefornews.nl somt het precies op: ’Waarom zo jong? Omdat kinderen volgens de groep dan het makkelijkst te beïnvloeden zijn. ’Met andere woorden: je kunt ze het beste hersenspoelen als ze jong zijn,’ benadrukte Fox News-presentator Tucker Carlson’. Volgens hem schuilen er verborgen motieven achter en proberen de machthebbers op deze manier nog meer macht naar zich toe te trekken. Zoöloog Susan Crockford heeft namelijk onderzoek gedaan waaruit blijkt dat het aantal ijsberen op aarde stabiel is en zelfs toeneemt. Volgens de klimaatalarmisten zijn ijsberen het slachtoffer van door mensen veroorzaakte klimaatverandering. Die mythe is door Crockford ontkracht.
In haar boek ‘The Polar Bear Catastrophe That Never Happened’ schrijft ze dat de beren niet worden bedreigd.
Uit onderzoek is gebleken dat er nu zo’n 22.000 tot 31.000 ijsberen zijn, en niet enkele duizenden zoals wordt beweerd door de klimaatbeweging 😯 Greta Thunberg is het wereldwijde gezicht van de Klimaatelite.
Zij gebruiken haar voor hun politieke doeleinden om hun fabels aan de man te brengen.

Dit was de Update over waarom klimaat-verandering niet onze schuld is.
Hopelijk vonden jullie dit een goed artikel. Ik ben er tevreden mee, en ik denk
dat deze beter is dan de 2018-versie. Ik weet dat ik sommige mensen niet helemaal zou kunnen overtuigen
en dat dit toch een gevoelig en extreem controversieel onderwerp is.
Dit is weldegelijk een scam. Mensen wordt wakker. We zijn allemaal voorgelogen
door de elite en illuminati. Dit is manier van macht en controle over ons hebben.
Ze willen ons in een staat van ’we gaan dood!’ en paniek toestand hebben.
Geloof niet alles wat je voorgeschotelt krijgt door de media.
Ik ben tegenwoordig ook extra alerter op wat het nieuws verteld.
Wat vondt jij van deze Update: Denk jij dat klimaat-verandering komt door de mens of niet?
En waarom denk jij dat? Geloof jij nog wat ons wordt verteld tegenwoordig? 😯
Wat is fake nieuws en wat is niet? Kunnen we echt voorgelogen zijn?
En waarom denk jij dat dit gedaan wordt? 😯 Laten we het erover hebben in de reacties hieronder (en er is een speciale poll voor opgesteld). Tot kijk iedereen!! 😄
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom wij NIET de schuld hebben van klimaat-verandering Empty Re: Waarom wij NIET de schuld hebben van klimaat-verandering

Bericht van Noell2006 ma feb 17, 2020 11:25 pm

Tessa je bent een topperd cheers want ik denk precies hetzelfde over dit onderwerp en wist jij dat die Thunberg namelijk geen vraag kan beantwoorden wat niet over het klimaat gaat en wat velen niet weten is namelijk de natuur doet dit zelf want mijn vader die heeft een benzine en lpg auto (en deze mag hij een old timer noemen) en die stoot weer ´´te veel´´ gas uit maar voor die tijd was dat heel gewoon en hij moet ook volgens die regeling gekeurd worden. en ik heb echt een hekel aan die dingen houten roer staafjes blegh papieren rietjes slap bamboe rietjes oké en daarmee wil ik dus zeggen dat het de mensen allemaal naar hun hoofd is gestegen
Noell2006
Noell2006

Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 12-02-20
Leeftijd : 17
Woonplaats : Nederland, Klazienaveen

https://welkombijdewinxclub.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom wij NIET de schuld hebben van klimaat-verandering Empty Re: Waarom wij NIET de schuld hebben van klimaat-verandering

Bericht van Admin wo feb 19, 2020 7:06 pm

Noell2006 schreef:Tessa je bent een topperd cheers want ik denk precies hetzelfde over dit onderwerp en wist jij dat die Thunberg namelijk geen vraag kan beantwoorden wat niet over het klimaat gaat en wat velen niet weten is namelijk de natuur doet dit zelf want mijn vader die heeft een benzine en lpg auto (en deze mag hij een old timer noemen) en die stoot weer ´´te veel´´ gas uit maar voor die tijd was dat heel gewoon en hij moet ook volgens die regeling gekeurd worden. en ik heb echt een hekel aan die dingen houten roer staafjes blegh papieren rietjes slap bamboe rietjes oké en daarmee wil ik dus zeggen dat het de mensen allemaal naar hun hoofd is gestegen

En ook alles wat Greta Thunberg op sociale media plaatst is niet geschreven door haar,
maar door haar vader.
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom wij NIET de schuld hebben van klimaat-verandering Empty Re: Waarom wij NIET de schuld hebben van klimaat-verandering

Bericht van Rika do feb 20, 2020 11:13 pm

Blij dat wij er het zelfde over denken (laptop gefixt, nu kan ik meer actief zijn op het forum! mn mobiel deed lastig)
Rika
Rika

Aantal berichten : 99
Registratiedatum : 01-08-15
Leeftijd : 23
Woonplaats : Dublin

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom wij NIET de schuld hebben van klimaat-verandering Empty Re: Waarom wij NIET de schuld hebben van klimaat-verandering

Bericht van Admin vr feb 21, 2020 10:07 am

Rika schreef:Blij dat wij er het zelfde over denken (laptop gefixt, nu kan ik meer actief zijn op het forum! mn mobiel deed lastig)

Welkom terug! Goed om te horen dat jij niet ook valt voor deze bullshit.
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 2303
Registratiedatum : 22-08-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Nederland, Tiel

https://sirenixwinx.wordpress.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom wij NIET de schuld hebben van klimaat-verandering Empty Re: Waarom wij NIET de schuld hebben van klimaat-verandering

Bericht van Noell2006 vr feb 21, 2020 5:10 pm

Welkom bij de club Rika
Noell2006
Noell2006

Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 12-02-20
Leeftijd : 17
Woonplaats : Nederland, Klazienaveen

https://welkombijdewinxclub.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom wij NIET de schuld hebben van klimaat-verandering Empty Re: Waarom wij NIET de schuld hebben van klimaat-verandering

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum